V
vredensgnag
Gjest
Som sagt, det gjaldt å prioritere rett, og jeg fikk med meg partiet. Utrolig hva man får til med generator, ICE router og en iPad, oppe i fjellet. Driver og legger nytt gulv i selet, og vil ha det ferdig før snøen gjør det vanskelig å få frem materialer.Ikke dagen å arbeide på, vredensgnag.
Jeg hadde forhåpninger da bonden kom til b3 - selv om Anands angrep var seriøst, så ville han måtte ta hensyn til den trusselen, og tiden ble for knapp. For et parti - kommer til å bli analysert lenge. Kommentarer fra flere eksperter om at Magnus fant et helt nytt forsvar i varianten - over brettet, mot verdensmesteren!
Men jeg fikk også med meg at det norske landslaget har arbeidet med dette systemet, og at Hammer kan ha kommunisert utfallet av analysene til Carlsen. Det kan ha hjulpet. Anand tok utgangspunkt i et parti Carlsen har spilt mot Irina Krush, som endte remis, etter hva jeg har fått med meg.
Ja, nå skal det vel en total kollaps til om ikke Carlsen henter hjem 0,5 på tre partier! Selv en veldig nøktern skeptiker med fremtidsangst kan vel slippe seg litt løs nå?