Mit højtalerprojekt!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.374
    Torget vurderinger
    1
    Hej @Sven_Palvig,

Har flyttet samtalen hertil. Det lyder som et rigtigt spændende forsøg. Jeg håber du vil dokumentere det videre forløb her i tråden.

Nu ved jeg ikke om der ved den lejlighed blev brugt miniDSP. Jeg går udfra at filteret ikke var implementeret som "text-book" filtre ved bare at vælge filter type i miniDSP softwaren, men designet og målt til at følge de ønskede target kurver på den akustiske side for den pågældende højttaler. Jeg antager det sidste da Duelund filteret nok ikke er til at vælge i miniDSP softwaren.

Senilix
    Man kan designe sine egne filtre, om de forhåndsvalgte ikke tilfredsstiller applikasjonen:

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.584
    Så du mener Sven skal kastrere Duelund filtrene til fordel for digitalt? Grøss og Gru siger jeg bare.

senilix

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2013
    Antall liker
    145
    Man kan designe sine egne filtre, om de forhåndsvalgte ikke tilfredsstiller applikasjonen:
    Hei na_X,

Tak for linket. Men det var jeg nu godt klar over. Det var mere for at spørge ind til hvordan filteret var lavet. Men Sven kender muligvis ikke alle detaljer da det var en præsentation i hi-fi-klubben.

Det er ikke så kompliceret at beregne biquad coefficienterne til et Duelund filter. Men de vil næppe i praksis give det korrekte kurveforløb når man måler akustisk og det er, som du sikkert ved, det er tæller. Så man er nødt til at “fedte” lidt med det elektriske kurve forløb for at få det til at ramme rigtigt i kombination med de pågældende enheder i det valgte kabinet.

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    1.881
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Så du mener Sven skal kastrere Duelund filtrene til fordel for digitalt? Grøss og Gru siger jeg bare.
    Jeg forstår dig godt. Det har også måtte betyde store overvejelser for mig. Men miniDSP Flex er en ny ting der påvirker meget.
    Men Drossel, du kan betragte miniDSP Flex Digital digitale indgangen som din aktive højttalere.
    Skaden er sket... og det passive vil give en ydeligere reduktion af kvaliteten. Og ja, Jens Gregersen har brugt kvalitets komponenter, og det kan nok ikke gøres meget bedre passivt.
    Det gamle... passive delefiltre får lov at blive siddende, så jeg kan gå tilbage.
    De interne kabler består af Duelund 1,6 kvadrat til diskanten og mellemtonen. Til basserne bruges der NLE højttalere kabel i rent sølv på 2 x 2,5 kvadrat. Det bliver erstattet af LessLoss og det vil nok give en tydelig bedre klang.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.584
    Du har for mange penge 😂 jeg opgraderer nok en del, når min investerings aftale i Nordea slutter om godt et år.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn