Jau. Det hadde gjort seg. Jeg turte ikke å spørre om pris engang.ArilD;
Den nitoåtten - har du fleska til?
BB
Tidlig ute med forberedelsene til neste års Gay PrideNyoppussede skuffer fra forrige århundre på vei inn i Nye Snekkarboden - en fjerdedel av fire fjerdedeler
Vis vedlegget 343338
BB
Det var nesten så jeg begynte å bli bekymret for at den superlange byggetråden skulle fade sakte ut, men jeg ser at det er mye moro i vente. Gudskjelov!!Ellers så er nok hele høyttalerriggen unntatt veggbassene på vei ut så man kan vel si at de verste spådommene har slått til.
Noen som måtte berike seg på meg gjennom betting om dette, bes overføre 10% av gevinsten til OB's konto.
Mellombassene skal oppskaleres litt for å få mer fylde i mellom 80 og 100 Hz og rederiet OB-BBulk har kontrahert to stk nydelige JBL 2220 og har stilt inn søkemotoren på et par til. Mellomtoneløsningen er foreløpig på skissebordet og skal kjæles litt mer med før spaden stikkes i jorda. Disse hønna må bli relativt dype, så både av denne grunnen og at litt mer utfordring søkes, vil jeg vurdere å knekke konstruksjonen oppover.
Grevlingen Grelv og jeg har sittet og raljert litt rundt konstruksjonsmessige prinsipper og mellombasskassene blir bygget for minst mulig resonans, noe som nødvendigvis ikke betyr voldsomme materialtykkelser, Så HEL - de pølsene du la igjen i gangen min kommer etter stor sannsynlighet til nytte - må bare finne metoden å bruke wunderwürstene på.
Veggbassene transporterer som forventet litt moro rundt i lokkalet og disse vil bli forsøkt ekstremt mykopphengt - også et spin-off av den gale mannens funderinger.
Ennå er en evt diskantløsning helt ute i det blå - om jeg går for noe sånt, er det store sjanser for at jeg lander på BMS 4538 - de samme som for øvrig sitter i JMLC 2000- horna på Loftet nå.
Aktiv deling som før - no doubt.
BB
Pleier å klare å holde kjeft, men denne gangen bare rant det ut....Atle;
Ja, du har vel lært å ikke banne i kjerka - da er det bare resten som gjenstår.
Og ja, pass på munnen din, det er den du lever av. Blåsejobb, det er det du har.
Neida - ikke noe satt på vent - tar bare litt tid å få samlet og sortert trådene. Dørskrammelet skal nok være en enkel sak å få bukt med, men det hadde vært interessant å vite hvilke noder og dipper og hva det nå skulle være jeg omgir meg med.
Mye energi flyter rundt øra og jeg tror det viktigste for meg, er å få isolert så mye som mulig av vibrasjonene som kommer i huskonstruksjonen til der de har sitt opphav. MAO så er det bassene jeg først må få inn i et flexende oppheng. Så godt som det lar seg gjøre. Ved å innføre fete pakninger som holder elementet så løst som mulig fast, tror jeg at jeg er et betydelig skritt videre. Dette blir den viktigste mekaniske utbedringen og kanskje den eneste bortsett fra løse gjenstander i rommet som blir aktuelt.
Det andre (rommets geometri) både må jeg og tror jeg at jeg klarer å leve med, Det er kun når jeg blir ekstra gæern og når jeg skal vise meg fram for besøk, at det dras til. Da kommer faenskapet ut av veggene. Ved normale lyttenivå er ikke dette noe jeg synes tar fokuset vekk fra musikken.
Bassfellene er jeg spent på, så jeg tror vi avventer resultatet av disse før vi går all in med skallenbrasken din.
Du har kjøpt deg litt tid, Atle.
BB