Anfield
Overivrig entusiast
- Ble medlem
- 19.09.2004
- Antall liker
- 42
Har besøk av Martin Logan Ethos her nå, den gjør seg ikke helt bort den heller.....
OK, kjøpe et set Vista for 1.5 mnd siden og kan ikke si at lyden har forandret seg stort siden de var nye. Nå har jeg ikke kjørt slik "burn in" som du, da personlig har jeg ikke så mye tro på slik innspilling - tror det som skjer er at folk venner seg til lyden. Forstår ikke helt hva som skulle skje ved innspilling. Opphenget av bassene skal bli løsere sies det men det burde skje nærmest momentant når man spiller litt løyt og ikke ved vedvarene spilling på lavt volum over lang tid. Dette sier jeg med bakrunn i arbeid med elastomere og plast over mange år. Papp derimot kan bli løserer i fisken over tid men det brukes normalt i mellomtone og diskant - ikke basser. Det samme som gjelder for opphenget i bassen burde gjelde for membranen i elektrostaten.Kjøpte meg Electromotion etter flere lyttinger hos OHC. Stor forskjell på lyd fra nye ut av esken. De har nå fått musikk i 4 døgn sammenhengende, mens jeg har vært ute av huset. Kom akkurat hjem og ferdig (?) innspilte spiller de(t) forrykende
De er nye fra leverandør - men velbevares det skjer vel noe med de da som jeg ikke forstår, har bare ikke merket stort til det - mulig jeg ikke har spilt høyt nok .Sikker på at dine var splitter nye, og ikke spilt på før du fikk dem, bengh?
Innspilling pleier å være raskt unnagjort på Martin Logan når det gjelder selve panelet, men de trenger noen timer før de er fulladet og spiller på sitt beste. Men jeg snakker timer, ikke døgn, etter egen erfaring.
En annen ting er at den totale lydgjengivelsen også kan farges litt av hva basselementet gjør, og det trengs jo å spilles litt inn/mykes litt opp. Kan godt se for meg at det hjalp med litt innspilling der.
OK takk for input. Da er det en vesensforskjell på ML sine og Quad sine. 2905 endret seg i ukevis og måneder faktisk. Issuet der var at alle områdene i panelene ikke ble ladet like hurtig og at den siste resten tok lang tid. Merket det også dersom de ble satt spenningsløs en stund. Da tok det et par dager å komme opp igjen.Det tar ca 1min før de er fullladet, men ca 20min før de er klare for hygge lytting Normalt tar det ca 30-70t før selve elektrostaten er ferdig innspilt, men selvfølgig litt lengre tid på bass element. Dette varier etter hvilken type serie man har.
Jeg er ikke så flink med ord, som veldig mange her inne er med å beskrive lyd og slikt....Hvordan er lyden i martin logan sine høyttalere , har altid lurt på dette. Har hørt folk som har gått over til martin logan og di sier , det er vanskelig og gå tilbake til noe anet igjen.
Ein prøve lytting skal jeg nok klare og skaffeJeg er ikke så flink med ord, som veldig mange her inne er med å beskrive lyd og slikt....Hvordan er lyden i martin logan sine høyttalere , har altid lurt på dette. Har hørt folk som har gått over til martin logan og di sier , det er vanskelig og gå tilbake til noe anet igjen.
men noen av kommentarene folk kommer med når de kommer inn i stua mi er slikt som dette:
Utrolig gjennomsiktig lyd....
Nydelig diskant....
Det har jeg ikke hørt før....
Hmm...må nok oppgradere hjemme....
Prøv å få deg en prøvelytt hos noen...anbefales
Jeg vil ikke ha annet enn ML ihvertfall...