Da er ny center på vei. Det ble faktisk ikke B&W HTM3S slik jeg trodde, siden det dukket opp en mulighet jeg bare måtte slå til på - om ikke annet bare for å bli en erfaring rikere!
Krell Resolution Center:
Centeren er lakkert om til sort pianolakk av en lakkeringsbedrift og ser visst meget bra ut i følge selger.
Den måtte være sort for å kunne brukes i systemet mitt som 3. parts center, siden alle andre fargenyanser enn B&Ws egen rosenut ville blitt merkelig.
Den er tre år gammel, men gikk ut av produksjon for 1.5 år siden.
Prisen da man fikk kjøpt den ny for for et par år siden var 40k.
Følgende uttalelse i Stereophile når et fullt Krell Resolution oppsett ble testet i 2004 gjorde jo ikke valget noe verre:
"Think of them as the speaker equivalent of a fire-breathing, 500-horsepower Dodge Viper SRT/10. But hold on a sec: The Resolutions are more than an exercise in brute force engineering. Their manifest also includes incredible precision, hyperclarity, and ultra-low distortion. Forget the Viper; the Resolutions are closer to a Porsche 911 GT3."
I følge selger, som er forhandleren Acoustic Tuning, som også forhandler Krell, er dette kanskje den eneste Resolution centeren i Norge, men det er mulig jeg feiltolket han.
Dette er jo forøvrig brudd på surround-regel nr. 1, dvs ha en centerhøyttaler i samme serie som frontene. Men dette blir sannsynligvis den eneste måten jeg får eie en Krell-høyttaler på i hele mitt liv, så jeg måtte bare teste dette beistet av en center.
Basselementene er forøvrig 8", med en Vifa ringradiatordiskant. Vekta er på nette 40kg.