BurntIsland
Hi-Fi freak
har hørt en mindre JL sammen med Quad 2805 på Tonart en gang som fungerte bra, så det er sikkert et godt tips. har forøvrig lagt ut noen bilder i denne tråden.
Det er jo ikke verst når de koster omtrent halvparten! Du vurderer ikke Magnepan 3.6 da?Burnt_Island skrev:bortsett fra noen ekstra hz i bassen (og kvaliteten på disse hz) er disse høyttalerne bedre enn mine egne på alle parameter jeg bryr meg om,
Jeg ville spurt Magnepan og hørt hva de mener om det. Det er nok også avgjørende hvor du har tenkt å dele. Skal du dele veldig lavt, så ville jeg tro flere kan fungere men du bør nok bruke DSP (f.eks Antimode). Mange tenker at det er suben som ikke henger med når de skal integrere, men tror nok ofte det er vel så mye snakk om mangel på skikkelig integreringsverktøy. Og også det faktum at folk kjøper en sub framfor to.Burnt_Island skrev:Er det noen av dere som har "fått til" subwoofer sammen med maggies?
Selvfølgelig. Den tenkte jeg ikke på. Og du har jo det som trengs av utstyr. Dipoler er jo kjappe, så hvem vet.Burnt_Island skrev:kommer nok til å prøve med gradients delefilter og bass seksjoner fordi jeg kan men blir overrasket om det fungerer...
Hei! Følger spent med i dine kommentarer vedr. MG 1.7. Skulle oppgraderingsspøkelset ramme, er de absolutte kandidater som erstattere til mine MG12ere. Magnepanlyden fikk jeg sansen for da jeg hadde en kort gjesteopptreden fra noen MGSEer. Den åpne transparente lyden ble fort avhengighetsskapende og resulterte i anskaffelse av nåværende MG12ere. De supleres i de lavere frekvenser fra en B&W PV1. Subben har jeg justert til avskjæring oppover i underkant 50Hz. Nivå ut er justert til moderat. Den oppfattes og spille meget sømløst mot MGene. Plassering av subben er mellom høyttalerne nærmest høyre MG12er. Med PV1 kan avskjæring oppover justeres, nivå og fase. Den er lettplassert, ser slett ikke værst ut, den er kjapp og den spiller rett og slett godt! Jeg savner rett og slett ingen ting i forhold til gjengivelse av frekvensområdet.Burnt_Island skrev:jeg kunne nok leve med disse uten sub, men når man har vent seg til noen få ekstra hz i bunnen (og det er ikke så mange hz fler jeg er vant til), så er det vanskelig å gå tilbake, kanskje ML sine som jeg har lest er brukt med hell mot CLX kan være noe? hifi+ brukte "ballen" til B&W med quad 2805 med hell
SOEDAL skrev:Hei
Jeg ser at Magnepan fremdeles selger MMG til fantasipriser direkte fra sin nettside i USA. For å få denne prisen er man avhengig av å ha venner derover som kan videresende da Magnepan ikke selger direkte til kunder utenfor USA. Jeg har muligens en anledning til å få til dette, og lurer derfor på om det er noen av dere som har erfaringer med denne modellen?
Ole V
Hei og grattis med sub! Mulig jeg bommer litt på skiva her; - men MG12 ruller vel naturlig av rundt denne frekvensen? Dataene oppgir frekvensområdet til å være +/- 3db i området 45 - 22 kHz. Nå har jeg ikke sett noen frekvenskurver for høyttalerne, men antar at de faller av 3db ved 45Hz. I mitt anlegg har jeg ingen avskjæring nedover for MG12erne. De spiller meget bra med B&W PV1. Disse er som jeg har skrevet annet sted i tråden, satt til avskjæring i underkant 50Hz oppover. Eneste nytteverdien jeg kan se ved å la MGene få slippe å jobbe med de laveste frekvensene, er for å kunne skru volumet noen ekstra knepp opp. Med en forsterker som ikke kan by på nok kontroll ved lave basstoner, kan resultatet bli blafring i membranene.HoJ skrev:Har fått sub i hus, en Monitor Audio passiv 8", synes den fungerer bra i "bånn" - en lukket sub så bassen blir tørr og fin. Men må jobbe litt med toppen, den går for langt opp.
Jeg tenkte å få mg12'n til å rulle av ved 50 - slik at bassen tar over der - høres det greit ut?
Jeg har nå Musical Fidelity Tri-Vista 300, som låter helt vilt på Magnepan 3.6.- 650w i 4 ohm, med masse strømreserver ikke bare i hovedforsterker, men også i den eksterne egne strømforsyningen.Beste forsterkersett jeg har hørt faktisk uansett pris, driver alt av høytalere med en magisk kraft og musikalitet. Sjelden de er på bruktbørsen, men jeg fikk mitt sett for 17500, da har nypris vært rett under 70.doc4 skrev:Noen av Magnepans venner som har tips til forsterker for 3.6R?
Kjøpte et par brukte for et års tid siden, men har ikke hatt økonomi til å gi dem det tilbehøret de fortjener. Tenker meg noe brukt i prisområdet 25-30K. Og i det prisområdet finnes det mye - både norsk og utelandsk. Noen erfaringer?
Dette er helt etter oppskriften. La Magneplanar kjøre full-range og la subben supplere. Med en REL Strata III og små Aerial 5 høyttalere brukte Stereophile 27 hz på subben.HoJ skrev:Ang. instilling på sub så lar jeg MG'n spille "normalt" uten deling på den, subben sår på deling ved 36hz - ca. halv guffe på suben. Dette låter godt hos meg. Prøvde sinus-toner på mg12, og kunne pent høre selv 36hz på dem, men da begynte det å bli svak lyd.
Heheniels skrev:Dette er helt etter oppskriften. La Magneplanar kjøre full-range og la subben supplere. Med en REL Strata III og små Aerial 5 høyttalere brukte Stereophile 27 hz på subben.HoJ skrev:Ang. instilling på sub så lar jeg MG'n spille "normalt" uten deling på den, subben sår på deling ved 36hz - ca. halv guffe på suben. Dette låter godt hos meg. Prøvde sinus-toner på mg12, og kunne pent høre selv 36hz på dem, men da begynte det å bli svak lyd.
Jeg har virkelig lyst å prøve Magneplanar 1,7 men jeg får aldrig lov av kona. Mine ML Aeon I tar plass på gulvet svarende til en skoeske, de er kompakte og lyder fantastiske, så et par paneler på størrelse med en dør litt ute på gulvet er ikke akseptabelt.....