musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.938
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jada, jada, skal lese propagandaen du trykker ned i halsen på meg:p

Altså, tviler ikke et sekund at The Voice er rå. Greia er at jeg er jo gift med WB The Carbon. Det er liksom ikke bare å bla frem 27k (?) kr for noe annet, må vite. Drømmen er seff at du tar med den hit en gang, så kan vi kjøre en direkte sammenligning. Men kanskje like greit, og billigere, å leve i troen på at The Carbon er greia for WB-spiller:rolleyes:.

U

utgatt25555

Gjest
    Jada, jada, skal lese propagandaen du trykker ned i halsen på meg:p

Altså, tviler ikke et sekund at The Voice er rå. Greia er at jeg er jo gift med WB The Carbon. Det er liksom ikke bare å bla frem 27k (?) kr for noe annet, må vite. Drømmen er seff at du tar med den hit en gang, så kan vi kjøre en direkte sammenligning. Men kanskje like greit, og billigere, å leve i troen på at The Carbon er greia for WB-spiller:rolleyes:.
    Her trykker vi tills du fattar!!

Flip side is: ta med deg carbonen hit og la oss sammenligne, her får vi mer av både WB og....WB.. :cool:

mvh

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.938
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Joa, men eru sikker på at din PU er innspilt til da? Vil ikke ha noen unnskyldninger, vettu!:cool:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.394
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ah, nå ble jeg beroliget. Trodde et øyeblikk at det hadde rablet helt for deg:rolleyes:!

Selv om det allerede er bedre enn digitalis (hører du, gismo?!), hvor mange timer antar du det vil ta før alt er innspilt da? Kan fort bli en hvilepute å skylde på det, vettu!;)
    Hehe...jeg har allerede åpen peis i stua....:cool::cool:;)

gismo
    Jajaja, da har jeg iaf forsøkt. Noen er bare fortapt.:(
    Gode, seriøse og vage forsøk respekteres, har hørt GOD vinyl-lyd, ikke noen fråga om den saken;)
    Men har også hørt eksellent digitalrigg, vet et sted dere begge skulle vært med en tur:cool:;)
    Men skal slutte og "ertepirke" på dere snille gutter, tviler ikke på at dette er kos for dere begge:D

gismo

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.183
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Gode, seriøse og vage forsøk respekteres, har hørt GOD vinyl-lyd, ikke noen fråga om den saken;)
    Men har også hørt eksellent digitalrigg, vet et sted dere begge skulle vært med en tur:cool:;)
    Men skal slutte og "ertepirke" på dere snille gutter, tviler ikke på at dette er kos for dere begge:D

gismo
    -Det går an å ha begge deler, vettu. :)

Mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Joa, men eru sikker på at din PU er innspilt til da? Vil ikke ha noen unnskyldninger, vettu!:cool:
    hehehe...har ett hold på Carbonen, siden den er WB, men ja, tror det går å planlegge at de andre ferdig innspillte til dess 8)

mvh

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.938
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Fantastico! Har dessverre fått mye knitring på mitt eksemplar. Kanskje det hjelper med en vask?
    Vurderer nypressinga. Noen som har fått sammenlignet den mot originalen?

U

utgatt25555

Gjest
    Siste jeg var i Norge og i hjembyen traff jeg en venninne fra tidlige tenårene. Hadde ikke sett henne på ett par år nu, men plutselig kommer hun imot meg og gir meg en riktig god klem og sier hun kom til å tenke på meg igjen, hun hadde hört Talk Talk på radioen og kom til å nevne for mannen sin der de begge kjörte, han plasserte meg også!

Da er vi her!

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Fantastico! Har dessverre fått mye knitring på mitt eksemplar. Kanskje det hjelper med en vask?
    Vurderer nypressinga. Noen som har fått sammenlignet den mot originalen?
    En god vinylvasker er det beste man kan investere i som vinylspillende, det blir mitt neste prosjekt på denne fronten, angrer jeg solgte min Nitty Gritty ”dobbel vasker” for mange år siden! :(:)

mvh

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.938
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ja, den herlige ungdomstiden. Husker vi i kompisgjengen hadde hvert vårt band som vi prioriterte litt mer enn andres. Jeg kjøpte alt som hadde med The Smiths å gjøre, brorsan hamstret inn The Cure, en kompis dykket ned i YES, en annen i Depeche Mode osv. Det er vel bare meg og brorsan igjen som driver å kjøpe musikk og investerer i et godt anlegg - kun en observasjon, ikke det at vi er noe mer hellig enn de andre av den grunn.

Og en god vasker er også mitt neste prosjekt. Er litt redd at det litt for sent iom at vinylbunken vokser i en større fart enn jeg har trodd. Nå blir det litt av et ork å vaske seg gjennom alt, så lat som jeg er.:p

U

utgatt25555

Gjest
    Ja, den herlige ungdomstiden. Husker vi i kompisgjengen hadde hvert vårt band som vi prioriterte litt mer enn andres. Jeg kjøpte alt som hadde med The Smiths å gjøre, brorsan hamstret inn The Cure, en kompis dykket ned i YES, en annen i Depeche Mode osv. Det er vel bare meg og brorsan igjen som driver å kjøpe musikk og investerer i et godt anlegg - kun en observasjon, ikke det at vi er noe mer hellig enn de andre av den grunn.

Og en god vasker er også mitt neste prosjekt. Er litt redd at det litt for sent iom at vinylbunken vokser i en større fart enn jeg har trodd. Nå blir det litt av et ork å vaske seg gjennom alt, så lat som jeg er.:p
    hehe, det var det jeg tok konsekvensen av, min egen lathet mener jeg, når jeg handlet min forrige vasker! Det ble en dobbeltvasker!, den skulle väre enkel ha med å gjöre, kunne stå framme og väre praktisk og enkel å bruke, eneste aberet med den var lyden av sugeren, den var ikke presis stillegående, men forutenom det funket den utmerkt!

Det var vel en slik jeg hadde, Nitty Gritty Mini Pro 2, vasket begge sider samtidig og relativt enkel å betjene, var ikke så värst pris heller vil jeg minnes, men nu er det vel ikke lenger AudioArt som tar inn disse :)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Dagens huslige sysler er avverket, så nu snurres denne sölvskiven til matlaging bestående av biff & rött! idag også, lider man i beste velgående så lider man :cool:

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Var hjemme hos en god kompis her for ett par uker siden, han er snart tenårings farsa, så vi begynte å snakke om hva vi holdt på med på den tiden...vel! iaf dukket denne opp, min förste IM plate, hörte mye på den på kassette når den kom i 1981! Enden på samtalen var att jeg fikk med meg en original vinyl fra den tiden, for min del er det tre IM skiver som gjelder, de to förste og piece of mind, dette skal spilles på vinyl! :cool:

mvh

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.938
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hehehe!

Innrømmer at jeg ofte blir sittende lenge og lytte når den type musikk først er satt på. Men snobben i meg klarer aldri å bruke penger på slik. Det holder liksom bare å se/lukte hvilken typer som kjøper sånn, og man blir straks mer sikker på sin egen legning :p

U

utgatt25555

Gjest
    Hehehe!

Innrømmer at jeg ofte blir sittende lenge og lytte når den type musikk først er satt på. Men snobben i meg klarer aldri å bruke penger på slik. Det holder liksom bare å se/lukte hvilken typer som kjøper sånn, og man blir straks mer sikker på sin egen legning :p
    hehehe jeg har försökt fortrenge dette lenge men dessverre, det trenger sterkere og sterkere fram fra tid til annen, den beste forklaringen er vel at det er vanskelig å plassere en i noen slags bastant bås, tar alt, og ingenting, ja til nei, og nei til alt osv ;)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    ^&^^ Har rota meg skikkelig borti ett hjörne i samlinga nu, hörer jeg:cool: ...

mvh

Sist redigert av en moderator:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Apropos Maiden, jeg er enig i at de to første har noe eget. Og så er Paul Di'Anno en svært hyggelig mann som jeg har hatt besøk av flere ganger, i motsetning til den selvforherligende tullingen Bruce Dickinson. Som selvsagt ikke vil vite av min eksistens. ;)

Dream Academy var knall!

U

utgatt25555

Gjest
    Hehe der ser man, jo det er noe spesielt med de to förste, det er de som sitter, i tillegg til Piece of Mind da :cool:

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Plukket med meg denne idag, på 2xlp, ny mann i samlingen, men liker godt det jeg hörer, meget godt :D

Richard Hawley ”Hollow Meadows”

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Etter en tur på Bengans og Andra Långgatan ble disse vinylene med hjem...

og denne...

alle på ”gammel” vinyl :)

denne ble bestillt og ankommer neste uke...4xlp

Kate Bush..”Before the dawn”

mvh

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.366
    Torget vurderinger
    1
    Mr. Gabriel er jo kult da.

U

utgatt25555

Gjest
    Jepp! Kompleterte hans först på vinyl, har de fleste siste på sölv-disker :)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Hehehe ja det er nöye gjennomtenkt og gjennomfört, veien tilbake til de fysiskeformatene du må ta for å få del av herligheten! :D ;)

mvh

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har Gabriel jeg og, på fysisk format. Bath sin største sønn er en legende hos meg. Artig og å høre han i Genesis. Du har vel de skivene og?

U

utgatt25555

Gjest
    Jeg vet jeg hadde de på vinyl, mulig de forsvant med i en byttehandel for noen år siden, skal sjekkes opp etterhvert ;)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    ^ hehehe jo! jeg må böye meg for den, skjönner ikke helt selv hvorfor ikke disse har havnet i samlingen för ;)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Denne er kanskje ikke like interessant, for min del, som Hollow Meadows, men, ett par glimrende låter finns på den...på sølv-disk :cool:

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Ett par sølv-disker til med Richard Hawley ble det bestillt idag...vinyl prisen på disse to er jo mildt sagt, friske!! :cool:

Richard Hawley ”Truelove´s Gutter”

Richard Hawley ”Cole´s corner”

mvh

Sist redigert av en moderator:

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.576
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Bra tips musicus:) gjorde strax en bestillning av ett vinyl ex! pleier og bli vanskelige og få tak i ettervært disse Yello platene.

U

utgatt25555

Gjest
    Litt min tanke også cash, har hørt noen rykter om det, ikke feil da att musikken også er kul :)

mvh

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn