Loftet – superlang byggetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Hei Griffenf
    Ja, helt fint sett. Ikke helt etter boka, det tenkte jeg etterpå. Hadde det hatt betydning, hadde jeg forlenget losholten og underliggeren (hva heter den?) og flyttet stenderen. Men jeg tenkte at det kommer ei ny line og en etasje til oppå til neste år, så da skulle det ta belastninga.

    Tenkte jeg da, men ikke nå. For iom at jeg skal ha samme breddemodul på de lave vinduene i andre, transporterer jeg problemet oppover.

    Heldigvis så er jeg glad i å skru tømmer, så dette blir en enkel sak å rette opp.

    Tusen takk for innspill - sånne kvalitetskontroller får man ikke om man bare tukler på egenhånd og knuget kortene inntil kassa. Ikke får man heller tilfredsstilt det eksibisjonistiske som ligger der og lurer i sivet........

    Takk igjen - for at du bryr deg!

    BB
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.429
    Antall liker
    2.858
    Torget vurderinger
    3
    Løsning nr1 på hjørnestolp problematikken. Er den eneste du får isolert. Etter at bygget er vindtettet. Så den er å foretrekke :)
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Nordnytt

    Mange avsporinger her oppe. Når man har meldt seg på et lite lokalsamfunn som Lysnes er, er det det vinkelrett motsatte av å søke freden og roden i eget selskap. Folk kommer og folk går. Middager skal spises i forskjellig fellesskap. Nye venner trenger ei handsrekning. Og Barnefestivalen som sjøsettes til helga sier heller ikke neitakk til et-par dugnadshender.

    Middagsinvitasjon til blåskjellsuppe, kongekrabbe og Lyngenreker - kilosvis - Doggy bag stod klar attmed skoene i gangen...

    20190707_171234.jpg


    20190707_171433.jpg


    Alt i alt, mange tidstyver, men det var jo dette vi higet etter, da vi bestemte oss for vårt andre hjem. Og derfor halter framdrifta litt, er erkjennelsen. Men det føles likevel som at vi har vunnet likevel.

    I dag ble sommerens storinnkjøp kjøpt - stort sett det jeg trenger for å holde meg sysselsatt resten av sommeren. Godt for næringslivet rundt svingen, men slettes ikke bra for portemoneen. Når wish listen også inneholdt en dugandes slåmaskin og et fryseskap med wi-fi, kunne vi like godt ha reist til Bahamas om øyeblikket hadde hatt større vekting.

    Men det er ikke akkurat sånn livet vårt er skrudd sammen. Fryseren er innkjøpt og venter på boknafesken og den bein- og skinnfrie torskefileten som ble fanget rett borti her sist februar. Gressgnageren får vente litt til, men i mårra komme byggeklosser som skal opp på disse veggene.

    Egentlig artig, å bygge nytt samtidig som man river noe annet og moderniserer. Har egentlig ikke peiling, men det har gått forbausende bra. Et-par tilbakeskritt, som det tidligere har det blitt, men stort sett har det gått smertefritt. Til alt overmål. Å knytte sammen noe helt utenom standardiseringene i dag med disse, er et C-moment. Med det utgangspunktet jeg har, må jeg vri skallen skikkelig hele tida, men dette er så endorfinende at man må ha seg en halvtimes spankulering ute hver kveld for ikke sovne i vertikalen.

    Her er stoda:

    20190710_123511.jpg


    20190710_123723.jpg


    20190710_123544.jpg


    20190710_123749.jpg



    BB
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.632
    Antall liker
    14.606
    Sted
    Langesund
    Tenkte også jeg skulle bry meg angående den losholt-løsningen, men som min gamle læremester sa, "det skal god innsikt i å vurdere halvgjort arbeide"

    Med ny etasje over er kantbjelke i bjelkelaget selvfølgelig god nok bæring. Vinduene over bør ha understøttelse av losholt. Losholt bør forresten legges helt oppunder toppsvill med avstand til ny innramming for vindushull under der igjen. Setninger i losholt kan i verste fall forårsake punkterte vinduer. Faste karmer er selvfølgelig mer utsatt.
    Og valg av hjørnestolper har bare et alternativ nr. 1 og bruk tre stykk av den øvrige reisverk størrelsen
    Så stakk den skuggredde nesa si fram likevel.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.983
    Antall liker
    11.393
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Shy - vi sklulle egentlig ikke besudle tråden til BB med dette, men det jeg ofte har sett er en kobinasjon av begge løsningene på hjørner, ettersom modulbredden i alle fall tidligere faller midt i staven på tilstøtende vegg... med løsning 1 kan man da mangle spikerslag for feks en platebredde..?
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.632
    Antall liker
    14.606
    Sted
    Langesund
    Shy - vi sklulle egentlig ikke besudle tråden til BB med dette, men det jeg ofte har sett er en kobinasjon av begge løsningene på hjørner, ettersom modulbredden i alle fall tidligere faller midt i staven på tilstøtende vegg... med løsning 1 kan man da mangle spikerslag for feks en platebredde..?
    Joda, har tømret i snart 40 år så er klar over den, men har fortsatt ikke laget en slik hjørnestolpe.
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Love you fremdeles, Skuggeredd - på tross av at du stikker nasan borti min greie.

    En skisse eller link hadde vært fint for dette er jeg slettes ikke sikker på at jeg skjønte helt.

    Det samme med enklest mulige vannbordsløsning som passer til et gammelt hus. Over og under vindu. Og som kan lages etter at kledning er lagt på veggen.

    BB
     

    permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    5
    Eneste "problem" med løsning 2 er vel at man som regel isolerer innenfra og lett glemmer det utvendige hjørnet. ( av erfaring ..)

    Styrkemessig er vel alt det her bra nok, også gjerrig løsningen min med fjøl !
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.632
    Antall liker
    14.606
    Sted
    Langesund
    Love you fremdeles, Skuggeredd - på tross av at du stikker nasan borti min greie.

    En skisse eller link hadde vært fint for dette er jeg slettes ikke sikker på at jeg skjønte helt.

    Det samme med enklest mulige vannbordsløsning som passer til et gammelt hus. Over og under vindu. Og som kan lages etter at kledning er lagt på veggen.

    BB
    :-*:-*:-*:-*
    bindingsverk.png
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    IMG_20190714_192524.jpg

    Loud pipes save lifes..
    Dette er en fiiiiiiiin måte for å bli lagt merke til i trafikken.
    Men.. Her er det et også spørsmål om ikke nabo kommer til å ha deg ihjel.. :p
    The A
     
    Sist redigert:

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Cyber;
    Lurer egentlig ganske ofte på hva de er med disse asiatiske handverkerne. Utrolige ferdigheter og kunnskap! Blir satt ut hver eneste gang. Tid synes ikke som å eksistere i den delen av verden. Eller penger som betalingsmiddel. Eller vilje til å betale for skikkelig handverk. Som antakelig varer i hundre generasjonen.

    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Nei, Aurora. Nå har sjura forlatt reiret – en ungdommene og kjæresten har ei uke i ensomhet til rådighet før vimpelen senkes for sommeren.

    Kort fortalt har det gått i ett – lange arbeidsdager på minimum ti-tolv timer. Starten på sommeren var litt traurig. Først var det været som gjorde at man måtte beregne to skift tørt tøy per dag. Så tok svigermor kvelden etter langt sykeleie.

    Men etter det, lysnet det skikkelig. Det har vært en fantastisk sommer, rett og slett. Arbeidslysta har vært helt på tipp-topp. Kronene har rulla ut i et sånt tempo at man har kjent friksjonen helt opp i ørstolan. Masse lokal materialhandel, så jeg har i alle fall bidratt til regionens sysselsetting og berikelse. Vinduene – tolv i tallet - kom dog langveisfra. Det jeg var ute etter, ble altfor dyrt for en stakkers fylkeskommunetilsatt. Gammeldagse krysspostvinduer, men trelags lydglassing. Svintunge å handtere, men når de først kom inn i veggen, virket alt perfekt.

    Husstammen er fra 1942 og er blitt bygget på i to omganger. Første på syttitallet og andre litt uti dette årtusenet. Hummer og kanari, mao. Jeg valgte derfor stort sett å bygge et nytt hus utpå det gamle. Isolasjonstykelsen ble dermed mellom 20 og 23 cm rund baut. Med unntak av nordsiden der det er to boder som fikk bestå som de var.

    Det skal ikke undeslås at spenningen var temmelig påtakelig når sluttpaneleringen skulle møte startpaneleringen. På tross av gjentatt bruk av laser i kveldsmørket var det ikke fritt for at sommerfuglene i magan hadde våknet når sisteveggen skulle kles. Fire millimeter utav kurs ble fasit!
    Ingen trenger tvile på at mesteparten av bygda ble kjent med dette relativt kjapt. Litt stolt av dette, må jeg medgi.

    Nå gjenstår to trinn (les: to somrers arbeide) – 2020 egnes til andreetasjer i begge endene av misfosteret og 2021 skal stå i innredningens tegn. Sammenlikninger med Auschwitz er fordømt upassende, men jeg skal medgi at den har vært der. Selv om jeg har vært den som har tatt den største støyten, har Henne gjort sin skjerv og jentungen også. Eldstegutten som er igjen der oppe, har også fått sine oppgaver.

    Neste år planlegger jeg å leie inn litt hjelp – å holde på med andreetasjer mutters alene er ingen lek for faint hartede. Jeg får se hvordan jeg får denne kabalen til å gå opp, men planen er altså å ha fire tømrere på plass i to uker til reising av råbygg og gjøre det tett utvendig. Får se om jeg kan friste noen med litt lommerusk, seimølje og nordnorsk natur rundt sankthans 2020.

    Den mototrlause sjarken – den om jeg fikk av en kompis forrige høst, blir tauet fra Kvannåsen til Lysnes, til båtplassen jeg har leid og antakelig får overta, ila de nærmeste ukene. Alt ser ut som ordner seg for de snille gutta, kan det se ut som. Merkelig hvor lettvint alt er der oppe.

    Til og med bygningssjefen i kommunen mente at det jeg skulle gjøre og har gjort denne sommeren, ikke behøvde noen søknad. En underskrift fra naboene på noen tegninger burde holde, mente pampene. Ikkeno’ vis i å sette Mølla i gang for noe sånt småtteri. Lettvint.

    Iaff, så kommer her resultatet av en enslig, aldrende møbelsnekkers kukerier i løpet av sommeren -19. Rimelig fornøyd enslig, aldrende, kukende møbelsnekker. Maleriene og rydderiene og alt det andre logistiske og hyggelige er gjort av familiens svake kjønner.


    Kaitrappene

    1.jpg


    4.jpg


    5.jpg



    Vestveggene

    6.jpg


    7.jpg


    8.jpg


    9.jpg



    Østveggene

    10.jpg


    11.jpg


    12.jpg



    Nord- og vestveggene

    13.jpg



    Utsikt fra go’kroken i stua

    19.jpg



    Apostelens utslitte Hester

    20.jpg



    Før og etter fra sør/øst

    21.jpg


    22.jpg



    Den nye vestsiden

    23.jpg



    BB
     
    Sist redigert:

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.983
    Antall liker
    11.393
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Huffda.. man kan jo få prestasjonsangst av atskillig mindre enn de bildene der, men det ser jo absolutt bra ut. Tenker du får redusert fyringsbehovet betraktelig. For over Senja for vel et par uker siden, og hadde egentlig tenkt å ta veien rundt Mefjordbotn og komme inn over Lysnes, men en avtale i Sørreisa gjorde at det ikke ble tid, - en onkel av de to siste fyllte 84, så man får ta vare på de stundene man får. Så var det feiring i Narvik den helga, minstemann fyllte 50, så da var hele ulveflokken samlet. Det bir ikke så ofte......
    Grunnen til at jeg lurte på om du var der enda, er at vi vurderer å ta en tur til helga... Foldvik-mart'nan 2019, - mye flotte gamle båter og greier...men har ikke helt bestemt oss. Ferga går enda i noen uker, så det er jo noe kortere kjøretur den veien.....
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Kort fortalt har det gått i ett – lange arbeidsdager på minimum ti-tolv timer. Starten på sommeren var litt traurig. Først var det været som gjorde at man måtte beregne to skift tørt tøy per dag.

    BB
    Regnet faktisk med at det skulle være sånn for deg i sommer, så vi holdt oss unna :)
    Nydelig jobba kamerat!!
     

    gooner4ever

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.02.2008
    Innlegg
    834
    Antall liker
    830
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    1
    Imponerende sommerjobb!
    Til og med isolert såpass bra at varmepumpen kunne fjernes :)
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    23~2.jpg

    Bra jobba Beebe!
    Ser du fikk lov til å lage kjørerampe for MC!
    Du er heldig som får parkere Honda i Stua :)
    The Minion
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Tusen takk, alle saman - alltid artig at folk gidder å putte plusser i margen min.

    Det ekshibisjonistiske får seg en kraftig boost av dere - som virker vinkelrett på giddeslausheta jeg kjente satte seg etter å ha landet sørpå forleden dag. Sommeren nordpå var helt fantastisk og det er godt å kjenne at senene henger fast i grinda og at hengslene ennå er godt smurte i store deler av denne kjøttklompen.

    Det ble nok litt saldering på det sosiale i sommer - venner rundtomkring måtte komme, for vi besøkte ikke så mange når verktøyene ble satt under tak nærmere natterstider. Spissa fikk lide seg gjennom sommeren i det lille huset nedmed havet og det ble ingen kjøttsteking i markhullet. Null skryting på forumet har det også blitt. Jeg har selvsagt vært innom fra godstolen, men å sette seg ned med det elektriske fangbarnet har vært befriende uaktuelt.

    Løsningen for meg - med min mulighet til tilnærming til et fag jeg ikke mestrer - var å stort sett bygge et nytt hus utpå det gamle. Knytte det nye helt til det gamle, men bygge en struktur som er fullstendig til det som har stått i snart hundre. Småsetninger/skjevheter kunne dermed rettes opp på en enkel måte og også danne en lettvint start på nesteåret når andreetasjen i begge ender skal knyttes sammen med klossen på midten. Stort sett er alt i vater og vel så det kan jeg beskjedent konkludere med. Videreføringen burde bli som en spasertur i parken.

    Å dele prosjektet opp som jeg gjør, har mange positive og et-par andre sider. At det tar ekstra tid, er det største minuset. På oppsiden ser jeg at eget energinivå kan holdes oppe når perioden er begrenset. Idéer får tid til å modnes og settes i perspektiv, men ikke minst, så kan man fordele kostnader og gjøre den delen spiselig. Denne sommeren røk vi på godt og vel og vel så det på 100 luringer i ren materialkost. Dette og omfanget av arbeidet gjør at jeg konkluderer med at lysneshuset er tilført en relativt god merverdi når man kalkulerer inn menneskekraft og diverse. Ikke fordi at dette egentlig betyr noe. Huset blir forhåpentligvis i familien i mange år, så dette blir kun synlig på den emosjonelle kontoen. Stress rundt økonomi er ikkeeksisterende og absolutt ingen økonomiske sjokk har så langt landet der.

    Før ferien (litt for tett innpå, egentlig) tok jeg en kraftig runde med leverandører av materialer og vinduer. Materialer måtte jeg ta lokalt, og greide å få sympatisert meg til meg gode priser uten å virke som en dust. Vinduene ble etterhvert en annen skål. Intensjonen var her den samme som for plankene, men her ga svarene jeg fikk, fort annen realitet. Kvalitet er alltid pri én når det gjelder sånne ting. Vinduer skal virke på alle måter i mange, mange år, men samtidig så er glugger ikke månelanding med all respekt å melde. Jeg tok en sjans her, fra en, for meg, totalt ukjent produsent, men som etter en god del kontrollspørsmål, ga de rette forventningene. Og så langt innfridde.

    Eneste hick-up var DSV eller Post Nord som greide å smelle et vindu kraftig. Så kraftig at jeg endte opp med en flertusenskroners erstatning for en times vindusreparasjon. Føler at jeg kom bra ut av dette økonomisk, men Post Nord kom ikke like bra ut etter min mening. Nonsjalans og upålitelghet er inntrykket jeg sitter igjen med etter at pallene ikke greide å komme seg fra Harstad til Senja på oppunder ei uke. Karakter: En helt grei toer til danskene.

    Aurora;
    Det hadde vært hyggelig med en visitt, men vi som skal leve i en haug med år til, møtes når vi møtes.
    Den martnan – er den på kaia i nærheten av kåken til Karl Johan?

    Lars;
    Takk for innsikt. Det ble som sagt, lite tid til sosialisering i sommer, så jeg setter pris på forståelse. Hadde deg inni haue mange, mange ganger, men det ble rett og slett ingen anledning.

    gooner4ever;
    Ja, varmepumpa er ute av syne – det samme er susinga. Men jeg har ikke dumpet den, men plassert den under kaia. Litt spent på hvordan den kommer til å trives der – håper at mer lukket omgivelse bringer trivselen dens oppover også.

    Jan;
    Det suser ennå litt i røran, ikke sant? Når man i tillegg er så billedvakker som jeg er, skjønner du at jeg lyst på framtida?

    Bjørn;
    Ikkesåverstduheller! Din tråd er den jeg gleder meg mest til å besøke når jeg ser det har vært liv der. Du er flink, du!

    Arild;
    Jeg bygger egen utstilling til den mellom veien og huset. Rampa er til freseren og de lettlivete og lett geriatriske beilerne jeg ennå har der oppe.
    Nå er jeg klar for å grine til meg begge mopedene – skal vi legge en plan?

    Mye piss dette her – som ikke hører hjemme i dette forumet. Lover å finne en løsning for publisering av dette tullet jeg driver med på en annen plattform utover høsten. Har ikke blitt dissa ennå for dette, så jeg bruker anledningen til å komme de som måtte ha noe å si om dette, i forkjøpet.


    BB
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.678
    Antall liker
    1.779
    Torget vurderinger
    1
    Viktig og ikke hvile for lenge, nye kreasjoner på gang eller til noe eksisterende?
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    LysnezBlaster

    En gærning har sagt seg villig til å være med på et miniprosjekt – få så mye juling som mulig utav en så bitteliten kasse som mulig. Ikke har jeg peiling på hvordan han skal få dette til – har lettsindig lovet 30Hz meg grei dynamitt. Kanskje får vi vite hvordan ha har tenkt å løse dette hvis han tør tone flagg her inne.

    Brutto nettovolum blir ca 27,15 liter. Kassen bygges opp av 19mm HDF, eikelister og et rustfrittlokk i hver ende.

    Inni kassen kommer det til å sitte:
    • 3x Vifa BC25SC06
    • 2x Dayton RS100-8
    • 2x Tang Band W5-1138S
    • 2x Seas SP26R
    • 2x Annaview ALC0100
    • 1x Anaview ALC1000
    • 1x Minidsp 2x4

    11.jpg


    10.jpg



    BB
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.399
    Antall liker
    3.582
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Artig prosjekt. Skal bli spennende å se hvor mye dynamitt dere klarer å få til i bassen med to 5" og 2 passive 10":) Vil det være lurt å gå for 2x4HD i stedet?
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Vidar;
    Akkurat det motsatte av det jeg gjør her, er lurt, tipper jeg. Dette er et skrangleprosjekt av biter som lå og slang. Bortsett fra bassene - både med og uten motor.

    Minidsp 2x4 har mindre gain enn HD, men er det noen andre grunner?

    Har som sagt noen ur-2x4'er, så disse blir værende inntil sjefstullingen setter foten ned. Bare denne her tullingen får en trebit, noe skarpt og en blyant, er han lykkelig. Og en tur innom en strippeklubb i ny og ne.

    Jeg presenterte denne emballasjen for Snickers til stort sett et helt annet innhold. Kun diskantene og mellomtonene fikk være med videre. Hvorfor det blir som det blir, må han forklare.

    I dag (les: I morgen, ser det ut som) kommer Hondaen på egne hjul fra Ski og Zippen hentes på samme plass når jeg returnerer piloten og superskrueren.
    Vi får se hva han finner ut - og så blir det vel sånn som han sier, tenker jeg. Tror i alle fall at det blir et lite underbokseskift ila mårradagen.

    Det skal faen meg bli orgasmisk å få denne heim til denne nye heimen. Full føkkings totalshine på et nivå en anelse under Lars', men så skal ikke denne stå under trappa mi heller. Eller skal den det?

    Nå har den tullingen begynt å kakle om et GL1000-prosjekt. Min største, våte drøm.

    Martin, eldstesønnen, som også er snekker, har også prøvd å gjøre seg lækker hos Mutterkongen - mot naturialia og nokker, har også et prosjekt i familiegaragen. En E30 cabrio. Om denne får forlate denne, havner den gamle LR 88 Serie III, som har stått på vent i snart 20 år, under det taket.

    Får kanskje litt å puske med i vinter også....


    BB
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.519
    Antall liker
    6.932
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Det er ikke tegnet inn kammer til mellomtonene - brukes det papprør eller plastkopp?

    Johan-Kr
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Fena;
    Nydelig at dere dveler ved tegningene - det gir dette tullet mer mening!
    Det blir to firkantige mellomtonekopper inni der når Snickers får regnet litt.

    Ellers så grunner jeg på å lime driverne inn med et eller annet monteringslim, eller enda bedre, sort silikon. Har trua på en lett flexende fastgjøring. Enda bedre i mine ører er et hengende system, men det får jeg ikke til her. Og det tror jeg ikke Snickers er helt på linje med meg heller om.

    Diskantene som i utgangspunktet er ganske små, blir enda mindre. Frontplatene får en overhøvling i laseren. Runding rett innafor skruehullene - ender opp med Ø på 50-52 mm. Da får de plass i hjørnene uten å drepe hele ideen.

    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Jeg gjorde faktisk det.....
    Husker da det gikk opp for meg hvordan jeg skulle designe høyttalerne våre. Satt ute og røyka og titta rundt meg og såg plutselig veggpanelen. Vanlig D-fals her, men jeg tenkte fort over på vestlandskledninga - og ennå så må du slite med dette på funnet.

    Den greia bakpå husker jeg godt at du ble litt pisst på - at du var ferdig med dine bakstykker når jeg kjørte disse på Biessen.

    Artig prosjekt det derre, forresten. Vi koste oss fælt og utseendet ble ikke så verst?


    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Her er forresten utkastet til en toveisløsning med Seas 22cm og en 148mm wave guide. Dette blir antakelig første ut i en liten serie med forskjellige luringer. Toveis med driverne plassert så nært som mulig.

    Nying 2.JPG



    BB
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn