musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    M

musicus

Gjest
    Hvordan er denne plata?
    Flaata har en flott stemme og jeg liker Midnight Choir veldig godt, men synes solo-platene hans gjerne blir litt kjedelige.
    Holder med deg ang hans solos vs MC, den var rolig denne, vil jo passe i visse sammenhenger men...rakk bare spille gjennom ett par ganger för jeg dro på jobb, men skal gi den noen runder igjen når jeg er hjemme igjen til helgen...

mvh

M

musicus

Gjest
    Jepp! Ber om unnskyldning overfor de som får hi-fi-kløe nå men siste innsats og investering i kjeden er på G..ringen er sluttet! Luna gjør noe man godt kan like.
    Lang leveringstid er det visst også, bare å glede seg....og det skyldes jo att dette ikke har noe for seg selvfølgelig, folk står i kø for å blakke seg og bli lurt, godt vi har frivillighetskorpset i hi-fi neste kjærlighet å ty til 😎

Luna Cables Orange Power

D9061FEE-F5D3-40D7-B6F2-E30483753B58.jpeg

BA6F50FD-5E22-4603-8F5C-096CF6107428.jpeg

mvh

Sist redigert av en moderator:
    M

musicus

Gjest
    Ikke oftest spilte av DS, har de liggende på eplefonen siden lenge siden :cool:

David Sylvian "Camphor"

mvh

M

musicus

Gjest
    Slapp vel denne karen en gang tidlig på 90 tallet, men etter tips i en annen tråd var det på tide å bli kjent igjen...ett hyggelig åter bekjentskap!! 🤠

John Mellencamp feat Carlene Carter "Sad Clowns & Hillbillies "

mvh

M

musicus

Gjest
    ...og der mener jeg katalogen til David Sylvian var komplett, org studio/solo albums (acc to Wiki) kostbar sak denne også men.... :cool:

David Sylvian " When loud weather buffeted Naoshima"

As Mr S prepares to tread the boards once more, his own label issues this single piece of musique concrete recorded to be part of an art installation in the titular island's major gallery to whet more adventurous fans' appetites. For those who found Sylvian's project with Fennesz and Derek Bailey, Blemish, a little challenging may be well advised to stop reading now. When Loud Weather!definitely sits in the box marked 'left field'

Conceived as a work in progress to be completed by the external sounds of the actual Chichu Art Gallery, When Loud Weather!is a collage of found sound, drones and contributions from a ensemble of big-hitters in the European avant fraternity including shakuhachi maestro, Clive Bell, guitarist Christian Fennesz and Norwegian trumpet/electronics genius, Arve Henriksen.

Moving between snatched conversation, tape hiss, meteorological ambience and the contributions of the above players, Sylvian hoped to create a 'multiple exposure' of the spiritual and emotional life of this ancient island where old and new exist cheek-by-jowl. The various sounds of the island are mixed into the original recording to give one a sense of how it must have sounded in situ.

A formal discussion of something so nebulous can only result in empty conjecture. But with such a stellar cast Sylvian's on safe ground anyway. All of the players involved have been responsible for some of the most beautiful music of the last few years. Not least Henriksen, whose angelic vocal chords are here used to stunning effect.

This isn't as such one of Sylvian's major works, but it shows how far the man has come in recent years and how carefully and wisely he's choosing his fellow travellers. Never less than beautiful, When Loud Weather... deserves to given space next to his more mainstream work. --Chris Jones

mvh

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.572
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Gratulerer med bøse power kabler🥳😁. Om det har noe og si på lyden får jo bli opp til en selv, men det ser i det minste bra ut😉.

M

musicus

Gjest
    Gratulerer med bøse power kabler🥳😁. Om det har noe og si på lyden får jo bli opp til en selv, men det ser i det minste bra ut😉.
    Hehe, takker! Det hjelper da mot en liten hifi-nevrose eller to....og så ser de bedre ut enn Supra'ene 😁

mvh

M

musicus

Gjest
    Snart er ett litt hektisk (ny jobb-stooor oppussing) år til ende, synes å lande komfortabelt, bare å komme seg hjem fra jobb like etter nyttår :)

IMG_6938.jpeg

mvh

M

musicus

Gjest
    Siste bestilling i år, av gamle favoritter (Org lp + 12" farget remix) som er spilt siden midten av 80 tallet på cd, på tide med vinylen ☺

Yello "Solid pleasure"
    P7640262961133_1-2.png

"Claro Que si"

P7640262961232_1.png

"You gotta say yes to another excess"
    P7640262961331_1.png

"Stella"

P7640262961430_1.png

"Flag"

P7640262961638_1.png

mvh

M

musicus

Gjest
    Ikke ofte jeg ser meg tilbake på hi-fi som har vært innom, men denne platespilleren angrer jeg litt på at jeg solgte 🤨

SME 10/SME V/Benz Micro LP

Min andre Meridianen 588, ikke dårlig dengang heller.

2D45BD18-E5E9-4621-A2C1-4EC0064E5E26.jpeg

mvh

M

musicus

Gjest
    Hjemme igjen!!
    Første sølvskive i Accuphase'n i år, har hatt den liggende i eplefonen noen år uten å ane att den også var å få på cd, blir nice å få den servert her også..merker man dras lengre og lengre inn i DS' musikalske verden 😎

1672595823088.jpeg

Mvh

M

musicus

Gjest
    En liten årskrönika....

Har hengt her inne siden 2004, kunne hatt multimum innlegg, likes og ...hates....
    Dessverre har det värt litt sånn at det etterhvert ikke er noe positivt med mange innlegg på hfs, skulle jo tro man ikke hadde annet å bedrive, enn å henge rundt her inne.
    Jeg er/kan være a pain ...om det ikke passer det/de som noen synes det burde passe, jeg bryr meg ikke!! men hyggelig at andre gjør. Noen holder hoff her inne, andre vil vise sine hifi-macho, diplomatiske, myke, økonomiske og harde sider...andre bare shower off (gjesp) totalt uinteressant!!

Jeg var i en sleng meg ut situasjon for noen få måneder siden, delvis fikk jeg aldri noen forklaring som seg hør og bør når betalende mister det de har betalt for (joda slengte for mye med kjeften og plutselig var jeg ute, men uten noen oppfølgende forklarende tekst) hvilken skit er det man egentlig betaler for? betalningen mener jeg? det eneste jeg angrer på er att jeg virkelig IKKE sa hva mente om hva og hvem, og jeg håper inderlig og oppriktig att jeg har klart å fornærme noen slik att jeg er på deres ignorer liste.. Hederlig unntak til Dansken hassebasse .
    Hfs er smittsomt, jeg er infektert, derfor gidder jeg lire av meg fortsatt, respekten står först og høyest til Hövdingen og så hans moderatorer (unntatt en) som gidder disse oppgulpa!!

Mange kjente og ukjente som frekventerer, slutt ikke dele opplevelser selv om ikke det finnes formler og annet trams som noen altid krever, la de holde på...gled dere til nye og med, gamle innspillinger...det er tross alt musikken som trumfer! :cool:

Alt dette forfattes til ett av forrige årets beste skiver!! Ha ett bra hi-fi liv folkens..

Edit; litt tekst korrigering og skriveleifs...

mvh

M

musicus

Gjest
    Holder med deg ang hans solos vs MC, den var rolig denne, vil jo passe i visse sammenhenger men...rakk bare spille gjennom ett par ganger för jeg dro på jobb, men skal gi den noen runder igjen når jeg er hjemme igjen til helgen...

mvh
    Den er dyp og myk! det er hardt å lande i sånt...nydelig skive!!! etter noe fler runder...

mvh

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.712
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Godt nytt år Musicus!

Det er hyggelig å ha deg her inne. 🙂

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.112
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg gjør noen tanker når jeg leser ditt innlegg over her. Du treffer blink på beskrivelsen av hvordan HFS fungerer som sosial lekegrind.
    Det er helt klart ulike motiver som gjør at folk henger her, og hvordan de velger å framstå. Vi er tross alt ikke noen ensartet gjeng. Noen er mer interessert i hifi og musikk enn andre. Andre har en helt annen agenda. Så får man velge hvem man følger, hva man leser, og hva man engasjerer seg i.

Du forteller at du siste året havnet i en konfliktsituasjon som jeg ikke kjenner.
    Det er vel litt sånn på alle internettfora, at - "om man er med på leken, så får man tåle steken".
    Jeg har truffet deg ved et par anledninger musicus, og kan ikke si annet enn at du ga et sympatisk inntrykk.
    Jeg leser ikke alt du skriver i andre tråder, men jeg følger stort sett med i din personlige tråd. Den bærer preg av at du tråkker din egen sti både mht valg av utstyr og musikk. Det har skjedd ganske mye mht nyinvesteringer hos deg, noe jeg synes er spennende.
    Godt nytt år. 🙂

M

musicus

Gjest
    Jeg gjør noen tanker når jeg leser ditt innlegg over her. Du treffer blink på beskrivelsen av hvordan HFS fungerer som sosial lekegrind.
    Det er helt klart ulike motiver som gjør at folk henger her, og hvordan de velger å framstå. Vi er tross alt ikke noen ensartet gjeng. Noen er mer interessert i hifi og musikk enn andre. Andre har en helt annen agenda. Så får man velge hvem man følger, hva man leser, og hva man engasjerer seg i.

Du forteller at du siste året havnet i en konfliktsituasjon som jeg ikke kjenner.
    Det er vel litt sånn på alle internettfora, at - "om man er med på leken, så får man tåle steken".
    Jeg har truffet deg ved et par anledninger musicus, og kan ikke si annet enn at du ga et sympatisk inntrykk.
    Jeg leser ikke alt du skriver i andre tråder, men jeg følger stort sett med i din personlige tråd. Den bærer preg av at du tråkker din egen sti både mht valg av utstyr og musikk. Det har skjedd ganske mye mht nyinvesteringer hos deg, noe jeg synes er spennende.
    Godt nytt år. 🙂
    Takker blues, jeg er sjømann, vant til å slenge litt rundt meg med leppa så får jeg stå i det, ingen skygge på andre, det er mitt ansvar!! utslengingen/pålagte pause også 😁
    Har ingen på ignorerlista det er jo ofte av de man liker minst man lærer mest, men det det er jo mest bekvemt med folk som bare prater en etter munnen, kjedelig synes nå jeg 😎
    Du er velkommen innom om du passerer grensa noen gang, tror jeg er ganske folkelig og omgjengelig irl 😁
    La en krønike være en krønike, nå legges nye ark for neste, blir bra den!! 😊

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.112
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Sjømann er bra. 👍
    Tusen takk for invitasjonen!
    Det ser virkelig bra ut der du bor, både inne og ute. Det skal jeg prøve å få til en gang.🙂

M

musicus

Gjest
    Jeg bare må! Denne er spiker nå! :confused: men
    ...kl 0430 en gang i sørligere delen av den Engelske kanalen for ca noen og tyve år siden stod jeg på broa og logget denne i 21,3 knop over grunn, da var det spennende å være styrmann 😁

9CECA094-0268-43FE-B073-14DDE7F436C8.jpeg

mvh

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.107
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det må være en ganske spesiell mestringsfølelse å få styre et slikt monster fartøy til havs vil jeg gjette på.
    Hvor mange tonn veier en slik fullastet?
    ...og f.eks hvor lang tid tar det fra 20 knop til full stopp om det skulle være nødvendig?
    Mer enn 10 minutter vil jeg tro. :unsure:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.449
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skikkelig slagskip! Regner med vi snakker en 6-7 knop i medstrøm 😊

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.107
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Godt at Berge Sigval endte som spiker da.
    Jeg husker fra Dagsrevyen på 70 tallet at både Berge Istra, og Vanga endte på annet vis enn spiker...på havets bunn.

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.130
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Godt nyttår @musicus 🥳🎆 Skjønner jeg det riktig at du har skiftet jobb? Har ikke sett deg på Moss/Horten ferja på en god stund!

M

musicus

Gjest
    Det må være en ganske spesiell mestringsfølelse å få styre et slikt monster fartøy til havs vil jeg gjette på.
    Hvor mange tonn veier en slik fullastet?
    ...og f.eks hvor lang tid tar det fra 20 knop til full stopp om det skulle være nødvendig?
    Mer enn 10 minutter vil jeg tro. :unsure:
    Hyggelig at du er innom Ca 306 000 dwt + ballast (ca 100K) og med last gjorde vi ofte en 15-16 knop, mer i ballast og jag husker ikke tabellene nu men du er nok i närheten med 10 min :)

mvh

M

musicus

Gjest
    Godt nyttår @musicus 🥳🎆 Skjønner jeg det riktig at du har skiftet jobb? Har ikke sett deg på Moss/Horten ferja på en god stund!
    Stemmer, har ikke jobbet på fjorden siden i juli, nå er det en annen vest-öst linje med andre og större fartøy i andre farger som gjelder :)

mvh

M

musicus

Gjest
    Godt at Berge Sigval endte som spiker da.
    Jeg husker fra Dagsrevyen på 70 tallet at både Berge Istra, og Vanga endte på annet vis enn spiker...på havets bunn.
    Det gjorde de, og det er handlere her inne på hfs hvis far var Kaptein på en av de, så det er korte veier her ;)

mvh

M

musicus

Gjest
    Lenge siden denne har snurret her. på vinyl..blir ikke like lenge til neste gang hører jeg...

Yo La Tengo "And then nothing turned itself inside out"

mvh

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn