musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ny skive? Ikke fått meg denne. Må nesten bestille da. På cd 8)

U

utgatt25555

Gjest
    Jepp! ok, men tror ikke den overgår den forrige, men verdt å ta med seg, imho :)

mvh

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har alle de forrige så da får jeg vel ta med denne og. Takk for tipset. Driver å tester gammel Mezzoforte på anlegget, på tross av elendig opptak, snert og dynamikk i fullt monn. Jukser vel litt med en smule elevert volum. Måtte bare ellers hadde jeg sovnet av noe jazz.. :)

U

utgatt25555

Gjest
    Deilig å komme hjem, og det ligger noen gode skiver å venter på en :cool:....

Denne er mixet av Steven Wilson og i tillegg til de musikalske kvalitetene, er det god lyd på den, fra 2001..

mvh

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.378
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Deilig å komme hjem, og det ligger noen gode skiver å venter på en :cool:....

Denne er mixet av Steven Wilson og i tillegg til de musikalske kvalitetene, er det god lyd på den, fra 2001..

mvh
    Dette var flott musicus, takker for tips;)

gismo

U

utgatt25555

Gjest
    Den ene låten er bra. Vet ikke om den er på strømme tjenesten, men hele albumet er gjennomgående bra og variert, og absolutt verdt å ta med seg videre på veien! ;)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Denne har jeg store forventninger til etter lytteprøver tidligere :cool:

Richard Hawley ”Truelove´s gutter”..

mørkt, seigt, og melankoliskt....m.a.o nydelig!! :cool:

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Noe annet, John Lydon (Johnny Rotten) Public Limited Edition...på orignal vinyl

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Endrer modus fra å mene så mye til å bare lytte igjen, på vinyl denne gangen :)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Har visst igjen, havnet i ett slags 80 talls tresk, denne fra ca 87 om jeg minns rett, på vinyl :cool:

mvh...

U

utgatt25555

Gjest
    For første gang på mange år, låter vinyl bedre enn digitalis her hjemme, mye takket være SoundSmith The Voice...og det bevises med denne :cool:

mvh

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.936
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    For første gang på mange år, låter vinyl bedre enn digitalis her hjemme, mye takket være SoundSmith The Voice...og det bevises med denne :cool:
    mvh
    Jeg synes vinylen låter best hjemme hos meg også. Men det skulle nesten bare mangle, siden drivverk/arm/PU/RIAA tilsammen koster langt mer enn digitalriggen. Av og til lurer jeg på å selge hele greia - platene inkl - og heller bruke alle pengene på en grandios digitalrigg?:rolleyes:

Dessuten er CD nesten gratis.

U

utgatt25555

Gjest
    mvh
    Jeg synes vinylen låter best hjemme hos meg også. Men det skulle nesten bare mangle, siden drivverk/arm/PU/RIAA tilsammen koster langt mer enn digitalriggen. Av og til lurer jeg på å selge hele greia - platene inkl - og heller bruke alle pengene på en grandios digitalrigg?:rolleyes:

Dessuten er CD nesten gratis.
    Det skal de høyeremakter bekrefte att jeg også har tenkt, mer enn en gang! Men etter gårsdagens lytte session er jg overbevist om at det ikke blir sånn, det låter rett og slett på en annen måte med The Voice, selv mitt ”mediokre” integrerte Audionet riaa´n, vil kunne levere sammen med den, og det på en måte som gjør at jeg merker jeg lytter på en annen måte, skuldrene er betydelig senkt og man justerer den personlige biasen til å lytte etter musikken, og ikke hifién...om jeg kan si det slik....:D

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    De gamle er eldst, og ofte best, av de gamle helter! Disse to JMJ skivene har jeg hørt mye godt om, og siden mannen ikke har vært på radaren på mange år, var dette en positiv overraskelse, på vinyl :)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Ett lite hjerte sukk! Nå har jeg idag på ett årsdagen for denne tråden gjort meg noen refleksjoner om deltagendet på hfs. Jeg tilhører de som synes det er trivelig å skrive om noe positivt om opplevelsene! det seg være musikken, nytt utstyr jeg kommer over på min vei, god mat, godt drikke og gode bøker, m.a.o å dele de positive, gode opplevelsene en erfarer seg gjennom livet! Så sukket! jeg føler meg gammel i så måte, det eneste som synes synes fenge den gemene hop, er det negative!
    Det har vært exempler på folk som forsøker bringe til torgs egne positive erfaringer i sitt hifi-liv, ikke dermed sagt at jeg nødvendigvis er enig eller holder med om alt, men jeg respekterer iaf opplevelsen som vedkommende vil videre formidle, som deltager på ett entusiast forum, hva skjer?! jo den sedvanlige måke flokken skriker over seg av forakt og bestyrtelse om at noen kan hevde slikt! Like forutsigbart er det hvem som skriver hva om hvilket tema, presten burde være misunnelig over måke skokkens forsvar av sin hifi-religion.. amen!.
    Så er det visse fra hifi-åndseliten som/har beklager(t) seg over at sentralen har trukket seg inn i trådene, takke f...for det, tilsynelatende eneste stedet å få fred og diskutere over en bred kam....dessverre!!!

Selv har jeg gått noen runder her inne, siden 2004-5 og har vel ett ganske så større antall posters enn dagens teller viser, det deilige med det er at jeg kjenner meg fortsatt hel, jeg er fortsatt subjektivist, sier fortsatt ja takk til litt placebo om det bidrar til større musikkopplevelser (alternativet nocebo-som synes overrepresentert her inne, er lissom ikke noe alternativ!) jeg hører muligens forskjell på både ditt & datt og mye annet, men for å rappe ett slitt utrykk, den nye vinen (hfs-allstars) er blitt både gammel, og sur!! selv om de tror de kan alle fysikkens lover ut og inn, noen kan riktignok mer enn andre, og andre igjen er ikke annet fan-boys, rævdiltere og nyttige idioter uten videre egen mening, næhh noen ganger er det lov å hevde at visse ting faktisk var bedre før...

Gidder man ett år til? ikke vet jeg...livet har så mye annet å by på enn å lese/krangle med fjortiser med surre-rundt anlegg, rommet, receivers, og digital korreksjon er altet! Selv har jeg vel havnet i en stillstand der jeg er meget fornøyd med husets hifi og inventar forøvrig, det spennende er musikk hamstringen, så! man får se hva man gidder gjøre det til det neste året!

mvh

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Ett lite hjerte sukk! Nå har jeg idag på ett årsdagen for denne tråden gjort meg noen refleksjoner om deltagendet på hfs. Jeg tilhører de som synes det er trivelig å skrive om noe positivt om opplevelsene! det seg være musikken, nytt utstyr jeg kommer over på min vei, god mat, godt drikke og gode bøker, m.a.o å dele de positive, gode opplevelsene en erfarer seg gjennom livet! Så sukket! jeg føler meg gammel i så måte, det eneste som synes synes fenge den gemene hop, er det negative!
    Det har vært exempler på folk som forsøker bringe til torgs egne positive erfaringer i sitt hifi-liv, ikke dermed sagt at jeg nødvendigvis er enig eller holder med om alt, men jeg respekterer iaf opplevelsen som vedkommende vil videre formidle, som deltager på ett entusiast forum, hva skjer?! jo den sedvanlige måke flokken skriker over seg av forakt og bestyrtelse om at noen kan hevde slikt! Like forutsigbart er det hvem som skriver hva om hvilket tema, presten burde være misunnelig over måke skokkens forsvar av sin hifi-religion.. amen!.
    Så er det visse fra hifi-åndseliten som/har beklager(t) seg over at sentralen har trukket seg inn i trådene, takke f...for det, tilsynelatende eneste stedet å få fred og diskutere over en bred kam....dessverre!!!

Selv har jeg gått noen runder her inne, siden 2004-5 og har vel ett ganske så større antall posters enn dagens teller viser, det deilige med det er at jeg kjenner meg fortsatt hel, jeg er fortsatt subjektivist, sier fortsatt ja takk til litt placebo om det bidrar til større musikkopplevelser (alternativet nocebo-som synes overrepresentert her inne, er lissom ikke noe alternativ!) jeg hører muligens forskjell på både ditt & datt og mye annet, men for å rappe ett slitt utrykk, den nye vinen (hfs-allstars) er blitt både gammel, og sur!! selv om de tror de kan alle fysikkens lover ut og inn, noen kan riktignok mer enn andre, og andre igjen er ikke annet fan-boys, rævdiltere og nyttige idioter uten videre egen mening, næhh noen ganger er det lov å hevde at visse ting faktisk var bedre før...

Gidder man ett år til? ikke vet jeg...livet har så mye annet å by på enn å lese/krangle med fjortiser med surre-rundt anlegg, rommet, receivers, og digital korreksjon er altet! Selv har jeg vel havnet i en stillstand der jeg er meget fornøyd med husets hifi og inventar forøvrig, det spennende er musikk hamstringen, så! man får se hva man gidder gjøre det til det neste året!

mvh
    Tror jeg er veldig enig med deg i det meste her, musicus; Alt for mye måkeflokk, åndselite,lytterom, surre-rundtanlegg osv osv...

Hvis jeg skulle komme med et konstruktivt innlegg i fortsettelsen av dine nedtegninger:

Er det mulig å møte innleggene på HFS med en tolkning i beste mening? Det virker som mange, de som skaper måkeflokkene, alltid tolker utsagn i værste menig:confused:.

Tror kanskje det kunne blitt mer konstruktive debatter. Lettere å bringe de positive sidene videre til noe bedre, enn å bruke energi på å kjempe mot de negative. Tror nå jeg;).

Forøvrig støtter jeg tilnærmingen din nå, musicus. Veldig fornøyd med anlegget jeg har nå. Nyter god musikk i nuet, og handler flott musikk videre framover:cool:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.936
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Musicus, jeg skjønner hva du tenker, men du skal vite at jeg jevnlig er innom her og plukker opp musikktips og leser dine betraktninger om hist og pist. Selv om jeg blir "overspilt" av alle tipsene, så hender det rett som det er at jeg får med meg noe også;). Keep up the good work!

Friskt mot og god jul!:)

U

utgatt25555

Gjest
    Hyggelig at tankene og hjerte sukket fant noe gjenklang Harald HM, når det er sagt så er det selvsagt en betydelig del positive og hyggelige fok her inne også, men de tar lissom ikke den samme plassen som måke-gjengen, heldigvis kan man kanskje si!! selv om jeg tror endel av de også er litt trøtte på å skrike høyest i annenhver tråd de har lyst å kommentere.

Har skjønt du liker jazz! kveldens jazz tips, enblanding av standard, nytt og annet, mannen spiller siden lenge sammen bl.a Steven Wilson, så han er allsidig, mulig du har plukket den opp i noen andre tråder som har henvist til denne.. ;)

Albumet er mer variert enn denne låten ;)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Musicus, jeg skjønner hva du tenker, men du skal vite at jeg jevnlig er innom her og plukker opp musikktips og leser dine betraktninger om hist og pist. Selv om jeg blir "overspilt" av alle tipsene, så hender det rett som det er at jeg får med meg noe også;). Keep up the good work!

Friskt mot og god jul!:)
    Takk og hyggelig! det var ikke noen sutre takk for meg innlegg, men ett lite hjertesukk, kommer nok ikke kutte ut, men vurderer virkelig tiden man bruker opp mot hva en finner positivt, og den marginen (i positiv retning) er sterkt krympende. For å holde nicket levende er det jo derfor deilig å melde at musikk innkjøpene har økt i 2016, ikke minst på vinyl, det blir nok man kommer legge tiden og kruttet på i 2017, og mindre irritasjon over slike fjortis receivers og hfs ”all-new stars”, teori skallene får fortsette sluke bokstavkjeks & hifi-googling og tro det dekker det daglige behovet av virkelighet, vel du ser... ;)

mvh

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Hyggelig at tankene og hjerte sukket fant noe gjenklang Harald HM, når det er sagt så er det selvsagt en betydelig del positive og hyggelige fok her inne også, men de tar lissom ikke den samme plassen som måke-gjengen, heldigvis kan man kanskje si!! selv om jeg tror endel av de også er litt trøtte på å skrike høyest i annenhver tråd de har lyst å kommentere.

Har skjønt du liker jazz! kveldens jazz tips, enblanding av standard, nytt og annet, mannen spiller siden lenge sammen bl.a Steven Wilson, så han er allsidig, mulig du har plukket den opp i noen andre tråder som har henvist til denne.. ;)

Albumet er mer variert enn denne låten ;)

mvh
    Takk for mange gode jazztips fra deg opp igjennom, musicus:). Mye ECM som ikke alltid er like lett å få prøvd ut før ev kjøp, men da er det jo likevel bare å kjøpe. ECM er kvalitetsgaranti i seg selv. Denne fra Theo Travis, imidlertid, finnes jo på Tidal, så den settes på straks nå, så snart jeg er ferdig med BE og Waltz for Debby;).

Ha en fortreffelig lille julaften, musicus, og riktig god jul når den tid komme:)

U

utgatt25555

Gjest
    Takker Harald HM! i like måde :)

Litt kompletering i samlingen her, fant noen huller igjen når man børster støv av vinylen...

Lurer på om ikke dette er min mest spillte PG skive, har den fra før men fornyet på 180 gr half speed master idag!

...disse har vært her, gått ut og er nu inne igjen på vinyl...

denne ble spillt igår, men fikk for meg at jeg ville ha ett mer moderne ex også, remastred av Robert Smith...om det betyr noe?! :cool:

Har vært i litt Yello mood etter deres siste TOY, denne dro jeg hjem idag iaf..

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.651
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du fortsetter ufortrødent med artister og plateselskap som holder seg unna Tidal ser jeg :mad:;) Ikke videre snilt, men får håpe du likevel skjærer klar hos nissen. Ha en riktig god jul, musicus :)

U

utgatt25555

Gjest
    hehehe, gjør mitt beste karmana, takk! og det samme til dere :)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Jeg lurte på om denne hadde noe for seg, remastred av Robert Smith, oh yeah! som den bass skiva den er, kommer de feite bassgangene mye bedre frem på ny skiva mot den eldre, dette var ett veldig hyggelig gjenhør!! :D
    Other voices er så det gir frysninger på ryggen, dette var kult!!

mvh

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.530
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg lurte på om denne hadde noe for seg, remastred av Robert Smith, oh yeah! som den bass skiva den er, kommer de feite bassgangene mye bedre frem på ny skiva mot den eldre, dette var ett veldig hyggelig gjenhør!! :D
    Other voices er så det gir frysninger på ryggen, dette var kult!!

mvh
    Det var positivt! Jeg syns min orginal har jäkligt bra lyd med tung bass bla så er denne enda bedre så:) Seventeen seconds org album er derimot flatt i lyden ser att den også finnes i remastring fra R.Smith.

U

utgatt25555

Gjest
    Jeg bruker være ytterst skeptisk til remasters, men her, på vinyl, så har definitivt noe for seg, lurer på om ikke det må en ny tur til på Bengans på andre dagen :D

Må jo ta det forbehold at min inngår i paketet ”Happily ever after” dvs, Faith & Seventeen seconds i ett album...Hmm hyggelige pris på amazon ser jeg, 107£ på cd..

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Ikke ennu, Bengans var tomme og det var tomt der de henter sitt :( både den og Kate Bush står i rest, har den på sølvskive da men....

mvh

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn