Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    4.048
    Torget vurderinger
    1
    Flere bilder!!!! TAKKK!!!! ;D

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    9.150
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    1
    bjornh skrev:
    ;D
    Det var da fært da!!!!
    ;D

kommer nok etterhvert Bjørn, foreløpig kan jeg si at den er bygget som en tank, solid og, - vet ikke hva den veier,
    men det føles veldig tillitsvekkende å løfte på den.....

Første takter den slo an, ga reaksjonen; å dæven!

Har følelsen av at Malmin er "inne på noe" her, og vel så det, men det skal lyttes mer, og av flere, på flere anlegg,
    før det kommer noen "endelig dom".

Vennlig hilsen

Morten

AB1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.05.2010
    Antall liker
    1
    Hehe, han er nok inne på noe ja. Nå har jeg spillt litt på 2 stk. Mosfet i biamping på Magnepan og jeg må også si: å dæven. Bryston må nok slenge seg i veggen ;D.

Hornlyd

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    4.047
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har Mosfeten jeg også. Den virker for meg minst like kraftig som Bladelius Thor MkII og dobbelt så kraftig som EC AW120 (har hatt begge to). Fordelen med Mosfeten til Malmin er at den har varm klang samtidig som den har bunndraget til f eks Bladelius. Det blir som Ole Brum, ja takk begg deler

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    4.048
    Torget vurderinger
    1
    AB1 skrev:
    Hehe, han er nok inne på noe ja. Nå har jeg spillt litt på 2 stk. Mosfet i biamping på Magnepan og jeg må også si: å dæven. Bryston må nok slenge seg i veggen ;D.
    Det...er et tillits vekkende utsagn. Fortell mer.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    4.048
    Torget vurderinger
    1
    hel skrev:
    Jeg har Mosfeten jeg også. Den virker for meg minst like kraftig som Bladelius Thor MkII og dobbelt så kraftig som EC AW120 (har hatt begge to). Fordelen med Mosfeten til Malmin er at den har varm klang samtidig som den har bunndraget til f eks Bladelius. Det blir som Ole Brum, ja takk begg deler
    -men brummer, det gjør den ikke?

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.542
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    bjornh skrev:
    hel skrev:
    Hehe - du tenker nok på de tidligste forsterkerne fra Malmin... Disse ble kritisert for å brumme. Men dette er nok et tilbakelagt stadium. Ellers er det spennende å følge utviklingen av denne tråden - her skjer det mye. ;D

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    4.048
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skal oppgradere, sammen med en kamerat som ikke er rik han heller. Så hvis de skussmål som her gis holder mål, så er det High End til en rimelig penge og jeg kanskje ringer Roar og sier, du, jeg skulle gjerne hatt en 3 kanaler av den mosfeite forsterkeren....

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    4.048
    Torget vurderinger
    1
    SaltyDog skrev:
    bjornh skrev:
    hel skrev:
    Hehe - du tenker nok på de tidligste forsterkerne fra Malmin... Disse ble kritisert for å brumme. Men dette er nok et tilbakelagt stadium. Ellers er det spennende å følge utviklingen av denne tråden - her skjer det mye. ;D
    Joda, jeg har litt kjennskap til noe av det Malmin lagde. Og jeg har hatt sansen for lyden i det jeg hørte da.

olisn1

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.11.2004
    Antall liker
    3
    Ja, da var MI 6 erstattet med MI 11 i heimen.
    Spiller de første tonene nå, Porcupine Tree får æren av å være først ute.

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ole G ;D

K

Kaare G. Opsahl

Guest
    Hadde fornøyelsen av å lytte til M10 tidligere i sommer. Fantastisk god forsterker!!!

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    4.048
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan låter MI11?

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.542
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    I kveld stakk jeg innom Roar Malmin. Der stod det en MI 11 (pre) og en MI 9 (kl A effekt) og ventet på meg (kun på lån riktignok...). I tillegg hadde Roar oppgradert min Sony XA5400ES sacd-spiller med en helt ny, egendesignet analogdel, samt en forbedret strømforsyning, pluss bedre kontakter (mer om dette, med bilder, i 5400-tråden).

Jeg koblet opp Sony 5400, MI 11 og MI9 mot Usher Be-718, og lot forsterkerne stå og varme seg opp en time. Så satte jeg på den første cd'en, og min reaksjon var: Å DÆVEN!!

En litt mer saklig beskrivelse vil følge etterhvert. Må bare få tilbake pusten... ;D

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    4.048
    Torget vurderinger
    1
    Har du fått igjen pusten? :D

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.542
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    bjornh skrev:
    Har du fått igjen pusten? :D
    Pusten er tilbake. Jeg kommer til å prøve en umodifisert Sony 5400 (har en på lur...), for å bytte en ting av gangen. MI 9 og MI 11 har nå erstattet mine Xindak-forsterkere (se signaturen min). Foreløpig kan jeg bare si: Dette er BRA!

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.542
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    SaltyDog skrev:
    I kveld stakk jeg innom Roar Malmin. Der stod det en MI 11 (pre) og en MI 9 (kl A effekt) og ventet på meg (kun på lån riktignok...). I tillegg hadde Roar oppgradert min Sony XA5400ES sacd-spiller med en helt ny, egendesignet analogdel, samt en forbedret strømforsyning, pluss bedre kontakter (mer om dette, med bilder, i 5400-tråden).

Jeg koblet opp Sony 5400, MI 11 og MI9 mot Usher Be-718, og lot forsterkerne stå og varme seg opp en time. Så satte jeg på den første cd'en, og min reaksjon var: Å DÆVEN!!

En litt mer saklig beskrivelse vil følge etterhvert. Må bare få tilbake pusten... ;D
    Dag nr 2 med Musical Innovation 9 & 11 i hus. Hakasleppet er like stort i dag: Musikken er utrolig lettflytende, sammenhengende og åpen. Lydbildet er stort, men fritt for imponatoreffekter. Ingenting stikker seg fram, men jeg føler likevel ikke at noe mangler. Komboen drar til når den får beskjed om det. Her er dynamikk og hurtighet ("plutselighet", takk RoDa). Sjelden har jeg hørt stemmer gjengitt så naturlig/livaktig som her. Det er en glatthet/"deilighet" i lyden som er veldig lett å like, imho. MI 9 & 11 blir nok mine neste forsterkere.

Dette ble jo en rekke floskler/fraser, men jeg mener hvert ord. Jeg skynder meg å legge til at jeg ikke har noen forretningsmessige knytninger til Roar Malmin. Men jeg synes at mannen og produktene hans fortjener mer oppmerksomhet enn de har fått til nå.

EDIT: MI 11 settes ved siden av MI 9 under bruk. MI 9 (som andre klasse A forsterkere) blir temmelig varm...

Vedlegg

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    776
    Sted
    Siggerud
    Skjønner deg godt, Salty. Her hos meg ble MI 11 innvilget permanent oppholdstillatelse etter få minutters spilling; jeg hørte straks at dette holdt svært høy klasse. Behovet for å rullere på apparatene har avtatt betraktelig siden denne kom, så fornøyd er jeg. Jeg frykter hjemlån av MI 9 vil gi samme resultat...

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    4.048
    Torget vurderinger
    1
    wizard skrev:
    Innsiden av MI9
    Malmin skulle kløyvd denne i et par monoblokker med litt mer "tower" rettet kabinett.

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.542
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Lagga skrev:
    bjornh skrev:
    ;D
    Det var da fært da!!!!
    ;D
    Kommer nok etterhvert Bjørn, foreløpig kan jeg si at den er bygget som en tank, solid og, - vet ikke hva den veier, men det føles veldig tillitsvekkende å løfte på den.....
    Første takter den slo an, ga reaksjonen; å dæven!
    Har følelsen av at Malmin er "inne på noe" her, og vel så det, men det skal lyttes mer, og av flere, på flere anlegg, før det kommer noen "endelig dom".
    Vennlig hilsen
    Morten
    Venter på den "endelige dommen", Lagga... :)

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    4.048
    Torget vurderinger
    1
    Hvis han ikke er på "ferie" i Frankrike enda. ;D

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    9.150
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    1
    Dere altså...... ::)

MI 11 er nå hentet av Lassemann for litt helgehygge, mandag er det Lille Adam som skal legge øre til den.
    The Grand Tour m.a.o. ;)

MMMMMMMmmmmmmi 11

Som tidligere nevnt er dette en ekstremt solid og ryddig bygget forsterker, den gir en riktig god følelse, og med
    det følger ekte eierglede, og de faktorene skal man ikke kimse av.

WBT hele veien... 8)

Men lyden da, vel, den har ingen lyd som sådan, den gir derimot en forbløffende god innsikt i innspillingen, den kan
    fint kle et musikkstykke nakent, det er ingen forheng her, det hele blir krystallklart.
    Det var det som ga "å dæven" reaksjonen, fra første tone stod lydbildet klart på plass, detaljer, luft alt - var der
    "smack in your face".
    Til tross for det, er det ikke noe inntrykk av sterilitet eller "kjedelig nøytralitet", tvert imot, det spiller spenstig og
    engasjerende, det spiller sånn vi vil musikk skal låte, det stemmer bare.

Riktig - på en god måte.

MI 11 har styr på det hele, den imponerer.

Vennlig hilsen

Morten

Lille_Adam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2007
    Antall liker
    11
    Ser frem til å få besøk av den der. Ja deg og Lasse også selvsagt, skjønt i mindre grad. På den annen side har jo de fleste gode ting sine baksider.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    2.350
    Ser den er utstilt blant noe NSB greier. Håper den er mer presis enn de omgivelsene. ;D

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    776
    Sted
    Siggerud
    rolfozzy skrev:
    Ser den er utstilt blant noe NSB greier. Håper den er mer presis enn de omgivelsene. ;D
    DET ville vel en vilken som helst forsterker klare..? ;D

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    4.048
    Torget vurderinger
    1
    Personangrep er ikke tillatt jfr. Hifisentralens regel 1. Eventuelle konfliktforhold skal heller ikke tas opp her.

bjornh, moderator

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    1.636
    Grei moderering.

Den var i drøyeste laget....

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    714
    Torget vurderinger
    4
    emotikon skrev:
    Grei moderering.

Den var i drøyeste laget....
    +1
    Klikket på "rapporter til moderator" etter å ha lest innlegget.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    1.769
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Veldig mye bra lesning om fornøyde kunder her gitt ;)
    Er litt nysjerig på ny forsterker selv, og klasse A står høyt på listen.
    Men skulle vel egentlig hatt klasse A til mellomtone og diskant, og egen amp til bassene.
    Har pre ampen pre out ?

Vært steike morro å prøvd et sett av dette, men ingen i trøndelag som har Musical Innovation for demo sikkert.

Er det lik gain på alle forsterkerne slik at de kan brukes sammen, for drift av eventuelt mellomtone /diskant og egen til bassene ?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn