Med rør og stativhøyttalere skal Bjørns Hi-Fi land bygges

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• coolio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Antall liker
    5.465
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Må føles bra, du har tenkt lenge på det nå! Jeg tenker at man ikke kan få bedre høyttalere til den prisen som de var på tilbud til.
    Forøvrig synes jeg den nye serien er skrekkelig overpriset. Hva skjedde? Gold ble dobbelt så dyr fra en serie til neste, det er hårete.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.341
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kjenner jo litt til Monitor Audio fra den tiden jeg selv solgte dem. De har gjerne en syklus på 3-5 år på noen serier, og jeg hadde mistanke om at en ny Gold var i gjære, ettersom Platinum kom i Platinum II, en ny Silver-serie. Felles for dem begge var at begge ble noe dyrere. Og så har det kommet en ny Bronze-serie, den nye Monitor-serien og Studio. Nå er det vel snart Apex som står for tur.

Jeg synes prishoppet på den nye Gold-serien var skrekkelig stort, og jeg hadde egentlig ikke regnet med at de ville snobbe så mye oppover i pris på de nye modellene sine. 13 000,- opp i pris for billigste gulvstående modell synes jeg er altfor mye. Med tanke på "restparti" tilbudet så synes jeg at jeg Soundgardens tilbud på utgående Gold 200 var relativt rimelig, særlig når den nye serien hoppet opp over 20 Store i differanse.

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer med nye :) Alltid gøy med noe nytt spetakkel i stua.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.341
    Torget vurderinger
    1
    Lurer på noe fra sørfylket har du smakt på ølet?:)
    Jeg haddde en sjekk på en flaske her med Lerwick Lucky Jack, som jeg tror har en liten infeksjon. Det gjelder noen flasker bare etter det jeg kan se. Men Amber Christmas ble veldig bra.

Torolan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Antall liker
    1.130
    Torget vurderinger
    2
    Den gamle serien er mye penere også i mine øyne.
    Det samme synes jeg om PL serien [emoji2]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.341
    Torget vurderinger
    1
    Ja, jeg synes egentlig det jeg også. Og høyttalerterminalene på G5 framstår ikke som like forseggjort rent estetisk som G4. Kvaliteten er vel neppe dårligere.

Terminals+and+foot.jpg

ma_gold_100_white_back-1.jpg

mediakjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Antall liker
    673
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kjenner jo litt til Monitor Audio fra den tiden jeg selv solgte dem. De har gjerne en syklus på 3-5 år på noen serier, og jeg hadde mistanke om at en ny Gold var i gjære, ettersom Platinum kom i Platinum II, en ny Silver-serie. Felles for dem begge var at begge ble noe dyrere. Og så har det kommet en ny Bronze-serie, den nye Monitor-serien og Studio. Nå er det vel snart Apex som står for tur.

Jeg synes prishoppet på den nye Gold-serien var skrekkelig stort, og jeg hadde egentlig ikke regnet med at de ville snobbe så mye oppover i pris på de nye modellene sine. 13 000,- opp i pris for billigste gulvstående modell synes jeg er altfor mye. Med tanke på "restparti" tilbudet så synes jeg at jeg Soundgardens tilbud på utgående Gold 200 var relativt rimelig, særlig når den nye serien hoppet opp over 20 Store i differanse.
    Det var nok atskillelig billigere når Andre solgte dem.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.341
    Torget vurderinger
    1

Det var nok atskillelig billigere når Andre solgte dem.
    Ja, han kunne presse prisene til tider. Et spørsmål er vel om han kunne solgt dem billigere enn 20K.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.341
    Torget vurderinger
    1
    Jo takk :) Men de har ikke ankommet enda..!

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.322
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Gold og Platinum serien til monitor audio skulle man kanskje lånt ørene til en gang.. låter de like bra som de ser ut så kanskje de har noe for seg :)

coolio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Antall liker
    5.465
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Fikk tilbud om å kjøpe de siste Gold 200 André hadde igjen da Soundgarden tok over Monitor Audio. Den gang fikk jeg tilbud på 23k, mens Soundgarden solgte meg i fargen jeg ville ha til 26k på black fridag.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.341
    Torget vurderinger
    1
    Gold og Platinum serien til monitor audio skulle man kanskje lånt ørene til en gang.. låter de like bra som de ser ut så kanskje de har noe for seg :)
    Det burde du.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.341
    Torget vurderinger
    1
    Fikk tilbud om å kjøpe de siste Gold 200 André hadde igjen da Soundgarden tok over Monitor Audio. Den gang fikk jeg tilbud på 23k, mens Soundgarden solgte meg i fargen jeg ville ha til 26k på black fridag.
    Ja André kunne selge. Men mot slutten da han hadde agenturet begynte det å bli vanskelig.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.595
    Torget vurderinger
    23
    Trenger ikke du hjelp til kvalitetssikring av drikkevarene...?

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.341
    Torget vurderinger
    1
    Venter på nye Gold. Er det bare meg eller begynner jeg å bli litt sjuk i skallen her når jeg føler lyst til å tafse litt på en pickup som heter Hana MH? Jaja, spiller litt musikk i mellomtiden.

Litt selvmedisinering her i mellomtiden. Svartediket i glasset.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.341
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det skjer jo. Noe kan behandles bare legen foreskriver rett behandling.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.322
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Sluttet å gå til lege. Går kun til kiropraktor. De kan faktisk fikse det meste kjappere enn medisiner :)

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.341
    Torget vurderinger
    1
    Nei, det ser ikke ut som at Soundgarden er i stand til å levere Gold 200 til meg i ønsket piano sort. Etter 5 uker er det helt ute i det blå, og jeg får nå refundert forskuddet. Irriterende greier, mtp. at jeg har blitt forespeilet at de er bestilt og snart på vei.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.322
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Det er irriterende.. meget irriterende :(

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.341
    Torget vurderinger
    1
    Ja. Men det vil alltids dukke opp en løsning! :cool:

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.322
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Kan få låne de klipsch sakene jeg vurderer å hente til helgen på Storslett.. :p

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.341
    Torget vurderinger
    1
    Ja. Men det vil alltids dukke opp en løsning! :cool:
    Fint å se du tar lett på det :) jeg hadde vært rasende men håper det ordner seg

mvh
    Det gikk 5 uker da... Ja, det har vært noe vagt etter hvert men jag var innstilt på litt venting. Det som har bitt sagt er at de gikk i bestilling og ble bekreftet og forskuttert. Men vi får se her nå hva jeg finner på.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn