Mitt første hjem!

U

utgatt60135

Gjest
Ja, da her jeg endelig fått meg min egen bolig :D! Dette har tatt veldig lang tid da jeg tidligere bevisst valgte å bo billig og bruke pengene på lange reiseopplevelser. Men i går slo jeg til på en koselig leilighet på Godlia i Oslo hvor jeg forbausende nok ble eneste budgiver. Ikke noen moderne, stor og imponerende leilighet, men overkommelig for en med statslønn. Jeg er nyhetsfotograf i NRK.

Først om leiligheten:

Bilder tatt fra finn, så møblene er alså ikke mine.

Solrikt og bra utsikt.

Nederst til venstre.

Kanskje er det noen her som har gode tips om hva jeg kan gjøre med den? Jeg overtar den 1. september, men har da en måned igjen på nåværende sted slik at jeg kan sove der.

Først vil jeg ta for meg gulvet og få det til å se mer friskt og moderne ut. Bør jeg slipe det eller legge parkett? Har litt lyst på mørk parkett.

..

...

Badet har dessverre defekte varmekabler (som er tatt hensyn til i taksten). Det kan vel koste bortimot 20k? Det hadde vært fristende å rive ned veggen til kottet og utvidet badet, men tror det vil være veldig dyrt. Tror jeg gjør noe med badet på et senere tidspunkt. Kan også sette inn peis og bygge trapp ned til “hagen”.

Hva skal jeg gjøre med kjøkkenåpningen? La den stå eller rive den?

Anlegg:

Jeg er åpen på å bytte ut komponenter, men vil først høre hvordan det kan låte der. Først trodde jeg at den ene høyttaleren måtte settes på andre siden av døråpningen, men det er mulig lydbildet blir bredt nok i mellom. Jeg lyttet ikke spesikfikt på akustikken på visning, men mener å huske at den var nokså varm selv uten mye møbler. Det er begrenset hvor mye jeg kan dra høyttalerne ut fra veggen, men jeg har heller ingen å ta hensyn til. Hva med en sofa mot vinduet og en lenestol foran anlegg og TV?

Jeg har vurdert å gjøre utskiftinger mot et mer tilgivendne anlegg, men samtidig er problemet veldig lite når det ikke spilles veldig høyt og muligens er akustikken på rette side her? Jeg er litt nervøs for at det kan være lytt opp til naboene som visstnok er et eldre par. Men alle reagerer jo forskjellig på uønskede lyder. Der er en god ting å ha stativ/sub løsning i slike tilfeller.

Har også vurdert å skippe “high-end” lyd siden jeg for det aller meste spiller rock og gå for noe rimeligere. Jeg synes ikke denne sjangeren trenger kompromissløs god lyd, men så har jeg lenge savnet å spille mer klassisk musikk og annen akustisk musikk. Da er det veldig deilig å ha tipp-topp lyd.

Ja, da håper jeg noen synes det kan være interessant å følge fortsettelsen og det hadde vært flott med gode tips om opppussing, møblement og musikkanlegg. Kommer med litt historie på hifi- og musikkinteressen senere også.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.309
Torget vurderinger
1
Fantastisk! Gratulerer. :D

Mvh. Bjørn

Roberth

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2010
Antall liker
291
Torget vurderinger
20
Meget flott bolig!

Har bare et lite spørsmål, hvor er subwooferen plassert?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Super kåk! ser frem til mere. litt tidlig på morgenen for konstruktive forslag så det får bli senere 8)

geirf2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Antall liker
166
Sted
Nes Romerike
For meg ser det ut til at du har det gode gamle solide fjær/not gulvet i heltre. La det ligge! Bedre gulv får du ikke.

Kim

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.09.2002
Antall liker
49
Torget vurderinger
17
geirf2 skrev:
For meg ser det ut til at du har det gode gamle solide fjær/not gulvet i heltre. La det ligge! Bedre gulv får du ikke.
Dette er det første som slår meg også. Gulvet ser veldig bra ut og er originalt. Behold det. Det vil du ikke angre på. Uansett er det ikke særlig classy å gå på mørk regnskogtømmer IMHO.

Om du skal pusse opp badet så ryker det fort 200k og lang tid. Tommelfingerregelen sier vel noe slikt som 30-40k per kvm. Om du trenger tips til hvilken håndverker du IKKE skal benytte så kan du få det!

Gratulerer med ny bolig!

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
4
Gratulerer med ny bolig.

Gulvet ditt kan du jo alltids lakkere eller male, heltregulv er veldig solide gulv så det er sikkert en god ide å beholde gulvet.

Når det gjelder varmekablene er det mye sannsynlig mulig å lokalisere feilen og kun hugge opp en flis eller to, feilsøkingsutstyr har jo blitt relativt billig og det finnes flere muligheter til å måle seg frem til en feil. På varmekabler i hus oppstår det gjerne feil i skjøten mellom varm og kald ende.

Jeg har kjøpt en god feilsøkingsutstyr og med gode kompaktsystemer for feilsøking på lavspentnett finner en feilen etter svært kort tid. Ved interesse så kan du sende meg pm så kan jeg sette deg i kontakt med forhandleren jeg har kjøpt et sånt system av, han er behjelpelig med å opplyse om hvilke firmaer i ditt nærområde som har kjøpt utstyr fra han.

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.068
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Gratulerer med fin bolig, Lyngen!
Det ser ut som det er enighet om bevaring av golvet. Det er av furu eller gran, de mykeste tresortene som brukes i golv, og det er etter min mening positivt for akustikken (mye brukt i piano og strykeinstrumenter). Alle parketter og laminater er hardere enn disse. Det er sannsynligvis originalt fra huset var bygget, da var ikke alltid isolasjonen i etasjeskillet så veldig god, så det kan kanskje være aktuelt å fjerne det av den grunn, men hvis lydisolasjonen er god nok er det bare å la det ligge.
Kos deg!

S

Supertramp

Gjest
Flott, Lyngen - gratulerer.

Ang. gulvet i stuen:

dette er forholdsvis smale og tjukke furustaver med not & fjær - noe sprekker blir det, men det ser ut til å være spikret til underlaget siden sprekkene er omtrent like for hver skjøt - bra!

Du har mange valg, men her er fire tips:
a) vanlig sliping med maskin og så ny lakk - får bort hakk og riper og lysner gulvet noe, men det vil gulne igjen
b) vanlig sliping med maskin, men så kan du beise det med en lys beis og ha lakk oppå der igjen - da holder det seg lysere lengre - eller du kan beise med en mørk farge slik de kanskje har gjort på kjøkkenet...(??)
c) legge parkett oppå - klikkparkett som du enkelt kan fjerne en annen gang - husk papp/skum under før du legger
d) denne: http://www.gerflor.no/bolig/sensorustic.html
Det siste her er et utmerket produkt som er latterlig enkelt å legge og som enkelt kan taes av igjen når du er lei av det - finnes i flere farger. Selges hos Fargerike. Usikker på om du bør legge noe imellom - sprekkene i furugulvet kan bli synlige gjennom vinylen...

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Gratulerer så mye med ditt "første hjem" :)

Som de fleste før meg....behold gulvet i stua. Liker du ikke tregulv så er det jo bare å gjøre som supertramp nevner her, legge laminat oppe på. Laminat kan fjernes-byttes ut uten altfor mye jobb.

/jan

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
656
Du kan slipe gulvet og olje det med hvit olje, det blir lekkert!

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
4
JanR skrev:

Som de fleste før meg....behold gulvet i stua. Liker du ikke tregulv så er det jo bare å gjøre som supertramp nevner her, legge laminat oppe på. Laminat kan fjernes-byttes ut uten altfor mye jobb.

/jan
Laminat er ikke så godt egnet til stue etter min mening. Synes det er for hardt og kaldt der men i andre rom er det et godt alternativ.

Jeg har parkett i stua hjemme og laminat i øvrige rom bortsett fra bad.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Anonym skrev:
JanR skrev:

/jan
Laminat er ikke så godt egnet til stue etter min mening. Blir for hardt og kaldt der men i andre rom er det et godt alternativ.
Ikke helt uenig i det. Laminat er ett billig og enkelt alternativ om ikke annet. Kanskje ikke akustisk helt der oppe (?) men ett alternativ.
Er ikke noen stor fan av laminat, tregulv evt parkett er absolutt favorittene min. Men igjen...nå er det ikke mitt gulv det er snakk om.

Gratulerer igjen Lyngen, gleder meg til fortsettelsen :)

/jan

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.939
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Hei, her har du masse muligheter. Ønsker deg lykke til i fortsettelsen.

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
656
Helt, fullstendig uenig i det. Her har du et høykvalitets ekte tregulv, som du ikke liker den gulnede lakken på. Bortsett fra det har det alle kvaliteter et laminatgulv mangler. Det tåler å sliper mange ganger. Med en hvit olje blir det slik som jeg ville likt det, med en mørk olje blir det som regnskog, bare med god samvittighet! Og beslutningene kan omgjøres mange ganger før du har slipt ned til not/fjær.

Behold heltregulvet!

S

Supertramp

Gjest
Han kan jo beholde furugulvet uansett.......

Klikkparkett, klikklaminat eller det vinylgulvet jeg linket til - alle disse vil faktisk bevare furugulvet for fremtidig bruk :)

Ingen av disse alternativene vil skade furugulvet.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.159
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Det å legge et nytt gulv på toppen av et annet kan fort føre til litt ekstra arbeid. Ikke sikkert alle her inne tenker over det, men et parkettgulv vil bygge opptil 16-17 mm. Det kan bli et problem i stuen din hvor dørene slår inn i stuen. Da må du såfall dra av alle listene og skru løs dørene med foringer og alt. Det er ikke uvanlig at man har ett par cm å gå på slik at du kan heise opp døren din. Hvis du skal gå for parkett, mål høyden mellom gulv og åpen dør, og gjør det i hele åpningsradiusen til døren. Det er ikke bestandig gamle gulv er helt rette.

Jeg har slike gulv som du har selv. I deler av huset har jeg valgt å slipe de ned og lakkere de med hvit lakk. Det vil jeg anbefale deg å gjøre hvis du ønsker å freshe opp gulvflatene dine.

S

Supertramp

Gjest
...eller <10mm parkett/laminat med papp under (<2mm)

...eller vinylgulvet jeg linket til - da slipper man garantert å gjøre noe med dørene...
...og er man stø på hånden så legger man vinylen inntil listene (selv om jeg tok av listene og la listene over - de skulle uansett av for å pusses og males...)

Men for all del, Griffenfeldt, du har et poeng. Spørs hvor nevenyttig man er og/eller har tid til.

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.275
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Gratulerer Lyngen. Godlia er et bra strøk!
I mine øyne, ville et annet gulv løftet inntrykket mange hakk og ikke minst fremheve møbleringen.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.469
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Gratulerer Lyngen! Lekker god med trivelig utsikt ser det ut som. Jeg stemmer for å beholde gulvet, slipe det og lakke det. Laminat er kaldt, hardt og lite genuint. Lykke til! Og blir spennede å se anlegget på plass :)

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Grumpy skrev:
I mine øyne, ville et annet gulv løftet inntrykket mange hakk og ikke minst fremheve møbleringen.
For ordens skyld, nå er det ikke Lyngen sine møbler du ser :)

/jan

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Antall liker
32.756
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
Gratulerer med ny adresse!

Må bare si meg enig med de fleste andre her; behold tregulvet.

For min egen del hadde jeg slipt det og lysnet det, enten via luting, eller lys beis, så lakk.

Et "frekt" alternativ kunne jo vært å fylle i sprekkene, beise mørkt, og så lakk; skipsgulv mao.

På generelt grunnlag, blir vi fortest lei av mørke flater og sterke farger, så vil egentlig bare å anbefale å holde
det hele så lyst som mulig, og istedet sette farger via gardiner og andre interiørdetaljer, som lett kan skiftes ut.

Men smaken er så forskjellig, og det er jo DIN bolig, lykke til! :)

Vennlig hilsen

Morten

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
8.074
Sted
Holmestrand
Gratulerer med ny heim.
En kamerat med slikt gulv slipte, beisa i en ønsket tone (litt gylden/varm) før det hele ble lakka.
Riktig lekkert!

Etterpå fant han ut at "rack" fra tidlig 80-tall ikke var så bra.
Det ble byttet ut med Tannoy høytalere, Rotel forsterker og en Marantz CD-spiller. Så riktig gulvbehandling ledet fram til en gryende hifiinteresse.
Alt dette velsignet av kona.
:)

ArtDeco

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2003
Antall liker
59
Sted
Modum
Jeg anbefaler ikke beis. Jeg gjorde det selv, og det er problematisk å få samme tone ved fremtidig vedlikehold, eller hvis du tenker å ta rom for rom.
Mitt råd er å beholde gulvet, anskaffe tøfler og la for guds skyld være å anskaffe bikkje. :)
Lotta, bikkja vår, spinner igang på de lakkerte gulvene hver gang jeg kommer hjem, snakker til henne eller rasler med matskålen. Det begynner å synes.
Leiligheten ser riktig fin ut den, ville prioritert akustikktiltak fremfor oppussing slik den fremstår.

Gratulerer med nytt hjem!

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
16.068
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Fin leilighet, gratulerer!

Ser ikke ut som det er så mye å pusse opp der da?
Stemmer også for å beholde gulvet, slipe og hvitolje er et bra alternativ.
(Hadde vurdert å sette vekk slipingen, det er myke gulv og lett å grave seg ned med sliperen. Spesielt langs veggene og i hjørner....)

Ellers ser det jo strøkent ut dette, bytte litt farger hvis du føler for det, ellers er det bare å flytte inn med anlegget. ;D
Likte verandaen godt, så ut som en lun og fin plass å sitte.

Lykke til videre, og ta mange bilder. ;)

R

U

utgatt60135

Gjest
Tusen takk for alle fine kommentarer :D. Det varmer da man fort blir nervøs for at man har gjort noe dumt.

De alle fleste ville ha beholdt gulvet og de jeg har vist bildene til sier det samme så da blir det nok slik. En venn hadde samme gulv og ble imponert over resultatet etter sliping og lakkering(?). Han prøvde å slipe selv, men ble for usikker på ødelegge og satte bort jobben. Tror jeg gjør det samme også om det ikke er alfor dyrt. Hvitolje? Jeg får google opp bilder? Jeg skal iallefall ikke beise/lakkere mørkt. Det jeg ikke liker ved den nå er gulfargen og at den ser gammel ut.

Dere mener det er furu alså?

Ville dere ha beholdt halvveggen til kjøkkenet? Uansett tenker jeg at det bør være samme gulv hvis det skulle åpnes opp og det går jo ikke da. Helt annet gulv der.

200k for er helt nytt bad ???. Nei, da får jeg heller prøve å fikse varmekablene. Det hadde vært en elektrikker der som ikke fant ut av det. uansett er det kjekt å ha et kott. Det plass til en smal vaskemaskin på badet men må bruke sluket i dusjen og kable til vann der. Ellers er det felles vaskeri rett under stua (håper ikke jeg hører stor til den da, kanskje bare litt sentrigugering).

Sånn ser det ut;

Vidvinkel - det er litt lite.

Skal kjøpe inn nesten alt av møbler så får tilpasset dem til rommet. Hvitevarene blir stående, jippi. Jeg synes racket jeg har nå ikke er noe pent så skal skaffe noe nytt. Noe i tre hadde kanskje vært fint, men ikke med en klasse A forsterker? Men det er alså tre uker til jeg overtar den da.

S

Supertramp

Gjest
Gulvet på kjøkkenet er vel også furu, men lasert/beiset?

Hvis så, da er det bare å slipe der også; hvis ikke beisen har trukket alt for langt ned i treverket da....

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
4
Lyngen skrev:
200k for er helt nytt bad ???. Nei, da får jeg heller prøve å fikse varmekablene. Det hadde vært en elektrikker der som ikke fant ut av det. uansett er det kjekt å ha et kott. Det plass til en smal vaskemaskin på badet men må bruke sluket i dusjen og kable til vann der. Ellers er det felles vaskeri rett under stua (håper ikke jeg hører stor til den da, kanskje bare litt sentrigugering).
Med så fint bad ville jeg utvilsomt reparert varmekablene, er du heldig trenger du bare å ta opp en flis. Men det er langt fra alle elektrikerfirmaer som har utstyr og kompetanse til å finne feil på varmekabel så det at han elektrikeren som var der ikke fant ut av det er forståelig.

U

utgatt60135

Gjest
Badet er trolig gjort av ikke autoriserte da andre eier tilbake ikke hadde kvittering. Heldigvis en ærlig megler/selger her. Det er mye opphevet i forhold til gangen, så det er tydelivis lagt oppå tidligere gulv.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
6.961
Torget vurderinger
2
Fin leilighet, Lyngen. Gratulerer. Støtter de som mener du skal beholde gulvet.

U

utgatt60135

Gjest
Supertramp skrev:

Hvis så, da er det bare å slipe der også; hvis ikke beisen har trukket alt for langt ned i treverket da....
Ser i allefall ut som det er helt annet mønster i det. Det ser også litt slitt ut.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Gratulerer med flott leilighet. Ser lyst og veldig trivelig ut!
Tror også jeg ville ha beholdt gulvet i første omgang og fått det slipt.

Mest sansynlig vil det spille best i dette rommet ved å plassere høyttalerne på en av kortsidene. Da får du nok ganske god avstand til vegg bak lytteposisjon. Ville kanskje tror det fungerer best å ha høyttalerne mot veggen ved inngangsdøren. Snur du det andre veien får du mest sansynlig noen tidlig refleksjoner fra vinduene, men får til gjengjeld en finn utsikt! Bare å prøve seg fram.

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
500
Torget vurderinger
2
Ville først forsikret meg om at det virkelig er kablene som er defekte,dvs brudd.Det er enkelt å måle egentlig,ta ut regulator og ohm kablene,er det brudd eller veldig høy motstand er noe galt ja.Og feilen vil normalt ligge i enden av kabelen,der er det sammenkobling som skal være vanntett ::) Er dessverre ikke alle som legger kablene under membran sånn at med tida trekker det inn i denne koblinga og dermed korroderer det med dårlig kontakt som følge og etterhvert brudd :p Men har du høyde til dørstokken så kan evt nye kabler legges,de bygger ikke så mye,du får kabler ned til 4mm,så med litt avretting+ny membran og fliser trenger det ikkje bygge så voldsomt :) Og,sett ut slipejobben av stuegulvet til kvalifiserte,det trenger ikkje koste allverden.en kompis fikk slipt parkett til 100kr/kvm mot at han lakket selv.Ville ikkje prøvd på dette selv,kan ende med at hele gulvet må skiftes :p Gratulere med flott bolig :D

mvh Filip

S

Supertramp

Gjest
Lyngen skrev:
Supertramp skrev:

Ser i allefall ut som det er helt annet mønster i det. Det ser også litt slitt ut.
Når man laserer så blir gjerne mønsteret i treverket noe "annerledes", noe blir mer synlig enn når det er trehvitt.

Om du ser på de to tydelige sprekkene i gulvet på kjøkkenet så fortsetter de vel ut i stua?

Og ja, jeg ville nok fjernet den halvveggen mellom stue kjøkken. Da får du f.eks plass til et lang spisebord så du kan bespise mange HiFi entusiaster :)

Da får du også kanskje fjernet terskelen og når du så pusser gulvene så vil jeg tro at totalen blir mye mer helhetlig.

Å slipe gulv med rett maskin er ikke vanskelig i det hele tatt. Langs veggene er det litt mer krav til nøyaktighet. Da må du nemlig bruke en annen type maskin:

Den til høyre for de store flatene
Den til venstre langs vegger

U

utgatt60135

Gjest
orso skrev:
Gratulerer med flott leilighet. Ser lyst og veldig trivelig ut!
Tror også jeg ville ha beholdt gulvet i første omgang og fått det slipt.

Mest sansynlig vil det spille best i dette rommet ved å plassere høyttalerne på en av kortsidene. Da får du nok ganske god avstand til vegg bak lytteposisjon. Ville kanskje tror det fungerer best å ha høyttalerne mot veggen ved inngangsdøren. Snur du det andre veien får du mest sansynlig noen tidlig refleksjoner fra vinduene, men får til gjengjeld en finn utsikt! Bare å prøve seg fram.
Takk!

Mot verandaen går ikke da døren er i veien, og andre siden blir vanskelig i henhold til inngansdøren. Men skal se om det også er en mulighet. Det er større avstand på langveggen mot kjøkkenet enn det ser ut som på bildet. Det går greit om høyttaler står litt inn mot åpningen om lyden blir bra slik. Med en lenestol trenger jeg ikke å sitte helt inntil bakveggen.

Forøvrig har jeg lyst på et stort og bredt kunstbilde på den veggen. Men blir det for mye harde refleksjoner?

Salty Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2008
Antall liker
1.963
Sted
Hokksund
Torget vurderinger
3
Gratulerer med flott leilighet, Lyngen! På Godlia er det trivelig.

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
Gratulerer Lyngen.

Det der ser ut som en velig fin leilighet.

Jeg hadde samme type gulv i min forrige leilighet, og var aldri i tvil om å slipe det ned og lakke. Jeg brukte en som gjorde det svart, og han tok litt lett på det. I dag ville jeg ha valgt en som hadde litt mer erfaring. Jeg ville vært forsiktig med å velge for mørk gulvfarge i stuen din. Det stjeler mye lys og stuen vil virke mindre.

Synd med badet, for det ser fint ut i utgangspunktet. Hvis det kun er kablene som er defekte, ville jeg valgt å prøve å fikse dem. Badet ser for fint ut til å ta helrenovering på.

Når det gjelder kjøkkenet, tror jeg kanskje jeg ville ha tatt ned halvveggen og åpnet opp. Det vil gi mer luft og større romfølelse. Men også større nærhet til oppvask og rot!

Kjøkkengulvet kan kanskje slipes ned til frisk ved. Ellers synes jeg det egentlig ikke gjør noe om en har et annet gulv på kjøkkendelen, f eks et fint belegg, det kan være tøft og på mange måter mer praktisk enn tregulv. Selv har jeg en slags åpen løsning med parkett i stuen og videre til kjøkken. Det blir en del hakk etter ting som går i gulvet i årenes løp og alltid noe søl under matlaging og oppvask. Ikke helt greit med parkett da. Mitt neste kjøkken skal ha et fint belegg eller pene fliser :)

Dag

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
2.982
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Flytte "døråpningen" inn til kjøkkenet lenger mot altandøren, slik at du får større veggflate der tv og hifi trolig blir stående? Da trenger du kanskje ikke lukke mellom kjøkken og stue heller...

mvh
Proffen

Topp Bunn