Luxman !

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ovewik

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    95
    Antall liker
    2
    Halux skrev:
    O:W 64 skrev:
    Takk ;D. Får bare prøve den,er den for ille til klipsch får jeg sette den i hylla ;).

    8) ve
    Skulle du mot formodning ikke bli fornøyd, gi meg et tips så kanskje jeg kjøper den fra deg, så kan jeg brokoble og ha 2 x 300 W Luxman power ;D ;D 8)
    Det skal jeg gjøre! ;)
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.167
    Antall liker
    8.546
    Torget vurderinger
    1
    O:W 64 skrev:
    Noen her som kjenner til denne?. Skal kjøpe denne til mine klipsch RF 63. Har eid en luxman tidligere,en lv 105 u

    Ove
    Hadde en slik engang; sånn rundt 1985. Kjøpte den ny med matchende forforsterker. Var vel grei nok til prisen, men selv om jeg hater å inrømme det, var 100watteren til Electrocompaniet betydelig bedre....
     

    ovewik

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    95
    Antall liker
    2
    Voff skrev:
    O:W 64 skrev:
    Noen her som kjenner til denne?. Skal kjøpe denne til mine klipsch RF 63. Har eid en luxman tidligere,en lv 105 u

    Ove
    Hadde en slik engang; sånn rundt 1985. Kjøpte den ny med matchende forforsterker. Var vel grei nok til prisen, men selv om jeg hater å inrømme det, var 100watteren til Electrocompaniet betydelig bedre....
    Jeg har også eid et par electrocompaniet eci3 bla .Det ble et kort bekjentskap.
    De låt ikke bra i det hele tatt i mine ører!. Da hadde jeg kef 102.2 og B W. Men E C passer kanskje til klipsch?.
    Jeg får bare prøve den,blir det ikke bra får jeg bare selge den igjen.
    Ove
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.861
    Antall liker
    787
    Torget vurderinger
    4
    O:W 64 skrev:
    Voff skrev:
    O:W 64 skrev:
    Noen her som kjenner til denne?. Skal kjøpe denne til mine klipsch RF 63. Har eid en luxman tidligere,en lv 105 u

    Ove
    Hadde en slik engang; sånn rundt 1985. Kjøpte den ny med matchende forforsterker. Var vel grei nok til prisen, men selv om jeg hater å inrømme det, var 100watteren til Electrocompaniet betydelig bedre....
    Jeg har også eid et par electrocompaniet eci3 bla .Det ble et kort bekjentskap.
    De låt ikke bra i det hele tatt i mine ører!. Da hadde jeg kef 102.2 og B W. Men E C passer kanskje til klipsch?.
    Jeg får bare prøve den,blir det ikke bra får jeg bare selge den igjen.
    Ove
    HÆ? Fungert itj E med B og W? Trudd D va O K match Æ ;)
     

    ovewik

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    95
    Antall liker
    2
    Det var noen kjipe B og W,604 eller noe sånt ???.

    O
     

    ovewik

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    95
    Antall liker
    2
    Da er M 02`n i hus ;D den låt slett ikke galt den

    O
     

    halux

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2007
    Innlegg
    270
    Antall liker
    4
    O:W 64 skrev:
    Da er M 02`n i hus ;D den låt slett ikke galt den

    O
    Grattis :)

    Bra å høre at du ble fornøyd med M 02, høres ikke ut som den kommer på bruktbørsen med det første ;D
     

    ovewik

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    95
    Antall liker
    2
    Takk. Nei den gjør nok ikke det,jeg skal bytte høyttaler teminaler på den,og netkabel.

    O
     

    HKviking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    120
    Antall liker
    14
    Legg ut litt bilder av den prosessen! Det er noe jeg kunne tenke meg å gjøre på min M02.
     
    L

    Lars.N

    Gjest
    Gratulerer så mye med M-02 håper du blir fornøyd med den , mine Lux blir her til jeg eller de går til heden.

    Mvh

    Laban
     

    HKviking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    120
    Antall liker
    14
    Min C02 er litt ute av form. Det skraper noe skikkelig (i høyttalerene) når jeg endrer på volumet. Er kanskje på tide med å bytte ut litt komponenter?? Er det noen som har hatt samme problem?
     

    ovewik

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    95
    Antall liker
    2
    HKviking skrev:
    Min C02 er litt ute av form. Det skraper noe skikkelig (i høyttalerene) når jeg endrer på volumet. Er kanskje på tide med å bytte ut litt komponenter?? Er det noen som har hatt samme problem?
    Ja!. Jeg renset volum kontrollen på min counterpoint sa 3000,med elektro spray og den ble helt fin igjen.
    Først så srayet jeg,også vred jeg volum knappen til høyre flere ganger i fra null til bånn.
    Når du har gjort det så lar du den stå litt på kl 12,og så vrir du den til null og til bunnen igjen.
    Dette kan du repetere til lyden er borte.

    Ove
     

    ovewik

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    95
    Antall liker
    2
    laban skrev:
    Gratulerer så mye med M-02 håper du blir fornøyd med den , mine Lux blir her til jeg eller de går til heden.

    Mvh

    Laban
    Takk,det tror jeg at jeg gjør!. Skal bytte høyttaler terminaler og netkabel på den,så blir den vel bra.
    Tror nok den blir i huset en stund ;D
    Ove
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    HKviking skrev:
    Min C02 er litt ute av form. Det skraper noe skikkelig (i høyttalerene) når jeg endrer på volumet. Er kanskje på tide med å bytte ut litt komponenter?? Er det noen som har hatt samme problem?
    Klassisk problem! Skru opp, spray med kontaktspray (556 el. liknende, fåes hos Claes O.)i potmeteret, vent noen sekunder, skru litt opp og ned på volumet, og vips! er broblemet kurert!
     

    HKviking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    120
    Antall liker
    14
    Takker for det tipset. Burde jo ha tenkt på det selv. Har jo allerede reparert / byttet en av mos-fet transistorene selv etter et bedre party mange år siden. Litt spray burde være easy match ;D
     

    halux

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2007
    Innlegg
    270
    Antall liker
    4
    impulse skrev:
    HKviking skrev:
    Min C02 er litt ute av form. Det skraper noe skikkelig (i høyttalerene) når jeg endrer på volumet. Er kanskje på tide med å bytte ut litt komponenter?? Er det noen som har hatt samme problem?
    Klassisk problem! Skru opp, spray med kontaktspray (556 el. liknende, fåes hos Claes O.)i potmeteret, vent noen sekunder, skru litt opp og ned på volumet, og vips! er broblemet kurert!
    Har hatt samme problem med programvelger på C02, noen erfaringer med dette?? Hjelper kanskje med samme prosedyre her også...

    Har hatt den inne på elektronikkverksted og fått dette fikset en gang for lenge siden, men det virker som om problemet vender tilbake når den står en stund og ikke er i bruk.
     

    RDNZL

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2008
    Innlegg
    735
    Antall liker
    2.167
    Torget vurderinger
    13
    Luxman CL 32

    Hei

    Har nylig kjøpt meg en Luxman CL 32 Rør pre-amp
    Denne kombinerer jeg med Accuohase P 300 transistor sluttsteg
    Det gav et flott resultat: Varme, dybde dynamikk.

    Noen som kjenner til denne preampen ?
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.727
    Antall liker
    1.222
    Sted
    Siggerud
    Luxman CL 32

    RDNZL skrev:
    Hei

    Har nylig kjøpt meg en Luxman CL 32 Rør pre-amp
    Denne kombinerer jeg med Accuohase P 300 transistor sluttsteg
    Det gav et flott resultat: Varme, dybde dynamikk.

    Noen som kjenner til denne preampen ?
    Yes, en av Lux' beste, IMHO. Har riktignok aldri eid en, men har hørt den ved noen anledninger.
     

    jan b

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2008
    Innlegg
    324
    Antall liker
    114
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Har denne til låns. L-560 2 x 50W Kl.A. Lyder flott på Klipsch RF-82. Blir veldig varm, og det er vel ikke så bra for diverse komponenter inne der. Det bør nok skiftes endel elektrolytter etterhvert, da det er en svak brum i høyttalerne... En gedigen sak på 20 kg :)
     

    Vedlegg

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.605
    Antall liker
    54.643
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Selger en Luxman M02 for 1900,- funker som bare det ;D. Men lysene virker ikke i vu metrene og den trenger nye
    høyttaler terminaler,de er i orden men litt frynsete i plastikken rundt.
    Ove tlf 99329742 wikstroem@live.com
     

    Vedlegg

    S

    Sjur T

    Gjest
    Da er m-02en i hus og jeg får slenge meg på her jeg også.
    Meget godt fornøyd så langt:)
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.605
    Antall liker
    54.643
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Sjuris skrev:
    Da er m-02en i hus og jeg får slenge meg på her jeg også.
    Meget godt fornøyd så langt:)
    Det er bra du er fornøyd :)

    Mvh

    Ove
     

    Freako

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    90
    Hej alle Luxman venner!

    Her et billede af min 32 år gamle PD121, der stadig spiller helt vidunderligt. Både spiller, arm og PU er moddede.

     
    S

    Sjur T

    Gjest
    Hei igjen Ove.

    hentet den fra service idag og er superfornøyd.

    Møtte smøres og renses litt, samt nye lys så ble den som ny:)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Kjerringa's PD-264 m/DV 10X5 pu.
    Så hu er absolutt en Luxman venn :)





    /jan
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Jeg får bidra med det jeg synes er noe av det beste disse gutta har stått bak...selv om bildet finnes i min egen tråd også. ;D
     

    Vedlegg

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.605
    Antall liker
    54.643
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Sjuris skrev:
    Hei igjen Ove.

    hentet den fra service idag og er superfornøyd.

    Møtte smøres og renses litt, samt nye lys så ble den som ny:)
    Hei.
    Det så jo meget bra ut ;D

    Mvh Ove
     
    S

    Sjur T

    Gjest
    Hei folkens.

    Driver å funderer på å gå til innkjøp av en Luxman PD-284 platespiller.

    Den ligger på ebay og er temmelig billig.

    Noen erfaringer eller tips rundt denne spilleren? Verdt å bruke penger på?

    Har ikke mye erfaring med vinyl...

    Sjur
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    846
    Antall liker
    1.677
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Venter nå på en 590AII integrert. Er uten forsterker nå. Helt forferdelig å ikke ha mulighet for å spille musikk, men kanskje har jeg litt godt av det og... Regner med å få den midt i neste uke. Man gleder seg :)...
    Mvh
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.902
    Antall liker
    2.905
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer så mye!

    Håper du blir fornøyd og kommer med dine inntrykk av denne etterhvert! Noen bilder kanskje? Tror du har kjøpt deg et kvalitetsapparat som du vil ha glede av lenge.
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    846
    Antall liker
    1.677
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Etter en lang og til tider ubehagelig ørkenvandring innen forsterkerkjøp er jeg nå fullstendig i mål ;D. Vet godt at dette ikke har altfor stor troverdighet innen audiofili, men bytter jeg denne så bytter jeg vekk gullet. Med en gang; den det dreier seg om er Luxman 590 AII integrert. Har slitt inn svært dyre for/effektkomboer fra USA og Tyskland men alltid følt at det er greit nok, men det har aldri "klikket" ordentlig. Disse har kostet ca 3 ganger så mye som 590èn. Hadde og en integrert i en (1) uke! Denne fikk svært hederlig omtale i et kjent norsk hifi blad. Det var for å si det mildt totalt misvisende. Rett ut med den. Inn kom så luxman-en fra Audio Art. Den gjør alt helt annerledes. Utrolig engasjerende og lite "hi-fi" lyd. Blod og kjøtt. Liv og røre. 30w rene klasse A watt er mer enn nok for å båse liv i Responsene mine. Har og et glimrende phono trinn innebygget. Ser tidligere her at noen er skeptisk til phonotrinnet. jeg er ikke enig og tror du må ut med mellom 5 og10 k for å kjøpe samme "løst". I tillegg kommer en ekstrem byggekvalitet og kult retro look. Nå gleder jeg meg hysterisk til neste plate...
    Mvh
     

    DAChild

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2004
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    118
    Torget vurderinger
    2
    Har alltid digget Luxman. Har hatt klasse a pre/effekt, integrert og receiver. Må bare legge ut et bilde av R1500 receiveren jeg hadde i mange år. Se og nyt ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn