Pink_Panther skrev:
Faktisk påståes det at bilen har mange av de gode Lotusegenskapene og er en fremtidig klassiker.
Det var jo som alternativ til å kjøpe den originale jeg vurderte Elan, så eventuelle motforestillinger mot den tar jeg ikke særlig tungt. Gidder rett og slett ikke kommentere dem. Men det er jo litt overraskende at Lotus har valgt forhjulsdrift. Men med Chapman-oppheng så har den nok kjøreegenskaper som overgår bakhjulsdrevne premiumsbiler i de fleste tilfeller. Audi, for eksempel.
Og når en som kjører Alfa stiller seg skeptisk til koreanske biler så stusser jeg litt. For det finnes ikke en Alfa som når nesten enhver moderne koraner til kneskålene i byggkvalitet. De er bare mer teknisk avanserte som gjør dem enda verre. Denne Elanen er en helårssportsbil, og et godt alternativ for de som ønsker noe slik i tillegg til sommerbilen som står i garasjen hver gang det er glatt på veien.
Vi er forresten flinke til å forhåndsdømme produkter fra produsenter vi ikke ha noe godt forhold til på hifi-fora, selv om vi aldri engang har sett det aktuelle produktet i virkeligheten. I alle fall ikke brukt det.