musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    U

utgatt25555

Gjest
    Det er deilig å bli overrasket, når man har skrudd av/ned forventningene til noe og det som kommer er over forventning!
    Som nevt tidligere er mine Supra LoRad her på midlertidig oppholdstillatelse, det henger vel bare på at jeg ikke har giddet nok å engasjere meg for å teste noen potensielle alternativer...Men jeg fikk ved en overraskelse og tilfeldighet anledning til å teste noen Livelines powercords fra en kar som heter Franck Tchang/Acoustic System Int´l, noen som kjenner har erfaring med mannen/disse?
    Første inntrykket ved oppkobling er meeget positivt ifht Supra, disse solidcore ledningene fortjener navnet sitt.

The LiveLine cables are different too. They combine solid-core copper conductors for the hot run, solid-core silver for the return, then add 2mm splices of the five resonator alloys to all ends. The sequencing of splices is different for the send/receive ends, different for the hot and return legs.

Vis vedlegget 360703
    Vis vedlegget 360704

Jeg kjører test noen dager :cool: ...

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Fortsetter oppkjøringen til konserten i mars....

og ”bootlegen” 6 songs live, var på den konserten på Rockefeller når dette ble spilt inn :cool:

mvh

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hvem selger disse kablene? Dyre ting sikkert... Har Supra selv, bruker de på subbene. Har opplevd de grå ellers. Strøm på effekten og dac er oblivion. De er jeg meget fornøyd med.

U

utgatt25555

Gjest
    Hvem selger disse kablene? Dyre ting sikkert... Har Supra selv, bruker de på subbene. Har opplevd de grå ellers. Strøm på effekten og dac er oblivion. De er jeg meget fornøyd med.
    Ikke så dyre disse, vet ikke helt sikkert men det skal ikke være mange lappene, (edit: de ble solgt i Norge for ca 5600,-/stk) det er Eric Finsås/Pilar som selger/solgte de. Der har vi samme erfaring med Supra, de er solide og godt skjermede men oppleves som sagt som litt grå og ifht ”Live lines” begrensende, disse lever virkelig opp til navnet sitt og gir liv til presentasjonen, det merkes på at jeg bare mater på med skiver, helst og gjerne live skiver.

De er absolutt ikke å anbefale som tonekontroller, her gis det ikke det gram varme eller annet, kun gjennom med det systemet selv låter som, me like!! :cool:

Er Oblivion solid core? disse er!..

mvh

Sist redigert av en moderator:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er solid core å foretrekke i strøm? Usikker på hva oblivion er, de er stive grå og stygge. Men de funker meget bra på strøm. Impulse kjører rund baut og er meget fornøyd.

U

utgatt25555

Gjest
    Er solid core å foretrekke i strøm? Usikker på hva oblivion er, de er stive grå og stygge. Men de funker meget bra på strøm. Impulse kjører rund baut og er meget fornøyd.
    Jeg vet ikke om det er å foretrekke, men denne Franck Tchang sier selv at han ikke kan lage ”ordinary cables” (en leder er kobber og den andre er sølv, samt noen legeringer underveis) og det funker over forventning her, har god erfaring med solid core på signal kabler fra Purist Audio Design, men det er første gangen jeg tester det på strøm siden...Oblivion er også noe jeg kunne hatt lyst å teste , på power siden i første omgang...

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Kveldens siste, det ble noen timer med lytting ikveld, det er mer enn godt når man kan la seg overraske og oppleve gamle skiver som nye, i kveld var en slik kveld, så får jeg se om det hele holder i seg når dagsformen endres de kommende dagene :cool:...

Vis vedlegget 360757

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Jeg fortsetter gå baklengs inn i framtiden litt. Det var ennu ett par Aspara på besök för HL6 var på plass, lillebroren HL2 var den som först ble bestillt...

HL2 var fysisk mye mindre, enn HL6, den var litt coolere i designet, og den spillte forrykende bra ifht störrelsen

Vis vedlegget 360866

Mye smalere også...

Vis vedlegget 360869

Med tre spikes, to bak og en framme, samt skjev/feil vektfordeling var det å hold pusten når noen gikk forbi..

Vis vedlegget 360868

De hadde porten på siden, dette var også hornlading...

Vis vedlegget 360867

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Litt kvinnelig for å brekke av litt, fra 1991, bra stemme som vekker minner :)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Jeg liker å tenke at dersom jeg kan klare å holde på oppmerksomheten til folk som ikke er angrepet av hifi viruset, så har jeg lykkes, dette oppsettet klarte det meget vel!!

Jr & kompis av exét!

Vis vedlegget 361008

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Hehehe, feil og feil, ikke duftlys, og jeg tror det var Leonard Cohen som underholdt! ikke mye sart pike stemme det ;)

mvh

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Alle damer digger Cohen. Ganske enkelt fordi han synger så tregt at de greier å få med seg teksten.. :)

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.738
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Må være duftlys som bedøvelse... Hjelper på det meste.. Ikke noe er som dufter av moskus mens en hører på sarte pikestemmer.. :cool:
    Ikke for å trekke ditt utsagn i tvil, men av en eller annen grunn har den sammenhengen aldri slått meg.

Sarte pikestemmer har jeg sikkert nok av i musikksamlingen. Så nå gjelder det bare å få tak i en moskus.

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Arvo er dyktig. Men nå må du komme med mer historie. Du har jo et tonn å ta av ;D

U

utgatt25555

Gjest
    Arvo er dyktig. Men nå må du komme med mer historie. Du har jo et tonn å ta av ;D
    hehe, det kommer, er på vei å hente Jr nu så da blir det litt musicering så lenge :D

David Sylvian gav mersmak, her i konstellasjonen Nine Horses ”Snow borne Sorrow”

Vis vedlegget 361168

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Da er Jr i hus og HCS kan få litt historie.....jeg følger høyttalerene kronologisk bakover, så før Aspara var det Living Voice IBX-R2 (om jeg minns rett) som var i hus..

Dette paret i Burr Oak er noen av de flotteste finish messig, høyttalerene jeg har hatt, de fikk prøvd seg med forskjellige ampér, angrer vel litt på at jeg lot disse gå videre til en Herre her på hfs fra Stavanger...

Vis vedlegget 361204

Vis vedlegget 361205

Vis vedlegget 361206

Vis vedlegget 361207

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Når man er på en slik hektisk bytte karusell som jeg var da, så er det hele også litt snakk om timing og tilfeldigheter av hva det kables opp med, her er det Jorma #1 som ble brukt.

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Disse ble testet med forskjellige amp/cdp´s , husker ikke riktig rekkefølgen så godt her, så her kommer det ett lite utvalg! ;)

KR Audio AV 340/AMR CD777
    Vis vedlegget 361214

AMR CD777 den mest ”analoge” cdp jeg har hatt i hus, denne med ett par Philips Miniwatt er magisk!!

Vis vedlegget 361213

Cary 303, denne hadde rørbuffer, ble liksom ikke helt fortrolig med denne..

Vis vedlegget 361215

KR Audio AV 340/ Cary 303

Vis vedlegget 361216

KR Audio AV340/Cary 303

Vis vedlegget 361217

Living Voice IBX-R2/KR Audio AV 340/Cary 303

Vis vedlegget 361218

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Liker det jo litt alternativt, bare det fremmer den gode opplevelsen, der spiller bl.a kabler en rolle :cool:...

Det meste her var vel Cardas Golden Reference.

Vis vedlegget 361294

En kabel er ikke bare en kabel CC (ht) vs Purist Audio Design (PAD) den største (og dyreste) powerkabel jeg har eid...

Vis vedlegget 361235

Sånn kan det også se ut....

Vis vedlegget 361233

De hadde hver sine fordeler og egenskaper....

Vis vedlegget 361234

Crystal Cable & NordOst

Vis vedlegget 361296

Shakti stein, disse vet jeg ikke konkret om gjorde noe, men, det gav en god følelse å ha den der...

Vis vedlegget 361295

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Ord for dagen!

Jeg har meninger om at media i Sverige ikke tar sitt objektive ansvar, og noen ganger kan dette illustreres best av andre, her er alt sammenfattet i 4 ruter.

Vis vedlegget 361242

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.649
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mye bilder her jeg skulle likt å ha sett, men ikke vises hos meg.......

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn