.retteP skrev:
Jeg har spilt på MI 11 i rundt 3 måneder nå, og omtalte den i rosende ordelag i den forrige MI-tråden her på forumet. Haakons observasjoner stemmer godt overens med de inntrykkene jeg selv har fått ytterligere bekreftet etter lengre lytte/tilspillingstid.
Edit: Jeg finner vel ikke noe egentlig grunnlag for å kritisere den for det Haakon kaller teknisk fremstilling, antar han mener det noen kaller mekanisk eller klinisk lyd? Det fremstår uansett ikke slik i de ulike komboer jeg har hatt tilgjengelig i perioden.
La meg presisere at vi snakker om en
tendens mer enn et problem; MI 11 er en meget god pre, men ettersom undertegnede alt for ofte har anledning til å høre på rørbaserte pre'er til 3 - 4 ganger prisen, drømmer jeg jo om at MI'en kunne tatt det ene, lille steget....
Om du skjønner.
Og jeg sa da også til Roar ved en anledning, da han sa at bedre enn dette kunne han ikke lage det, at "du kan jo begynne med å tegne et rør inn i kretsen!"
Det er nemlig mulig å formidle lyden enda mer vektløst, mer mer "nerve", enda bedre klang og utklinging... Men da koster det, også!
Så mitt utsagn om "en smule teknisk" er ikke å anse som kritikk av et godt apparat, mer en påminnelse om hvor nær det faktisk er å gjøre det helt store...!
PS: Vil også si et par ord om en tidligere modell, MI 7, etter min oppfatning et veldig godt effekttinn som i dag bør være mulig å få til en rimelig penge. Veldig gode klanglige kvaliteter, paret med sedvanlig hurtighet og slagkraft. Den har en smule tilbaktrukken mellombass i noen kombinasjoner, og jeg anbefaler å benytte en go rør pre på den for å få den til å synge (AN M2 er et bra eksempel, eventuelt selvbygg fra Upgrade). Faktum er at den låter ikke helt ulikt det Naim er kjent for, kommer du over noe sånt brukt, så slå til. Dette er et produkt få kjenner til, men som låter direkte nydelig!
Mvh
Håkon Rognlien