RIAA'n er koblet opp Dazed, jobber med å spille den inn, så passer det bra at det ble et par nye plater på messa i Halden nå i helga.Dazed skrev:Ikke så lett å motstå dette her når hele gjengen blir lyriske av begeistring for denne nye boksen.
Morten: Er den koblet opp og spiller? Du får gi lyd hvis du har lyst til å gi en ørliten demo en dag. Jeg er jo ikke mange minuttene unna.
"Et par", ja. Jeg så det. ;DLagga skrev:RIAA'n er koblet opp Dazed, jobber med å spille den inn, så passer det bra at det ble et par nye plater på messa i Halden nå i helga.
Viderutdanning, gitt! Kudos til de som har pågangsmot nok til det! Lykke til!Lagga skrev:Leser fram mot eksamen torsdag, så er jeg klar for besøk etter det. :
Min hifi-cv mht forsterkeri bærer ikke særlig preg av det du kaller "seriøs hifi", så jeg er nok ikke den rette til å uttale meg.kwil skrev:Hei kjære menighet.
Har IKKE trålet alle 92 sidene. Finner dog ved litt lesing her og der myte skryt av MI produktene og mange virker særs fornøyd. Selv har jeg bare kort, kort testet den lille riaa`n i kontrollert miljø (låter fint den) OG hørt MI 11 og 10.1 spille meget godt i ukjent oppsett. Imidlertid da ikke testet opp mot annen seriøs hifi. Så her er poenget OG spørsmålet.
Er det noen som har testet MI produkter mot andre seriøse merker OG som kan poste noen ord om opplevelse til sammenlikning med noe annet? Altså ikke bare skriverier ala: "dette låter flott", "fantastiske saker" m.m. Altså en beskrivelse av hva disse måtte gjøre ulikt, testet mot annen kvalitets elektronikk?
pft
mvh
jeg har jo hatt gleden av åhøre meridian før, selv om det ikke var min cup of tea, vil det si atbjornh skrev:Jeg pleide å ha noen Meridian ting før. Litt mer kjøtt på beinet nå, for å si det enkelt.
For en stund siden spurte jeg Roar Malmin hvilket lydideal han forsøkte å bygge inn i sine forsterkere.jokris skrev:jeg har jo hatt gleden av åhøre meridian før, selv om det ikke var min cup of tea, vil det si atbjornh skrev:Jeg pleide å ha noen Meridian ting før. Litt mer kjøtt på beinet nå, for å si det enkelt.
MI spiller like detaljert og presist men med mer organisk lyd og kanskje mer autoritet ? slam?
er produktene gjennomsiktig ?
SaltyDog skrev:For en stund siden spurte jeg Roar Malmin hvilket lydideal han forsøkte å bygge inn i sine forsterkere.jokris skrev:jeg har jo hatt gleden av åhøre meridian før, selv om det ikke var min cup of tea, vil det si atbjornh skrev:Jeg pleide å ha noen Meridian ting før. Litt mer kjøtt på beinet nå, for å si det enkelt.
MI spiller like detaljert og presist men med mer organisk lyd og kanskje mer autoritet ? slam?
er produktene gjennomsiktig ?
Svaret var kort og greit: Åpenhet. Med åpenhet følger også luftighet, gjennomsiktighet, godt innsyn i musikken.
I tillegg gir min kombo MI 11/9/10.1 en mellomtone med kropp, og en deilig presis bass.
Jeg blir gang på gang slått av den uanstrengte mektigheten/autoriteten som den spiller med.
spennende , har hørt en del på samme cd spiller som du har og jeg kallte den alltid for ett rasedyr ;D den sier ifra hvis øvrig elektronikk ikke er bra nok var min erfaring ;Dlassemann skrev:Vel, MI 10.1 har gått noen timer her nå og denne forsterkeren er den best lydende forsterker jeg jeg har hørt for å starte med konklusjonen først. Makan til nerve og tilstedeværelse i musiken.. Lar Come Shine kose seg gjennom GamuT CD1 (som også er ny her i heimen og svært god...) her i kveld og synergien mellom komponenter er strålende.. Som Salty nevner høyere oppe her er helt klart åpenhet et veldig beskrivende ord.. Det er en sømløs lettflytende lyd som øret nyter. Det er ikke den ekstreme dynamikken til Mosfet, som kanskje kunne trykke litt i deler av mellomtoneområdet, men en letthet og samtidig varm gjengivelse som skaper en helt utrolig tilstedeværelse i musiken. Piano er vanskelig å få til synes jeg, spesielt på CD. Come Shine klinger veldig godt med sitt pianospill her i kveld og dybde og holografi er så til de grader tilstede og plassering av instrumenter er uproblematisk.. Dette er Klasse A lyd på alle måter, utrolig vakkert på denne jazz-musikken må jeg si og lyttertretthet, ja, hva er det ??
Nydelig forsterker dette her, rett og slett... Og ennå har jeg ikke kommet til vinylen i kveld for ting skjer med MI RIAA også merker jeg
mvh
lassemann
:Dazed skrev:"Et par", ja. Jeg så det. ;D
Jo takk, men dette er en såkalt "kontrollprøve", som skal etterprøve kunnskapene i faget, bestårDazed skrev:Viderutdanning, gitt! Kudos til de som har pågangsmot nok til det! Lykke til!
He, he.. DET vet jeg også litt om 8)AB1 skrev:Audio Experience funker meget godt sammen med MI Mosfet.
Interessant! Som Ranger har jeg liten erfaring med rørforsterkere, men har en magefølelse av at rør pre / solid state effekt kan gi "det beste fra begge verdener". Audio Experience er nevnt, og bør vel prøves.Ranger skrev:Hei folkens.
Går ut i fra at det er flere som frekventerer denne tråden som bruker rør-pre på sine MI effektforsterkere.
Ønsker tips om betalelige forforsterkere som kan være en god match på både Klasse A forsterkerne og Mosfet.
Har liten erfaring med rørforsterkere og rørbytter og sånt fra før,så det er ingen ulempe om de er enkle å ha med å gjøre i forbindelse med eventuelle rørbytter.
mvh Rolf S
Jeg bruker Mcintosh C220 rørpre på mine MI. Match made in heaven! 8). De begynner på ca.15K på børsen. Og rørbytte er plankekjøring. Plug and play.Ranger skrev:Hei folkens.
Går ut i fra at det er flere som frekventerer denne tråden som bruker rør-pre på sine MI effektforsterkere.
Ønsker tips om betalelige forforsterkere som kan være en god match på både Klasse A forsterkerne og Mosfet.
Har liten erfaring med rørforsterkere og rørbytter og sånt fra før,så det er ingen ulempe om de er enkle å ha med å gjøre i forbindelse med eventuelle rørbytter.
mvh Rolf S
Spennende! venter fortsatt på min MosfetDestiny skrev:Da står det et MI sett her og spiller det er en MI Mosfet som er nok knapt innspillt og en helt ny og rå MI 12.
Og førsteinntrykket er bedre enn forventet, som regel så syns jeg at helt kaldt og ubrukt utstyr spiller litt anemisk uten kropp på tonen og det mangler varme og den organiske lyden er ikke tilstede.
Men allerede etter en 1/2 times tid var det ikke halvgærent. Når det spiller såpass akseptabelt allerede bør det være et stort potensiale der ;D kan allerede nå høre litt mere detaljer enn med Destinyen, men har ikke helt fått den litt varme organiske lyden ennå.
Må si tusen takk til SaltyDog som kom og leverte på døra
Destiny..
Takker takker da får vi håpe at det svarer til forventningene.... førsteinntrykket er i hvertfall overraskende bra ;Dbjornh skrev:Sannelig. Gratulerer med MI settet.
Har hørt veldig mye godt om Whistler Cerise, selv så bruker jeg nå en Van Den Hul D102 mk3 som også er en hybridkonstrukson og som jeg har testa før med godt resultat.AB1 skrev:Koble det sammen med Whistler Cerise kabler så blir det helt topp. Dere vil ikke tro hvor mye dette forbedrer den lyden på MI 11/Mosfet.
dette skal testes av meg helt klartAB1 skrev:Du vil med disse kablene få en dyp veldefinert bass og mye luft rundt instrumenter. Selv om du spiller høyt så blir det ikke "grumsete", og enorm 3D lydbilde hvor plassering av utøvere blir akkurat der de skal være.
Har en følelse av at Mosfet vil storkose jeg med de HT, eller hva sier du Roar?eddie1 skrev:Hei noen som har noen formening om hvordan Mosfeten vil takle Swans F2.2
http://www.mamut.net/soundwave/subdet89.htm
MI 10 er virkelig bra til H6 kloner! Hørte den sammen med en CJ premier ten og det fungerte jævlig braLydfreak skrev:Får vel melde meg inn i klubben. En god stund siden de kom i hus riktignok. Førstemann ute var MI10...
Så kom MI11 i hus...
Og slik står oppsettet pr i dag
Helt klart den beste forsterkerkomboen jeg har hatt til mine H6 kloner