Loftet – superlang byggetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Synes også det, Min kjære Habi.
    Tror kanskje jeg må kjøre innom Osten og rane ham med meg sånn at vi får hatt ham i skvisen mellom oss. Litt tørt og ferskt ungkrutt mellom oss blir aldri galt.

BB

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Yngste Guttongen er en tur langt, langt vekke - i Bergen - og bygger ræmp i hagen til en av sine framgangsrike musikervenner. Faren kan ikke si seg annet enn imponert over hvordan har løst dette. Jaggu meg greit å slippe bekymringene om at man får adkomst med rullestolen når den tid kommer. Kanskje den også, med en liten svupp på enden. Gratulerer, Dulle.

IMG_0336.jpg

IMG_0337.jpg

IMG_0338.jpg

IMG_0339.jpg

BB

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Pinnespeakerne fikk seg en liten overhaling i dag. Nye bein.

20180606_121350.jpg

20180606_123841.jpg

20180606_132833.jpg

20180606_161004.jpg

20180606_165002.jpg

20180606_165007.jpg

Og terminalene er ferdige. Måtte ta en ekstra runde, for de rasterene jeg fant på nettet, dugde ikke. Måtte ta meg en tur innom AutoKødden. Lett å se forskjell mellom disse to verdene

20180606_170329.jpg

20180606_170822.jpg

BB

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Siste skrytebilde fra Bergen
    Faren har hjertet i halsen iblant når minstegutten stuper uti det. Men han er en helhjertet oppdagelsesreisende i det ukjente. Har ingen forkunnskaper om en haug av det han stuper uti, men ser ut til å lande relativt bra de fleste gangene. En ekte GDS'er som jeg har et og annet å lære av, må jeg innrømme. Ungdommelig respektløshet, bla.

IMG_0346.jpg

Steinene rundt ser ut som å kunne bli en utfordring - håper gutta ruller dem langt unna.

BB

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Heftig minirampe. Jeg har sprekker i emaljen på fortennene enda etter mitt første forsøk på en sånn i fjortenårs-alderen. ;)

W.Sand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    4.876
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    I faderens øyne kunne denne tweakes til et basshorn? (kun snakk om tid...)

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.050
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Sønn tel far sin, den gluintn :) :) :)

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Ja, han har det i alle fall ikke etter mora, for ho kjenner jeg.
    Han likner på faren men litt også, på meg.
    Jeg ønsker iaffall ikke en sånn til min fødselsdag.
    Svinaktig dyre plater, de åtte som er brukt til dekke - mener 30 kilokroner var et beløp som ble nevnt.

BB

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Ingen bkider i dag, men søylene er så og si ferdige. Det eneste som gjenstår, er å farge 52 skruer og gi kassene en sluttfinish med hvitpigmentert voks. En miniDSP og en anaview skal hentes fram. Kanskje Diracen også skal få prøve seg.

Det stoooore c-somentet blir å presentere disse for Henne som om ingenting har skjedd. To ting blir spennende - det nettopp nevnte samt hvordan de låter i en heim i stedet for en skolesal.

BB

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.818
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Ang henne. Beste argumentet må da være tar jo ikke noe plass i stuen.
    Ca 13cm brede og 30 dype?
    Fotavtrykket er jo nesten ikke tilstede;)

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Riktig det, Steinar - ikke rare greiene - burde gå bra, det.
    Men det kan bli t problem å få de ut av skolen - det er en fyr her som gnager om at vi kan ha de her og vi kan ha de der, så jeg holder kjeft og stikker ut bakdøra med dem i et ubevoktet øyeblikk.
    Nå kjenner jeg at jeg gleder meg over gjennomsnittet til å komme ned på verkstedet og få fyrt disse. Det blir musikk til ærbe' denne fredagen.

BB

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Slik arrangerer vi Hifi-messe på Skedsmo videregående skole. Ubetalende gjester, men så får de bare høre dritt okke som

20180608_082842.jpg

Terminelle saker

20180608_082929.jpg

Måtte flytte høyttalerne da alle trodde at lyden kom fra horna bakom

20180608_093627.jpg

BB

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.099
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hvordan har du satt de opp?
    Med Dirac?
    Uten sub?
    Med sub?
    Hvordan er førsteinntrykk?
    Hva mener messe deltakerne?

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Bergis;
    Det ble bare tull det som ble skrevet i pauseværelset på mobilen. Når noen i tillegg ville ha oppmerksomheten og man i villfarelsen sendte uten å sjekke autokorrektur, ble alt galt.

Prøver på nytt...
    Som sagt, så låt det ikke bra i det svære rommet med en masse som flyr hit og dit. Forsterkeren er en av de verste jeg har hørt - osv, psv...

Men jeg kan godt høre at det er noe der. Den scenen som bygger seg opp foran en er mildest talt overraskende. Dette gjør meg meeeget nysgjerrig på hva pinnene kommer til å prestere i Henne og mitt sitt hjem - inntil Hun beordrer disse straka vegen ut.

BB

Sist redigert:

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.818
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Derved er du invitert til å høre det samme i kontrollerte former i ettermiddag.
    Adr får du på pm.
    Vi kan sitte tett hvis du ønsker det:)

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Hei du vakre, generøse mann - må dog avklare med islendingen slik at han ikke hevner seg på meg med den største Sturlason som jeg vet han har i skuffa, og somhan plutselig kan finne på ta ut.

Takk for ditt fine tilbud, men Henne er på tapeten i ettermiddag og utover. Vi holder på med sånt fjas som å spise ute hver fredag. Ikke rart forresten, for når jeg tenker etter, så er det alltid jeg som tar regninga....

Det er jo nærmest gangavstand, så det må vi jo få til. Er du fornøyd, btw? Og subber du?

BB

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.818
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Jeg subber jeg veit du. Men jeg er også ledig senere på lørdagen, men er borte på dagen.
    Det sa seg vell selv:)

inselwind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    12.228
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Flotte linjekilder du har bygget!:)
    Ikke glem at det står etpar på Toten også, som ønsker ditt nærvær; )..
    God helg!

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Insel og Willy;
    Nei, jeg glemmer ikke og jeg tenker på dere to der oppe ganske ofte når jeg sitter her og blar. Men det kan hende jeg vegrer meg litt for å ta veien på skuldrene og komme meg oppover.

Jeg kjenner på meg at jeg bruker betegnelser som snille om snille mennesker rett ofte. Har gått meg fast i det, føler jeg, Men det er faktisk snille mennesker som betyr noe i min verden. Jeg velger den delen der disse er i og så må den andre delen med de som ikke er det, være nødt til å seile sin egen sjø uten min hjelp. Jeg får ikke gjort noe fra eller til med dem og ofte er det ubehag forbundet med sånn deltakelse. Eller pæs fordi den ene eller andre bagasjen henger fast i ryggmargen på disse. Å delta på privaten i sånnes liv, har jeg rett og slett ikke tid til lenger.

Du og Willy hører ikke til den siste kategorien. Dere er i den første. Snille mennesker. Og moderate i framferden deres. Lekne samtidig som dere er dønn seriøse. Og det er her jeg kommer til kort, føler jeg. Og det er her vegringa slår inn. Jeg er en grei handverker, føler jeg, men jeg mangler den siste greia som hos dere er perfeksjonismen, eller rettere sagt tålmodigheten til å la perfeksjoneringen få større spillerom og ta mer av tida mi. Iblent føler jeg at jeg spiser så fort at jeg er nødt til å smake med ræva. Tror at dere har smaksløker gjennom hele tarmsystemet, spør dere meg,

Jeg har fulgt med på alt dere har publisert her inne og koser meg akkurat like mye hver gang. Den detaljforarbeidingen dere legger i prosjektene deres står i en helt egen særklasse. Uten hang-ups noe som helst sted. Valg av elektrisitet og valg av platebiter gjøres nennsomt og med ettertanke. Oppbygningen. Å gå inn på hvorfor jeg nevner dette, vil kreve formiddagen og det er ingen tjent med.

Men jeg vet, Gutter jeg vet. Og det er det mange her inne som også gjør.

At dere, begge to, er flotte mennesker som det oftere kunne være fint å sitte inntil, er kanskje litt det Totenske. Jeg kommer så fort som jeg kan og nå skal jeg lover å smake med andre organ enn ræva.

Vi sees.

BB

W.Sand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    4.876
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Tusen takk for gode ord Big B. ;). Rene presten du :) Vi kommer jo helt i forlegenhet.
    Øyvind står for perfeksjonisme og godslig Totenhet, en skikkelig fullfører (ikke full fører !).
    Jeg er vel mer en pragmatisk høytsvevende tenker, en utflyttet Ålesunder...
    Etter en lang og humpete vei har også jeg forlengst lært å riste av meg energislukende vampyrer.
    Å møte en godslig nordlending med hjerterom og "rett i koppen" rorbuhumør er jo rene julaften.
    Bare så det er sagt, du har ingen, absolutt ingen grunn til å definere at du kommer til kort. Det viser bl.a. din ekstreme tråd her.
    Vi hungrer etter besøk som kan gi en spot on ærlig tilbakemelding på lyden, man blir fort "fartsblind" i denne lidelsen.

Sist redigert:

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Huff, Willy!
    Aner ikke hva som går av oss ibant, men vi får begge riste av oss gårdagen. Innleggene får stå til skrekk og advarsel om at fullstendige knefall kan komme når man minst venter det. Jeg vet ikke hva det skyldes - om det er ungdommen med alt for stort inntak av Omega-3 eller avvist og/eller ubrukt kjærlighet som plutselig får overtaket. I alle fall, så får dette ikke skje i full publisitet igjen.

Bedre å ta det mann til mann, eller kanskje ikke det heller... Plutselig ble jeg redd for alle de uåpna skapa som i hærens navn må få lov til å forbli lukket.

Lang kjørevei, dog, opp til dere. Jeg får avvente litt og se om noen melder seg på å spleise på tid og bensin opp til dere. Men vi må få dette til.

BB

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    JBL Aquarius har, som nevnt før utallige ganger, vært en av de våte drømmene. Aldri eid noen selv, men kjenner noen som har. Og har selv fetlet med å få til et skapelig utseende på dette paret, så jeg vet hva de består av og hvordan de er bygget. Selv om det ikke var sånn som jeg sikkert en gang trodde det ville føles å stryke over Raquel Welch, så satt jeg igjen med et innbrent minne etter å ha tuklet i knestående, i timesvis med disse.

Dessverre går tida for oss alle. Eller kanskje heldigvis. Og som for mange stunt, lik det Aquarius var for JBL, fikk ikke disse prosjektene den økonomiske utgangen de hadde ønsket seg. Og kanskje heller ikke lydmessig etter det man kan lese her: AQUARIUS

Den første av pinnene i er pene (S109 Aquarius IV)

S109 Aquarius IV4.jpg

- men jeg synes at de som kom sist (L120 Aquarius Q) er enda penere

L120 Aquarius Q.jpg

- forresten ikke vanskelig å se hvem som har vært inspirasjonen til KEFs 107. Når de stjæler, så gjør sullidutten meg, jeg også det!

KEF 107.jpg

Å kopiere Aquariusene til det orginale er ikke det som interesserer meg mest. For mye vann har rent ut i havet siden da de var handelsvare, og det ville blitt et forferdelig pæs å skaffe seg akkurat de driverne som ble utviklet for dette prosjektet. Rundtstråling eller bakoverstråling har også sine utfordringer. Bedre passande prylar fins å få tak i fra hyllene i nærlageret. Egentlig kunne jeg tenkt meg å prøvd Beyma sitt 150 i hornet deres, men siden jeg ønsker å bevare utseendet til Aquariusen så mye som mulig, er denne umulig å bruke siden jeg vender en Seas LROY nedover og to passive dittoer bakover.

Og da kommer jeg ikke i nærheten av dit jeg vil med Beymaen. Da må det, slik jeg ser det, ende opp med en ordinær driver som blir sannheten og livet. EMS har noe spesielt med seg, og jeg har et par LB7 liggende og slenge som jeg tror vil passe som hånd i håndske. Store sjanser for at dette kan bli et fint stand alone-oppsett uten alle mulige slags dingser for å få det til å spille.

Her er skilandene mellom S109 og L120 i en litt grov strek

Aquarius.jpg

- og her er det jeg tenker meg nå

Aquarius Seas_EMS.jpg

BB

Sist redigert:

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.099
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hadde KEF 107 i mitt eie for leeenge siden. Veldig fin bass, men anstrengt topp på høyt volum.
    LB7, er det en bredbånds driver, eller coaxial?

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Det er en bredbånds - hakket under LB8, som akkurat nå er noe av det beste jeg mener å ha hørt til dd. Og som jeg spiller på i skrivende stund. Har whizzler, som er problematisk for mange.

Helt enig med deg ang 107 - spot on.

BB

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Ja, de ble pene til slutt.
    Var de hvite eller hadde de finér underst?
    BB

oen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Antall liker
    3.055
    Sted
    Portugal
    De var hvite som nye.

JBL hadde valg hvit lakk eller valnøtt finér.

Sist redigert:

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Lars;
    Da blir det oss to hvis totningene tør ta imot to i kortbukser.
    BB

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.548
    Torget vurderinger
    10
    Det er en bredbånds - hakket under LB8, som akkurat nå er noe av det beste jeg mener å ha hørt til dd. Og som jeg spiller på i skrivende stund. Har whizzler, som er problematisk for mange.

Helt enig med deg ang 107 - spot on.

BB
    en_products

Jeg har som kjent LB7 i FLH.

Har hørt dem i OB hos deg BB og de låter smooth og meget oppløst. Den beste diskantgjengivelsen jeg har hørt i en fulltone.

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Hans;
    Du har ikke hørt LB8 ennå. DE skulle du ha hørt.
    BB

oen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Antall liker
    3.055
    Sted
    Portugal
    Gjør som permorten nå, bygg noe stort med blå fronter. Tar halve stua, men det er det vært.

permorten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Antall liker
    1.750
    Torget vurderinger
    6
    Enig - trenger trolig et skikkelig høypass filter (/ woofer) og kanskje litt tweeterhjelp ?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn