Min største hifitabbe

Rocco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Innlegg
207
Antall liker
0
At det ble kjøpt veldig mange CD,er hos Platekompaniet for 79.50.- pr. stk. (5 måtte kjøpes på en gang for å få denne prisen), alle disse CD,ene er nå en saga blott, og en dyrkjøpt erfaring ble det.

Motto burde være som sagt tidligere, ikke kjøp "analoge" innspillinger på CD :'(, de må byttes ut senere allikevel 8).
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.333
Antall liker
2.560
Torget vurderinger
4
At jeg ikke begynte med hifi for lenge siden...
 

mazzy_star

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2005
Innlegg
408
Antall liker
4
At det ble kjøpt veldig mange CD,er hos Platekompaniet for 79.50.- pr. stk. (5 måtte kjøpes på en gang for å få denne prisen), alle disse CD,ene er nå en saga blott, og en dyrkjøpt erfaring ble det.

Motto burde være som sagt tidligere, ikke kjøp "analoge" innspillinger på CD :'(, de må byttes ut senere allikevel 8).
Hæ ???, hvorfor duger ikke disse?
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
126
Min største tabbe ja.
Under produksjon av en diy signalkabel blingsa jeg
på innstillinga på steikovnen så det ble alt for varmt...
Hele skiten smelta og rant ned i bunnen av steikovnen.
Hva skulle jeg med kabelen inni ovnen?

Dont ask!!!
I've tried it all in the name of tweaking!!!

Detta gikk veldig gææernt! øh ;D
Det røyk som jølle og ovnen ble neste ikke brukanes etterpå!
Jeg fikk den ren igjen, men det tok nesten en hel dag!!!
Balle, slikt gjør jeg ikke igjen!
 

Rocco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Innlegg
207
Antall liker
0
Det virker som de har kjøpt opp et billig lager, et eller annet sted, men lyden er virkelig dårlig, og anbefales ikke :'(.



Hæ ???, hvorfor duger ikke disse?
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Det virker som de har kjøpt opp et billig lager, et eller annet sted, men lyden er virkelig dårlig, og anbefales ikke :'(.
Kunne vært interessant med opplysning om hvilke det var?

Utover min allerede nevnte tabbe, så kan jeg godt ta med at jeg også begynte (alt) for sent med kvalitetsutstyr.

Mvh.KW
 

olisn1

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.11.2004
Innlegg
532
Antall liker
4
Hadde en gang Beogram 8000 med MMC1, BOs topp-modell spiller og pickup. Laserstyrt tangensialarm, - all automatic.
Ville for sikkerhets skyld tweake litt og utstyrte den sølvblanke tallerkenen med en filtmatte. Satte på en singelplate ... :-[
Laseren leste selvsagt LP og den dyrebare pickupen grov seg skikkelig ned i filten.

...Nå har jeg ikke BO lengre ;D

mvh
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Jeg har faktisk ikke gjort noen store tabber. Ok jeg har kjøpt noen overprisede BO produkter en gang i tiden, men utover det så er den største tabben jeg har gjort å ikke ta vare på orginal embalsjen ved et par tilfeller.
Det høres kanskje trivielt ut, men ved flytting eller reprasjon er det veldig kjekt å ha skikkelig embalsje.
har også den oppfattningen at annenhånds verdien er høyere hvis man har org. embalsje og bruksanvisninger.
 
O

om.s

Gjest
Salg av Audio Innovation S500 (Int 25W Kl A) og Snell EII....

mvh
 

jon-arsp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.05.2006
Innlegg
89
Antall liker
6
At jeg påla med "Hi-Fi tørke" fra 1980 til 2003! Da var selvfølgelig tiden overmoden for nye investeringer i utstyr, og jeg har igjen tid til og plass til å nyte gamle og nye plater.
 

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Innlegg
4.461
Antall liker
3.819
Torget vurderinger
4
Solgte HegelH4, mine Proac Response 2.5 og byttet dem ut med Helicon 400 HYYYYYYYL :( Satan for ett brødhue.....
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.794
Antall liker
11.508
Torget vurderinger
2
Betyr dette at du har sluttet å skrive i Fidelity?
Hvordan skal du da kunne tjene til livets opphold?  :D
Det kommer info på bransjesidene 2 januar. Det er mulig at jeg kommer til å bidra litt i Fidelity fortsatt, men selvsagt ikke med produkttester. Jeg har for øvrig aldri hatt skribentvirksomheten som levebrød, kun som hobby.
:)

Mvh
Håkon Rognlien
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.799
Antall liker
21.547
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Solgte HegelH4, mine Proac Response 2.5 og byttet dem ut med Helicon 400 HYYYYYYYL :( Satan for ett brødhue.....
bytte ut proac med dali?
jaja, her hjelper det ikke med paracet. ;D
 
T

timc

Gjest
Ojda...Du får drikke mye god Whisky og Congnac så glemmer du det ;)
 

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Innlegg
4.461
Antall liker
3.819
Torget vurderinger
4
bytte ut proac med dali?
jaja, her hjelper det ikke med paracet.  ;D
vel det er en lang historie... :( dama ville ikke ha h4 i hus etc, på tide med noe nytt, lure seg selv litt....jeje men har nå fått tak i Proac D38 så :D Må bare finne skikkelig forsterker.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.799
Antall liker
21.547
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
vel det er en lang historie... :( dama ville ikke ha h4 i hus etc, på tide med noe nytt, lure seg selv litt....jeje men har nå fått tak i Proac D38 så :D Må bare finne skikkelig forsterker.
huh, det var da enda godt! ;D
 
E

Erik_Gundersen

Gjest
Joda, skulle bøye meg over cd spilleren for drage ut en stikkontakt fra støpsel, da to rca signal kabler "kom" borti hverandre, anlegget sto jo selvfølgelig på. Resultat var att diskant driveren på venstre side på mine Trio Classico ble sprengt, samt sikringene på Model 5 gikk. Ikke helt billig disse diskant driverne..................... ???
 

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Innlegg
815
Antall liker
588
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
8
Rask støvtørk, venter besøk. Filla over racken, litt ukoordinerte bevegelser (støvtørking er ikke min sterke side) og min Benz Micro Reference var klar for re-tipping.
 
N

nb

Gjest
Mistet en LP da jeg tok den av platespilleren, den klarte å falle på spilleren i nøyaktig den vinkelen som skulle til for å treffe cantileveren på pickupen, som følgelig knakk rett av. Det ble en ganske stilig lyd, men det var en mager trøst.
 

turbo13

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2006
Innlegg
126
Antall liker
0
Min tabbe var og selge høytalerene Infinity Kappa7.2.Men hurra nå har jeg fått tak i disse igjen.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
Min største tabbe ? Å ikke kjøpe Air Void (senere Tuba) rørpreampen jeg hørte hos Rune Drægni på Nimbus Audio før jul i 1980. Hadde jeg brukt hue (og studielånet!) den gangen, hadde jeg sluppet en tiårig ørkenvandring med transistorbasert utstyr.
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.990
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Å ikke innse mye, mye tidligere hvor mye kilden har å si, har mildt sagt vært en stor tabbe.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.799
Antall liker
21.547
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Min største tabbe ? Å ikke kjøpe Air Void (senere Tuba) rørpreampen jeg hørte hos Rune Drægni på Nimbus Audio før jul i 1980. Hadde jeg brukt hue (og studielånet!) den gangen, hadde jeg sluppet en tiårig ørkenvandring med transistorbasert utstyr.
10 år?
jeg tok heldigvis til vettet etter 3 år ;D
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.990
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Uff a meg, jeg har vel brukt over 10 år før jeg endelig skjønte det. Men, heldigvis har det vært litt moro underveis og  :D

10 år?
jeg tok heldigvis til vettet etter 3 år ;D
 
H

Homarhus

Gjest
Solgte Krell Kav 300i mk2 i 1999 og Meridian 506 CDspiller. Etterpå startet en hifi-karusell uten like med totaltap på 100 000.-
 
H

Homarhus

Gjest
men har nå fått tak i Proac D38 så :D Må bare finne skikkelig forsterker.
Det sier alt for mange som har kjøpt Proac. Jeg må bytte forsterker, Cd-spiller kabler, nettfilter, møbler, hus , dame osv osv. Det er utrolig vanskelig å få til Proac uten å bla opp mangoldige tusenlapper.
Jeff Rowland er det eneste jeg vet om som drar maks ut av Proac D38
 
T

theStig

Gjest
Min egen tabbe var å klare å røske av nåla på en splitter ny pickup mens jeg holdt på å montere den. "Heldigvis" fikk jeg innbytte-rabatt på den når jeg slukøret returnerte til hifi-langeren for en ny....
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
126
Min egen tabbe var å klare å røske av nåla på en splitter ny pickup mens jeg holdt på å montere den. "Heldigvis" fikk jeg innbytte-rabatt på den når jeg slukøret returnerte til hifi-langeren for en ny....
Det har jeg og greid. Det var da jeg heller begynte å bruke pc'n...
 
T

theStig

Gjest
Vanskelig å spille vinyl på PC'en da.....

En annen tabbe jeg har gjort var å "teste" om en høyttaler tålte nettspenning. Det gjorde den i 2 ms ca.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.402
Antall liker
11.236
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Nå kasol.
Jeg har en Jeff Rowland model 8 som skal selges med tid og stunder.
Når er usikkert, men det blir til neste år.

EDIT: Neste år er allerede blitt i år.

Forøvrig anbefales den dk-design som du kikket litt på i en annen tråd.
 
U

utgatt60135

Gjest
Jeg skulle bære inn en forsterker inn til Lyric. Det så ut som en dør som har "motstand" og uten frie hender ga jeg døren en puff med foten. Døren gikk som en kniv i varmt smør og slo inn i en kasse. Og hva sto på toppen? Selvfølgelig en CD-spiller som ble dyttet såvidt over kanten og braste i gulvet. Tor behersket seg nogenlunde men jeg var temmelig flau.
 
U

utgatt60135

Gjest
Det sier alt for mange som har kjøpt Proac. Jeg må bytte forsterker, Cd-spiller kabler, nettfilter, møbler, hus , dame osv osv.  Det er utrolig vanskelig å få til Proac uten å bla opp mangoldige tusenlapper.
Jeff Rowland er det eneste jeg vet om som drar maks ut av Proac D38
Tull og tøys...
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.450
Antall liker
3
Jeg skulle bære inn en forsterker inn til Lyric. Det så ut som en dør som har "motstand" og uten frie hender ga jeg døren en puff med foten. Døren gikk som en kniv i varmt smør og slo inn i en kasse. Og hva sto på toppen? Selvfølgelig en CD-spiller som ble dyttet såvidt over kanten og braste i gulvet. Tor behersket seg nogenlunde men jeg var temmelig flau.
Den er kje.
Min største tabbe er vel kjøp av høytalere fra ljudia (Lenge sea, men dog)

PK
 

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Innlegg
4.461
Antall liker
3.819
Torget vurderinger
4
Det sier alt for mange som har kjøpt Proac. Jeg må bytte forsterker, Cd-spiller kabler, nettfilter, møbler, hus , dame osv osv.  Det er utrolig vanskelig å få til Proac uten å bla opp mangoldige tusenlapper.
Jeff Rowland er det eneste jeg vet om som drar maks ut av Proac D38
Hvordan kan det bli negativt at jo bedre utstyr man har jo bedre låter det ? Det låter jo bra nå men jeg vet det kan bli enda bedre med bedre utstyr :) Dessuten handler det jo om hva jeg syntes låter best ikke andres.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Tjaaa de dugde jo, men lyden var meget dårlig på mange av de, og kjøpte opp mange CD,er fra 1983----1989 for å ha mange av 70 talls favorittene på CD, men noen god innvestering var det ikke :mad:



Hæ ???, hvorfor duger ikke disse?
 
K

kbwh

Gjest
Kortsluttet utganstrinnet på en DIY effektforsterker en gang for 15 år siden ca. Skulle bare sjekke tomgangsstrømmen en siste gang til (jeg er håpløs sånn), og da selvfølgelig med vanlige multimeterpinner i stedet for krokodilleklemmer. Poff! og nye drivere og utgangstransistorer måtte bestilles og monteres.
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
For snart 10 år siden solgte jeg en Luxman platespiller med SME V arm og Benz pick up til en kar fra nordvest landet. Greit nok.....om jeg ikke hadde latt 200 LP plater følge med på kjøpet.. :'(

Snakk om å være bevisstløs i gjerningsøyeblikket.
Skulle gitt mye for å få kjøpe tilbake platesamlingen. Hint hint.... om kjøperen skulle være her på HFS nå.. ;)
 

LydKarl

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.11.2004
Innlegg
981
Antall liker
115
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
1
Mistet en LP da jeg tok den av platespilleren, den klarte å falle på spilleren i nøyaktig den vinkelen som skulle til for å treffe cantileveren på pickupen, som følgelig knakk rett av. Det ble en ganske stilig lyd, men det var en mager trøst.
Min egen tabbe var å klare å røske av nåla på en splitter ny pickup mens jeg holdt på å montere den. "Heldigvis" fikk jeg innbytte-rabatt på den når jeg slukøret returnerte til hifi-langeren for en ny....
Eg frykta ei stund eg var den einaste som har prestert noko slikt. Eg la for ei tid tilbake ei plate på regaen, børsta forsiktig av plate og stift før eg skulle til å senke armen i det eg høyrer lydar ute på gårdsplassen bak meg og nærmast som refleksreaksjon snur meg for å sjå. Etter å ha konstantert kven det var snur eg meg tilbake og kjenner i eit ukonsentrert øyeblikk noko skarpt som glir over peikefingen :-X Resultat: cantilever stod rett bakover mot armbasen :-/ Var sjølvsagt klar over at dette ville vere eit håplaust forsøk, men prøvde forsiktig å få den på plass då han knekk rett av. Goodbye, nyinnspelt OC-9 ML/II. Umiddelbar reaksjon i oppgitthet over eigne handlingar; rett i horisontalen med stiv kropp utan å ta meg for. Til pass. Dett var dett, no more Audio-Technica. Benytta anledningen til å prøve noko anna. Er framleis den dag i dag smånervøs kvar gong eg skal spele vinyl.

Mvh. uforsiktige Karl
 
Topp Bunn