trondav
Hi-Fi entusiast
God morgen fra hjemmekontoret
Joda jeg lever men kjenner jeg har hatt en hard helg Jeg hører russen er rundt i byen her men det er ikke som før i tiden med noen skikkelige sjøslagHåper du har hatt en bra/ok dag og kveld, motoren!
Her oppe har det vært en utrolig stille og fredelig 16.mai, så langt! Blir neppe noe festbråk senere på natten! Jeg lurer bare på hvor de ble av, de heidundrende 16.mai - festene som vi pleide å ha i mine studiedager? Å filler'n, det er jo 40 år siden!
Ha en fin 17.mai, motoren!
Tore
Kan vel ikke være Sensor Pico du referer til her.Oj,skal prøve å være rask, motoren!
For å få kjøpe Dali Oberon 3, måtte jeg samtidig kjøpe 4stk Dali Zensor Pico! De er små, men i treverk! Tåler nok en del watt, men med en følsomhet på 103db lurer jeg på hva jeg kan bruke dem til!??? Må prøve dem imorgen på Audiolaben, men vet ikke om de er brukende til noe som helst!
Tore
Joda TT skal ikke klage men er enda litt sliten etter helga hehe og hva med deg min venn? går ting seg til?Hei motoren. Håper alt er bra med deg og at formen er bra!
Går greit her, så jeg koser meg.Joda TT skal ikke klage men er enda litt sliten etter helga hehe og hva med deg min venn? går ting seg til?
mvh
Godt å høre TT Tenker du koser deg med den nye forsterkeren, nydelig sakGår greit her, så jeg koser meg.
hadde da bare vært morro om de hadde 104dB i følsomhet.. lettdrevene som fysjAuda, @HasseBasse! Har jeg enda en gang lest feil?
Jeg hadde aldri hørt om Pico før de sto her på bordet, etter at jeg hadde åpnet "høyttaler-pakken" med de jeg ville ha, Oberon 3! Stoler på deg - med 84db følsomhet ser jeg langt lysere på hele kjøpet!
Mange takk!
Tore
Det er nok bare prisguidens sine AI'er som tråler informasjon som ikke helt har fått til tegningenNei, X-Cell, det står faktisk følsomhet 104db! Det jeg reagerte på var størrelsen på høyttaleren i forhold til følsomhet! Normalt virker det som følsomheten kan bli høyere på større høyttalere, og ikke på disse 2-veis "knøttene"! Nei, jeg leste riktig og har ettersjekket det 3-4 ganger - står der fremdeles! Se Dali Pico på Prisguiden!
Tore
Sensitivity (2,83 V/1 m) [dB] | 84.0 |
Nominal Impedance [ohms] | 6 |
Maximum SPL [dB] | 103 |
Hehe nei er jaggu ikke sikker Hadde sikkert vært moro men ikke lett å plassere her hos meg og det blir et lite uromoment.Har du begynt å fundere på hvor sub(b)ene skal stå?
...eller to....Jeg kan anbefale sub altså
Har hatt mange opp i gjennom TT men de har aldri blitt værenes men de har jo blitt mye bedre med åreneJeg kan anbefale sub altså