musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Jeg liker cd!! og formatet har nok kommet for å bli hos meg, det er 30 år i år siden jeg fikk min første cd og det kommer følge meg leeenge framover også!

    Audionet VIP G2´n har bl.a dette å formidle og mye mer finns der ute, det handles både nytt og brukt så cd´n død? nei! tror ikke det ;):cool:



    mvh
    En flott samling du har musicus, storforbruker av IKEA CD-hyller ser jeg;);)
    Har noen få av de stående på kontoret her hjemme ennå, riktig nok nesten tomme for sølvskiver, står vel noen igjen fortsatt men alt er arkivert på harddisk. Men liker at folk velger forskjellig valg av musikk-avspilling og syns det blir litt håpløst med all denne dissingen av andres valg og en nærmest forguding av eget valg som det eneste riktige....:cool::rolleyes:;)

    gismo
    Jo jeg ser selvsagt fordelene med annen avspilling egne valg, ref streaming, harddisk mm...men jeg er tydeligvis utstyrt med ett xtra sterkt ekorn gen, det er dette med å samle jeg liker, så skalte og forvalte samlingen senere, liker den derre fysiske handteringen...å disse andres valg for at det ikke passer ens egne er jeg ikke så mye for, det er mangfoldet som beriker, tross alt, eller; enighet er ikke noe mål i seg for meg, respekt! (for andres valg bl.a) derimot, er etterstrevbart :cool:

    mvh
    Ikke glem(!) at ekorn har en tendens til å glemme hvor de har gjemt nøttene sine. Ikke at jeg tror du ikke vet hvor du har dine, men jeg bare nevner det...
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Jeg liker cd!! og formatet har nok kommet for å bli hos meg, det er 30 år i år siden jeg fikk min første cd og det kommer følge meg leeenge framover også!

    Audionet VIP G2´n har bl.a dette å formidle og mye mer finns der ute, det handles både nytt og brukt så cd´n død? nei! tror ikke det ;):cool:



    mvh
    En flott samling du har musicus, storforbruker av IKEA CD-hyller ser jeg;);)
    Har noen få av de stående på kontoret her hjemme ennå, riktig nok nesten tomme for sølvskiver, står vel noen igjen fortsatt men alt er arkivert på harddisk. Men liker at folk velger forskjellig valg av musikk-avspilling og syns det blir litt håpløst med all denne dissingen av andres valg og en nærmest forguding av eget valg som det eneste riktige....:cool::rolleyes:;)

    gismo
    Jo jeg ser selvsagt fordelene med annen avspilling egne valg, ref streaming, harddisk mm...men jeg er tydeligvis utstyrt med ett xtra sterkt ekorn gen, det er dette med å samle jeg liker, så skalte og forvalte samlingen senere, liker den derre fysiske handteringen...å disse andres valg for at det ikke passer ens egne er jeg ikke så mye for, det er mangfoldet som beriker, tross alt, eller; enighet er ikke noe mål i seg for meg, respekt! (for andres valg bl.a) derimot, er etterstrevbart :cool:

    mvh
    Ikke glem(!) at ekorn har en tendens til å glemme hvor de har gjemt nøttene sine. Ikke at jeg tror du ikke vet hvor du har dine, men jeg bare nevner det...
    hehe, jeg har jo fått dokumentert hvor jeg har mine, ikke var de godt gjømt heller :D;)

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    ...og i tillegg til Hr Bowie, så kommer den her gjengen med nytt, slippes midten/slutten av måneden, det ser jeg fram imot, januar kan jo bli en ok musikk måned...

    Kuleste coveret jeg sett på lenge forresten....

    Suede "Night thoughts"
    Vis vedlegget 358704

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.535
    Antall liker
    69.285
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Når du er så influert av Bowie er det som seg hør og bør at Suede kommer ut med en ny en rett etterpå :) Har vel som andre lave forventninger til Bowie, men jeg kan jo bli overrasket. Ble det med med Bloodsport av Suede. Synes den var bedre enn jeg hadde ventet. Suede var stort for meg i sin tid. Har derfor selvfølgelig alt av dem, og Suede var faktisk den første konserten til meg og kona sammen. Kanonkonsert!

    Takker for tipset om Suede, den utgivelsen hadde jeg ikke fått med meg! Når jeg tenker meg om så har jeg ikke spilt Bloodsport så mye som den fortjener. Får ta et gjenhør i påvente av Night Thoughts :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.535
    Antall liker
    69.285
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Når du er så influert av Bowie er det som seg hør og bør at Suede kommer ut med en ny en rett etterpå :) Har vel som andre lave forventninger til Bowie, men jeg kan jo bli overrasket. Ble det med med Bloodsport av Suede. Synes den var bedre enn jeg hadde ventet. Suede var stort for meg i sin tid. Har derfor selvfølgelig alt av dem, og Suede var faktisk den første konserten til meg og kona sammen. Kanonkonsert!

    Takker for tipset om Suede, den utgivelsen hadde jeg ikke fått med meg! Når jeg tenker meg om så har jeg ikke spilt Bloodsport så mye som den fortjener. Får ta et gjenhør i påvente av Night Thoughts :)
    Etter et par spor med Bloodsport aner jeg forklaringen på hvorfor den ikke er spilt mye på hovedoppsettet. Lyden suger kraftig! :mad:
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Når du er så influert av Bowie er det som seg hør og bør at Suede kommer ut med en ny en rett etterpå :) Har vel som andre lave forventninger til Bowie, men jeg kan jo bli overrasket. Ble det med med Bloodsport av Suede. Synes den var bedre enn jeg hadde ventet. Suede var stort for meg i sin tid. Har derfor selvfølgelig alt av dem, og Suede var faktisk den første konserten til meg og kona sammen. Kanonkonsert!

    Takker for tipset om Suede, den utgivelsen hadde jeg ikke fått med meg! Når jeg tenker meg om så har jeg ikke spilt Bloodsport så mye som den fortjener. Får ta et gjenhør i påvente av Night Thoughts :)

    Bloodsport er spillt mye, i bilen! her i det siste, det kanskje er der den hører hjemme etter hva du sier, musikalsk er den drit bra imho!! Ta den med deg neste gang du skal ut...åhhh ja! du kan ikke det du ja, den ligger vel fil lagret inne ett sted ;) :D ...

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.535
    Antall liker
    69.285
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Når du er så influert av Bowie er det som seg hør og bør at Suede kommer ut med en ny en rett etterpå :) Har vel som andre lave forventninger til Bowie, men jeg kan jo bli overrasket. Ble det med med Bloodsport av Suede. Synes den var bedre enn jeg hadde ventet. Suede var stort for meg i sin tid. Har derfor selvfølgelig alt av dem, og Suede var faktisk den første konserten til meg og kona sammen. Kanonkonsert!

    Takker for tipset om Suede, den utgivelsen hadde jeg ikke fått med meg! Når jeg tenker meg om så har jeg ikke spilt Bloodsport så mye som den fortjener. Får ta et gjenhør i påvente av Night Thoughts :)

    Bloodsport er spillt mye, i bilen! her i det siste, det kanskje er der den hører hjemme etter hva du sier, musikalsk er den drit bra imho!! Ta den med deg neste gang du skal ut...åhhh ja! du kan ikke det du ja, den ligger vel fil lagret inne ett sted ;) :D ...

    mvh
    Mennensker fra dannende hjem har da stereoanlegg med bluetooth i bilen må vite :cool:;)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Når du er så influert av Bowie er det som seg hør og bør at Suede kommer ut med en ny en rett etterpå :) Har vel som andre lave forventninger til Bowie, men jeg kan jo bli overrasket. Ble det med med Bloodsport av Suede. Synes den var bedre enn jeg hadde ventet. Suede var stort for meg i sin tid. Har derfor selvfølgelig alt av dem, og Suede var faktisk den første konserten til meg og kona sammen. Kanonkonsert!

    Takker for tipset om Suede, den utgivelsen hadde jeg ikke fått med meg! Når jeg tenker meg om så har jeg ikke spilt Bloodsport så mye som den fortjener. Får ta et gjenhør i påvente av Night Thoughts :)

    Bloodsport er spillt mye, i bilen! her i det siste, det kanskje er der den hører hjemme etter hva du sier, musikalsk er den drit bra imho!! Ta den med deg neste gang du skal ut...åhhh ja! du kan ikke det du ja, den ligger vel fil lagret inne ett sted ;) :D ...

    mvh
    Mennensker fra dannende hjem har da stereoanlegg med bluetooth i bilen må vite :cool:;)
    Hehehe jo det er vel bare fossilen meg som fortsatt har kassett og cdspiller i bilen, begge brukes ;)

    mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.367
    Antall liker
    35.665
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Når du er så influert av Bowie er det som seg hør og bør at Suede kommer ut med en ny en rett etterpå :) Har vel som andre lave forventninger til Bowie, men jeg kan jo bli overrasket. Ble det med med Bloodsport av Suede. Synes den var bedre enn jeg hadde ventet. Suede var stort for meg i sin tid. Har derfor selvfølgelig alt av dem, og Suede var faktisk den første konserten til meg og kona sammen. Kanonkonsert!

    Takker for tipset om Suede, den utgivelsen hadde jeg ikke fått med meg! Når jeg tenker meg om så har jeg ikke spilt Bloodsport så mye som den fortjener. Får ta et gjenhør i påvente av Night Thoughts :)

    Bloodsport er spillt mye, i bilen! her i det siste, det kanskje er der den hører hjemme etter hva du sier, musikalsk er den drit bra imho!! Ta den med deg neste gang du skal ut...åhhh ja! du kan ikke det du ja, den ligger vel fil lagret inne ett sted ;) :D ...

    mvh
    Mennensker fra dannende hjem har da stereoanlegg med bluetooth i bilen må vite :cool:;)
    Er dette noe nytt noe.....:rolleyes::rolleyes:

    gismo
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.535
    Antall liker
    69.285
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Når du er så influert av Bowie er det som seg hør og bør at Suede kommer ut med en ny en rett etterpå :) Har vel som andre lave forventninger til Bowie, men jeg kan jo bli overrasket. Ble det med med Bloodsport av Suede. Synes den var bedre enn jeg hadde ventet. Suede var stort for meg i sin tid. Har derfor selvfølgelig alt av dem, og Suede var faktisk den første konserten til meg og kona sammen. Kanonkonsert!

    Takker for tipset om Suede, den utgivelsen hadde jeg ikke fått med meg! Når jeg tenker meg om så har jeg ikke spilt Bloodsport så mye som den fortjener. Får ta et gjenhør i påvente av Night Thoughts :)

    Bloodsport er spillt mye, i bilen! her i det siste, det kanskje er der den hører hjemme etter hva du sier, musikalsk er den drit bra imho!! Ta den med deg neste gang du skal ut...åhhh ja! du kan ikke det du ja, den ligger vel fil lagret inne ett sted ;) :D ...

    mvh
    Mennensker fra dannende hjem har da stereoanlegg med bluetooth i bilen må vite :cool:;)
    Er dette noe nytt noe.....:rolleyes::rolleyes:

    gismo
    Nope, men du gidder jo ikke kjøre med meg ;)

    Vi som har Tidal har jo mulighet til å allerede høre to spor fra den nye til Bowie. Får satse på et nytt forsøk i morgen. I dag er jeg ikke like overstømmende som han skallen i Aftenposten som anmeldte den......
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Mannens navn kom opp ifbm snakk om Jason Isbell, ny for meg, men dette var bra, meget bra, big guy!


    mvh
    Trur du han lever så lenge så han rekker gi ut ny plate som han snakker om da musicus:rolleyes:
    Ok låt;)

    gismo

    Hehe ja du, i min jobb er det (var iaf) snakk om å holde en viss BMI for å få beholde helseattesten og dermed få lov å jobbe, litt "usikker" på han karen her, sunt ser det ikke ut! men synge? det kan han!, kan tenke meg han gjorde det godt på konserten med Jason Isbell som bl.a impulse var så heldig å (og Karmana så uheldig å ikke) få overvære forleden :cool:...

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.535
    Antall liker
    69.285
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mannens navn kom opp ifbm snakk om Jason Isbell, ny for meg, men dette var bra, meget bra, big guy!


    mvh
    Trur du han lever så lenge så han rekker gi ut ny plate som han snakker om da musicus:rolleyes:
    Ok låt;)

    gismo

    Hehe ja du, i min jobb er det (var iaf) snakk om å holde en viss BMI for å få beholde helseattesten og dermed få lov å jobbe, litt "usikker" på han karen her, sunt ser det ikke ut! men synge? det kan han!, kan tenke meg han gjorde det godt på konserten med Jason Isbell som bl.a impulse var så heldig å (og Karmana så uheldig å ikke) få overvære forleden :cool:...

    mvh
    Jepp, han snakket vel om fjorårets utgivelse :) Hvor mange flere som kommer er vel et åpent spørsmål :rolleyes: Håper han tar ansvar for egen helse. Jeg er klar for mye mer fra denne mannen!
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.367
    Antall liker
    35.665
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Er det itte litt "gørr tråkig" å hente fram og finne all denna vinylen da....:cool::p
    Kos dæ;)

    gismo
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Er det itte litt "gørr tråkig" å hente fram og finne all denna vinylen da....:cool::p
    Kos dæ;)

    gismo
    Ærru gærn eller! det er jo kult å vandre langs Memory Lane og huske livet så langt!! Dessuten så låter 70 & 80 tallet generellt bedre analogt enn digital, stort sett iaf ;)

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.605
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    God morgen! Frisk og rask? Enig i at det albumet med AGP er et av de bedre, om muligens det beste. Så det gikk ei kule varmt i går. Men du har rett, det en skriver her skal en fint kunne si face to face :)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Nei desverre, ikke helt frisk og rask, har holdt senga/sofaen denne uka med feber, influensa og betennelse i en fot, så formen og humøret (klatrer snart på veggene her) bidrar vel til at det friskner til litt av og til, trenger ikke flytende for å få fart med en slik allmenn tilstand :cool:

    Jo, det er vel den mest tekst sterke AGP jeg har, og liker, en riktig gammel favoritt som spilles titt som tett...godt jeg ikke er alene om å ha den innstillingen, mange som gjemmer seg bak tastaturet og ikke klarer stå for seg irl :cool:

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Skjedde der noget i går kveld i forbindelse med Anne Grete Preus som ikke er egnet for offentliggjøring?
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Skjedde der noget i går kveld i forbindelse med Anne Grete Preus som ikke er egnet for offentliggjøring?
    hehe, nei det var vel at jeg lot irritasjonen min utvikle seg til noe usympatisk og ufint i en annen tråd, my mistake :(

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.605
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Skjedde der noget i går kveld i forbindelse med Anne Grete Preus som ikke er egnet for offentliggjøring?
    hehe, nei det var vel at jeg lot irritasjonen min utvikle seg til noe usympatisk og ufint i en annen tråd, my mistake :(

    mvh
    Tråden er på glid igjen nå...:cool:. Enkelte ganger skulle en ønske at en hadde et stort virutuelt balltre en kunne bruke på enkelte... Ja, ja, det snør visst.. :)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Skjedde der noget i går kveld i forbindelse med Anne Grete Preus som ikke er egnet for offentliggjøring?
    hehe, nei det var vel at jeg lot irritasjonen min utvikle seg til noe usympatisk og ufint i en annen tråd, my mistake :(

    mvh
    Tråden er på glid igjen nå...:cool:. Enkelte ganger skulle en ønske at en hadde et stort virutuelt balltre en kunne bruke på enkelte... Ja, ja, det snør visst.. :)
    Hehe....Presis! noen ganger er det viktigere "hvordan man sier noe enn hva man faktisk sier"....og her har meterologene utfärdat snø advarsel, det kan jo bli mysigt till kvelden å sitte inne og se ut, ikke for bortskjemt med snö her nere ;)

    mvh
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Skjedde der noget i går kveld i forbindelse med Anne Grete Preus som ikke er egnet for offentliggjøring?
    hehe, nei det var vel at jeg lot irritasjonen min utvikle seg til noe usympatisk og ufint i en annen tråd, my mistake :(

    mvh
    Min medfødte finfølelse forbyr meg å spørre hvilken annen tråd...
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Skjedde der noget i går kveld i forbindelse med Anne Grete Preus som ikke er egnet for offentliggjøring?
    hehe, nei det var vel at jeg lot irritasjonen min utvikle seg til noe usympatisk og ufint i en annen tråd, my mistake :(

    mvh
    Min medfødte finfølelse forbyr meg å spørre hvilken annen tråd...
    Ingen vits å rippe opp igjen der, trener på impuls kontroll og selvinnsikt her nu, noen ganger er man bare for direkte og ruser i vei litt ubetenkt.. ;) :cool:

    mvh
     

    tobyt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2008
    Innlegg
    181
    Antall liker
    195
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    1
    Takk for at du skrev om John Moreland - han var helt ukjent for meg. Sjekket han ut på Spotify og dette er noe av det beste jeg hørt på veldig, veldig lenge!
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn