musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.
    M

    musicus

    Gjest
    Har litt dårlige minner rundt innhandlingen av denne boksen i 00, det er ikke musikkens feil 😎

    BFEF69EC-8DA9-4FA8-94DE-6B96C21F55AF.jpeg
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.729
    Antall liker
    3.858
    Sted
    Sunnmøre
    Hinsides lekre komponentar du har, musicus. Dersom du ikkje var klar over det, altså.

    Det beste sjølvsagt hadde vore om Rega kunne laga ei usynleg straumforsyning, men så kan ein vel ikkje få alt, heller.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.844
    Antall liker
    59.644
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Tipper denne fra "Miracle" låter bra på anlegget ditt :

    Enig med han over her.
    Regaen ser bedre ut i dette oppsettet enn AS spilleren du hadde tidligere. Samme pick up?
     
    M

    musicus

    Gjest
    Hinsides lekre komponentar du har, musicus. Dersom du ikkje var klar over det, altså.

    Det beste sjølvsagt hadde vore om Rega kunne laga ei usynleg straumforsyning, men så kan ein vel ikkje få alt, heller.
    Takker Tweed, skal innrömme at de er valgt etter prestanda så kommer design som den andre viktige faktoren...låter bra, ser bra ut, enklere å implementere ovenfor fruen også da 😊

    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Tipper denne fra "Miracle" låter bra på anlegget ditt :

    Enig med han over her.
    Regaen ser bedre ut i dette oppsettet enn AS spilleren du hadde tidligere. Samme pick up?
    Takk igjen...nope denne gangen kjørte jeg full pakke og tok Rega helt ut, Ania Pro, min förste mc pu med Rega og den leverer synes jeg, ikke i nærheten ferdig innspillt enda så det er mer å hente, men igjen, jeg liker Regas Plug´n play! bra lyd og musikken blomstrer slik jeg ønsker det 😊

    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Noen kvelder er bedre enn andre, en pizza og øl for meg og cola for poden før Avatar på bio...man skjønner tiden går når 14 åringen tar med seg bonus pappaen og halv broderen på kaffe og kake....hos meg! Forøvrig ett vellykket samarbeid!! 😊
    Drittungen på 14 har dratt fra med sine 193 cm og 80 kg og snor mina Gantrøjor 😁

    29788A52-16CF-4743-AED6-61067474D23B.jpeg


    Mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Noe av det gode med nye komponenter ett å botanisere blandt gamle skiver, mange får en ny sjans og vokser igjen 😊

    Mink DeVille " where angels fear to tread" på vinyl...


    (Bilde lånt av amazon)

    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Deilige minner flommer på, fikk nettopp beskjed om at en kamerat fra de gamle litt ville dager lever, vi (flere kompiser) hadde tidligere hørt at han hadde lagt på røret! 😊
    Denne musikken er mye for ham!!

    Sniff'n the tears "ride blue divide"

    0B903F9C-F215-4E11-9447-1B80C7EE9A44.jpeg


    Mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Sommeren 23 er innhandlet, trenger igjen ett par anstendige Ray Ban´s, gammel modell fra 80 tallet i ny finish "Olympia I Deluxe (photoChromatics) skal sikre baller etterhvert, skal visst begynne med golf også denne våren, har meldt meg på grønt kort kurs her hjemme :oops:



    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Tror jammen jeg ramlet over ett org 1 press av denne, plutselig ser jeg en signert av gamlingen (som la på røret i 2007) ble plutselig litt nysgjerrig her :)



    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Gamle dager om igjen, har besök av den kjæreste av venner en kan ha, fra barndommen og gjennom ungdomstiden, og denne minner om myyyye, på original vinyl :cool:




    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:
    M

    musicus

    Gjest
    Man sitter å blar litt i gamle hifi bilder! Ser jeg har endt opp med noe lignende fra tidligere...dette var ca 2009 😎
    Accuphase DP 500 & E 560 også det 30 W kl A

    A8E649CA-015A-4DD6-BC57-DE3CB363C8E0.jpeg
    35D58A37-BE49-40F8-86E4-7A915ED2B44E.jpeg

    Den gangen matchet med Living Voice IBX R2 & Marten Miles III

    Edit: modell korrigering

    Mvh
     
    Sist redigert av en moderator:
    M

    musicus

    Gjest
    En kabel er ikke bare en kabel 😁 snus boksen funker som målestokk...begge kablene var Purist Audio Design (PAD) powerkabler, tror det også var tilbake til 2009 😎
    Den tynne hvite er Crystal Cable høyttaler kabler, husker ikke modell...tror de havnet hos en på sentralen engang da 😁 det var gøy å leke med kabler...

    3F3FB92C-142B-49C8-A8CD-E864C3A1863C.jpeg
    E5D146A0-D5CF-4253-8D7F-EA4411AA58EE.jpeg


    Mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.561
    Antall liker
    64.660
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    CC havnet hos meg. Konevennlig, men bassen kom mer frem da jeg byttet til høyttalerkabler med større tverrsnitt 😊
     
    M

    musicus

    Gjest
    Ett annet stereoanlegg jeg lenge hadde glede av, Wilson Benesch var lenge den foretrukne høyttaler leverandøren, disse Vertex hadde jeg i 5-6 år, fungerte særdeles godt i mine ører med elektronikk fra AudioNet 😊

    9CD0E35F-D287-48FD-82F4-624939A0FD79.jpeg

    Her er det AudioNet Sam V2 som er utfordret av den sorte Sam G2, han fikk oppholdstillatelse!
    Digitalisen var AudioNet VIP G2 og vinylspilleren Wilson Benesch Circle med Nanotube armen...
    RGPC 400 Pro som filter på siden der, gjorde nytte i leiligheten.

    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Ryker stadig på gamle helter som velger å slippe tidligere utgivelser for förste gangen på vinyl, David Sylvian goes electronica/ambient, slippes i april 😄


    David Sylvian / Stephan Mathieu "Wandermüde" 2LP

    “My work with computers is always live,” Mathieu explains. “I’m feeding selected material into a software process and record the output, which I either take as is, or discard completely. I don’t multi-track, edit or re-arrange, I’m interested in self-evolving sound with all its rough and sometimes faulty qualities. I never use effects like artificial reverb in my music, so what you hear is rather a piling up of spaces that surround the individual inputs used for my processes.


    Wandermüde is exquisitely planned but executed in real time, drawn from old pains but breathing with new life. The title of the album – “tired of wandering” – implies a fatigue, a resignation, and an end; but the music itself crackles with suspense and anticipation, marking a moment of reflection before a journey begins.




    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:
    M

    musicus

    Gjest
    Ser du har Ania Pro på din Rega, fornøyd?
    Jo er det! første mc fra Rega for min del, har hatt Elys II og Exact tidligere og for meg holder dette godt. Jeg likte begge MM'ne.
    Den er ikke ferdig innspilt ennå så det lover jo godt! Kjenner ikke behov for noe ytterligere i dette prissegmentet!

    mvh
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.316
    Antall liker
    3.121
    Torget vurderinger
    4
    Jo er det! første mc fra Rega for min del, har hatt Elys II og Exact tidligere og for meg holder dette godt. Jeg likte begge MM'ne.
    Den er ikke ferdig innspilt ennå så det lover jo godt! Kjenner ikke behov for noe ytterligere i dette prissegmentet!

    mvh
    Er vel Exact eller Ania Pro jeg vurderer da jeg har lyst å teste en Rega pu.
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn