- Ble medlem
- 18.02.2009
- Innlegg
- 24.587
- Antall liker
- 15.158
- Sted
- Kopervik og Bergen
- Torget vurderinger
- 1
Det er vel ikke uten grunn at den ikke fikk så lang levetid. Husker en som gikk på Karmøy i sin tid. Med de kjøreegneskapene så er det kanskje ikke rart at det ikke finnes så mange av dem lenger. Håper de flest sjåførene overlevde moroa.Pink_Panther skrev:Cherry Turbo, ja. 1.5 l. Man kan vel trygt si at motor og kjøreegenskaper ikke heeelt passet sammen. Den bilen var beregnet til å trille gjennom svingene. Da var Mazda 323 Turbo 4WD hakket eller to bedre.
Jeg hadde i sin tid en svigerinne som hadde Corolla GTI. Den hadde vel samme motor og drivverk som den originale MR2. Dessverre fikk jeg kun kjørt den på veier som gikk rett fram, og dermed ingen andre solide inntrykk en friskheten. Kjøreegenskapene var neppe de samme som "Lotus" MR2. Colin Chapman kunne det med hjuloppheng og veigrep.
Den første Mitsubishi med turbo var vel Galant Turbo? Kan være at jeg husker feil, men det var den mest vanlige her til lands. Den keramiske turboen til Mitsubishi var visstnok meget god. Ferrari kjøpte turboer fra dem i starten, hvis jeg ikke er helt på bærtur nå.