Etter å ha sett årets store film happening på Flekkerøya, er den første tanken at dette var jo helt på linje med de amerikanske filmene i samme sjanger.
Og med dette har regissør Morten Teinum tatt et langt steg opp fra amatørfilmen «Naboen bygger».
For de som ikke har fått det med seg, handler filmen om et HiFi anlegg. Nærmere bestemt KingRex T20 + PRE, Squeezebox, Dallas II Horn with Fostex FE206E.
En norsk film om HiFi anlegg er ikke hverdagskost, og «My hifi » lever til fulle opp til det skaperne bak har beskrevet den som.
Og som en norsk film med bakgrunn fra Flekkerøya, da kan man ikke annet enn bli imponert.
Budsjettet er atskillig større enn Mr. Teinums første film «Naboen bygger», og er dette noe helt annet og helt unikt.
Her er det godt fotografert med vakre interiørbilder samt effektive og filmatisk svært gode virkemidler som gjør at man er med helt fra start.
Man glemmer at denne filmen er laget med bakgrunn fra Flekkerøya. Man gjømmer seg, skvetter, ler og blir kanskje litt små kvalm midt i alt utstyret som splatter ut over filmlerretet.
Og, ja det er mye utstyr her, men det skal det også være i denne typen film.
Skuespilleren gjør en god jobb, og man får gysninger av stemningen den gjør i filmen. I det hele er sammensetningen av rollen god og de fungerer bra sammen.
Jeg sitter igjen med en god følelse om at dette kommer til å slå an. Det er nok ikke noe for min kone, men kommer til å fenge blant det mannlige publikummet.
Denne filmen er en godbit som nok kan gi enhver lyttestund i ettertid litt ekstra grøss og spenning. Jeg for min del kommer nok til å kikke litt ekstra i nettbutikker for å sjekke anlegg.
Stemning: 10/10
Kamera: 7/10 (noe ustødig)
Kulisser: 10/10
Skuespiller: 8/10 (monolog)
Musikk: 10/10
Totalt: 9/10
LEKKERT !!!