Skal teste til kvelden igjen..Bjørn Lynne - Balasana er også fin. Må nesten ha sub på slike sanger da, men det er ikke noe problem hos meg.
Vinyl funker fint med barn i hus. Hun minste hos meg var 5 år når jeg kjøpte snurre. Hadde hjertet i halsen et par ganger før støvlokket kom, med det gikk helt fintBest lyd på Spotify hvis alle en tester mot kjøre, 320kb
Venyl venter jeg med.. Har en 4 åring.
Takk, har litt dårlig samvittighet, for jeg har en lang liste med låter som skal inn i begge de der (de ligger på en egen Sigberg Audio konto så jeg må logge meg inn på den for å oppdatere listene, derfor litt mer tungvindt enn det burde vært), kanskje jeg skal prøve å rote meg til å gjøre det i kveld.@SigbergAudio
Bra spillelister dere har på Spotify
SupertTakk, har litt dårlig samvittighet, for jeg har en lang liste med låter som skal inn i begge de der (de ligger på en egen Sigberg Audio konto så jeg må logge meg inn på den for å oppdatere listene, derfor litt mer tungvindt enn det burde vært), kanskje jeg skal prøve å rote meg til å gjøre det i kveld.
Det er med andre ord mange flere godlåter på vei inn i begge listene snart
Få fingeren ut, jeg vil høre mer godlåter!Takk, har litt dårlig samvittighet, for jeg har en lang liste med låter som skal inn i begge de der (de ligger på en egen Sigberg Audio konto så jeg må logge meg inn på den for å oppdatere listene, derfor litt mer tungvindt enn det burde vært), kanskje jeg skal prøve å rote meg til å gjøre det i kveld.
Det er med andre ord mange flere godlåter på vei inn i begge listene snart
Spennende spennendeOg en variert godtepose i loudspeakerlisten. Gjør oppmerksom på at dette er låter som er benyttet for å vurdere allsidigheten til SBS.1 høyttalerne, så det er ikke kun åpenbare "hifilåter" her, selv om det er noen av de også.
Vis vedlegget 751318
Vis vedlegget 751319
Vis vedlegget 751320
Dette er etter at minidsp har justert.Før og etter? Er dette singelpunkt måling eller mange punkt før Dirac korrigering?
Hvordan justere jeg y aksen til 45-105db?Du kan jo smoothe med 1/6 eller 1/12 og dele responsen 20-20,000 igjen, og også dele fra 20-200hz (trenger ikke smoothing). Pass også på at Y-aksen står konfigurert til 45-105dB.
Takk for svar.Der det står h.hv 45 og 105 i den første screenshoten din kan du styre Y-aksen, men den står jo da riktig.
Ser jo ikke så galt ut dette. Litt lavt nivå fra 100-300hz kanskje, men vanskelig å synse så mye om med bare én punktmåling.
Den siste du postet viser hvor mye forvrengning du har ved en gitt frekvens og et gitt lydnivå.
Ser du diskuterer i REW-tråden også, skal vi ta det der kanskje?Takk for svar.
Burde jeg tatt flere målinger? 1 for hver høyttaler? Flere i rommet og hvor?
Jeg har latt miniDSP fått justere alt her. 20 til 20.000
Er det bedre å la den kun justere opp til en bestemt frekvens (har jeg sett en del skriver) og evnt hvor mye blir max opp til da?
Har det noe å si om jeg setter gummi under høyttalerne? Jeg bruker supercare spike nå pga en 4 åring
Føler ikke at den tar bort dynamikken.Jeg har gjort det slik at jeg korrigerer/legger på eq på hver kanal i stedet for begge .... Til syvende og sist så kommer jeg unna med mindre eq på hver kanal enn å ha eq på begge. Jeg har målt en del på hver kanal enkeltvis før jeg til slutt tok siste innspurt med måling av begge kanalene og justerte for ønsket respons i følge disse. Jeg begynte først med autoeq (funker omtrent som dirac), men jeg får mye bedre resultat med peq (stille inn selv). Hvis dirac funker på samme måte som autoeq på dbx, så vil den legge på mye eq i pluss (det som dreper mest dynamikk) og ikke bare dra ned toppene. Hos meg får jeg ikke ønsket respons ved fire målinger med autoeq, har målingene liggende inne, men autoeq er avslått. Bare noen tips fra en ikke-måle-dude, som har tilbrakt nesten 50 timer med målinger og justeringer (dbx/rew) siden basstårna mine stod ferdig.
JeppSer du diskuterer i REW-tråden også, skal vi ta det der kanskje?
Bedre,takkHvordan låter det nå kontra første runden med dirac da? Subjektivt såklart
Du viste om det?Fantastisk album.
Å søren.. Nett komt hjem nesten.Hvor ble rew-målingene av?