U
Utgatt33029
Gjest
For Kim så er det for sent, dessverre. R.I.P.
Tidal sparer masse penger på å la folk tro at MQA er CD-kvalitet (eller bedre). MQA er komprimert, ergo lavere filstørrelse, ergo mindre belasting på datastrømmen ut fra Tidal. I den bransjen der er penger spart lik penger tjent.Tidal o.s.v. som støtter MQA, og dette er ikke selskap som må gjøre noen triks for å selge mer
Det er en nobrainer å droppe 2l hvis de kun leverer MQA. For hva ville da skje? Jo, 2L ville selvfølgelig levert både MQA og non-MQA. De store strømmetjenestene har enorm makt og kan helt klart tvinge frem både korrekt merking og leveranse av ønskede formater. Saken er heller at de ikke gidder fordi kun en liten nisje bryr seg om MQA, det store flertallet streamer det de får servert og er fornøyd hvis det kommer lyd ut av hodetelefonene.Eller må jeg bare tilføye at jeg håper at ingen strømmetjenester dropper 2L sine album på grunn av MQA. Til det er de et altfor verdifullt tilskudd til musikkfloraen, både musikalsk og som lydperler.
Det er selvfølgelig en kurant hypotese. Som man ikke skal være helt sikker på slår til.Det er en nobrainer å droppe 2l hvis de kun leverer MQA. For hva ville da skje? Jo, 2L ville selvfølgelig levert både MQA og non-MQA. De store strømmetjenestene har enorm makt og kan helt klart tvinge frem både korrekt merking og leveranse av ønskede formater. Saken er heller at de ikke gidder fordi kun en liten nisje bryr seg om MQA, det store flertallet streamer det de får servert og er fornøyd hvis det kommer lyd ut av hodetelefonene.
Igjen demonstreres det hvorfor jeg ikke gidder å diskutere med en person som har behov for å sette opp en stråmann der det enste tenkelige formålet er å komme med negative personkarakteristikker.Å late som om styrkeforholdet mellom på den ene siden Spotify, Tidal og Qobus og på den andre siden 2L ikke opplagt er i favør de tre første er å gjøre seg unødvendig naiv.
Jo, hvem vet hva man skal kalle det. Men når han setter opp TIDAL som en sammensvoren med Spotify og Qobuz i en tenkt omforent allianse mot 2L for å presse sistnevnte til å levere et alternativ til MQA, og at dette i tillegg skal være min hypotese, begynner jeg å lure på hvor denne fantasien kommer fra.Han har nok litt ironi
Nå greier jeg ikke helt å lese hvor den «tenkte omforente alliansen» kom fra, men du kan jo forsøke å sammenligne årlig omsetning eller markedsandel for hvilket som helst av de tre nevnte strømmeselskapene med tilsvarende for 2L og tenke over hvordan maktforholdet er hvis ett eller fler av dem bestemmer at «Vi distribuerer ikke MQA. Punktum.» Morten L må gjerne si at «jo, det må dere gjøre fordi det er hva jeg selger!», men jeg tviler på at det gjør så veldig stort inntrykk. Hvilket var Snickers’ poeng, om jeg leser riktig.Jo, hvem vet hva man skal kalle det. Men når han setter opp TIDAL som en sammensvoren med Spotify og Qobuz i en tenkt omforent allianse mot 2L for å presse sistnevnte til å levere et alternativ til MQA, og at dette i tillegg skal være min hypotese, begynner jeg å lure på hvor denne fantasien kommer fra.
lite hypotese; særs sikker prognose. fins ikke grunnlag i den virkelige verden å mene noe annet.Det er selvfølgelig en kurant hypotese. Som man ikke skal være helt sikker på slår til.
Er ca like enkelt å kreve korrekt merking som det er å kreve en lossless 16/44.1 fil levert sammen med MQA-filen. Ikke særlig problematisk for et plateselskap å levere de to filene heller. Saken er vel heller at strømmetjenestene ikke bryr seg nevneverdig og/eller at de kan spare penger på lagring ved å strømme MQA.Det er selvfølgelig en kurant hypotese. Som man ikke skal være helt sikker på slår til.
Det vil uansett trolig være veldig mye enklere å merke 2L og andre plateselskap sine MQA-filer korrekt, enn å presse et plateselskap som i utgangspunktet ikke leverer Lossless 16/44.1 til å gjøre det. Selvfølgelig avhengig av hvilken logistikk plateselskapet har i sin produksjon.
Den omforente alliansen var et premiss i Snickers sin fremlegging. Det er ren logikk, basert på måten han ordla seg på. Det er fullt mulig å se for seg andre utfordringer for et plateselskap som leverer MQA, men det var ikke det som var uttrykt i Snickers sitt innlegg.Nå greier jeg ikke helt å lese hvor den «tenkte omforente alliansen» kom fra, men du kan jo forsøke å sammenligne årlig omsetning eller markedsandel for hvilket som helst av de tre nevnte strømmeselskapene med tilsvarende for 2L og tenke over hvordan maktforholdet er hvis ett eller fler av dem bestemmer at «Vi distribuerer ikke MQA. Punktum.» Morten L må gjerne si at «jo, det må dere gjøre fordi det er hva jeg selger!», men jeg tviler på at det gjør så veldig stort inntrykk. Hvilket var Snickers’ poeng, om jeg leser riktig.
Kanskje du har rett? Det vil tiden vise, eller kanskje ikke....lite hypotese; særs sikker prognose. fins ikke grunnlag i den virkelige verden å mene noe annet.
Men det gjør de da ikke. Den virkelig gode lyden fra 2L får du på plate, i form avjeg har vel ennå ikke forstått hvorfor 2l trenger mqa for å få til god lyd.
hvilket skulle tilsi at å droppe mqa ville være det enkleste i verden for 2l.Kanskje du har rett? Det vil tiden vise, eller kanskje ikke....
Men det gjør de da ikke. Den virkelig gode lyden fra 2L får du på plate, i form av
Og subsidiært i stereo i form av:
- MCH 5.1DSD
- 5.1 DTS HDMA 192/24
- 7.1.4 Auro-3D 96kHz
- 7.1.4 Dolby Atmos 48kHz
- Stereo DSD
- 2.0 LPCM 192/24
AnalogHva er beste kilde 2021?
Dette er meningsløst, jeg kritiserer dine personkarakteristikker, som i dette tilfellet var: ".... er å gjøre seg unødvendig naiv."@Karl_Erik jeg slutter ikke å undres over mengden personkarakteristikker, ...
Dette er tøys. Slutt å tillegg meg uttalelser jeg ikke har kommet med. I dette konkrete tilfellet var det at 2L skulle ha en markedsmakt som overgår summen av Spotify, TIDAL og Qobuz. Som er tatt helt ut av det blå - jeg har aldri uttalt noe sånt. Og på toppen av det hele bruker du et oppkonstruert utsagn til å komme med nedsettende karakteristikk av meg.Hvert gang du drar stråmann-kortet lanserer du en stråmann.
Jeg diskuterer aldri person med mindre vedkommende tråkker over en grense for personangrep eller negative personkarakteristikker. På hvilken måte syns du den tidligere siterte setningen ".... er å gjøre seg unødvendig naiv" er å diskutere sak og ikke person? Syns du jeg forut for dette hadde et personangrep som rettferdiggjør det utsagnet? Å si at du er uenig og begrunne det er å diskutere sak. Å si at jeg er naiv er å diskutere person, ikke sak. Spesielt når det er begrunnet i oppkonstruerte påstander jeg aldri har uttalt.Hvor fantastisk hadde det ikke vært om du også kunne diskutere sak fremfor person?
Det har vel ingen betvilt. Saken her er hvorvidt et plateselskap da velger å levere et alternativt filformat hvis en enkel mindre strømmeleverandør ikke vil ta imot MQA, eller om de velger å la være fordi plateselskapet vurderer at merinnsatsen i dette tilfellet ikke oppveier gevinsten. Og da må tapt salg av filer for nedlasting + fysiske plater være med i betraktningen. Ikke samtlige plateselskap tilbyr sin musikk til strømmeleverandørene, og det er ikke fordi de anser seg som overlegen Spotify i årlig omsetning, men fordi deres egen vurdering er at de er minst like godt tjent med å la være. Om vurderingen er rett eller gal må de selv bedømme.Spotify, Tidal og Qobuz sitter med markedsmakt, ikke 2L. Om strømmeselskapene ikke aksepterer MQA vil ikke 2L kunne tviholde på det.
Hva er det som får deg til å ustanselig feilsitere meg. Syns du "langt fra er sikkert" betyr akkurat det samme som "ikke skal være helt sikker på "? For meg er det en vesentlig gradsforskjell, som harmonerer med den graden av tvil jeg mente at det var rundt utfallet av den aktuelle handlingen. For en som er ute med nedsettende personkarakteristikker er det ikke greit å feilsitere på den måten.Du hevder at dette langt fra er sikkert.
Som sagt, ber jeg deg om å slutte med dine personkarakteristikker, basert på feilsitater og feiltolkinger. Jeg ønsker ingen flere debattinnlegg fra deg der min person er temaet. Det bør du respektere.Du kan bare ikke løpe rundt og kalle deg redaktør og samtidig velge en så naiv linje.
Det ser ut til at dette foreløpig er eksklusivt for Bluesound.Med nye modellen av Bluesound Node kan man switche mellom Radio Paradise MQA og CD kvalitet, MQA høres jævlig ut i forhold til CD i mine ører.
Hvis ikke målet for 2L er å være tilgjengelig via strømming men sikre seg at man faktisk må kjøpe en disc eller kjøpe filene fra 2L for å få hele pakken lossless.hvilket skulle tilsi at å droppe mqa ville være det enkleste i verden for 2l.
Tja, kanskje det. Og de som ikke har hørt 2L i multikanal mangler noe viktig i bagasjen for det er veldig, veldig spennende saker.Hvis ikke målet for 2L er å være tilgjengelig via strømming men sikre seg at man faktisk må kjøpe en disc eller kjøpe filene fra 2L for å få hele pakken lossless.
Jeg hørte Brit Floyd i Grieghallen for en del år siden. Det var en stor opplevelse - omtrent som the real thing.PS: Kanskje vi burde snike ham inn bakdøren til Brit Floyd i oktober. Jeg er gjerne assistent
Jeg husker ennå første gangen jeg spilte Divertimenti på et Piega coax 5.2 system som jeg hadde. Det var rett og slett sjokkerende bra!Tja, kanskje det. Og de som ikke har hørt 2L i multikanal mangler noe viktig i bagasjen for det er veldig, veldig spennende saker.