Dette skulle jeg gjort uten å ha noen farging av hva folk syns i det hele tatt og for enkehhetens skull har jeg valgt integrerte forsterkere, men jeg ville ikke suttit resten av perioden uten å ha testet disse først:
1. Hvis jeg skulle ha ren 2-kanal så hade jeg absolutt prøvd denne og sett om du fortsatt får ut det du vil ha i toppen (eneste usikkerheten gjentemot de gamle modellene):
https://oslohificenter.no//stereo/integrerte-forsterkere/musical-fidelity-m6si
//edit, ser att HiFi senter også har Moon neo ace, denne kan jeg ingenting om men ligger i samme prisklass, kansje du kan låna hjem begge å skifte litt fram og tilbake for morro skyll.
2. Hvis ikke nr.1 er perfekt så hade jeg testet ut en Naim integrerad - Naim Nait XS 2 (eller super)
Hvis de er for dyre så hade jeg sett om det fortsatt gjøres noen bra Cambridge Audio-forstereke (er usikker), og så hade jeg også sett på Arcam (A39)
Hvis alle disse failet så ville jeg begynnt å google hva andre syns.
Hvis noen av de gir en bra følelse så ville jeg sett hva de hade av separate fortrinn/sluttrinn og også sett på Finn hva som finnes på brukten av det merket du likte. Poenget er å sitte igjenn med noe som passer rommet, typen av musikk du liker og som føles gøy.
Du må finne en butikk som er villig å låne deg en forsterker. Noensteder kan man ta den på Fredag kveld og komme tillbake på Mandag. Det er litt kort, men bedre en ikkenoe.