spurv
Overivrig entusiast
- Ble medlem
- 21.09.2004
- Antall liker
- 1
Ta en ekstra titt bak der du . Heter kanskje ikke PRE out, men skal ikke være noe rakettforsker får å finne den .
Jepp. Ulempen er at det da spilles bass fra frontene OG subwooferen, men den er så integrert at man nesten ikke merker det. Skal sette et høypassfilter på høyttalerutgangene i morgen for å unngå dobbelbassen, da jeg ikke vil ha de aller dypeste tonene i filmer til frontene men til kun subwoofer.Allroad skrev:Du mener mono lowpass på linjeutg, og sub på linjeutganen med deaktivert delefrekv?
Har kikket litt på diverse nettbutikker, og det finnes noen xlr-kabler til under hundrelappen. Disse er antagelig bare noen enkle kobbertråder med xlr-kontakter, men godt mulig det holder. Sjekk fx multicom og amentio og søk på xlr. Komplett har noen kabler med merkenavn til 900.Allroad skrev:God kveld
Noen som har tips til en passende xlr digitalkabel som kan nyttes mellom TDAI 2200 / CD-1?
Ser at klubben har vDH til 1000,-
Andre forslag mottas med takk
Bjørn
Hei, på AVForum.no er det en som kaller seg HKviking som bruker Lyngdorf MH-1 som fronthøyttalere i et tilsynelatende meget bra hjemmekino-oppsett. Du kan jo alltids ta kontakt med ham. Anleggs-siden hans finner du her: http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/HKvikingRizzo skrev:Noen her som har erfaring med MH-1 høyttalerene til Lyngdorf? Synes denne virker veldig spennende, men har ikke hørt den selv eller møtt noen som har hørt den.. Liker veldig godt tanken på at man kan dele aktivt dersom man har forsterkere nok til det.
Takker for svar, skal ta kontakt med ham. Har også sendt mail direkte til Lyngdort om de har et lånesett, så får vi seblekansikt skrev:Hei, på AVForum.no er det en som kaller seg HKviking som bruker Lyngdorf MH-1 som fronthøyttalere i et tilsynelatende meget bra hjemmekino-oppsett. Du kan jo alltids ta kontakt med ham. Anleggs-siden hans finner du her: http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/HKvikingRizzo skrev:Noen her som har erfaring med MH-1 høyttalerene til Lyngdorf? Synes denne virker veldig spennende, men har ikke hørt den selv eller møtt noen som har hørt den.. Liker veldig godt tanken på at man kan dele aktivt dersom man har forsterkere nok til det.
Mvh
Sture
Hmm, fjernkontrollen er jo en multifjernkontroll som kan styre flere Lyngdorf apparater, og de faste knappene (volum og mute) til ampen fungerer jo. Du har sjekket at du ikke har kommet borti knappene på fjernkontrollen der du velger apparatet du skal kontrollere med fjernkontrollen(CD, AMP osv)?Erni skrev:HELP ME - PLEASE :'(
Har nå min TDAI-2200 med Equibit prossor. Er MEGET fornøyd. Og romkorreksjonen er meget merkbar trots at det bare 10 % forskjell fra `normal`.
Men - og her kommer dere kamerater i nøden in. En meget pussig ting hendte meg når jeg skulle øke signalstyrken på den analoge inngang som jeg har kobblet min RIAA til. Vet ikke hva jeg kunne ha gjort men plutselig forsvant alle muligheter å styre forsterkeren med fjernkontrollen ??? .Det eneste som går an er volum og muting. På allt annet er det helt dødt !!! Men kontrollen på selve forsterkeren fungere helt greit. Jeg har naturligvis gått in på menyn og kontrolert på Remote control - og den er på ON. Hva i hele verden har hendt ? Hvordan får jeg tilbake funksjonene på kontrollen - uten å trenge på Factory Reset. (Spillt in meget nøyaktig romkorreksjon på flere sveetspots):
En pdf på Lyngdorfs sider forklarer litt:Biffig skrev:Det hadde vært artig å vist hva den faktisk gjør.
56fwb skrev:Dette spm skulle nok vert stillt på tråden "DP-menigheten" men:spurv skrev:Lot den stå på over natta, med vanlig PC kabel istede for Supra sine LoRad strømkabler... fungerte fortsatt idag tidlig.. kom til å tenke på... den har det jo litt trangt inni benken... kanskje det blir for hett forn?
I bruksanvisningen til DP-A1 står det at A1 SKAL ha god lufting/kjøling og minst 15 cm med luft ovenfor effekttrinn samt at den bør ha rikelig med lufting på sidene.
Som du antyder kan jo for lite kjøing vere problemet...
mvh
Du kan få kjøpe den om den er defekt .Nex skrev:Spurv.
Om du blir lei av DPA-1, så kan du bare selge den til meg
Jeg bruker hegel cdp4som transport til min DPA-1, og er godt fornøyd. Hadde jeg kjøpt DPA-1 først tror jeg at jeg hadde sett meg om etter en ren cd transport. Det er vel bedre å bruke samme/mindre sum på en enda bedra transport enn å ha en unødvendig DA konverter i anlegget.veleik skrev:Lurte på om noen her kunne komme med noen råd. Jeg har en DPA-1 som går balansert inn i en Bryston 14BSST og videre til Thiel 1.6 og en aktiv sub (BK Electronics Monolith DF). Til nå har jeg brukt en Meridian 206 som transport til DPA'en. Tidspunktet er kommet for å bytte ut transporten og da går selvsagt tankene til CD1, men så ser jeg jo at et alternativ kunne være en annen god brukt transport som f.eks Wadia 8, CEC TL2X. Er det noen som kan argumentere for hvorfor CD1 vil være det beste alternativet? Særlig i forhold til andre transporter som kan upsample.
Takknemlig for alle innspill
Veleik
Nå er 2175 byttet ut med en TDAI2200AD. Bruker CD-1 som driverk og bruker en Van den Hul AES-EBU 110 Pro digital XLR signalkabel. Har fått mer av alt mht lyd, og har fått "ny" cd-samling. Som en kompis sa: "- det er vel dette som er hi-fi..."!boxman skrev:Jeg er den lykkelige eier av en SDAI 2175 og CD-1 og er veldig fornøyd! Spiller på ProAc Studio 140 og får mye positiv respons på dette oppsettet!
Noen som har erfaringer med XLR vs RCA mellom disse enhetene? Og evt anbefaling på en XLR-kabel tar jeg gjerne i mot