Takker for det. Det kom inn 4m3 fra ikea her på tirsdag så jeg er i full gang med montering av diverse. Veldig fornøyd med den skjenken da den var akkurat høy nok til at HT kom i ørehøyde og gikk klar av sofaen.
OSLO, NO 22.05.2008 05:54 DESTINASJONSSKANNING
22.05.2008 05:54 IMPORTSKANNING
Hmmm.... men nå er status bare "I transitt", men ikke " - I rute" - dette kan da ikke være et godt tegn. Av og til så hater jeg slike pakkesporingssystemer.
Jeg skal be Tangen om å sende meg SMSer, begynnende med når han bærer horna ut i bilen i kveld ("Stopp på brenneriet for tanking" håper jeg ikke kommer).
Gleder meg til flere kollireiserapporter, samt inntrykk og bilder, mteinum.
Og jeg som hadde håpt vi skulle slippe flere slike kolli rapporter. Det ser ut til at det blir drill, stolpesko og hammer på meg denne helga.
Ny dato er på mandag.
Og grunnen er at pakken er sendt til destinasjonsbyen. forstå det den som kan ??? Dersom det å sende en pakke til riktig by er unntak, så lurer jeg på hvordan standardprosessen til UPS ser ut.
Nuvel. Jeg er åpen for positive overaskelser... Det lå en hyggelig lapp i postkassa da jeg kom hjem. En meget hyggelig lapp i postkassa ;D UPS hadde funnet ut at de kunne levere disse idag, men da jeg slukøret hadde gått på jobb, så ble de levert til butikken her ute.
Det var ganske åpenbart hvilke pakker som var til meg da jeg kom dit. To handlevogner - en høyttaler i hver vogn
Inn i bil - litt kjøring - ut av bil - inn i hus - og...
På mange måter er jeg glad det ikke er Kef 207/2 som skulle i hus - da kun mtp vekt.
Esker har en funksjon - de skal åpnes
Konvolutter får man også med på kjøpet
Og det er noe inni de også
Nå kan bruksanvisning studeres noe senere etter at vi får sett litt mer på disse
På plass med dem, de får lov til å snuse litt på de som skal erstattes. Nå skal sant sies at de skal overta etter Klipsch Heresy III, men de står i finstua til rolfozzy.
Og da er snellene satt inn på kontoret og Monopulse er enehersker i stua.
Vi lurer oss bak og tar et bilde
Og vi har lyd!!
Fra den andre siden:
Hvordan var dette da. Rett ut av boksen, slengt ut på gulvet:
Dyyyypp bass Pusemusikk ala Al Jarreau får den nødvendige dybden i bassen som gjør at det blir bra. De er godt frempå - ikke like mye som Heresy, men mye større en Snellene.
Allan anbefaler 50 timer innspilling, det blir meget spennende å se hvordan dette arter seg. Tweak nr. 1 som jeg ser kan bli estetisk pent er en slipt skiferplate under hver høyttaler. time-will-show.
I Klipsch tråden så hadde vi en veldig fin måte å visualisere hvor store høyttalerne er. Jeg følte jeg måtte ned i cognacskapet og finne målestokken for høyttaler.
Monopulse 42A vs. Klipsch Heresy III & Renault Carte Noire Extra (100cl)
De falt godt i smak hos den kvinnelige delen her i hus. *puh* - hun syntes dog de var noe store, men de får lov å bli.
Gratulerer! Hvilket nummer i rekken er du nå da? Her i landet altså.
Tenkte å spørre hvor de var i løypa i dag faktisk. Så var de altså i mål.
Disse vil du få stor glede av Morten
Ja, nei si det. Av det jeg har sett i ymse tråder - så var det 3 eiere av disse før jeg bestilte. Så lurer jeg på om ikke det skulle 3 par til landet inkludert mitt. Vi får se om det er noen som skriker ut.
Vi tåler et lite bilde til før det er natta
Og siden vi er så godt i gang
MAE-SET1 gjør en fin-fin jobb på disse - her har jeg ikke noe behov for trafobytte.
Dersom du tenker på bildene så er det ikke annen en stativ og selvutløser. Bruker Nikon D40, tar bildene i raw og justerer hvitbalansen i photoshop. Har ikke gjort noe annet enn det.
Manfrotto 190XPROB
Manfrotto 488RC2
Lyset på veggen er fra spottene i taket. Har montert noen små lysskinner fra ikea i hyllen.
Dersom du tenker på bildene så er det ikke annen en stativ og selvutløser. Bruker Nikon D40, tar bildene i raw og justerer hvitbalansen i photoshop. Har ikke gjort noe annet enn det.
Gratulerer så masse med flotte høyttalere. Har en fornemmelse av at dette spiller svært godt med Mae Set.
Ellers enig med Valentino, designet på disse høyttalerne er bare utsøkt. Ikke jålete vakkert, men stilmessig rent og formmessig klart. Viktigst derimot er at de låter fremragende, og det gjør de. Moro at det kommer flere par Monopulse til landet.
Gratulerer så mye Morten! Supert og vakkert oppsett du har nå.
Jeg har også hatt muligheten til å fått høre disse høyttalerne hos Audiomix, og synes de har spillt bedre og bedre de gangene jeg har vært hos ham. Så de 50 timene er sikkert bare begynnelsen. Antageligvis vil de bare fortsette å låte bedre etter dette IMO.
Nå mangler du bare et flott vinyl oppsett, så begynner du å nærme deg målet (hvis det er mulig ;D i denne galskapen's verden)
Jeg har også hatt muligheten til å fått høre disse høyttalerne hos Audiomix, og synes de har spillt bedre og bedre de gangene jeg har vært hos ham. Så de 50 timene er sikkert bare begynnelsen. Antageligvis vil de bare fortsette å låte bedre etter dette IMO.
Jeg har vært der før - og jeg må si det frister. Dum som jeg var så gav jeg LP platene til min far og dro ut i den store verden (dette var nå CD var fint og flott) - de platene havnet hos en brukthandler *snufs*
Tilbake til de nye. Jeg satte på Brian Brombergs Wood, og det var mektig! Grom lyd nedover og masse detaljer og stort lydbilde oppover. Dersom dette blir bedre-og bedre så kommer jeg til å ha det gøy
Nå er det bare på tide å få på plass noen lameller i vinduene.
Det som er litt gøy, er det store lydbildet som brettes ut. Flott klang i symbaler og blåsere. Bassen er definert uten å bli hverken for tørr eller grøtete, virker veldig naturlig. MAE ser ut til å trives fint med disse. Som forventet blir det ikke like høyt som på Klipsch Heresy, men til "normalt bruk" så går det veldig greit i loftstua på 28m2. Ingen ulyd eller røyk så langt.
Nå er det Rega Brio (den første utgaven) som har fått æren til å fore disse med strøm mens jeg er på jobb, så når vi nærmer oss helg så bør ting være passe godt innspilt.
Det er en annen ting med disse høyttalerne som jeg ikke hadde tenkt på; det går ikke an å sette blomsterpotter på toppen av dem ;D
Nakenbilder.... jeg har jo ikke kjent henne mer enn en uke.. det blir ikke helt enkelt.. hun er litt blyg ser du. Nå har jeg godsnakket litt og fylt henne med berusende musikk, resultatet:
Litt avkledning ble det ;D
Mer søt musikk - nei har du sett - jeg fikk henne på rygg :
De tallene som forandrer seg hele tiden på venstresiden her, blir det påstått fra noen hold, forderver sjelen til slike som ikke har noe å finne på, eller kort sagt ikke har et liv.........
Mistet nettverkstilgangen i går da jeg skulle skrive følgende, men her kommer det:
Gratulerer med nydelig oppsett og spennende høyttalere, Morten! Skikkelig kombinasjon av stilrent og tøft er det blitt.
Ser du allerede er fornøyd med hvordan det låter. Kan du si enda litt mer om hvordan du oppfatter lyden fra disse høyttalerne, spesielt hvordan du eventuelt mener de skiller seg ut fra "røkla"?