Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    lassemann skrev:
    Som jeg sa: LØP OG KJØP ;) ;) Står fortsatt i min stue..
    mvh
    lassemann
    Jeg har så mye planer om dagen at jeg ikke helt vet hva jeg trenger for øyeblikket, ellers hadde jeg tatt millitærstup og kjøpt den! Kan ikke skjønne at den ikke blir solgt. Ringte en kompis og lurte på den, jeg sa som du: løp og kjøp..du får ikke noe bedre til prisen!

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.966
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Kom nettopp hjem fra en konsert med et lokalt band, og alt jeg kan si er:
    "Fantastisk, Bjørn!"

Ranger

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.07.2011
    Antall liker
    25
    Sted
    Freiøya i Kristiansund.N
    Torget vurderinger
    1
    Destiny skrev:
    Hei alle MI venner :) i løpet av et par uker er også jeg MI venn, da jeg kjøper MI Mosfeten til SaltyDog :) Inntil videre vil jeg bruke min Creek Destiny som Pre da jeg kan splitte den i to, ikke fysisk ;) men deler enkelt effekttrinn fra Preamp med en knapp på baksiden.

Men etter hvert må jeg jo ha en "ordentlig" preamp til mosfeten, og noen sier at rørpre fungerer bra, andre er veldig fornøyd med MI preampene!

Setter her ut to postulat ang MI preampene!

Postulat 1. MI preampene er litt for mørke, kunne sprudle litt mere og ha litt mer glans i toppen. De har litt dårligere innsyn enn andre gode preamper? Vet at Håkon Rognlien nevnte at han ønsket litt mer gjennomsiktighet/innsyn/glans en gang.

Postulat 2. Potmeter er for følsomt, og spiller veldig høyt veldig tidlig?

Dette er altså bare basert på rykter og hva noen andre har sagt, så her er det opp til dere som har MI preamper, og sammenligna dem med andre pre og arrestere meg på disse to postulata!

Litt hvorfor jeg spør er fordi i utgangspunktet så kunne jeg tenkt meg en MI 12 som pre til Mosfeten. P.S. Her vil jeg ha ærlige svar!

Destiny.. :)
    Min Mi11 er mørk i lyden. Sammen med MI9 låt det fælt her i kveld.Settet har vært bortlånt en stund,så jeg husker ikke hvordan det lød før. Byttet til RM moddet Luxman c3 pre,og det var som natt og dag! Dessuten er det også lite gain på min Mi11
    Men dæven hvor MI9 og Lux c3 spiller.Har for tiden 30 år gamle studiomonitorer oppe å gå,og de gnistrer i dette oppsettet.

Hilsen Rolf.S

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    354
    Torget vurderinger
    1
    Ranger skrev:
    Destiny skrev:
    Hei alle MI venner :) i løpet av et par uker er også jeg MI venn, da jeg kjøper MI Mosfeten til SaltyDog :) Inntil videre vil jeg bruke min Creek Destiny som Pre da jeg kan splitte den i to, ikke fysisk ;) men deler enkelt effekttrinn fra Preamp med en knapp på baksiden.

Men etter hvert må jeg jo ha en "ordentlig" preamp til mosfeten, og noen sier at rørpre fungerer bra, andre er veldig fornøyd med MI preampene!

Setter her ut to postulat ang MI preampene!

Postulat 1. MI preampene er litt for mørke, kunne sprudle litt mere og ha litt mer glans i toppen. De har litt dårligere innsyn enn andre gode preamper? Vet at Håkon Rognlien nevnte at han ønsket litt mer gjennomsiktighet/innsyn/glans en gang.

Postulat 2. Potmeter er for følsomt, og spiller veldig høyt veldig tidlig?

Dette er altså bare basert på rykter og hva noen andre har sagt, så her er det opp til dere som har MI preamper, og sammenligna dem med andre pre og arrestere meg på disse to postulata!

Litt hvorfor jeg spør er fordi i utgangspunktet så kunne jeg tenkt meg en MI 12 som pre til Mosfeten. P.S. Her vil jeg ha ærlige svar!

Min Mi11 er mørk i lyden. Sammen med MI9 låt det fælt her i kveld.Settet har vært bortlånt en stund,så jeg husker ikke hvordan det lød før. Byttet til RM moddet Luxman c3 pre,og det var som natt og dag! Dessuten er det også lite gain på min Mi11
    Men dæven hvor MI9 og Lux c3 spiller.Har for tiden 30 år gamle studiomonitorer oppe å gå,og de gnistrer i dette oppsettet.

Hilsen Rolf.S
    Da takker jeg for et ærlig og noe avvikende svar Ranger, tror nok bare jeg må prøve en MI 12 når jeg kommer så langt.

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.886
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Tror veldig mye handler om matching.. Helt avhengig av øvrig utstyr og rommet anlegget står. Om noe oppleves lyst eller mørkt, tynt eller fyldig avhenger alltid eller som regel av disse forholdene..

(mitt postulat)

mvh
    lassemann

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.371
    Torget vurderinger
    1
    Ofte så er det problemet. Nøkkelord i denne sammenhengen er:

-demping i rommet
    -plassering av høyttalere
    -boost / undertrykking av bestemte frekvenser
    -matching av ulike komponenter, også kabler

Ranger

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.07.2011
    Antall liker
    25
    Sted
    Freiøya i Kristiansund.N
    Torget vurderinger
    1
    Hei Lassemann.
    Hvis min MI11 hadde vært så mørktlydende før,er jeg overbevist at jeg ville ha reagert på det,samt husket det!
    Tror muligens det kan ha noe med høytalerne jeg bruker nå å gjøre ( Tandberg Studiomonitorer ) Har jo brukt MI11 både på Mosfet,MI10.1 og MI9 før og kan ikke huske jeg har reagert på lyden.Da med andre høytalere.
    Siste tiden har jeg hatt MI10.1 i bruk her sammen med Studiomonitorene og forskjellige forforsterkere. Blant annet,Luxman C03,Tandberg 2075, Tandberg TR1000,og det har aldri vært mørktlydende.
    Merkelige greier det her,men i morgen skal SMene trilles unna,og Audiovector MI3 Avantgarde kobles opp så da håper jeg godlyden er der! :)

Hilsen Rolf.S

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.886
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Hmm, har selv lånt og lyttet til både MI 11 og 12 over lengre tid og lagt godviljen til så godt jeg har kunnet, men den nerven og sjelen en god rørpre gir meg, med de gode gamle røra (Telefunken, Simens, Philips, MULLARD) har foreløpig ingen transistorpre overbevist meg om at de spiller bedre, men som det stadig blir sagt: meg om det.. Angående effektforsterkere derimot... MI 10.1 er noe av det aller, aller beste som har spillet her.. Ærlig og oppriktig herfra ::)

Og intet negativt sagt om nevte MI 11 og 12, de er noen perler av noen forforsterkere...

mvh
    lassemann

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    SaltyDog skrev:
    Ranger skrev:
    Min MI11 er mørk i lyden. Sammen med MI9 låt det fælt her i kveld.
    ...
    Hilsen Rolf.S
    Da lever vi på to forskjellige planeter, Ranger.
    Eller dere har to vidt forskjellige rom, kilder og høytalere kanskje? :)

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.966
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    SannaX skrev:
    SaltyDog skrev:
    Ranger skrev:
    ...
    Hilsen Rolf.S
    Eller dere har to vidt forskjellige rom, kilder og høytalere kanskje? :)
    Eller kan det skyldes mitt inntak av Talisker... ???
    At kombinasjonen MI 11 / MI 9 låter fælt, mener jeg... ;D

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    SaltyDog skrev:
    Eller det muligens kan skyldes Talisker.
    At kombinasjonen MI 11 / MI 9 kan låte fælt, mener jeg... ;D
    Må nok være Talisker som gir godlyden! Kanskje prøve å lytte i edru tilstand? ;D

Ranger

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.07.2011
    Antall liker
    25
    Sted
    Freiøya i Kristiansund.N
    Torget vurderinger
    1
    SaltyDog skrev:
    Ranger skrev:
    ...
    Hilsen Rolf.S
    Hei sann SaltyDog.
    Vi var vel i grunnen i to forskjellige solsystem tenker jeg! Men jeg tror jeg har fått karret meg hjem til rett planet igjen.
    Utrolig hva høytaler og høytalerkabelbytte kan gjøre!
    Den MI11en min likte ikke Studiemonitorene,hva annet kan jeg si? Fått på plass Audiovector MI3 Avantgarde og nå er lyden sånn jeg ønsker den skal være. Detaljert og Dynamisk,og bassen mann,bassen,vidunderlig!
    MEN,det lød virkelig dårlig i sted,først trodde jeg det var MI9ern som ikke var skikkelig varm,men det blev ikke stort bedre etter hvert heller,før nå...
    Nå skal det spilles vinyl med MI riaa og VPI classic.

mvh Rolf S

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.966
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    SannaX skrev:
    SaltyDog skrev:
    Eller det muligens kan skyldes Talisker.
    At kombinasjonen MI 11 / MI 9 kan låte fælt, mener jeg... ;D
    Må nok være Talisker som gir godlyden! Kanskje prøve å lytte i edru tilstand? ;D
    Hehe, trenger vi å være så alvorlige da... ?

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.966
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Ranger skrev:
    SaltyDog skrev:
    Ranger skrev:
    ...
    Hilsen Rolf.S
    Hei sann SaltyDog.
    Vi var vel i grunnen i to forskjellige solsystem tenker jeg! Men jeg tror jeg har fått karret meg hjem til rett planet igjen.
    Den MI11en min likte ikke Studiemonitorene,hva annet kan jeg si? Fått på plass Audiovector MI3 Avantgarde og nå er lyden sånn jeg ønsker den skal være. Detaljert og Dynamisk,og bassen mann,bassen,vidunderlig!
    MEN,det lød virkelig dårlig i sted,først trodde jeg det var MI9ern som ikke var skikkelig varm,men det blev ikke stort bedre etter hvert heller,før nå...
    mvh Rolf S
    Godt å høre, Ranger.
    Da er vi på samme planet igjen. ;D
    Jeg har bestilt en MI RIAA, og ønsker meg en VPI Classic.
    Mvh Salty

Ranger

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.07.2011
    Antall liker
    25
    Sted
    Freiøya i Kristiansund.N
    Torget vurderinger
    1
    Tar tilbake alt jeg sa om at MI11 er mørktlydende for nå lyder almost alive med Amon Duul helt ståpelsaktig her.
    Må ha vært en mismatch av dimensjoner her tidligere i kveld.
    Ellers så har RM gjort en god jobb med min Luxman C3 preamplifier,og når effekttrinnet M3 kommer fra Hokksund
    også blir det nesten perfekt her.

mvh Rolf S

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.295
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    bjornh skrev:
    Roar Malmin, Du som er Musical Innovation
    La Din Hi-Fi være hellig
    La din High-End komme
    La din lydfilosofi lyde i lytterommet
    slik som i demo-rommet
    Gi oss i dag vår daglige musikk
    Forlat oss for våre dårlige komponenter
    slik vi også forlater andres valg av dårlige komponenter
    Led oss ikke inn i dårlige kjøp
    men befri oss fra dårlig lyd-kvalitet
    For det gode ryktet er Ditt
    og Musical Innovation i evighet
    Play
    Fabelaktig !!!

Fikk meg til å tenke litt, den disputasen over her om å kjøpe uhørt og utestet,
    det har jeg gjort med både det store droget av en MI8 som står her, samt RIAA'n nå.

Det er sikkert et resultat av å ha pratet med Roar mange ganger, så får man innsikt i hva
    mannen står for, og det inngir stor tillit,
    det er som bjornh skrev et eller annet sted her - hard core og no nonsense.

Jeg tilhører sekten rundt Audio Research, det må innrømmes - fordi det er massive, velbygde saker, med
    printkort så solide at man kan slå ihjel en hest med de, og de spiller musikk på en ærlig og ujålete måte.
    De gir en enorm godfølelse, eierglede, og musikalsk lykke.

Så kan Krell, Mark Levinson, DCS og Burmester etc bare gå hjem og legge seg; Horete Hifi-bling alt sammen. :p

Men, når man altså får en MI i henda, kjenner hvor solid det er, skrur av toppen og ser hvor ryddig innmaten er,
    kobler det opp og hører hvor "hard core og no nonsense" det spiller, vel, så gir det de samme gode følelsene
    ARC gir, og det fra en liten kjellerbedrift på Hokksund!!!!!!!!

Nå var Audio Research først ute i løypa, så det blir kanskje litt frekt å si at de er USAs Musical Innovation, det
    får heller bli omvendt.

Skjønt, i all ærlighetens navn, trenger ikke Musical Innovation sammenligne seg med noen som helst. ::)

Morten - frelst og dobbeltsekterisk. 8)

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.966
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Ranger skrev:
    Tar tilbake alt jeg sa om at MI11 er mørktlydende for nå lyder almost alive med Amon Duul helt ståpelsaktig her.
    Ellers så har RM gjort en god jobb med min Luxman C3 preamplifier,og når effekttrinnet M3 kommer fra Hokksund
    mvh Rolf S
    Beklager, Ranger.
    Hang meg opp i ditt utsagn "Kombinasjonen MI 11 og MI 9 låt fælt", tatt helt ut i fra konteksten, med Tandberg Studiomonitorer.

(Når det er sagt, er jeg kanskje en av svært få her på sentralen som faktisk har vært ansatt i Tandberg Radiofabrikker AS...)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Og jeg som trodde du kun var 29 år Salty... ;). Skal du på messa? har forøvrig snakka med Roar om å teste etterhvert noen saker. Gleder meg :).. Hur går det med snurrer da salty ?

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.371
    Torget vurderinger
    1
    Ranger skrev:
    SaltyDog skrev:
    Ranger skrev:
    ...
    Hilsen Rolf.S
    Hei sann SaltyDog.

mvh Rolf S
    -er du 100% sikker på at noe ikke var koblet ut av fase? Da mener jeg + på - kontakter bakpå høyttalerne???

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.966
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    HCS skrev:
    Og jeg som trodde du kun var 29 år Salty... ;). Skal du på messa? har forøvrig snakka med Roar om å teste etterhvert noen saker. Gleder meg :).. Hur går det med snurrer da salty ?
    29 år... ;D
    Joda, jeg skal på messa, HCS. Skal du dit da, på lørdag eller søndag?
    Godt å høre at du vil teste noe MI forsterkeri. Fornuftig av deg, unge mann...
    Snurrer: Kommer i løpet av året. Vet ikke hvilken, men gleder meg likevel. Platene har levd i pappesker i snart 20 år. Lenge nok.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    SaltyDog skrev:
    HCS skrev:
    29 år... ;D
    Joda, jeg skal på messa, HCS. Skal du dit da, på lørdag eller søndag?
    Godt å høre at du vil teste noe MI forsterkeri. Fornuftig av deg, unge mann...
    Snurrer: Kommer i løpet av året. Vet ikke hvilken, men gleder meg likevel. Platene har levd i pappesker i snart 20 år. Lenge nok.
    Får ikke helt bestemt meg om lørdag eller søndag, men holder en knapp på søndag. Koselig å sett deg der. Testes skal de ja, om de gir den lyden jeg vil ha vites ikke, men en må jo prøve. Samt at det er hyggelig å ha kontakt med Roar.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Da sees vi der Salty. Ta en kaffe og drikke bjornh skål kanskje ? :). Du kan jo sende meg en sms når du vet hvilket tidspunkt du er der ? Sender deg nr på pm.

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.966
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Lagga skrev:
    bjornh skrev:
    La Din Hi-Fi være hellig
    La din High-End komme
    slik som i demo-rommet
    Play
    Fabelaktig !!!

det har jeg gjort med både det store droget av en MI8 som står her, samt RIAA'n nå.

Det er sikkert et resultat av å ha pratet med Roar mange ganger, så får man innsikt i hva

Jeg tilhører sekten rundt Audio Research, det må innrømmes - fordi det er massive, velbygde saker, med
    printkort så solide at man kan slå ihjel en hest med de, og de spiller musikk på en ærlig og ujålete måte.

Så kan Krell, Mark Levinson, DCS og Burmester etc bare gå hjem og legge seg; Horete Hifi-bling alt sammen. :p

Men, når man altså får en MI i henda, kjenner hvor solid det er, skrur av toppen og ser hvor ryddig innmaten er,
    kobler det opp og hører hvor "hard core og no nonsense" det spiller, vel, så gir det de samme gode følelsene

Nå var Audio Research først ute i løypa, så det blir kanskje litt frekt å si at de er USAs Musical Innovation, det
    får heller bli omvendt.

Skjønt, i all ærlighetens navn, trenger ikke Musical Innovation sammenligne seg med noen som helst. ::)

;D ;D ;D

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.371
    Torget vurderinger
    1
    Jeg håper da dere skåler for meg! -det er jo en gest man gjør for andre. :D

Jeg skulle gjerne pakket meg nedover, men har ikke helt økonomi eller anledning å ta flyet nedover. Det begynner å bli noen år siden jeg sist var på en Hi-Fi messe, så jeg har en indre trang til å få tatt meg en tur. Men man skal aldri si aldri, det blir flere anledninger.

Jeg lurer, Salty, på hva slags LP-spiller du har valgt deg ut? Skulle gjerne ha kikket litt på komboene deres, alle sammen. Alltid morsomt å se hva andre har. Satt her på telefonen i kveld å "veiledet" en kamerat som begynner å tenke i retning av nettverks-løsning. Problemet der er at ting uansett vil koste litt. Hvis man tenker litt "plain" og begrenser budsjettet sitt kan man egentlig slippe unna med en relativt bra avspiller "kjede" der også. Men, jeg skulle ønske at flere av leverandørene av f.eks. DAC kunne "være så snill" å lage et matchende drivverk. TEAC gjør det ser jeg (egentlig en CD-spiller). Jeg hører Rega er på tur å slippe et matchende drivverk til sin DAC (eller CD-spiller) -og jeg synes Hegel kunne gjort det samme. Jeg ser at Naim slipper en ny nettverks-DAC nå snart, men der igjen: ikke noe dedikert drivverk i f.eks. XS serien. Det er liksom ikke mening å kjøpe en DAC to ganger.

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    354
    Torget vurderinger
    1
    Ranger skrev:

mvh Rolf S
    Da virker det som det var høyttaleren og ikke MI 11 som utgjorde problemet da Ranger ;) Da var det en pluss til i boka for MI pre da ;D

Har MI 12 en utgang som ligger føre pot, slik at jeg kan bruke den inn i hodetelefonforsterkeren?

Jeg møter også på Hortenmessa på søndag gutter, kanskje vi sjåast der da.

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.886
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Ranger skrev:

mvh Rolf S
    Puuh, det var godt å høre, og MI9 liker nok bedre disse flotte Audiovectorene dine. De er nok luftige og varme i klangen tenker jeg ;)

mvh
    lassemann

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.886
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Lagga skrev:
    Fabelaktig !!!

får heller bli omvendt.

Herlig Morten, herlig!!

Dette kan jo ikke skrives bedre og det er en sann fornøyelse å lese innlegget ditt ;D ;D

Blir spennende i kveld hva du synes om MI 10.1 da, sammen med god mat og vin, og kanskje en liten single malt ::)

mvh
    lassemann

Ranger

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.07.2011
    Antall liker
    25
    Sted
    Freiøya i Kristiansund.N
    Torget vurderinger
    1
    bjornh skrev:
    Ranger skrev:
    SaltyDog skrev:
    Ranger skrev:
    ...
    Hilsen Rolf.S
    Hei sann SaltyDog.

mvh Rolf S
    -er du 100% sikker på at noe ikke var koblet ut av fase? Da mener jeg + på - kontakter bakpå høyttalerne???
    Bruker å være veldig nøye på det der når jeg kobler opp,men man skal aldri si aldri! Hadde jo hatt ett par kontakter med min nye danske fastlege,( Dr Nielsen )Han befinner seg også til daglig på ett statlig monopolutsalg. Nok om det. Jeg skal ikke avskrive studiomonitorene og MI11 enda. Skal nyte finværsdagen utendørs,så blir det å prøve de på nytt til kvelden.
    Skal jo ikke se helt bort i fra at det kan ha vært en fasefeil,og i så fall finner jeg det ut.

mvh Rolf.S

slartibartfast

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    5.013
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    SaltyDog skrev:
    Lagga skrev:
    bjornh skrev:
    La Din Hi-Fi være hellig
    La din High-End komme
    slik som i demo-rommet
    Play
    Fabelaktig !!!

får heller bli omvendt.

;D ;D ;D
    uff da,

Roar burde nesten passe seg for sine fanatiske disipler ;)

Ranger

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.07.2011
    Antall liker
    25
    Sted
    Freiøya i Kristiansund.N
    Torget vurderinger
    1
    Er nok helt sikkert,at i min iver etter å få koble opp MI11/MI9 med Tandberg Studiomonitorer skjedde en gedigen fingerfeil!
    ::) Etter å ha foretatt en sikker jobbanalyse ;D med kabelbytte all over,spiller MIene som en drøm med Studiomonitorene!
    Blev sittende langt ut i de sene nattetimer å spille musikk,både vinyl,cd og 24 bit fra pc via dac. Og det må sies,det lød flott. Og det gjør det fremdeles her jeg sitter.
    Tror 2x60 klasse A watt er en bra match for SMene til Tandberg,så de skal få stå en stund. Ingen ting skal være uprøvd,så jeg skal flytte Larsen6 opp fra stuen etter hvert også

mvh.Rolf S

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.290
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Lagga skrev:
    , kjenner hvor solid det er, skrur av toppen og ser hvor ryddig innmaten er,

får heller bli omvendt.

Ikke så lett å motstå dette her når hele gjengen blir lyriske av begeistring for denne nye boksen.

Morten: Er den koblet opp og spiller? Du får gi lyd hvis du har lyst til å gi en ørliten demo en dag. Jeg er jo ikke mange minuttene unna. ;)

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.966
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Ranger skrev:
    Er nok helt sikkert,at i min iver etter å få koble opp MI11/MI9 med Tandberg Studiomonitorer skjedde en gedigen fingerfeil!
    ::) Etter å ha foretatt en sikker jobbanalyse ;D med kabelbytte all over,spiller MIene som en drøm med Studiomonitorene!
    Blev sittende langt ut i de sene nattetimer å spille musikk,både vinyl,cd og 24 bit fra pc via dac. Og det må sies,det lød flott. Og det gjør det fremdeles her jeg sitter.
    Tror 2x60 klasse A watt er en bra match for SMene til Tandberg,så de skal få stå en stund. Ingen ting skal være uprøvd,så jeg skal flytte Larsen6 opp fra stuen etter hvert også
    mvh.Rolf S
    Puh! Så godt at du fant ut av dette, Ranger! :D
    Jeg må innrømme at jeg ble lettere rystet da jeg leste:
    "Min Mi11 er mørk i lyden. Sammen med MI9 låt det fælt her i kveld".
    Godt å lese at det hadde en naturlig forklaring... ;D

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    1.001
    Hei kjære menighet.

Har IKKE trålet alle 92 sidene. Finner dog ved litt lesing her og der myte skryt av MI produktene og mange virker særs fornøyd. Selv har jeg bare kort, kort testet den lille riaa`n i kontrollert miljø (låter fint den) OG hørt MI 11 og 10.1 spille meget godt i ukjent oppsett. Imidlertid da ikke testet opp mot annen seriøs hifi. Så her er poenget OG spørsmålet.

Er det noen som har testet MI produkter mot andre seriøse merker OG som kan poste noen ord om opplevelse til sammenlikning med noe annet? Altså ikke bare skriverier ala: "dette låter flott", "fantastiske saker" m.m. Altså en beskrivelse av hva disse måtte gjøre ulikt, testet mot annen kvalitets elektronikk?

pft
    mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn