musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    U

utgatt25555

Gjest
    Det ble ikke mange låtene på RLJ denne gangen, tilbake til Jason Molina og hans The Pyramid Electric Company :cool: på vinyl...

mvh

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.925
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Du kan mye rart, musicus. Hadde vært morsomt å dra til en bruktsjappe med deg en gang og plukke ut masse obskure skiver til 10-30 kr/stk:eek:

U

utgatt25555

Gjest
    Personlig synes jeg dette albumet er ett av deres bedre, starter formiddagen med litt svingende rytmer :D

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Back to 1986....dette er old school synth (analoge) Berlin school, det har absolutt sin sjarm :cool:...

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Brian Eno´s nye ”Reflection” fikk underhold litt i går kveld, en meget behagelig og kontemplativ skive, puls og skulder senkende materiale :cool:

mvh

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ingen tvil om at det har gått med litt brainpower for konstruere disse. Må få hørt de. Siste møte med WB høyttalere var i Nederland, og de låt ikke bra..

U

utgatt25555

Gjest
    Ingen tvil om at det har gått med litt brainpower for konstruere disse. Må få hørt de. Siste møte med WB høyttalere var i Nederland, og de låt ikke bra..
    Vi får se om det ikke blir anledning ifbm deres Gbg tur neste måned, impulse vet som nevnt skjemaet mitt ;)

mvh

• Liker
    Reaksjoner: HCS
    U

utgatt25555

Gjest
    Man kanskje skal melde inntak av ett par brune, med ett par xtra sterke brune (Gammel Danske) så ingen tar anstøt og insinuerer feil, men det er veldig deilig å melde fra seg at i denne tilstand så funker dette veldig bra, rent musikalsk!!
    Kveldenes reportoar er:

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Dags for rembytte, reimen har ikke falt av, men tenker det blir enn sånn ca 2 årig intervall på bytte, greit å ta den forholdsregelen, til tross for en frisk pris på det tynne gummi snøret :D

De små o-ringene på siden der er for å holde styr på anti-skatingen, de må også byttes innimellom så etter å ha sjekket nåltrykket er det bare å kjøre videre med fornyet entusiasme :cool:

mvh

Sist redigert av en moderator:
    U

utgatt25555

Gjest
    Bare en liten observasjon, det ble iaf ett tightere drive på tallerken med ny reim, det slurer ikke så lett når man bruker støvbørsten som tidligere, så noe godt kommer det utav byttet iaf, lydmessig, hører jeg ikke noen forskjell, men vil rent teoretisk tro det er en slags forbedring! Så moralen må være, bytt!! om den man har er noen år eller man er usikker!! :)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Ser denne gjengen og dette albumet hylles i en annen tråd, ikke ufortjent, selv om jeg synes dette albumet er deres ”svakeste” til nå, har den også på klar vinyl :cool:

Siste delen av skiva er en ren pop-hit parade!

The XX ”I see you”

mvh

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.925
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Bare en liten observasjon, det ble iaf ett tightere drive på tallerken med ny reim, det slurer ikke så lett når man bruker støvbørsten som tidligere, så noe godt kommer det utav byttet iaf, lydmessig, hører jeg ikke noen forskjell, men vil rent teoretisk tro det er en slags forbedring! Så moralen må være, bytt!! om den man har er noen år eller man er usikker!! :)

mvh
    Jada, masa, jeg skal bytte når jeg har pantet nok flasker til å kjøpe ny reim.

Men god helg. Kos deg, musicus!:)

U

utgatt25555

Gjest

mvh
    Jada, masa, jeg skal bytte når jeg har pantet nok flasker til å kjøpe ny reim.

Men god helg. Kos deg, musicus!:)
    hehe, takk det samme gunner, det ligger ett lite tilbud til deg i din tråd ;)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Har reflektert litt kring stereo´n den siste tiden og framover, hva gjör man når man endelig närmer seg noe som nesten må kalles mål? etter de siste tiders oppgradering/investeringer med bl.a Audionet´s integrerte riaa & Soundsmith The Voice, oppleves det ikke så viktig med duppeditter! man vil lissom bare spille musikk og öke samlingen :D

Det kommer nok også prege tråden fremover, mange vil nok savne en avhandling om artister/skiver jeg legger opp, men jeg ser det mer som en liten påminnels om hva som finns her i samlingen og der ute til andre, med kanskje en liten kommentar om stil og hva det dreier seg om for musikk, så får folk selv finne ut om de finner det interessant nok å sjekke ut!

Det kommer bli en musikalsk interessant senvinter & vår :cool: dessuten vet jeg det kommer en höyttaler på besök jeg har hört i andre sammenhenger med Audionet, en kompis som har oppgradert seg innen sitt foretrukne merke, låner ut sine noen dager, kan bli interessant!

mvh

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.925
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Tror jaggu vi er omtrent på samme sted, musicus. Som hifinerd så ser man seg rundt - jeg gjør iaf det - men selv om man vet at alt kan alltid bli bedre, så spiller det liksom ikke så stor roller lenger. Nøyer meg heller med å finjustere dagens oppsett og plukker frem musikk som har "druknet" i mengden.

Ser frem til dine skriverier om musikk. Og noe om hifi hvis det byr seg, som feks de HT du nevnte;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.446
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Trodde aldri jeg skulle si det, men det blir jo vakkert med litt ekstra detaljer sammen med det svarte. Kan denne her være aktuell en gang i fremtiden når det begynner å klø igjen.....

U

utgatt25555

Gjest
    Mer Tysk synth, fra 80 tallet denne gangen, som egner seg best på digitalis, så det blir sammenhengende :cool:....

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Dags for rembytte, reimen har ikke falt av, men tenker det blir enn sånn ca 2 årig intervall på bytte, greit å ta den forholdsregelen, til tross for en frisk pris på det tynne gummi snøret :D

De små o-ringene på siden der er for å holde styr på anti-skatingen, de må også byttes innimellom så etter å ha sjekket nåltrykket er det bare å kjøre videre med fornyet entusiasme :cool:

mvh
    Nytt bilde försök!

U

utgatt25555

Gjest
    En gave cd fra en Österrisk venninne...jazz/electronica mm, svinger som fy :cool:...

mvh

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.277
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Trodde aldri jeg skulle si det, men det blir jo vakkert med litt ekstra detaljer sammen med det svarte. Kan denne her være aktuell en gang i fremtiden når det begynner å klø igjen.....

De har jo montert den ene bassen oppned:cool::cool::p

gismo

U

utgatt25555

Gjest

De har jo montert den ene bassen oppned:cool::cool::p

gismo
    hehehe...nei nei, resten og den andre halve er inni kassa ;) de hadde forövrig fått oppholdstillatelse any day!! :cool:

mvh

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn