Mobiltelefoner og audiorelatert strømming, blåtann og datafiler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• D

Danke

Gjest
    Vanlig ladekabel er kun ment for data og lading.

Jeg ville brukt en blåtannløsning med aptX eller streamedings til å koble i Hegel som iMystici gjør.

http://www.hifisentralen.no/forumet/datahja-rnet/88588-koble-iphone-7-til-dac-4.html#post2538637

Selv spiller jeg av blåtann fra mobilen med Sony blurayspilleren min.
    Dersom jeg ikke hadde hatt det så ville jeg kjøpt en sånn blåtannsak, eller streamerboks... Finnes masse variert fra billig og greit streamer som Chromecast eller som Mystics Yamaha med støtte for aptX dvs flacs eller mer kostbare saker.

Sist redigert:
    D

Danke

Gjest
    Vanlig ladekabel er kun ment for data og lading.

Jeg ville brukt en blåtannløsning med aptX til å koble i Hegel som iMystici gjør.

http://www.hifisentralen.no/forumet/datahja-rnet/88588-koble-iphone-7-til-dac-4.html#post2538637
    Bruk nå heller kabel.
    Ladekabelen som følger med funker fint.
    Bruker ladekabel mellom xzs og e5
    Da er det bekreftet...

Jeg viste ikke om det fungerte, var redd for å ødelegge andres utstyr.

Da er vel OTG en ganske grei sak da....

S

svk

Gjest
    Ser brukere her inne bekrefter at sony fungerer med dragonfly også. Så bør da virke med andre eksterne dac

D

Danke

Gjest
    Ser brukere her inne bekrefter at sony fungerer med dragonfly også. Så bør da virke med andre eksterne dac
    Når det gjelder Dragonfly og Fiio så er dette dacs spesielt laget for mobil...

Det var derfor jeg var litt forsiktig med å si at det går bra å koble til mobil og en Stasjonær dac..

Sannsyneligvis vil det ikke gjøre noen skade, det vil funke eller ikke funke.

Men "Sannsynelighet" er ikke noe jeg bruker når det gjelder andre folks utstyr.

S

svk

Gjest
    FA35A600-567F-457E-91A3-102F69D8C139.png
    En chromecast med optisk kabel istedenfor minijack som følger med ,er
    Evt en trygg og billig løsning som fungerer 100%

Sist redigert av en moderator:

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Bruker Bluetooth på jbl extreme funker utrolig bra, Sonos er det jo kablet men bruker mobilen til så si alt, har en Samsung note 8.

Imagine

S

svk

Gjest
    Er en del varierende kvalitet ute å går når det gjelder bt kvalitet. Billige mobiler er som oftest triste greier. Kan nevne p9 lite, xcover3 og lg e-460

D

Danke

Gjest
    Er en del varierende kvalitet ute å går når det gjelder bt kvalitet. Billige mobiler er som oftest triste greier. Kan nevne p9 lite, xcover3 og lg e-460
    Nå snakker vi om Sony Xz Premium da, og din mobil er vel av samme typen.. Disse mobilene beveger seg i premiumsegmentet. Jeg mener å ha nevnt det før, men Sony har støtte for Aptx og også Hi-Rez lyd.....

P9 Lite var en god telefon, helt grei. Men kommer til kort med lyd for folk som krever det lille ekstra.. De andre modellene du nevner er vel helt greie bruksmobiler, men ikke noe mer.

Jeg hadde Y6 før fra Hua den også, den var over godkjent på blåtann, veldig bra signal og lyd.. Men jacken var under kvalitet på hva jeg synes er bra...

P10 er noe helt annet....

Man får det man betaler for, og man MÅ ikke ha en iphone X for å få bra lyd....

Legger man litt penger i en premium modell til godt under halve prisen for en ny iphone blir man godt fornøyd...

Skal man velge en billig-telefon med bra lydkvaltet altså på budsjett så anbefaler jeg HTC One M7, eller en litt bedre LG om man har råd, feks den fra to generasjoner tilbake... LG G4 en toppmodell ikke siste utgave, men meget bra hifi mobil for et par laken....

Sist redigert:
    S

svk

Gjest
    Tror nok xz premium duger som musikk mobil. Både hires, ldac og otg. Tror premium er hakket over den jeg har

D

Danke

Gjest
    Tror nok xz premium duger som musikk mobil. Både hires, ldac og otg. Tror premium er hakket over den jeg har
    Dersom du har XZ så tror jeg du er godt dekket, forskjellene mellom premium eller + er ofte som regel kamera og litt ekstra bling, 4K osv....

Sånn er det nesten alltid.. Et unntak er LG G6 og G6+ kun i Europa så vidt jeg vet som hadde 4 quad DAC... Mens Asia og var det US? fikk alt i G6

Plussen kom vel aldri til Norge, fordi LG mener vi og Europa ikke er opptatt av lyd....

Norge har vel mer å gjøre med at vi er et lite land og lite marked....

Sony er inne på radaren min for tiden, har fortreffelig erfaring av produktene deres den siste tiden av hodetelefoner og blurayspiller som er det beste kjøpet for en universalspiller... mobiltelefonene som dere nevner, har jeg inntrykk av at er meget solide, og godt bygget. Har fulgt med på youtube og nett i det siste og det er et ekko som gir gjenlyd....

Sist redigert:
    S

svk

Gjest
    Min har litt svakere prosessor, ikke hdr og mangler dib småting som premium ikke har. Zxs hsr vel pris på 5500 og dekker mine behov. Så fikk jeg jo med mdr1000 på kjøpet. :)

D

Danke

Gjest
    Min har litt svakere prosessor, ikke hdr og mangler dib småting som premium ikke har. Zxs hsr vel pris på 5500 og dekker mine behov. Så fikk jeg jo med mdr1000 på kjøpet. :)
    Jeg tror sony modellene i toppklassen dere har er meget kapable til lyd. Dessuten har de Hi-Res, har satset solid på nettop dette, og Apt-X så de som krever det lille ekstra til lyd utenom det mobilen gjør, fint kan plusse på med en liten Dac eller blåtanndings.

Da ser jeg ikke noe problem. :)

okalles

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    32
    Sted
    Hordaland
    Tenkte den yamaha YBA-11 gjør jobben om eg kobler den med coax til Hegel HD20. Men kor kommer strømmen fra når den skal ha strøm fra usb og lyden kommer in trådløst,

D

Danke

Gjest
    Tenkte den yamaha YBA-11 gjør jobben om eg kobler den med coax til Hegel HD20. Men kor kommer strømmen fra når den skal ha strøm fra usb og lyden kommer in trådløst,
    Godt spørsmål, iMystici vet nok sikkert. Best å spørre ham..

D

Danke

Gjest
    Jeg har desverre ikke noe peil på Strøm,

Men antar at det må kobles til en forsterker eller avreceiver og så trekke strøm fra disse. Hvordan det er med en stasjonær DAC vet jeg ikke..

Lite info på nett, beste er vel å ringe Hegel eller hvem firma det var og Yamaha og spørre i morgen...

S

svk

Gjest
    Da har jeg snart lastet opp hele musikksamlinga mi til onedrive. 30G
    Greit og være digital. Har bacup på pc /mobil og cd utenom

D

Danke

Gjest
    Han vaker vel i sivet som alle oss andre;D

Vi ser klart at iMystic kobler Yamaha YBA-11 rett i DAC... Det er nok ikke så mye strøm den bruker, det er jo tross alt bare et signal som skal inn, mens dacen gjør resten.

Tror jeg iaf.

okalles

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    32
    Sted
    Hordaland
    Det e ok, men i manualen ser man at den er tilkoblen receiver med coax og usb. men kan jo la telefonen ligge på samme plass tilkoblet usb`en

Sist redigert:
    S

svk

Gjest
    Får god kritikk. Jeg har Marshall. Lyden er ikke god på den. Lyden er rock 'n roll

S

svk

Gjest
    Har da fått testet bt i bilen med Sony xzs'n.
    Virker utmerket, akkurat som iPhone.
    Ingen skurr, slik som med p9lite og LG e460

okalles

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    32
    Sted
    Hordaland
    Men da er det vel cromcast som henter lyd på nett og sonyen blir vel bare en fjernkontroll omtrent som youtub?? eller?

D

Danke

Gjest
    Men da er det vel cromcast som henter lyd på nett og sonyen blir vel bare en fjernkontroll omtrent som youtub?? eller?
    Nei det er sonyen som bruker Wi-Fi til å streame.

Vel såvidt jeg vet.

Chromecast Music Er velrenommert og har god rekkevidde. Dessuten rimelige.

En noname blåtann kan du risikere har dårlig signal og hakker.

Da er Yamaha sikrere, vi vet at den funker bra...

En noname er sjangse risiko..

okalles

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    32
    Sted
    Hordaland
    Koblet opp og den funker helt fint. Ekstern stømtilførsel. Philips AEA2700/12

okalles

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    32
    Sted
    Hordaland
    Kan bluetooth virke in på tv?? Får ikke start på min KD 55x8505c. Kommer hvit lys på idikator som vanligt når det starter opp men så slukker det og ingen tv. Noen som har peiing eller er det feil forum.

D

Danke

Gjest
    Kan bluetooth virke in på tv?? Får ikke start på min KD 55x8505c. Kommer hvit lys på idikator som vanligt når det starter opp men så slukker det og ingen tv. Noen som har peiing eller er det feil forum.
    Nei, det har jeg aldri hørt om.

okalles

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    32
    Sted
    Hordaland
    Merkeligt, må ta fram gamle tv en og chromtast. Får legge ut saken på tv siden

D

Danke

Gjest
    Bestilt OTG han til han USB C til vanlig USB lengde to dm fra mytrendyphone visstnok Superspeed..

Så da skal jeg se om jeg får kommet meg til Nordby og kjøpe Fiio K1 Dac..

Ikke fordi jeg føler behov for det, men av ren gadget nysgjerrighet og hvor mye bedre lyden kan bli. Bare ti hjemmebruk, og jeg tror kun jeg tør å bruke Sony Musikplayer... Da Poweramp bare er beta versjon...

D

Danke

Gjest
    Fikk kabelen og mobildeksel i skinn til konas Honor 8 lynkjapt...

Dette tok maks 2 dager og en halv fra vi la inn bestilling på Søndag tror jeg.

GENIAL service Mytrendyphone...

Til sammenligning har en seng vi bestilte tatt 3 uker pluss manglende deler...

Kabelen er akkurat passe kort 2 desimeter.. Vil ikke bruke en vanlig kontaktplugg da jeg er redd for å skade kontakt usb i P10 mobilen itilfelle jeg skulle ville ta med dac og mobil ut på tur..

Da er en kort kabel med jack og dac mer safe...

S

svk

Gjest
    Stort sett fornøyd Med min sony Xzs.
    Men batteritiden er jo veldig mye dårligere enn min 2år gamle IPhone 6. Bruker jo 10-20% mens jeg sover. Min iPhone brukte 3-6%.
    Gikk tom for strøm idag før jeg var kommet hjem fra jobb.
    Nesten fristet til å handle iPhone 8

D

Danke

Gjest
    Stort sett fornøyd Med min sony Xzs.
    Men batteritiden er jo veldig mye dårligere enn min 2år gamle IPhone 6. Bruker jo 10-20% mens jeg sover. Min iPhone brukte 3-6%.
    Gikk tom for strøm idag før jeg var kommet hjem fra jobb.
    Nesten fristet til å handle iPhone 8
    Du vet at du lader mens du sover?
    Alle nyere elprodukter slutter å lade når batteri er fullt. Og batteriet er da på 100% når du står opp.

Du vet også at mange nye mobiler lærer rutiner...

Siden du har Sony så anbefaler jeg Sony Smart Connect, jeg har Hua og bruker den Sony appen selv.. Har litt Sony produkter, og bruker flere av Sonys Apper, Connect, Music, og Smartkey.

På Connect så har jeg ikke forstyrr mens mobilen lader på natten, og funksjonen heter Natt... Funksjonen slutter klokka 7 tror jeg det er eller når laderen kobles fra.

Ser at flere anbefaler at man ikke lader mens man sover, pga sikkerhet.

Men de aller fleste gjør nok det allikevel. Vi lader på kvelden.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn