Monitor Audio venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Erik.M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    118
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    4
    Flott anlegg Tom.

    Her spiller mine GS60 så de skinner med den nye Audiolab forsterkeren.
    Det er musikk for alle penga... Jeg er veldig fornøyd med denne kombinasjonen.

    Kanon ;D
     

    M1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.02.2009
    Innlegg
    661
    Antall liker
    360
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    2
    Hei, GS60 spiller utrolig bra syntes jeg også, benytter Jeff Rowland til mine.
     

    M1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.02.2009
    Innlegg
    661
    Antall liker
    360
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    2
    Hørte på PL 300 (sikle sikle) igjen i dag og i et bra lytterom. For et fyrverkeri av en høytaler, den er rask med sikkelig smell i bassen, presist mellom bass område og nydelig oppløst i toppen. Lever lenge på denne opplevelsen.
     

    M1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.02.2009
    Innlegg
    661
    Antall liker
    360
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har erfaring med MA ute ht?
     

    M1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.02.2009
    Innlegg
    661
    Antall liker
    360
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    2
    Nei da så, får vel sjekke med Andrè da ???
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.085
    Antall liker
    8.621
    Torget vurderinger
    1
    Intet nytt å rapportere annet enn at de kommer en dag...
     

    Kirk

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2003
    Innlegg
    126
    Antall liker
    1
    Den lakken på de pl300 på den linken, var jo litt sånn ride the lightning på toppen hvertfall, det likte jeg, for det er jo ei bra plate :).

    Er pl-serien til ma den grommeste, eller kommer det noe nytt der som er over den igjen?

    Er PL-300 er bra rockehøyt, med chapter som effekt på de? Noen bra kino høyt?
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    Det virker på meg som om oppfatningen av MA og PL300 er at det er en "Cervin Vega" lignende høyttaler?
    Nå skal det sies at den nevnte lakkeringen er med på å gi det inntrykket.

    PL300 er noe av det beste du får og i prisklassen tror jeg ikke det står mange ht ved siden av når det gjelder musikalitet og raffinement. Den er rett og slett et kupp.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.085
    Antall liker
    8.621
    Torget vurderinger
    1
    Steinar O skrev:
    Det virker på meg som om oppfatningen av MA og PL300 er at det er en "Cervin Vega" lignende høyttaler?
    Nå skal det sies at den nevnte lakkeringen er med på å gi det inntrykket.
    Cervin Vega? -PL300 er vel omtrent så langt som man kan komme fra Cervin Vega..!
     

    w

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    81
    Antall liker
    0
    Hei.

    Har spilt på mine nye Monitor Audio RS6 i et par uker nå, og er superfornøyd med musikken de leverer. Helt fantastiske høyttalere i forhold til hva jeg har eid tidligere av billige Dali og Tannoy. Av økonomiske årsaker har jeg ikke hørt noen dyrere MA modeller i hjemmemiljø, men hvis dette er inngangsbilletten er jeg mektig imponert. Deilig å spille gamle plater man hadde glemt at man eide med nye høyttalere.

    Foran høyttalerene har jeg nå en Parasound New Classic 2125 effektforsterker som styres direkte fra en Beresford dac. Jeg har innsett at jeg trenger analoge innganger og fjernkontroll. Og siden jeg ikke har lyst til å ha enda flere bokser i hylla i form av en forforsterker, er jeg på utkikk etter en god integrert forsterker som spiller bra med mine nye høyttalere. Inntrykket etter å ha lest endel her og eller andre steder på nettet er at en britisk integrert forsterker ikke blir feil på Monitor Audio. De jeg har sett på til nå er:

    Rega Mira (8700,-)
    Naim Nait 5i (8500,-)
    Creek Evolution 2 (8200,-)
    Cambridge Azur 740A (6800,-)

    Er det noen som har noen kommentarer til disse, eller har tips til andre forsterkere i samme prisklasse som kan kjøpes nye i Oslo området mottas det med stor takk?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.085
    Antall liker
    8.621
    Torget vurderinger
    1
    Tror ikke du går feil med verken Rega Mira eller Naim Nait 5i -sistnevnte har jeg da hørt på GS20 og det funket meget bra. En god match faktisk.
     

    w

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    81
    Antall liker
    0
    Takk for tips. Både Rega og Naim føres vel av Kontrapunkt, så da er det enkelt og stikke innom for en sammenligning. Naim frister veldig, men blir litt skeptisk når jeg leser at man trenger Naim cd spiller, Naim strømforsyning, Naim kabler osv for at det skal noe for seg...
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.085
    Antall liker
    8.621
    Torget vurderinger
    1
    Man klarer seg da med f.eks. Nait 5i eller den nye XS og CD-spilleren. Man MÅ jo ike ha alt det andre. Men det finer man ut selv etter hvert..! ;)
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    w skrev:
    Takk for tips. Både Rega og Naim føres vel av Kontrapunkt, så da er det enkelt og stikke innom for en sammenligning. Naim frister veldig, men blir litt skeptisk når jeg leser at man trenger Naim cd spiller, Naim strømforsyning, Naim kabler osv for at det skal noe for seg...
    Min erfaring er at Naim kilde har best utbytte av å kobles til Naim forsterkeri, mens andre kilder fungerer fint med Naimforsterkeri.
    Om det er kildens gain, impedansetilpasninger eller rett og slett voicing som gjør det, vet jeg ikke.

    Prøv Nait du. Har du råd til XS utgaven får du samtidig fremtidig oppgraderingsmulighet.

    Mvh
     

    M1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.02.2009
    Innlegg
    661
    Antall liker
    360
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    2
    bjornh skrev:
    Steinar O skrev:
    Det virker på meg som om oppfatningen av MA og PL300 er at det er en "Cervin Vega" lignende høyttaler?
    Nå skal det sies at den nevnte lakkeringen er med på å gi det inntrykket.
    Cervin Vega? -PL300 er vel omtrent så langt som man kan komme fra Cervin Vega..!
    Hei.
    Enig i det også, men den lakken da :p
    Mvh
    M1
     

    benjajon

    Medlem
    Ble medlem
    10.12.2008
    Innlegg
    37
    Antall liker
    0
    w skrev:
    Rega Mira (8700,-)
    Naim Nait 5i (8500,-)
    Creek Evolution 2 (8200,-)
    Cambridge Azur 740A (6800,-)
    Du bør absolutt legge til Roksan Kandy K2 (kr 9.990,-) til den listen der på MA. Sammenlignet med de du nevner her er det ingen som helst tvil om hvilken jeg ville ha valgt. Bør kle MA meeeget godt...
     

    w

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    81
    Antall liker
    0
    benjajon skrev:
    w skrev:
    Rega Mira (8700,-)
    Naim Nait 5i (8500,-)
    Creek Evolution 2 (8200,-)
    Cambridge Azur 740A (6800,-)
    Du bør absolutt legge til Roksan Kandy K2 (kr 9.990,-) til den listen der på MA. Sammenlignet med de du nevner her er det ingen som helst tvil om hvilken jeg ville ha valgt. Bør kle MA meeeget godt...
    Roksan K2 ser veldig interessant ut, men litt dumt at man må til Arendal for å prøve den. Den forsterkeren jeg egentlig er mest nysgjerrig på for øyeblikket er den nye Creek Evolution 2. http://www.creekaudio.com/products/evolution2_amp.php

    Vanskelig å finne noen negative omtaler av Creek på nettet. Noen som har prøvd Creek på Monitor Audio? Er det fortsatt Lyric i Torggata som selger Creek?
     

    benjajon

    Medlem
    Ble medlem
    10.12.2008
    Innlegg
    37
    Antall liker
    0
    w skrev:
    benjajon skrev:
    w skrev:
    Rega Mira (8700,-)
    Naim Nait 5i (8500,-)
    Creek Evolution 2 (8200,-)
    Cambridge Azur 740A (6800,-)
    Du bør absolutt legge til Roksan Kandy K2 (kr 9.990,-) til den listen der på MA. Sammenlignet med de du nevner her er det ingen som helst tvil om hvilken jeg ville ha valgt. Bør kle MA meeeget godt...

    Roksan K2 ser veldig interessant ut, men litt dumt at man må til Arendal for å prøve den. Den forsterkeren jeg egentlig er mest nysgjerrig på for øyeblikket er den nye Creek Evolution 2. http://www.creekaudio.com/products/evolution2_amp.php

    Vanskelig å finne noen negative omtaler av Creek på nettet. Noen som har prøvd Creek på Monitor Audio? Er det fortsatt Lyric i Torggata som selger Creek?
    Hjemlån, eller 14 dagers retturrett bør vel funke det osgå---?

    Og ja, det er Lyric som har Creek.... :)
     
    S

    smog

    Gjest
    Tror ikke du finner så mye negativt om Naim nait5i heller ;)

    Smog
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.952
    Antall liker
    765
    Ja, enig. Monitor Audio kan dette med å lage bilder. Hvite MA og Arcam elektronikk. Neppe det verste man kan tenke seg det.
     

    MORTIS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.11.2003
    Innlegg
    195
    Antall liker
    5
    vil pl300 passe med dynamicprecision a1b og logitech transporter?er veldig interesert i disse høyttalerne.
     

    Theater

    Medlem
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    3
    Hvordan tror dere min Arcam FMJ A38 vil samarbeide med Monitor Audio GS-20 ? Er på jakt etter nye høyttalere og har vært nyskjerrig på MA lenge. Er forresten noen som vet om det finnes MA-forhandlere i Bergens-området ?
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    PL300 trives med kvalitetselektronikk, så det er ikke utenkelig at det vil passe bra.

    Når det gjelder Arcam og MA GS-20 så høres det ut som en god match. Ta en telefon til Hifihuset og hør med sjefen sjøl. :)
     

    Pug-Nose

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    173
    Antall liker
    53
    Noen som vet når den nye silver-serien kommer til Hifihuset?
     

    Theater

    Medlem
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    3
    Theater skrev:
    Hvordan tror dere min Arcam FMJ A38 vil samarbeide med Monitor Audio GS-20 ? Er på jakt etter nye høyttalere og har vært nyskjerrig på MA lenge. Er forresten noen som vet om det finnes MA-forhandlere i Bergens-området ?
    Da er Monitor Audio GS20 på vei fra Hifihuset. Gleder meg!
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Grattis med et fornuftig kjøp.

    Lurer litt på om ikke GS serien til M.a er iferd med å bli erstattet med en ny serie. Tenker da på at RS serien blir erstattet med en ny RX.
     

    MORTIS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.11.2003
    Innlegg
    195
    Antall liker
    5
    må vel melde meg inn da.nylig kjøpt nye pl300 :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.085
    Antall liker
    8.621
    Torget vurderinger
    1
    Kult design på den der. Hva het det spillet der det detter ned figurer? Tetris? minner meg litt om det.
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    Er det noen greie typer her som kan selge meg sine velholdte GS10?
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    RX1 - £400.00 (In Black Gloss or White Gloss - £480.00)
    RX2 - £500.00 (In Black Gloss or White Gloss - £600.00)
    RX6 - £750.00 (In Black Gloss or White Gloss - £900.00)
    RX8 - £1000.00 (In Black Gloss or White Gloss - £1200.00)
    RXLCR - £300.00 (In Black Gloss or White Gloss - £360.00)
    RXFX - £400.00 (In Black Gloss or White Gloss - £480.00)
    RXW12 - £750.00 (In Black Gloss or White Gloss - £900.00)


    Her er prisene på den nye rx serien.
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    Mye fint der. Så at RX-6 fikk meget god omtale i siste hifimusik.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.105
    Antall liker
    27.801
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Fikk hørt Pl 300 igår hos Andre (hifihuset)sammen med chapter 250s eff og en eldre meridian transport, og Yamaha 1900.
    Visserligen var det Infected mushroom som blev spillt, men att få frem det trycket og kontrollen på basen var imponerende
    diskant/mellanton var da det heller ikke no gærnt med ;)
    så har man plass og nok effekt, og vil spille høyt så er iværtfall dette en høytaler man bør vurdere ;D
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Får melde meg inn i denne jeg også. Ble nylig eier av nye RS8, og må si meg meget fornøyd.
    Av elektronikk har jeg en Roksan Kandy K2. Vil anbefale denne hvis noen er på jakt etter forsterker som passer til MA.
    Spiller aldeles nydelig. :D
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn