Med rør og stativhøyttalere skal Bjørns Hi-Fi land bygges

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.346
    Torget vurderinger
    1
    The 5th Turn, turns to 5th generation Gold..!

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.346
    Torget vurderinger
    1
    Et lite utdrag av hva man fikk i anledning "alderdomsdagen" her:

IMG_20190330_223225.jpg

Lær skal det være, og litt rengjøringsmateriell. Samt at jeg hoppet på en ny pickup fra Audio Technica her..!

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.346
    Torget vurderinger
    1
    Mens det gjærer og styrer kan man alltids legge på ei plate.

IMG_20190330_135308_edited.jpg

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.880
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Da er det nok ikke kveik, siden det har blitt litt eksotiske gjærstammer. Leste bare i siste utgave av Geinialt at de har begynt å sekvensere og dybdeanalysere div kveik stammer. Det skulle etter sigende være mulig å sette øl på mandag og drikke det i helgen, så da regnet jeg med at det ville gjære ganske voldsomt:)

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.346
    Torget vurderinger
    1
    Da er det nok ikke kveik, siden det har blitt litt eksotiske gjærstammer. Leste bare i siste utgave av Geinialt at de har begynt å sekvensere og dybdeanalysere div kveik stammer. Det skulle etter sigende være mulig å sette øl på mandag og drikke det i helgen, så da regnet jeg med at det ville gjære ganske voldsomt:)
    Sånn gjær vil jeg gjerne ha tak på, da blir det enklere å invitere på fotballkamp.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.346
    Torget vurderinger
    1
    Aha, litt dyr men dog, frister å prøve. Veldig.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.346
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har erfaring med A38 Juice?

24567.png

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.327
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Mye tull å alkohol her.. når kommer das speakers?

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.346
    Torget vurderinger
    1
    Speakerne i dass, kong alcohol ruler :cool:

Neida, jeg er ikke glemt sier sentrale personer i Soundgarden. I løpet av denne eller neste uke forventer jeg et svar på hva MA g5'ene kommer på og når de sendes, og innenfor en pris jeg kan leve med. Skattefuten var ikke grei med meg i år, så da kommer tilbud godt med i regnskapet her.

I mellomtiden putrer det og går i gjæringskaret her, mens en belgisk blonde godgjør seg i kassene til påske.

Sist redigert:

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.346
    Torget vurderinger
    1
    Jeg sitter med en hjemmelaget belgisk blonde her, åpnet noen dager "for tidlig" men som har vist seg å bli meget vellykket. Samtidig skulle jeg ønske jeg hadde stua for meg selv og snurret vinyl. Flere nyankomne plater denne uka, men jeg må tydeligvis ta til takke med NRK's fredagsunderholdning. Mulig jeg må ta en titt på flere flaskesorter her, tenker jeg..!

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    PM
    Jeg sitter med en hjemmelaget belgisk blonde her, åpnet noen dager "for tidlig" men som har vist seg å bli meget vellykket. Samtidig skulle jeg ønske jeg hadde stua for meg selv og snurret vinyl. Flere nyankomne plater denne uka, men jeg må tydeligvis ta til takke med NRK's fredagsunderholdning. Mulig jeg må ta en titt på flere flaskesorter her, tenker jeg..!
    ;D Titting er smart! Her har det vært gjester så jeg bevilget en liten cognac til akkompagnement av Tony Bennett og Count Basie etter hyggelig besøk, men ikke noe musikk. Nå er det i orden. :):)

Har du fått montert 95SH og hørt på den? Ikke kommet så langt her enda. Bruker AT PTG II med puffin RIAA fra Parks Audio. Gleder meg til å teste 95SH mot denne komboen. :)

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.346
    Torget vurderinger
    1
    PM
    ;D Titting er smart! Her har det vært gjester så jeg bevilget en liten cognac til akkompagnement av Tony Bennett og Count Basie etter hyggelig besøk, men ikke noe musikk. Nå er det i orden. :):)

Har du fått montert 95SH og hørt på den? Ikke kommet så langt her enda. Bruker AT PTG II med puffin RIAA fra Parks Audio. Gleder meg til å teste 95SH mot denne komboen. :)
    Her ble det et par belgisk blonde, litt premature men veldig spennende og i tillegg litt Svartediket Black IPA. Nei, jeg har ikke fått montert Audio Technica'en enda. Jeg er egentlig mest spent på hva Shiabata'en får til, og om den er en reell utfordrer til 2M'en til over tre ganger prisen med samme sliping. De siste ukene har det ramlet inn fire nye plater her jeg nesten er sinnsyk etter å få hørt på. Det er ikke ofte man tenker at det er bedre å være singel, men av og til..!

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Jepp, ser fram til å høre hva du opplever. Før jeg byttet til puffin riaa likte jeg signaturen på 95E, altså den gamle modellen, bedre enn PTG II. Detaljnivået var selvsagt ikke i samme klasse, men musikalitet og romfølelse var i mine ører riktigere. Med puffin gjelder nok ikke det lengre.

Ha en flott helg. Meld tilbake inntrykk på både nyervervet musikk og pickup utfordrer. :)

PS! Ta vare på kjerringa! ;D

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.346
    Torget vurderinger
    1
    Jepp, ser fram til å høre hva du opplever. Før jeg byttet til puffin riaa likte jeg signaturen på 95E, altså den gamle modellen, bedre enn PTG II. Detaljnivået var selvsagt ikke i samme klasse, men musikalitet og romfølelse var i mine ører riktigere. Med puffin gjelder nok ikke det lengre.

Ha en flott helg. Meld tilbake inntrykk på både nyervervet musikk og pickup utfordrer. :)

Joda, kjerringa må ivaretas.

Er det denne her du bruker? Parks Audio

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2

Stemmer det. En svært bra sak. Enkel: 2 inn - 2 ut. Det som er imellom er en aldri så liten revolusjon. Har du 7 armer på spilleren din og du ønsker alle koplet til samme boksen med balansert drift så er det ikke denne du skal ha. Ønsker du derimot en RIAA som spiller forrykende godt og som I tillegg har «on the fly» justeringsmuligheter så vil jeg anbefale å kikke nærmere på denne.

07B828D6-F3A2-44E8-92ED-E6E7387C68DB.jpeg

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.346
    Torget vurderinger
    1

Stemmer det. En svært bra sak. Enkel: 2 inn - 2 ut. Det som er imellom er en aldri så liten revolusjon. Har du 7 armer på spilleren din og du ønsker alle koplet til samme boksen med balansert drift så er det ikke denne du skal ha. Ønsker du derimot en RIAA som spiller forrykende godt og som I tillegg har «on the fly» justeringsmuligheter så vil jeg anbefale å kikke nærmere på denne.

Vis vedlegget 537493
    Hvor god mener du at den er? Er den enkel å svitsje mellom MM og MC?

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.346
    Torget vurderinger
    1
    Da var det tid for å åpne eska til den nylig ankomne pickup'en.

IMG_20190413_172551_edited.jpg

Pent pakket inn, med instruksjon i hvordan man tar headshell med pickup ut. Stilig og pent.

IMG_20190413_172630_edited.jpg

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.346
    Torget vurderinger
    1
    Ut av eska er AT-VM95SH tillitvekkende.

IMG_20190413_172936_edited.jpg

Ferdig montert, og det er egentlig bare plug & play. I alle fall nesten.

IMG_20190413_173003_edited.jpg

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2

Vis vedlegget 537493
    Den låter i mine ører som absolutt noe av det absolutt bedre jeg har hørt. Detaljert, luftig og tegner fine rom. Masse trøkk. Låter det jeg vil kalle naturlig uten å å være kjedelig - heller motsatt. PTG II har aldri hatt en så bra makker. Det er sikkert. Fint det også er mulig å hjelpe miksen/pressingen der det skorter på detaljer. Med en Tilt-funksjon går det an å rette opp en god del i grøten. Plutselig klarner mellomtonen. Magic! Mer luft? Jepp. High-pass filter? Jadda. Mer bass? Tilgjengelig. Mulighet for User-sets til forskjellige pickups? Jadda, fire lagerplasser.

Enkelt å stille inn fra MM til MC. Velg mellom 47k♤ og 200♤ og forsterkning opp til 68db. Still inn og lagre.

Jeg tror bestemt at denne deknologien vil vi se brukt av flere etterhvert. Hvis du ikke har fått det med deg så er det en tråd her: http://www.hifisentralen.no/forumet...ker/94991-parks-audio-venner.html#post2867764

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.346
    Torget vurderinger
    1

Vis vedlegget 537493
    Den låter i mine ører som absolutt noe av det absolutt bedre jeg har hørt. Detaljert, luftig og tegner fine rom. Masse trøkk. Låter det jeg vil kalle naturlig uten å å være kjedelig - heller motsatt. PTG II har aldri hatt en så bra makker. Det er sikkert. Fint det også er mulig å hjelpe miksen/pressingen der det skorter på detaljer. Med en Tilt-funksjon går det an å rette opp en god del i grøten. Plutselig klarner mellomtonen. Magic! Mer luft? Jepp. High-pass filter? Jadda. Mer bass? Tilgjengelig. Mulighet for User-sets til forskjellige pickups? Jadda, fire lagerplasser.

Enkelt å stille inn fra MM til MC. Velg mellom 47k♤ og 200♤ og forsterkning opp til 68db. Still inn og lagre.

Jeg tror bestemt at denne deknologien vil vi se brukt av flere etterhvert. Hvis du ikke har fått det med deg så er det en tråd her: http://www.hifisentralen.no/forumet...ker/94991-parks-audio-venner.html#post2867764
    Veldig interessant. Hvorfra du kjøpte?

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.346
    Torget vurderinger
    1
    Da er man i gang med å spille inn AT-VM95SH.

IMG_20190414_121946_edited.jpg

IMG_20190414_122010_edited.jpg

IMG_20190413_175855_edited.jpg

Førstinntrykket må sies å være godt, og at den er mye for pengene.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.346
    Torget vurderinger
    1
    Litt initialt kan jeg si noe om hvordan jeg oppfatter lydsignaturen i Audio Technica AT-VM95SH i forhold til Ortofon 2M Black. Begge er MM pickup'er, med Shibata-sliping av diamanten eller stiften som den gjerne kalles. Shibata-sliping innebærer at de er elliptiske med en veldig bred kontaktflate mot rillene i platene.

Visstnok skal dette gi en frekvensrespons over 30 KHz, men det kan jeg dessverre ikke si så veldig mye om ettersom dette er langt over hva mennesker er i stand til å oppfatte så langt vi vet. Dette kan illustreres gjennom et bilde jeg har lånt her, der stiften eller diamanten til venstre er Eliptisk og den til høyre er en Shibata. Det skal dog nevnes Shibata kommer i ulike størrelser

conical-eliptical-stylus_Popular-Mechanics-mag_1975.jpg

Noen stikkord her er større kontaktflate, og mindre slitasje på både stiften. Det forklarer noe av diskusjonen i en annen tråd her om levetiden til pickup'ene, selv om jeg som med mye annet ikke ville vært veldig bekymret over graden av slitasjen. AT95-serien til Audio Technica er, i likhet med Ortofons 2M serie lette å bytte ut pickup'ene på og tilgangen på reservedeler er god.

Om lyden til AT-VM95SH vil jeg kort nevne i denne sammenhengen at den ikke er ulik 2M Black, med god dynamikk, detaljert og transparent og har en spillestil mange her vil like. Den er ikke innspilt enda, så jeg vil ikke komme med bastante uttalelser enda.

Jeg måtte snu vekten på tonearmen for å få nok vekt på nåla som skal være 2 gram i likhet med 2M Black. Det kan være greit å være klar over hvis man som meg bestiller en pickup ferdig påmontert headshell. Det virker som at jeg må ut å lete opp ekstra gadgets til tonearmen i nærmeste fremtid selv om løsningen min på problemet er god.

Sist redigert:

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.346
    Torget vurderinger
    1
    Jaja, med snørrete unger som er forkjøla liggende å klage etter gulvet så får man finne på noe annet. Slik som å rydde i esker og kjeller. Og hva finner man der?

IMG_20190418_150935_edited.jpg

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.346
    Torget vurderinger
    1
    Her går det unna. Og, ja ledeteksten sier jo noe..!

IMG_20190418_152539_edited.jpg

wizardm

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.10.2003
    Antall liker
    165
    Sted
    Tromsø
    He he

Hva med litt støv tørking ???? Masse som kommer fram i vårsola .

Mvh

Morten , som tørker støv ut av bare h.......... på fast landet

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn