Geiren
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 02.03.2005
- Antall liker
- 1.448
- Sted
- Foten av Jotunheimen
- Torget vurderinger
- 1
Om den dingsen innduserer støy kan ikke jeg gå god for, men lyden i sluttprodukten mitt blir bedre
Testet du ikke med fiber også? Hvordan ble resultatet da?Om den dingsen innduserer støy kan ikke jeg gå god for, men lyden i sluttprodukten mitt blir bedre
Jo jeg gjør det det høres bra ut, men jeg ser jeg har kjøpt feil fiberkabel til SFP+ modulene mine, vet ikke om det har noe å si men lyd har jeg,Testet du ikke med fiber også? Hvordan ble resultatet da?
SFP+ er 10Gbit. Om det er multimodus eller singlemodus spiller ingen rolle rent fysisk og hastighet og kan fint kjøre 100Gbit på begge typer, men på SFPn du har så står det om det er multimodus eller singlemodus og man må ha fiber tiltenkt SFP som brukes. Bare man har over OM2 på multimodus så har det ingenting å si, OM4 finnes også men det er 20 meter forskjell på distanse, OM1 har større kjerne som gir mer refleksjoner og er betydelig dårligere enn OM2. Multimodus har en distanse på max ca.200 meter. Singlemodus så kommer det an på SFP på distanse, og kan rekke frem veldig mange mil.. Det anbefales ikke for sterk SFP og for korte distanser på fiber, da transceiver kan svi receiver pga. For sterkt signal. Man bør ha minimum 1.5 meter fiber på multimodus.Jo jeg gjør det det høres bra ut, men jeg ser jeg har kjøpt feil fiberkabel til SFP+ modulene mine, vet ikke om det har noe å si men lyd har jeg,
jeg sjekket ikke godt nok før jeg bestilte. Kjøpe denne, som er til SFP 1g, Fiber Om3 LC-LC 50/125 Duplex MM 15.0M LC/UPC LC/UPC OM3.
Det står SFP+ 10g bør bruke, Fiber Os1 LC-LC 9/125 Duplex SM 2.0m LC/UPC LC/UPC OS1
Må vente til jeg har fått den også før jeg utaler meg, har også bestilt en modul fra fiber til RJ45 slik at jeg kan prøve rett i dac,en ute switch,en.
Jeg har TP-Link TL-SM311LS som jeg fant ut er singelmod. derfor måtte jeg kjøpe ny fiberkabel.SFP+ er 10Gbit. Om det er multimodus eller singlemodus spiller ingen rolle rent fysisk og hastighet og kan fint kjøre 100Gbit på begge typer, men på SFPn du har så står det om det er multimodus eller singlemodus og man må ha fiber tiltenkt SFP som brukes. Bare man har over OM2 på multimodus så har det ingenting å si, OM4 finnes også men det er 20 meter forskjell på distanse, OM1 har større kjerne som gir mer refleksjoner og er betydelig dårligere enn OM2. Multimodus har en distanse på max ca.200 meter. Singlemodus så kommer det an på SFP på distanse, og kan rekke frem veldig mange mil.. Det anbefales ikke for sterk SFP og for korte distanser på fiber, da transceiver kan svi receiver pga. For sterkt signal. Man bør ha minimum 1.5 meter fiber på multimodus.
Den modulen du snakker om er en mediakonverter?
Det er en mediakonverter, denne gjør akkurat det samme: https://www.dustinhome.no/product/5...sWUj7r-guidU1HDVV7TQc5maQMosSW5xoCvY8QAvD_BwEJeg har TP-Link TL-SM311LS som jeg fant ut er singelmod. derfor måtte jeg kjøpe ny fiberkabel.
Jeg bestilteTP-Link TL-SM311LM som er multimod. Da kan jeg prøve begge deler på sikt.
Ja jeg har bestilt Sonore opticalModule Deluxe 100/1000Base med TP-Link TL-SM311LM.
Jeg tenkte også og bestille en mediakonverter, men er ikke sikker på hvem av dei som er best til formålet. Bare for å teste en slik opp mot sonoren.
Nei. Men rett fiber kabel til hver SFP modul er vel en fordel, når jeg har alt til begge typene, får placeboeffekten bestemme om det blir sm eller mm som blir bruktEeeh... forventer du lydforskjell mellom SM og MM fiber????
Faktisk akkuratt den jeg har sett påDet er en mediakonverter, denne gjør akkurat det samme: https://www.dustinhome.no/product/5010968225/mc220l?ssel=true&LGWCODE=5010968225;91289;5443&gclid=CjwKCAiA6aSABhApEiwA6Cbm_0PeYj5gwG7AGEJVjo11KrsWUj7r-
guidU1HDVV7TQc5maQMosSW5xoCvY8QAvD_BwE
Konverterer signal fra fiber til TP-kabel.
Det finnes også mediakonvertere for HDMI, om man skal 100 meter unna så kan man bruke HDMI på en halvmeter til hver sin konverter og fiber imellom.
Det kan du si. Men utrulig lærerigt for en uskolært person.Litt mye styr for ei lita fil eller?
Vis denne var til meg. Det vart den pga disse har 5v og iFi Powerene mine er 5v, da slipper jeg å kjøpe nyeMen hvorfor?
Da får jeg kjøpe enTP link også da. Skulle hatt SFP inngang på dac,en, men men får nå prøve og høre om det gjør noe utslag lydmessigt. Det er ikke langt til EE dunken vis det går helt åt skogen.Tro det eller ei, men TP-link støyer mindre enn Planet sine mediakonvertere. Og det inkludert strømvorte også..
Hørbart? Neppe. Målbart? Ja..
Mediakonverter som er nevnt for mange sider siden bare legger til enda en feilkilde og et ledd til med problem. Har man utstyr slik at man kan bruke SFP istedet, så er det anbefalt. Mediakonverter er noe man bruker når man høyst trenger å bruke det og ingen andre alternativer, ikke ellers.
Ja d er vel prisforskjellFord gt vs Tesslan din Asbjørn...de er vel ikke langt unna målinger. Jeg hadde valgt gt 40 sorry
Du får den kanskje ikke med hengerfesteSpørs hva du skal bruke den til. Forsøk å kjøre til Barcelona for å hente datterens flyttelass i en GT40.
Pen bil, og er gladelig en null bak rattetJeg tar også GT foran Tesla
Joda, den er nok ekstremt godt skrudd sammen - men den målretter seg mot å løse et problem som ikke eksisterer. Så det heller mot svindel. Kjøp en Intel NUC, installer Roon ROCK på den og push inn en SSD disk for musikk. Den gjør samme jobben til 5% av prisen. Sett den langt unna lytterommet, så kan den bråke som bare det også - har ingen betydningDen var jo veldig fin da!
Mac Pro er jo billig i forhold.Heh, dual inte xeon 10 core, 48gig ecc ram og optane. Snakk om overkill for å streame noen audiofiler. Mac pro pris på den greia der.