musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    U

utgatt25555

Gjest
    Har du fått lyttet til Radiohead vinylen? Vokser her! og låter bra det lite monotona/mørke lydbildet:)
    Ikke kommet så langt ennu, det er silver-skivan det lyttes på, skal fin justere pick up´n ikveld og når stemningen er der, spretter jeg Radiohead´n! :cool:

Fant derimot denne idag, på 180 gr vinyl, var en tur innom Bengans idag igjen :)

..og tok med disse to på 180 gr vinyl også...

Så nu ligger det ett antall nye vinyler å venter på å bli sprettet og spillt :D

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Og sammen med Soundsmith skruene kom også denne skivematta, har värt fornöyd med den kork/gummi matten fra Thorens, men denne har så mange go ord på seg at jeg ikke kunne la väre å teste :)

fo.Q RS-912

Vis vedlegget 412132

”[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans serif]fo.Q Analog Record Player Components’ är ett kit som består av två helvstyva mattor av olika tjocklek (1 resp. 2 mm)”.[/FONT]

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Gratulerer! Nå kan du virkelig si du er god i matte!8)
    Hos meg (og også på Circle 25!) fungerte det best med den hullete matta nederst og den vanlige på toppen.

U

utgatt25555

Gjest
    Takk for tips! det skal eksprimenteres med fremover, min tidligere kork/gummi matte var 3 mm tykk og det passer jo perfekt med denne også, synes meg å höre litt tightere lydbilde med fo.Q matta :)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Den matta der er jo markspist eller noe... :confused: Gratulerer uansett.
    Hehe, den er to delt og den hullete er den tynneste, åker av ved xtra tykke skiver, takker! Ting Tar Tid, ny Riaa og ny Pick Up som skal spilles inn :cool:

mvh

Frikken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Antall liker
    893
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    10
    Flotte saker Musicus! Gratulere :) Spent på hva du har å fortelle om lyden etterhvert. God lørdag i Gøtet

U

utgatt25555

Gjest
    Flotte saker Musicus! Gratulere :) Spent på hva du har å fortelle om lyden etterhvert. God lørdag i Gøtet
    Takk takk! erfaringsmessig så vil den Audionet riaa´n ta sin tid å få til å sleppe, siden jeg byttet amp i höst som var uten riaa og den gamle var presis innspillt når den ble solgt, vet jag at den holder fölge ett godt stykke på MM siden, puén er nok ferdig mye tidligere, så nu er det bare å lytte seg til de siste innstillingene underveis så får dette ta sin tid :)

God helg der nord også! :D

mvh

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.206
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Atmospheres tror jeg er et fantastisk album, men utgaven fra Platekompaniet inneholder bare en cd.
    Anbefaler Hope Sandoval sitt site album, ex Mazzy Star.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    FoQ Components fra Japan. En liten gjeng med hyperaudiofile gærninger med kontakter i et digert firma som forsker på materialer og bruksområder. Denne matta er det de kom fram til etter etpar år med prøving og feiling. Den virker bedre enn noe jeg har hatt i hus, i alle fall.

Sist redigert:

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    FoQ Components fra Japan. En liten gjeng med hperaudiofile gærninger med kontakter i et digert firma som forsker på materialer og bruksområder. Denne matta er det de kom fram til etter etpar år med prøving og feiling. Den virker bedre enn noe jeg har hatt i hus, i alle fall.
    Spennende, takk for info :)

U

utgatt25555

Gjest
    Atmospheres tror jeg er et fantastisk album, men utgaven fra Platekompaniet inneholder bare en cd.
    Anbefaler Hope Sandoval sitt site album, ex Mazzy Star.

Obs! jeg bestiller via naxosdirect.se og får som regel platene sendt rett fra Tyskland, det skal innrömmes at det er den förste skiva som spilles mest, det hadde ikke värt det helt store savnet om det bare var en (dvs minus #2) om jeg ikke visste bedre!

Takk for tips!

Denne ble bestilt idag, mannen har utstrakt samarbeid med bl.a Steven Wilson (15 album), David Sylvian og en mengde andre eminente musikere :)...

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Det ble ett par sölvskiver til bestilt med David Sylvian/Robert Fripp

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    På vinyl....

..og senere ikveld spretter jeg nok Radioheads siste på vinyl, etter at stemningen er oppnådd med god Entrecote & gött rödt!...hvem sa at mandager må väre kjedelige? :cool:

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    En bekjennelse! det har lenge värt meget godt, behagelig og praktisk å spille digitalis, faktisk gjennom flere år, men nu!! på vinyl er det ikke lengre det beste her hjemme :cool:

Ebba Forsberg ”sjunger Tom Waits”...

mvh

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.938
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    En bekjennelse! det har lenge värt meget godt, behagelig og praktisk å spille digitalis, faktisk gjennom flere år, men nu!! på vinyl er det ikke lengre det beste her hjemme :cool:

mvh
    Er treg i dag, og humørløs etter antiklimakset i sjakk-VM.
    Så vennligst utbrodere hva du mener!:confused:

U

utgatt25555

Gjest

mvh
    Er treg i dag, og humørløs etter antiklimakset i sjakk-VM.
    Så vennligst utbrodere hva du mener!:confused:

Enkelt! jeg har har en innstilling/opplevelse av at digitalis har värt best! ikke nu lengre! :cool:

mvh

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.938
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ah, nå ble jeg beroliget. Trodde et øyeblikk at det hadde rablet helt for deg:rolleyes:!

Selv om det allerede er bedre enn digitalis (hører du, gismo?!), hvor mange timer antar du det vil ta før alt er innspilt da? Kan fort bli en hvilepute å skylde på det, vettu!;)

U

utgatt25555

Gjest
    Ah, nå ble jeg beroliget. Trodde et øyeblikk at det hadde rablet helt for deg:rolleyes:!

Selv om det allerede er bedre enn digitalis (hører du, gismo?!), hvor mange timer antar du det vil ta før alt er innspilt da? Kan fort bli en hvilepute å skylde på det, vettu!;)
    Dette liker jeg, anta uten ansvar! ca 50 hrs for pu og minst! 100 hrs for riaa, nu er vi på 2-3 hrs, men Herre for en pu, det hörer jeg nu... :cool:

mvh

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.938
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Spiser meg inn på denne, som av en eller annen grunn har hittil ikke fått så mye oppmerksomhet (av meg).
    Fantastisk musikk, med fantastisk lyd!
    Vis vedlegget 412713

U

utgatt25555

Gjest
    ^ Siste pu jeg hadde personlig å sammenligne med pr kr/hukommelse er Benz LP, gå hjem og vugg!! ifh :cool:

mvh

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.394
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Hehe...jeg har allerede åpen peis i stua....:cool::cool:;)

gismo

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.938
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Spiser meg inn på denne, som av en eller annen grunn har hittil ikke fått så mye oppmerksomhet (av meg).
    Fantastisk musikk, med fantastisk lyd!
    Vis vedlegget 412713
    Har Steven Wilson noe med lyden på den å gjöre?

mvh
    Nei. Har bestilt ST-versjonen av Aqualung, selv om jeg har originalen, rett og slett pga lyden.:rolleyes:

Men av de jeg har, så er lyden av "Songs from the wood" og "Heavy horses" superb som den er, IMO. Deilig å spille skivene igjen. Lyden over dagens anlegg er noe helt annet enn over fars anlegg på slutten av 80-tallet. Av og til gir hiend mening;)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.938
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7

gismo
    Jajaja, da har jeg iaf forsøkt. Noen er bare fortapt.:(

U

utgatt25555

Gjest

gismo

Dette skraper da ikke i rillen gismo, har sjelden eller aldri hört noe pu så stille for stöy, men så er det enn viss forskjell ifht MC også da

On the left is a relatively SMALL Moving coil armature, the right is our LARGEST tiny permeable flux modulator."

Fixed Coil vs. Moving Coil: Why make the jump to a different technology? | Soundsmith

..gunner, les!! ^:D

mvh

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn