musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.188
    Antall liker
    67.530
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tror det var like greit jeg gikk og la meg i går kveld.....:D:cool:
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Tror det var like greit jeg gikk og la meg i går kveld.....:D:cool:
    hehe, det var en som sa her tidligere at platespilleren var som en musikalsk tidsmaskin, kunne ikke vært sagt bedre, for meg er det iaf lett å havne i 80 tallet og vandre litt på Memory Lane der :D

    mvh
     

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.015
    Antall liker
    17.705
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Tøffere enn muscius? Nei, det vil jeg ha meg frabedt!:)

    Mye bra og til dels ukjent her. Har på følelsen av at jeg var mer synth-orientert enn de fleste her på HFS. Var ingen ekspert på Ultravox, men hørte mye på deres hits.

    https://www.youtube.com/watch?v=VJ_OetMwdPs

    https://www.youtube.com/watch?v=3DuCIGvsbMA



    Tar stadig frem Lp "Forever Young" den dag i dag;)

    https://www.youtube.com/watch?v=mO3IEDRsP2Q
    Endelig!! en som er litt tøffere enn meg her , dette kan jeg synke hen i også, det er minner dette, mine handler om begynnelsen på 80 tallet, i en liten by før jeg seilte ut og oppdaget den større verden :D :cool:

    ...den finns på lp her også...dette er ett bombardement av minner og opplevelser :D


    mvh
     
    Sist redigert:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Tøffere enn muscius? Nei, det vil jeg ha meg frabedt!

    Mye bra og til dels ukjent her. Har på følelsen av at jeg var mer synth-orientert enn de fleste her på HFS. Var ingen ekspert på Ultravox, men hørte mye på deres hits.

    https://www.youtube.com/watch?v=VJ_OetMwdPs



    Tar stadig frem Lp "Forever Young" den dag i dag;)

    https://www.youtube.com/watch?v=mO3IEDRsP2Q
    Endelig!! en som er litt tøffere enn meg her , dette kan jeg synke hen i også, det er minner dette, mine handler om begynnelsen på 80 tallet, i en liten by før jeg seilte ut og oppdaget den større verden :D :cool:

    ...den finns på lp her også...dette er ett bombardement av minner og opplevelser :D


    mvh
    Ultravox ble det lyttet mye til, det står 2-3 skiver her også, for min del var det nok første halvdel av 80 tallet jeg lyttet mest til synthen, fra midten og ut ble det mye hardrock og veien ut mot mer alternativ musikk, men som årtiende må jeg si jeg likte 80 tallet, på godt og ondt :cool:

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Karmana er liksom en litt tøff punk og rockegutt..Får poste noe for han og da.. I 80-tallets skjøre ånd.. :)

     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.188
    Antall liker
    67.530
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tenderer vel mot å enda opp som en haifai-nisse med tilhørende musikksmak. Synes nå dette gikk hardere ut over vinagunner enn meg ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS
    U

    utgatt25555

    Gjest
    VanHalen var ikke på listene mine husker jeg, og det andre har jeg ikke hørt om :D

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.188
    Antall liker
    67.530
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Se der ja, nå starter vi bra! Mørke stemmer og melankoli kan jo aldri bli feil :) Har ikke hørt den der. Sluttet av en eller annen grunn jeg ikke husker å kjøpe Tindersticks et par år før den der ble gitt ut.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Se der ja, nå starter vi bra! Mørke stemmer og melankoli kan jo aldri bli feil :) Har ikke hørt den der. Sluttet av en eller annen grunn jeg ikke husker å kjøpe Tindersticks et par år før den der ble gitt ut.
    Den er det bare å få med seg, liker den godt den her, har endel annet av de også på cd :cool:

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.188
    Antall liker
    67.530
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Se der ja, nå starter vi bra! Mørke stemmer og melankoli kan jo aldri bli feil :) Har ikke hørt den der. Sluttet av en eller annen grunn jeg ikke husker å kjøpe Tindersticks et par år før den der ble gitt ut.
    Den er det bare å få med seg, liker den godt den her, har endel annet av de også på cd :cool:

    mvh
    Les siste innlegget i tråden min. Kanskje du slipper å høre den på vinyl og cd i 2016, og med enkle håndgrep kan streame den inn i stuen din i high-rez....:cool:
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    hehe, jo kablene (om jeg skjønte deg rett) er nå iaf gode nok her, men tror jeg drar de på vinyl/cd en stund til :D

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    hehe, jo kablene (om jeg skjønte deg rett) er nå iaf gode nok her, men tror jeg drar de på vinyl/cd en stund til :D

    mvh
    Nice move ;) Les linken hvis du tør!
    Hehe, jo interessant det der, men det låter da så altfor kjent, ditalis done right, again....tröster meg med det jeg har jeg, så får jeg heller gå lydmessig baklengs inn i fremtiden, hörselen degraderes jo proporsjonalt motsatt av disse nymotens forbedrings greiene alikevel ;)...

    mvh
     

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.015
    Antall liker
    17.705
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takk for omtanken, HCS:D, men dessverre ikke den type jeg lytter til. Men kan love deg at jeg har danset til den type musikk natta gjennom til langt ut på formiddagen - både her til lands og i diverse lokaler på østsiden av Berlin da det fortsatt var eksotisk å bedrive denslags :rolleyes:

    Men jeg var ikke mer avvik enn at jeg gjorde som dere(?) i den andre halvdel av 80-tallet og utover, og gikk over til mer "respekterte" artister og band som Bowie, Pink Floyd, Neil Young, Waits, Dylan mm. Men min elsk til elektronisk musikk har da vedvart. Opp gjennom årene og frem til nå, så kan det nevnes noen som Jarre, Kraftwerk, Plastikman, Aphex Twin, Trulz & Robin, K&D ...

    Og tro det eller ei, jeg skyr faktisk ikke Modern Talking heller, ahahaha!!!;)

    Dette, mine herrer, er skitfet!




    Og litt synth til stakkars lille vinagunner.. :)
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.015
    Antall liker
    17.705
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Og dette, mine herrer, er noe av det mest brutale som Aphex Twin har laget, IMO. Inntrykket etter å ha sett den første gangen satt lenge. Veldig langt fra søte syngedamene til han Gismo;) !

    Og med det, skal jeg slutte å spamme tråden til musicus med den lille sære siden av min musikkinteresse. Beklager, sir! :)

     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Takk for omtanken, HCS:D, men dessverre ikke den type jeg lytter til. Men kan love deg at jeg har danset til den type musikk natta gjennom til langt ut på formiddagen - både her til lands og i diverse lokaler på østsiden av Berlin da det fortsatt var eksotisk å bedrive denslags :rolleyes:

    Men jeg var ikke mer avvik enn at jeg gjorde som dere(?) i den andre halvdel av 80-tallet og utover, og gikk over til mer "respekterte" artister og band som Bowie, Pink Floyd, Neil Young, Waits, Dylan mm. Men min elsk til elektronisk musikk har da vedvart. Opp gjennom årene og frem til nå, så kan det nevnes noen som Jarre, Kraftwerk, Plastikman, Aphex Twin, Trulz & Robin, K&D ...

    Og tro det eller ei, jeg skyr faktisk ikke Modern Talking heller, ahahaha!!!;)

    Dette, mine herrer, er skitfet!




    Og litt synth til stakkars lille vinagunner.. :)
    Hehe, sa jo det, du er töffere enn meg! Modern Talking, der sliter jeg litt, må väre litt promille innblandet isf, rap derimot er jeg ganske sikker på ikke har noen apell til meg! ;) :D

    Selv om ikke det pr idag er min kopp med te, er det både plass her og hyggelig at du legger igjen slike musikalske inntrykk....

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Dette svinger også fett og rått! De er for meg ett relativt nytt bekjentskap, dannet av tidligere medlemmene i EST (Esbjörn Svenson Trio) og Tonbruket har noen skiver det er verdt å merke seg for de som liker slik jazz...




    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.188
    Antall liker
    67.530
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tonbruket er vel ikke mer enn et middels backingband for en halvkjent norsk artist :cool:
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Lovte ett lite tilbakeblikk, begynner med ett jeg fant i papirbilde bunke her for ikke så altfor lenge siden, musicus ánno 1988..

    Vis vedlegget 358397

    Det gikk mye i The Cure "The head on the door", The Smiths "The Queen is dead" & Talk Talk "Spirit of Eden" m.fl i de dager :cool:

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Nå i år har jeg hatt dette albumet i 30 år, og det holder ennu, denne låten satte sine spor og den er gyldig ennu :cool:


    Fra albumet "Spirit of Eden" 1988


    mvh
     

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.015
    Antall liker
    17.705
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hallo, Aphex Twin ække no rapper! (men ja, jeg har hatt mine perioder med rap, men heldigvis svært lite av det nå).

    Mulig du har gjort rede for det før, men jeg lurer fælt på hvordan Nanotuben havner i riggen din, og hvor blir det av ACT .5?
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Hallo, Aphex Twin ække no rapper! (men ja, jeg har hatt mine perioder med rap, men heldigvis svært lite av det nå).

    Mulig du har gjort rede for det før, men jeg lurer fælt på hvordan Nanotuben havner i riggen din, og hvor blir det av ACT .5?

    Hehe, fikk sterkt det inntrykket da jeg lyttet til den første video´n :cool:

    Den var importørens private Circle som han hadde tatt hjem til seg selv og han bestillte den med Nanotube, m.a.o ingen 0.5 eller Ply ;)

    mvh
     

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.015
    Antall liker
    17.705
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ah, skjønner. Innrømmer igjen at jeg er misunnelig:p

    Ang videoen, så må du spole frem til ca 3:45 før sjefen selv kommer ut og gir de to tullingene i convertibelen en lekse i damesjekking;)

    The Smiths, ja, jeg hadde absolutt ALT på vinyl, men mista rubbel og bit under studietiden, snufs! :(
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Ah, skjønner. Innrømmer igjen at jeg er misunnelig:p

    Ang videoen, så må du spole frem til ca 3:45 før sjefen selv kommer ut og gir de to tullingene i convertibelen en lekse i damesjekking;)

    The Smiths, ja, jeg hadde absolutt ALT på vinyl, men mista rubbel og bit under studietiden, snufs! :(
    hehe får gi den en sjans til da, den falt på de to i caben...

    Jo har selv klart å samle meg opp igjen på The Smiths, og med The Cure mye og en masse bootleg vinyls, Talk Talk er obligatorisk inkl Mark Hollis solo og Beth Gibbons and Rustin Man (Paul Webb)...


    Misunnelsen er gjensidig mot din WB Carbon ;)

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Ang videoen, så må du spole frem til ca 3:45 før sjefen selv kommer ut og gir de to tullingene i convertibelen en lekse i damesjekking;)
    Jeg så første gangen frem til de gutta i caben kom opp langs damene, den ble bedre ja! 8)


    mvh
     

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.015
    Antall liker
    17.705
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Flaut å innrømme, men Talk Talk gikk meg hus forbi før to år siden!:p (jeg visste jo om bandet, men handlet aldri inn noen plater)

    Men jeg digget jo Portishead, så takk for tipset :)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Flaut å innrømme, men Talk Talk gikk meg hus forbi før to år siden!:p (jeg visste jo om bandet, men handlet aldri inn noen plater)

    Men jeg digget jo Portishead, så takk for tipset :)
    Ja her må du tette hullene og fylle samlingen ;)

    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.222
    Antall liker
    61.892
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Tror det var like greit jeg gikk og la meg i går kveld.....:D:cool:
    hehe, det var en som sa her tidligere at platespilleren var som en musikalsk tidsmaskin, kunne ikke vært sagt bedre, for meg er det iaf lett å havne i 80 tallet og vandre litt på Memory Lane der :D

    mvh
    I all beskjedenhet tror jeg det utsagnet vedrørende tidsmaskin stammer fra u.t.:rolleyes:

    Jeg var ung sjøl på 80 tallet og har jo hørt mye musikk fra den tiden sjølsagt.
    Jeg synes det er lett å gå seg vill, da det mildt sagt var nye rart i trommemaskinens tidsalder...
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Tror det var like greit jeg gikk og la meg i går kveld.....:D:cool:
    hehe, det var en som sa her tidligere at platespilleren var som en musikalsk tidsmaskin, kunne ikke vært sagt bedre, for meg er det iaf lett å havne i 80 tallet og vandre litt på Memory Lane der :D

    mvh
    I all beskjedenhet tror jeg det utsagnet stammer fra u.t.:rolleyes:

    Jeg synes det er fryktelig lett å gå segvill i 80 tallsmusikk.
    Trommemaskinens tidsalder...

    Ingen grunn til beskjedenhet, jeg har rappet uttalelsen din uhemmet i andre sammenheng, den er "klockren", som Svensken ville sagt det ;)

    mvh
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn