Kveik?
Aner ikke hva det var i den gjærpakken som fulgte med, men gjæringa gikk helt amok her.Kveik?
Sånn gjær vil jeg gjerne ha tak på, da blir det enklere å invitere på fotballkamp.Da er det nok ikke kveik, siden det har blitt litt eksotiske gjærstammer. Leste bare i siste utgave av Geinialt at de har begynt å sekvensere og dybdeanalysere div kveik stammer. Det skulle etter sigende være mulig å sette øl på mandag og drikke det i helgen, så da regnet jeg med at det ville gjære ganske voldsomt
;D Titting er smart! Her har det vært gjester så jeg bevilget en liten cognac til akkompagnement av Tony Bennett og Count Basie etter hyggelig besøk, men ikke noe musikk. Nå er det i orden.Jeg sitter med en hjemmelaget belgisk blonde her, åpnet noen dager "for tidlig" men som har vist seg å bli meget vellykket. Samtidig skulle jeg ønske jeg hadde stua for meg selv og snurret vinyl. Flere nyankomne plater denne uka, men jeg må tydeligvis ta til takke med NRK's fredagsunderholdning. Mulig jeg må ta en titt på flere flaskesorter her, tenker jeg..!
Her ble det et par belgisk blonde, litt premature men veldig spennende og i tillegg litt Svartediket Black IPA. Nei, jeg har ikke fått montert Audio Technica'en enda. Jeg er egentlig mest spent på hva Shiabata'en får til, og om den er en reell utfordrer til 2M'en til over tre ganger prisen med samme sliping. De siste ukene har det ramlet inn fire nye plater her jeg nesten er sinnsyk etter å få hørt på. Det er ikke ofte man tenker at det er bedre å være singel, men av og til..!PM;D Titting er smart! Her har det vært gjester så jeg bevilget en liten cognac til akkompagnement av Tony Bennett og Count Basie etter hyggelig besøk, men ikke noe musikk. Nå er det i orden.Jeg sitter med en hjemmelaget belgisk blonde her, åpnet noen dager "for tidlig" men som har vist seg å bli meget vellykket. Samtidig skulle jeg ønske jeg hadde stua for meg selv og snurret vinyl. Flere nyankomne plater denne uka, men jeg må tydeligvis ta til takke med NRK's fredagsunderholdning. Mulig jeg må ta en titt på flere flaskesorter her, tenker jeg..!
Har du fått montert 95SH og hørt på den? Ikke kommet så langt her enda. Bruker AT PTG II med puffin RIAA fra Parks Audio. Gleder meg til å teste 95SH mot denne komboen.
Joda, kjerringa må ivaretas.Jepp, ser fram til å høre hva du opplever. Før jeg byttet til puffin riaa likte jeg signaturen på 95E, altså den gamle modellen, bedre enn PTG II. Detaljnivået var selvsagt ikke i samme klasse, men musikalitet og romfølelse var i mine ører riktigere. Med puffin gjelder nok ikke det lengre.
Ha en flott helg. Meld tilbake inntrykk på både nyervervet musikk og pickup utfordrer.
PS! Ta vare på kjerringa! ;D
Stemmer det. En svært bra sak. Enkel: 2 inn - 2 ut. Det som er imellom er en aldri så liten revolusjon. Har du 7 armer på spilleren din og du ønsker alle koplet til samme boksen med balansert drift så er det ikke denne du skal ha. Ønsker du derimot en RIAA som spiller forrykende godt og som I tillegg har «on the fly» justeringsmuligheter så vil jeg anbefale å kikke nærmere på denne.Joda, kjerringa må ivaretas.Jepp, ser fram til å høre hva du opplever. Før jeg byttet til puffin riaa likte jeg signaturen på 95E, altså den gamle modellen, bedre enn PTG II. Detaljnivået var selvsagt ikke i samme klasse, men musikalitet og romfølelse var i mine ører riktigere. Med puffin gjelder nok ikke det lengre.
Ha en flott helg. Meld tilbake inntrykk på både nyervervet musikk og pickup utfordrer.
Er det denne her du bruker? Parks Audio
Hvor god mener du at den er? Er den enkel å svitsje mellom MM og MC?Stemmer det. En svært bra sak. Enkel: 2 inn - 2 ut. Det som er imellom er en aldri så liten revolusjon. Har du 7 armer på spilleren din og du ønsker alle koplet til samme boksen med balansert drift så er det ikke denne du skal ha. Ønsker du derimot en RIAA som spiller forrykende godt og som I tillegg har «on the fly» justeringsmuligheter så vil jeg anbefale å kikke nærmere på denne.Joda, kjerringa må ivaretas.Jepp, ser fram til å høre hva du opplever. Før jeg byttet til puffin riaa likte jeg signaturen på 95E, altså den gamle modellen, bedre enn PTG II. Detaljnivået var selvsagt ikke i samme klasse, men musikalitet og romfølelse var i mine ører riktigere. Med puffin gjelder nok ikke det lengre.
Vis vedlegget 537493
Den låter i mine ører som absolutt noe av det absolutt bedre jeg har hørt. Detaljert, luftig og tegner fine rom. Masse trøkk. Låter det jeg vil kalle naturlig uten å å være kjedelig - heller motsatt. PTG II har aldri hatt en så bra makker. Det er sikkert. Fint det også er mulig å hjelpe miksen/pressingen der det skorter på detaljer. Med en Tilt-funksjon går det an å rette opp en god del i grøten. Plutselig klarner mellomtonen. Magic! Mer luft? Jepp. High-pass filter? Jadda. Mer bass? Tilgjengelig. Mulighet for User-sets til forskjellige pickups? Jadda, fire lagerplasser.Hvor god mener du at den er? Er den enkel å svitsje mellom MM og MC?Stemmer det. En svært bra sak. Enkel: 2 inn - 2 ut. Det som er imellom er en aldri så liten revolusjon. Har du 7 armer på spilleren din og du ønsker alle koplet til samme boksen med balansert drift så er det ikke denne du skal ha. Ønsker du derimot en RIAA som spiller forrykende godt og som I tillegg har «on the fly» justeringsmuligheter så vil jeg anbefale å kikke nærmere på denne.Joda, kjerringa må ivaretas.Jepp, ser fram til å høre hva du opplever. Før jeg byttet til puffin riaa likte jeg signaturen på 95E, altså den gamle modellen, bedre enn PTG II. Detaljnivået var selvsagt ikke i samme klasse, men musikalitet og romfølelse var i mine ører riktigere. Med puffin gjelder nok ikke det lengre.
Vis vedlegget 537493
Veldig interessant. Hvorfra du kjøpte?Den låter i mine ører som absolutt noe av det absolutt bedre jeg har hørt. Detaljert, luftig og tegner fine rom. Masse trøkk. Låter det jeg vil kalle naturlig uten å å være kjedelig - heller motsatt. PTG II har aldri hatt en så bra makker. Det er sikkert. Fint det også er mulig å hjelpe miksen/pressingen der det skorter på detaljer. Med en Tilt-funksjon går det an å rette opp en god del i grøten. Plutselig klarner mellomtonen. Magic! Mer luft? Jepp. High-pass filter? Jadda. Mer bass? Tilgjengelig. Mulighet for User-sets til forskjellige pickups? Jadda, fire lagerplasser.Hvor god mener du at den er? Er den enkel å svitsje mellom MM og MC?Stemmer det. En svært bra sak. Enkel: 2 inn - 2 ut. Det som er imellom er en aldri så liten revolusjon. Har du 7 armer på spilleren din og du ønsker alle koplet til samme boksen med balansert drift så er det ikke denne du skal ha. Ønsker du derimot en RIAA som spiller forrykende godt og som I tillegg har «on the fly» justeringsmuligheter så vil jeg anbefale å kikke nærmere på denne.
Vis vedlegget 537493
Enkelt å stille inn fra MM til MC. Velg mellom 47k♤ og 200♤ og forsterkning opp til 68db. Still inn og lagre.
Jeg tror bestemt at denne deknologien vil vi se brukt av flere etterhvert. Hvis du ikke har fått det med deg så er det en tråd her: http://www.hifisentralen.no/forumet...ker/94991-parks-audio-venner.html#post2867764