musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    M

musicus

Gjest
    Lite plock godis idag, Nazareth om igjen, det samme med Pink Floyd The Wall for fjorten og ørtennde gang men, vil ha denne utgaven sammen med første pressen og Endless River som en komplettering av PF katalogen i samlingen..😎

Ikke minst er det dags å leke seg litt med strømkabler igjen...Luna Orange Power gjør entré i oppsettet :)
    3CFB9323-B6F3-4218-82DC-69F467D10489.jpeg

Sist redigert av en moderator:
    M

musicus

Gjest
    ...og der falt de siste detaljene på plass for min del, Luna gjør noe spesielt med presentasjonen som bare roer en ned samtidig som soundstaget bare øker og vokser på en naturlig og behagelig måte. Ikke alle som ville betalt hva det koster men for undertegnede er det vel verdt!! ikke tror jeg på noen slags feil konstruksjon i kjeden heller 😎
    Nå er det bare å vente inn Humminguru'en som ble sendt idag, er ikke mye mer i oppsettet jeg ønsker meg nå, så hva skal en finne på? .... får begynne å golfe har jo kjøpt meg grøntkort kurs så nu er det ut å promenere som snart gjelder...😅

9DE0683E-E3B6-4B2D-8400-8A36D506CFE4.jpeg
    32AA4EC2-48C3-464D-850B-08A4B0924AD9.jpeg

M

musicus

Gjest
    Da er det bare å fore på med musikk...

Richard Barbieri (Japan/Porcupine Tree) & Steve Hogarth (Marillion) "Not the weapon but the hand.

mvh

M

musicus

Gjest
    Mer av dine duoen, Richard Barbier(Japan-Porcupine Three) & Steve Hogarth (Marillion) "Arc Light"

mvh

M

musicus

Gjest
    Artig, ryddet gjennom litt gammelt i hifiarkivet og fant brosjyrene fra de andre to Accuphase oppsettene mine i en konvolutt fra Tor på Lyric!
    Eneste, jeg har å utsette på E-650 idag er er diode meterne framfor riktige VU metre som på E-550 😎

DBD4C8DE-EAED-4112-9D01-DC8DEA838E82.jpeg

mvh

M

musicus

Gjest
    Rotfyllinger er ikke godt, da blir det en Fernet Branca og en kald en etterpå, selv om det bare er halvveis i prosessen, ny krone skal på plass også, eneste gleden er att jeg ikke har Norske priser på arbeidet 😬 😷

Denne er ikke den mest spilte skiva av fyren her hjemme, av en eller annen grunn, men hyggelig selskap er det...dette om skiva da den kom:

Tony Joe White, best known for his swamp pop smash hit "Polk Salad Annie," has finished his first new studio album in six years (2004) and his debut for Sanctuary Records.

The album, titled The Heroines, features several of White's favourite female artists who are the heroines to which the title refers--Lucinda Williams, Shelby Lynne, Emmylou Harris, Jessi Colter (who was married to Waylon Jennings) and Tony Joe's daughter Michelle White.

Southern gentleman that he is, Tony Joe steps aside to permit Lynne to sing the opening verse of "Can't Go Back Home," which they wrote together, so that hers is the first voice you hear on the album. His duet with Williams on the smouldering "Closing In on the Fire" packs such an erotic charge that a mate less secure than Leann would've never permitted it. Harris joins White on the timeless country-folk piece "Wild Wolf Calling Me," one of the conjugal co-writes, while Colter adds her knowing vocal to Tony Joe and Leann's "Fireflies in the Storm."

mvh

M

musicus

Gjest
    Samle skive av TJW, vet ikke om den treffer som visse andre men den er bra :cool:

..og sammen med denne B&B Chardonnay er det duket for...en hyggelig kveld :giggle:

08BB61D1-D697-4B79-879C-10D1CA96392E.jpeg

mvh

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.492
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Vi lever i en moderne verden, jeg er nok litt gammeldags, og lever etter hva jeg lærte da jeg först dro til sjös ang navnene på de tropiske stormen og hvorfor de fikk jente navn; De var ville, våte og tok med seg det du hadde når de dro! :cool:

mvh
    Hørte den med noe om BJ, tornado og fillipinske kvinner .....
    It starts with a slow blow....... and then the house is gone 😂 😂

M

musicus

Gjest
    Man rekker fundere over mye på en lang nattevakt, som om at katalogen til Joshua Redman i jazz samlingen ikke er komplett, f.eks....har de foregående på cd så det blir det videre ut også 🤓

Happy listening!!

Disse to derimot, ble bestilt på vinyl heromdagen, igjen...Nazareth er tøft!! 😎

mvh

M

musicus

Gjest
    Litt David Sylvian& Co :cool:

Nine Horses "snowbound sorrow"

Probably the most commercial release that David Sylvian has ever been involved with, Nine Horses still manages to sound unlike any other album out there at the moment. Breaking boundaries, fusing styles and yet delivering beautiful pop melodies and stunning vocals on songs that Sylvian fans everywhere are bound to fall in love with. Nine Horses brings together Sylvian, his brother Steve Jansen (ex-Japan), and the well respected Burnt Friedman and they have created a suite of remarkably poignant songs that are part social commentary and part self-analysis. Sylvian and his collaborators have never sounded better nor the material more immediate. Other guest contributors include: Ryuichi Sakamoto, Stina Nordenstam, Arve Henriksen and many more. Samadhi Sound. 2005.

in the 00s, David Sylvian produced two of his strongest and most solitary statements, 'Blemish' and 'Manafon'. but those records don't tell the whole story. during that the same period, Sylvian created an alternate body of work: a series of collaborations and side projects with leading talents of pop and improv, electronic and contemporary classical music. the best of these recordings are gathered here on 'Sleepwalkers', meticulously sequenced and remixed: the fruits of one-off meetings and lifelong partnerships, they jump from bliss to intrigue, romance to sensuality, as arch experiments lead into the lushest pop.

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.874
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har aldri skjønt hvorfor man skal gå ut og se på himmelen når man kan kose seg foran haifaien og har vindu til å se greiene som foregår på himmelen utenfor 😆

M

musicus

Gjest
    Har aldri skjønt hvorfor man skal gå ut og se på himmelen når man kan kose seg foran haifaien og har vindu til å se greiene som foregår på himmelen utenfor 😆
    hehehe...hadde det värt en Ale & Fernet i glassene og ikke rødt, hadde jeg hentet dunjakka, åpnet veranda døren og satt meg ut, men bare nesten 😁

mvh

M

musicus

Gjest
    Har blitt noen runder med Kate Bush idag, falt slik i smak att det måtte bli en tur innom Rämjess for supplering :cool:

Disse har stått her en stund...

"Never for ever"

"Lionheart"

Komplementert idag..

"Directors cut"

"Album by the British singer consisting of reworked version of tracks from two of her earlier albums 'The Sensual World' and 'The Red Shoes'"

mvh

M

musicus

Gjest
    Mens "alle" andre er mer opptatt av hva som måler bra uten egne ører og hva andre synes om hva som er utstilt, så nytes det irl en skikkelig go innspilling og musikalsk perle nære havet her..

mvh

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn