Tror ikke jeg ville hatt slik omsorg for verdensøkonomien.
Det jeg derimot
har gjort er å sette anlegget på en dedikert 16 A kurs som ikke brukes til noe annet. Roon kjører på en stasjonær PC i naborommet som signalkilde. Det er kablet Cat 6 forbindelse mellom den PC’en og en Netgear Nighthawk router. Derfra er det 10 m kablet UTP Cat 5e til Transporter, mens en Chromecast Audio og andre dingser er på wifi. Ingen jordforbindelse mellom datagreier og audiogreier, annet enn via sikringsskapet. Ca 5 m luftlinje fra PC til streamer med en lett trevegg på veien. Ingen USB-forbindelser, unntatt når jeg behøver å kontrollere DEQX fra PC for å justere et eller annet.
De seneste månedene har det vært en del dropouts/rebuffering når jeg spilte hirez (24/96) via Transporter, mens CD-kvalitet fungerte som før. Ethernet-kabelen har ligget løs på gulvet noen år og har sikkert blitt bøyd og mishandlet mer enn den har godt av, så det var naturlig å mistenke at den ikke lenger var helt ihht spec. Så jeg nappet den ut og instruerte Transporter om å bruke wifi i stedet. Dermed forsvant problemet, så jeg tror jeg kveiler sammen den kabelen og kaster den. Har gjort sitt. Bare wifi fra nå av.
Jeg har litt dårlig wifi-dekning noen steder i huset, så jeg tror neste nettverksboks blir et Netgear Orbi mesh-nettverk. Da vil det også fungere bedre med iPad og telefon med hodetelefoner som Roon endpoint i hobbyverksted og garasje, og kapasiteten på linken fra Roon til anlegget vil være nokså ubegrenset.