Mitt første hjem!

N

nb

Gjest
Supertramp skrev:
nb; den veggløsningen som allerede er der er like lite brukelig som helt åpen løsning om det er matos du frykter.
Da må man evt. bygge helt ny vegg og dør.

Mye enig i det du skriver med hensyn til matlaging, men det kommer jo veldig an på om man har plass/luft nok. I slike mindre leiligheter har man sjeldent den muligheten du skisserer og da er en god ventilator vegen å gå. Ikke en med aktivt kullfilter, men en som sender matosen ut av leiligheten på en god, effektiv og støysvak måte.
Ja, men om det ikke er eksternt avtrekk i utganspunktet er det ikke bare å lage et hull i veggen i en bygård.

Jeg hadde bygget ny vegg og satt inn dør, men skjønner godt at andre vil velge en annen løsning.

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.147
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Grattis med leilighet Lyngen! :D Vet hvordan du har det nå, jeg flytter i nykjøpt leilighet nå til søndag, ikke Godlia, men i Sandefjord. :)

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.760
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
åpent kjøkken skarre værra.
det er hyggelig å kunne prate med gjestene i stua mens du nipper vin og surrer sammen middagen.

lukket kjøkken er for folk med slett omgangskrets og tvilsom kroppshygiene.
lager du mat hvor lukten ikke forsvinner fra kåken etter lettere lufting, så bør du heller ikke putte den i kjeften.

U

utgatt60135

Gjest
JanOlav skrev:
Grattis med leilighet Lyngen! :D Vet hvordan du har det nå, jeg flytter i nykjøpt leilighet nå til søndag, ikke Godlia, men i Sandefjord. :)
Grattis til deg også :).

S

Supertramp

Gjest
Du får gratte meg også - for 15/11 er vi i La Casa Supertramp - da gjenstår bare:
pusseopptobadskiftekjøkkenleggebeleggiganghallogkjøkkentapetseresoverommaletakinnepusseopptoboderleggeteppeistuamalelister

og det var bare innendørs.... :)

U

utgatt60135

Gjest
nb skrev:
Og et tips jeg har klok av egen skade:

Om mulig, gjør ALT av home improvement FØR du flytter inn. Det er glatt verdt å betale dobbelt en måned eller to for å få gjort ting. Ellers blir det aldri gjort, og det er ikke spesielt kult å støve o.l. når du først har flyttet inn.
Som sagt, så har jeg én måned dobbelt. Det er bra.

Siden det er din første residens,er det neppe din siste. Ikke velg de dyreste løsnignene, du får det neppe igjen når du en dag skal flytte. Også lurt å velge kanskje nøytrale og tidløse farger og løsninger slik at leiligheten blir attraktiv for flest mulig den dagen du skal flytte. Det du gjør, bør imidlertid gjøres ordentlig. Halvgjort oppussing er ikke noe særlig, verken for deg selv eller for potensielle overtagere av leiligheten om noen år.
Gode tips. Tenker litt på hva jeg satte på minussiden på visning. Likte ikke helt gulvet på kjøkkenet. Et eller annet med fliser hadde vært pent. Og så har jeg har lyst til å velge en litt frekkere farge på gangen og beholde hvitfargen i stua.

Noe i oransje/rødt. Eventuelt litt mettende blått.

Og ikke finn på å leke hobbyelektriker eller hobbyrørlegger selv, ikke det at det nødvendigvis er så vanskelig, men det er for det første ikke tillatt og for det andre er det ting som er veldig greit å kunne si er gjort av fagfolk den dagen du skal ut av leiligheten. Det er turn-off for en del om noen har laget bad eller koblet sterkstrøm selv.
Jeg sto for kontakter og brytere hos min søsters lelighet siden jeg har elektro(nikk) bakgrunn. Er nok bedre å dytte på litt ekstra jobb når varmekablene først skal ordnes. De gamle bryternerundt omkring vil jeg bytte.

Moro å tenke ut slike ting og artig med så mye respons allerede :D.

Elmer Midd

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.06.2006
Antall liker
1.867
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Gratulerer med ny bolig, trivelig strøk.
Vokste opp på Golia, men bor nå 3-4 T-bane stopp lengre syd.

Forøvrig er det mange langt større geografiske overtramp i
byen enn å kalle strøket du flytter inn i for Golia. :)

U

utgatt60135

Gjest
Supertramp skrev:
Du får gratte meg også - for 15/11 er vi i La Casa Supertramp - da gjenstår bare:
pusseopptobadskiftekjøkkenleggebeleggiganghallogkjøkkentapetseresoverommaletakinnepusseopptoboderleggeteppeistuamalelister

og det var bare innendørs.... :)
Gratte ... :D

Det blir vel bilder derfra også? Har vært dårlig til å kommentere andres tråder :-\. Kommer vel av at jeg ikke har vært der selv enda.

U

utgatt60135

Gjest
Elmer Midd skrev:
Gratulerer med ny bolig, trivelig strøk.
Vokste opp på Golia, men bor nå 3-4 T-bane stopp lengre syd.

Forøvrig er det mange langt større geografiske overtramp i
byen enn å kalle strøket du flytter inn i for Golia. :)
Takk ...

Frister å kalle det Go´lia alikevel 8) ..

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Supertramp skrev:
nb skrev:
Gratulerer med residens!

Skal du slipe gulvene, så ikke finn på å gjøre det selv. Det koster ikke mye mer å bruke proffer, siden du uansett må leie utstyret. De har sannsynligvis bedre utstyr og selvsagt mye mer erfaring enn deg, så det blir penere og mindre slitasje på gulvet. Har brukt Christiania Parkettsliperi en del selv og de kan anbefales på det sterkeste, fyren virker litt fjern på telefon og i møte, men de har stålkontroll (sjekk referanselisten deres på nettsidene...). Tipper det kommer på rundt 10-12k for ca 50 kvadrat ferdig lakket. Finnes selvsagt andre som er flinke, meg jeg var i alle fall storfornøyd med jobbene de har gjort hos meg. Ta høyde for at leiligheten er ubeboelig i noen dager etterpå, det stinker noe infernalsk av lakken - du ønsker garantert ikke å sove i den dunsten der.

http://www.sliping.no/
Tør for en gangs skyld være veldig uenig med deg, nb :)

Sliping er slettes ikke så vanskelig og dagens vannbaserte* lakktyper stinker ikke mye......

Men litt greie på tingene bør man ha....

* http://www.gulvtech.no/gulvlakk_169.html
Gratulerer med ny bolig.

I forhold til sliping mener jeg landet ligger i mellom nb's og supertramps meninger.
Det er slettes ikke umulig å gjøre det selv, men det kommer an på kravet til resulatet du har. Du får nok sikkert et helt ok resulatat, men jeg betviler at du får det helt jevnt hele veien, da særlig litt fra veggene der du nok vil få et noe synlig skille som følge av bytte av slipemaskin.
Kvm-prisen er som regel fast, noe som igjen fører at jo større det er jo mer økonomisk er det å gjøre det selv. Husk å dekke til godt inn til andre rom, det blir mye støv. Mye fanges opp i posene på maskinene, men langt fra alt. Lakklukt med dagens produkter skal du ikke bekymre deg for. I forhold til noe ujevn sliping synes mest i førsten mens du er bevisst på det. Med litt tepper og møbler skal det slipes rimelig galt før det reelt sett vises.
Mulig det er forskjell, men tror 2 strøk lakk er relativt vanlig i prisene man får på sliping. 3-4 strøk er å anbefale. Kan jo også velge lakk med fargepigmenter for å få den tonen du vil, dette må på i det første laget.

Anbefaling, tja... Jeg slipte stuen min (60 kvm) selv. Greit å ha gjort, men tror jeg vil leie inn noen om det blir aktuelt igjen.

Tror i hvert fall litt mørkere gulv kan gjøre seg.

U

utgatt60135

Gjest
Takk igjen for gode tips :).

Tror jeg går for enten mørk parkett, river ned veggen til kjøkkenet og får samme gulv der også.

Omtrent som dette;

Alternativt så blir det slipet og lakkert slik at det blir blankt og lyst. Ikke noe gulfarge. Er det vannbasert lakk som gjelder da? Det som trekker ned er at jeg ikke synes treplankene er noe særlig fine og liker ikke de ujevne glippene. Også at jeg har lyst å gjøre leiligheten litt mer "moderne".

Nå har jeg vurdert og sett på bildene så mye at jeg har igjen får litt blanda følelser om jeg har gjort et riktig kjøp :-\. Ikke noen "perkekt" hi, men slipper å bo meg ihjel i allefall.

Megleren anbefalte å lage trapp ned, men jeg vet ikke. Jeg kommer jo aldri til å sitte der nede? Ikke har jeg grønne hender heller. Hvor ville dere i såfall lagd den? Balkongen nede til venstre;

Kan disponere hageflekken rett ut selv om jeg ikke eier den (kommunen).

N

nb

Gjest
Jeg hadde sånn parkett i min forrige bolig, støv viser utrolig godt på slik farge. Sjekk i alle fall det før du bestemmer deg. Slik som det ser ut på bildet der ser det ut i ca 30 minutter etter støvsugning.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Gratulerer med bolig Lyngen ! God planlegging er halve jobben.Håper du blir heldig med naboene !

mvh, s,

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.100
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Lyngen skrev:
Takk igjen for gode tips :).

Tror jeg går for enten mørk parkett, river ned veggen til kjøkkenet og får samme gulv der også.

Alternativt så blir det slipet og lakkert slik at det blir blankt og lyst. Ikke noe gulfarge. Er det vannbasert lakk som gjelder da? Det som trekker ned er at jeg ikke synes treplankene er noe særlig fine og liker ikke de ujevne glippene. Også at jeg har lyst å gjøre leiligheten litt mer "moderne".

Nå har jeg vurdert og sett på bildene så mye at jeg har igjen får litt blanda følelser om jeg har gjort et riktig kjøp :-\. Ikke noen "perkekt" hi, men slipper å bo meg ihjel i allefall.

Megleren anbefalte å lage trapp ned, men jeg vet ikke. Jeg kommer jo aldri til å sitte der nede? Ikke har jeg grønne hender heller. Hvor ville dere i såfall lagd den? Balkongen nede til venstre;

Kan disponere hageflekken rett ut selv om jeg ikke eier den (kommunen).
Det er fair enough å ønske seg ny parkett. Liker du ikke furugulv, er det ikke noe poeng i å plage seg med å tasse rundt på et furugulv. Følg din indre stemme. Det jeg tror de fleste har prøvd å si, er at beholder du furugulvet, så la det for all del se ut som et furugulv. Lys parkett er mest støvvennlig - ingen tvil om det - men mørkt kan bli ganske stilig. Du har ikke altfor mange kvadratmetre å holde orden på - så det ordner seg.

M.h.t. åpningen mot kjøkkenet, kunne du jo stenge igjen døråpningen - da får du litt mer vegg til hifien, hvis det er mot den veggen den skal stå - og så åpner du til gjengjeld opp den andre halvdelen. Det blir kan hende helt galt i forhold til de faktiske målene - det er ikke lett å se hvordan det blir ut fra bildene. Bare en flyveidé med andre ord.

Trapp ned fra balkongen? Så lenge du ikke har små barn i leiligheten - og det blir kan hende ikke aktuelt med det første - ville jeg ha lagt det med trapp på is. Det er ikke sikkert at du får lov heller. Det pleier å være haugevis med regler for slikt - slikt skal vanligvis godkjennes av både den ene og den andre.

U

utgatt60135

Gjest
Ulf-B skrev:
Liker du ikke furugulv, er det ikke noe poeng i å plage seg med å tasse rundt på et furugulv.
Jo, slike;

Trappebygging er sameiet positiv til.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.100
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Ah - men da liker du furugulv, da. Det blir kan hende i overkant å trylle frem noe slik av det du har vist bilder av....

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
16.047
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Gjør det du selv føler for angående gulvet. Det hjelper ikke hva majoriteten av HFSere synes hvis du ikke trives med det selv.
Selv synes jeg at jeg fikk mer "lunt" rom med mørkt gulv.

Tror du ser det raskt når du overtar, om det er for mye glipper til å pusse eller for ujevnt.
Spørsmålet er om det er så ujevnt at det uansett må slipes/avrettes før du kan legge nytt oppå?
Samt at det drar med seg mye jobb med døråpninger, terskler osv dersom du legger tykt gulv oppå...

Tette døråpningen til kjøkkenet og flytte åpningen lengre mot terassedøra er imho en kjempeide.
Synes den hifiveggen er litt kort. ;)
Men klart, dersom det er god gammel panel på veggene så blir det litt jobb med å gjøre tettingen lik som det eksisterende osv...

Skal alltid være noe ;D
Synes uansett ikke du skal tenke på om dette er et riktig kjøp.
Jeg synes leiligheten ser flott ut, og som et glimrende ungkarsrede med mulig plass til en besøkende due i ny og ne. 8)

Gleder meg til å se flere bilder og når du setter igang med å sette ditt eget preg på leiligheten!

Mvh
Rolf

U

utgatt60135

Gjest
Takk for et fint innlegg RoDa :). HiFi veggen er bredere enn det ser ut som faktisk. Trodde det ble for smalt først, men mulig det er bredt nok med en bitteliten overlapping.

Nei, jeg blir "gal" av å tenke på dette via bildene. Så tar en pause fra denne tråden til overtagelse. Må uansett se den først.

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.721
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Lyngen skrev:
mikefish skrev:
Håper du blir heldig med naboene !

mvh, s,

Ja, naboer som liker høy musikk fra veggene 8).
De over deg er vel så gamle at de sliter med hørselen? Så far i 2 etg stå å vanne potteplantene når jeg gikk forbi ;D
Balkongdøra di var oppe, så regner med at du var inne å jobbet?

mvh
Lars

U

utgatt60135

Gjest
sclalars skrev:
Lyngen skrev:
mikefish skrev:
Håper du blir heldig med naboene !

mvh, s,

Ja, naboer som liker høy musikk fra veggene 8).
De over deg er vel så gamle at de sliter med hørselen? Så far i 2 etg stå å vanne potteplantene når jeg gikk forbi ;D
Balkongdøra di var oppe, så regner med at du var inne å jobbet?

mvh
Lars
Vi får satse på det ;D.

Var nok nåværende eier som tok med seg de dårlige høyttalerne ;).

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Gratulerer med nytt hjem.
Golia ja, vil bare da nevne en liten artighet siden sclalars allerede har tilkjennegitt at han blir din (nesten) nabo.
Første gang vi i OAS skulle til han, så ble jeg fort klar over at jeg som veldig liten hadde vært en del i naboleiligheten der slalars har vokst opp, siden min mormor giftet seg med naboen hans og bodde der noen år rundt 1950.
slalars var nok ikke produsert riktig ennå da ;D

Det var for oss Grønneløkka folk som å komme på landet den gang.
Slenger med bilde så en kan få inntrykk av hvordan det var for ca. 60 år siden ihvert fall i mormors hage.

Høner var greit, det blir jo egg av slikt.

slalars nevner velhuset og da er det muligens det til høyre her som er omtalt?
Husker bare at det virket litt rart det huset da jeg var liten og vi gikk fra trikken og ned til huset nedenfor.

Mormora mi og svigermora i hagen og velhuset? slalars?

Til din nye kåk, kan jeg si meg enig med supertramp, dersom du øsnker deg et annet gulv, bruk klikkparkett (dersom det går greit med den høyden det resulterer i opp mot dører etc.
Gulvet under blir jo dermed helt inntakt, ikke å anbefale denne billige/kunstige (heter det tarkett?) i ei stue.
Jeg har lagt det på et par soverom, ganske kaldt å gå barbeint på om vinteren, ellers greit nok.
Unnskyld mitt behov for å mimre litt fra mormors hage ::)
Mvh.KW

Vedlegg

U

utgatt60135

Gjest
KW skrev:
Unnskyld mitt behov for å mimre litt fra mormors hage ::)
Bare hyggelig det :).

Gulvet under blir jo dermed helt inntakt, ikke å anbefale denne billige/kunstige (heter det tarkett?) i ei stue.
Jeg har lagt det på et par soverom, ganske kaldt å gå barbeint på om vinteren, ellers greit nok.
Du tenker på laminat? Nei, det skal jeg ikke legge. For akustikken skyld hadde det vel vært best med ubehandlet furu.

_RoDa_

Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
16.047
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Lyngen skrev:
KW skrev:
.... ikke å anbefale denne billige/kunstige (heter det tarkett?) i ei stue.
Du tenker på laminat?
;D ;D

Denne billige/kunstige ;D

Sånn har jeg lagt, men det var en dyr kunstig i alle fall. :-X

R

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.299
Torget vurderinger
1
-hvis man kan unngå det: IKKE legg laminat.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
4
bjornh skrev:
Det er kjekt i rom som ikke brukes så mye men IKKE i stua.

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.721
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
KW skrev:
slalars? ;D (godt det ikke var slålars)

Nei, det er ikke velhuset, men det huset som ligger mellom meg og velhuset.
Velhuset er bygget i Funkis stil. Det huset du sikter til er det i bakgrunnen her:

mvh
Lars

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.299
Torget vurderinger
1
Anonym skrev:
bjornh skrev:
Det er kjekt i rom som ikke brukes så mye men IKKE i stua.
Rent personlig så legger jeg heller belegg, og ikke læminæt..!

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Antall liker
31
Så kjempe ut den leiligheten,Lyngen.Dette blir bra!

Ang. gulvet på stuen/kjøkkenet(?) så henger jeg meg på de som synes du burde la det ligge.

Mitt tips: Slipe det ned å beholde det slik,i naturell uten noe som helst behandling.I og med at det er mykere tre det er snakk om så blir det lett bulker,sår og små hakk (høye hæler er dets værste fiende) i treverket og disse kommer ikke lett bort om du har beiset eller lakket på det.Ser ikke særlig pent ut etter en stund,men det har jo en del å si her hvor skånsom man er mot det.Med gulvet i naturell tilstand kan man gå over slike sår med en godt bløtet tue med grønnsåpevann og sårene,om ikke for stygge retter seg mye ut(ubehandlet er det dog letter å få flekker på det om kan være vanskelige å få bort.).Det er i tillegg et lunt gulv vil jeg si,selv om lyst.Synes det er nydelig med naturlig lyst treverk som gulv,selv om jeg også liker mørke skippergulv o.l. veldig godt(men der ser man støv mye,mye lettere.).Det var dagens tips og "kjerringråd" fra min side.

Ville også beholdt anlegget.Det blir vel tap og fort misnøye av å selge,for så kjøpe noe billigere som du ikke har brukt så mye tid og omtanke på å sette sammen slik som du har gjort med det du har fra før,Lyngen(hva tror du?).Rock fortjener da gode formidlere også og det har du jo.

Gratulerer med nytt hjem,Lyngen! :)

U

utgatt60135

Gjest
BanjoArrne skrev:
Ville også beholdt anlegget.Det blir vel tap og fort misnøye av å selge,for så kjøpe noe billigere som du ikke har brukt så mye tid og omtanke på å sette sammen slik som du har gjort med det du har fra før,Lyngen(hva tror du?).Rock fortjener da gode formidlere også og det har du jo.
Takk så mye BanjoArrne.

Jeg er usikker ... Jeg har hatt anlegget en stund nå og begynner å få lyst på noe nytt. Og så har jeg lyst på noe mer tilgivende stil uten at jeg vet hvordan jeg skal få til det uten for mye tap. Hadde nok vært smartest å da gått for andre høyttalerne, men kunne også vært greit emd en forsterker som ikke trekker så mye strøm. Kunne nesten vært fristende å begynt på´n igjen, men det er jo litt dumt økonomisk når jeg først har dyr lyd (for meg).

_RoDa_

Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
16.047
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Anlegget kommer til å låte HELT annerledes i den nye kåken, ikke usannsynlig at større avstand til sidevegger alene vil gi deg mer tilgivende lyd. Prøv for all del først og ikke selg anlegget før du har kjempet med det en stund i rommet!
Jeg vet hvor sclalars bor, og han vet hvor du (snart) bor. Det er bare å skrike etter hjelp så kommer vi. ;D

R

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
4
Lyngen skrev:
BanjoArrne skrev:
Takk så mye BanjoArrne.

Jeg er usikker ... Jeg har hatt anlegget en stund nå og begynner å få lyst på noe nytt. Og så har jeg lyst på noe mer tilgivende stil uten at jeg vet hvordan jeg skal få til det uten for mye tap. Hadde nok vært smartest å da gått for andre høyttalerne, men kunne også vært greit emd en forsterker som ikke trekker så mye strøm. Kunne nesten vært fristende å begynt på´n igjen, men det er jo litt dumt økonomisk når jeg først har dyr lyd (for meg).
Hva en oppfatter som tilgivende/analytisk går mye på frekvensgang og plassering/rom har stor innvirkning.

Alternativt kan du jo prøve romkorreksjon, mine Special 25 er ikke helt ulike dine Focal og jeg bruker romkorreksjon med stort hell. Koster mindre enn å havne poå hifi kjøret også.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
sclalars skrev:
KW skrev:
slalars? ;D (godt det ikke var slålars)

Nei, det er ikke velhuset, men det huset som ligger mellom meg og velhuset.
Velhuset er bygget i Funkis stil. Det huset du sikter til er det i bakgrunnen her:

mvh
Lars
Ok Scålars ;D
Jeg tenkte på velhuset som kinoen jeg da vettu, sikkert lenge siden det var kino.
Det er ikke greit, bortsett fra besøket hos deg, så hadde jeg vel ikke vært der siden veldig tidlig 50 tall (51/52?)...........da var jeg ung da 8)........men jeg husket riktig bygning (Larsens hus) i motsetning til brodern som mente det var lengre ned.

@ Lyngen
Jeg er helt enig med RoDa flytt inn og prøv anlegget du allerede har først og så kan du prøve annet.

Mvh.KW

U

utgatt60135

Gjest
Anonym skrev:
Hva en oppfatter som tilgivende/analytisk går mye på frekvensgang og plassering/rom har stor innvirkning.

Alternativt kan du jo prøve romkorreksjon, mine Special 25 er ikke helt ulike dine Focal og jeg bruker romkorreksjon med stort hell. Koster mindre enn å havne poå hifi kjøret også.
Det er godt mulig større avstand til sidevegger er det som skal til, men hverken Focal eller Sugden er særlig tilgivende i utgangspunktet. Blir spennende å høre hvor anderledes det blir, men først må møbler og alt annet på plass.

U

utgatt60135

Gjest
Var i en leilighet men treplanker som lignet mine, men som var nylig slipt og antagelig grønnsåpebehandlet.

Da skjønte jeg det! Legger parkett oppå det? No way! Det var jo så lunt og godt å stå på :D. Sprekker her og der gjorde ikke noe heller. Sjarmfullt var det også.

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
+1

Bare vær nøye med reingjøring før du tar på grønnsåpe. Jeg var ikke påpasselig nok, og da det kom for mye grønnsåpevann i gamle sprekker, så ble det skitne skjolder. Ikke pent, og jeg måtte pusse over og lakke.

U

utgatt60135

Gjest
dag1234 skrev:
+1

Bare vær nøye med reingjøring før du tar på grønnsåpe. Jeg var ikke påpasselig nok, og da det kom for mye grønnsåpevann i gamle sprekker, så ble det skitne skjolder. Ikke pent, og jeg måtte pusse over og lakke.
Hvordan får man rengjort best mulig?

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
652
Lyngen skrev:
Var i en leilighet men treplanker som lignet mine, men som var nylig slipt og antagelig grønnsåpebehandlet.

Da skjønte jeg det! Legger parkett oppå det? No way! Det var jo så lunt og godt å stå på :D. Sprekker her og der gjorde ikke noe heller. Sjarmfullt var det også.
Flott, det er det vi har mast om hele tiden! :)

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
Lyngen skrev:
dag1234 skrev:
+1

Hvordan får man rengjort best mulig?
Ha en god støvsuger før du setter i gang, og være litt gniten på grønnsåpevannet så det ikke flyter ut over. Tror det var det som var feilen min. Det skulle gå så fort at jeg bare pøste på i meste laget.

U

utgatt60135

Gjest
Snakket nettopp med en som ble drittlei all rengjøring og la matt lakk uten å angre på det. Kontakten til gulvet ble visst bra alikevel.

Topp Bunn