Har akkurat fått låne en RP-1 fra Hifi-klubben. Kun 1 i demo i hele Norge hadde de. Uansett, en morsom sak. Jeg fikk aldri til godlyd med min gamle TDAI2200, men med denne stand-alone korrigeringen er det igjen håp.EirikV skrev:Det er ikke mye aktivitet på denne siden, så det tyder kanskje på at det er en veldig liten gruppe audiofile som bruker Lyngdorf utstyr. Eller at alle har topp lyd og ikke har behov for å dele erfaringer mer?
Eirik.
Bruker den sammen med Perreaux elektronikk og Marten høyttalere, og den gjør en bra jobb. Skal også se om jeg kan forandre på de foskjellige "voiceing" filterne for å forandre mot min egen preferanse. Kobler også til en JL Fathom for å se hvordan den integrerer sub sammen med fronter. Halve poenget mitt var å kjøre aktiv deling mellom høyttaler og sub og dermed spare mine sarte Marten for de dypeste frekvensene. Det i seg selv er nesten verdt de 16000kr denne lille boksen koster. Men sammenligner man med MciIntosh sin nye RK som er basert på RoomPerfect til over 40000kr er denne et funn.
Er det forøvrig noen som vet om RoomPerfect stiller inn avstand til sub når den er koblet til? Kjørte romkorreksjon i går, for så å legge til sub. Ble ikke den beste opplevelsen for å si det slik.
Det eneste negative er at den anstrenger høyttalerne endel. Ikke noe problem på normale volum, men verdt å vite.
Geir Arne