musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    U

utgatt25555

Gjest
    ^^^& ^^

jo..jeg tror også de nevnte remasterene er gode nok, det var bare jeg som har samlet på meg den pic-discen engang på veien, den er det ikke god lyd i :-\ :)

mvh

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Mine 2009 press av Strangeway here we come og The Queen is dead er meget gode i lyden! Så tenker de fortsatt holder høy kvalitet på nyutgivelsene.
    Godt å lese. Jeg har aldri skjønt hvorfor man skal ha den ene eller andre pressingen hvis det ikke skulle være av tekniske årsaker. Samlergenet i meg forsvant for endel år siden, det handler utelukkende om innholdet for meg.

U

utgatt25555

Gjest
    Mine 2009 press av Strangeway here we come og The Queen is dead er meget gode i lyden! Så tenker de fortsatt holder høy kvalitet på nyutgivelsene.
    Godt å lese. Jeg har aldri skjønt hvorfor man skal ha den ene eller andre pressingen hvis det ikke skulle være av tekniske årsaker. Samlergenet i meg forsvant for endel år siden, det handler utelukkende om innholdet for meg.

Noen ganger kan jo faktisk väre snakk om hvilke/n pressing man skal unngå ;) mitt generelle råd er, unngå picture disc´s!!

mvh

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Picture discs hører hjemme på veggen som pynt, hvis det ikke er ekstremt sjeldne saker som befinner seg på dem slik at man ikke har noe annet valg enn å spille dem. Selv har jeg nok bare en picture disc igjen, og det er en med et av de berømte pinup-bildene av en naken Norma Jean på rød bakgrunn. Den har fått urverk og gjør sin jobb for at jeg ikke skal glemme tiden når jeg sitter og hører på musikk i krypten.

U

utgatt25555

Gjest
    Helt enig! de er udugelige som lydbärere disse picture discene! :)

Dette derimot er kvalitets ambient musikk, Brian Eno ”Reflection” :cool: Nydelig etter biff middag med noe godt rödt til!!

mvh

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.206
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Var og hørte installasjonen til Eno i København.
    Hadde det ikke vært så klamt der hadde ligget/sittet ei stund

U

utgatt25555

Gjest
    Var og hørte installasjonen til Eno i København.
    Hadde det ikke vært så klamt der hadde ligget/sittet ei stund

Der ser man, jeg synes ikke om alt fra fyren skal sies, men denne nye er veldig grei å senke skuldrene med, kontemplativ og nydelig! :)

mvh

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.206
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Har flere Eno i samlingen.
    The Pearl med Harold Budd er favoritt.
    Ellers er Music for airports 1 interessant

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har en forkjærlighet for Thursday Afternoon. Det var den som fikk meg til å kjøpe CD-spiller i 1985, da jeg som musikkjournalist opplevde at CD-er ikke bare inneholdt bonusspor som ikke fantes på vinyl, men at det også var kommet i alle fall en CD (nevnte Thursday Afternoon) som ikke var kommet ut på vinyl i det hele tatt på grunn av spilletiden. Et spor på nesten nøyaktig en time. Alle Eno-fans på asylet vet nok at den finnes på strømmetjenester.

Da jeg spilte den første gang på radio fikk jeg fanmail der det ble bedt om at jeg spilte den på ny, så jeg annonserte i mitt neste program at jeg kom til å spille den igjen om en uke. Jeg ser for meg lytterne mine sitte med sine kassettspillere og ikke minst spolebåndopptakere for å ta opp denne platen som kun fantes på sølvskive.

Men mest glad er jeg i Before And After Science. Det er på en måte Eno som utvikler seg fra den rocken han opprinnelig var kjent for og blir ambient elektronika-artist man hører på denne platen.

U

utgatt25555

Gjest
    Interessant resyme, selv har jeg to skiver fra för av med BE

"Discreet music”

”My life in the bush of ghosts” M/David Byrne

Jeg har innsett jeg har en liten kompleterings jobb å gjöre i katalogen hans, har blinket meg ut 4-6 skiver :cool:

mvh

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Rene ECM kongen du.. Men ja, har mye å kjøpe inn derfra selv.. Ha en fin kveld.

U

utgatt25555

Gjest
    Har havnet visstnok i ett synth tresk, disse er på vei hjem på sølvskiver, Classic Berlin school synth! Bernd Kistenmacher! fra hhv 1986 & 87, de to første skivene hans...

mvh

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.363
    Torget vurderinger
    1
    Ser frem til å høre MQA utgaven av albumet, hehe :cool:

U

utgatt25555

Gjest
    Etter ennu en runde Bernd Kistenmacher´s klassiske (analoge synths) synth fra 87, kjörer jeg videre inn i helgen med dette albumet, for lite spilt siden det ankom heimen!! :cool:

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Fortsetter med denne på vinyl (classic synth= analoge synther) digger soundet av de gamle synthene, her med en tidligere medlem av Tangerine Dream......

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Litt nyere sound, men liker The XX og deres siste ”I see you” er vel kanskje ikke like bra som de forrige, imho! men alikevel ok pop musikk....

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Har Human League gjenoppstått og flytta til midtvesten?
    hehe, sånn omtrent, etter videon å dømme! Satt og funderte hvorfor jeg havnet i dette tresket og kom til att jeg trenger en liten break fra tekst lyttingen, her er det bare å lytte og like, bare stemninger og følelser, det kan være greit å nyte før man tar fatt i den mer krevende lyttingen igjen :cool:

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Man lytter seg videre, det har vært handlet friskt med musikk de siste månedene, det er bare deilig, så man lytter seg videre :D

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Har fått ett slags 70 talls virus på lytte nerven, en annen slags favoritt, som treffer bedre enn den forklarer hvorfor, på vinyl :cool:

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Hørte på en av fire skiver fra den forrige nevnte boxen...dette er igjen er så langt fra synth man kan komme, en slags favoritt, døde for ikke så altfor lenge siden, Jason Molina, dette er en del av hans livsverk...

mvh

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Mye interessant å lytte til her. Jeg begynner å bli redd for at Sylvian er neste helt som går inn i evigheten. Sist vi hørte fra ham var han kreftsyk, og siden det har det vært tyst såvidt jeg kjenner til. Krysser fingrene for at det bare er en dårlig feeling.

U

utgatt25555

Gjest
    Mye interessant å lytte til her. Jeg begynner å bli redd for at Sylvian er neste helt som går inn i evigheten. Sist vi hørte fra ham var han kreftsyk, og siden det har det vært tyst såvidt jeg kjenner til. Krysser fingrene for at det bare er en dårlig feeling.
    Takk for info baluba! det der var særdeles dårlige nyheter, her krysses både tær, fingre og annet i håp om bedring! :( :)

mvh

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.929
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Denne gikk meg hus forbi selv om jeg hadde bodd i Norge i hele to år på den tiden! :rolleyes:
    Tar selvkritikk.
    Sjekker den ut nå...

U

utgatt25555

Gjest
    hehe de har nok passert sin ”best of” dato, men det er hyggelig å vandre nedover memory lane med vinylen som ferd redskap :cool:

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Lengre bort fra synth og annet kunstig kommer man knapt, Jason Molina (Songs-Ohia) enkelt, nakent, sårt og hjertelig, vakrere blir det knapt! ”Let me go” på vinyl...

mvh

Sist redigert av en moderator:
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn