musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Takk for at du skrev om John Moreland - han var helt ukjent for meg. Sjekket han ut på Spotify og dette er noe av det beste jeg hørt på veldig, veldig lenge!
    Hyggelig at du titter innom, og at du har noe glede av tråden tobyt, han er ny for meg også, men skal sjekkes ut mer neste gang jeg er på tur i platesjappa :)

    mvh
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.109
    Antall liker
    1.839
    Sted
    Horten
    Skjedde der noget i går kveld i forbindelse med Anne Grete Preus som ikke er egnet for offentliggjøring?
    hehe, nei det var vel at jeg lot irritasjonen min utvikle seg til noe usympatisk og ufint i en annen tråd, my mistake :(

    mvh
    Min medfødte finfølelse forbyr meg å spørre hvilken annen tråd...
    Ingen vits å rippe opp igjen der, trener på impuls kontroll og selvinnsikt her nu, noen ganger er man bare for direkte og ruser i vei litt ubetenkt.. ;) :cool:

    mvh
    Må bare beklage for i går. Alkohol, internett, og som du sier; mangel på impulskontroll er sjelden en god kombinasjon. Jeg dro det også alt for langt.
    Shit happens. Men vi lærer vel begge noe av dette også. :)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Min medfødte finfølelse forbyr meg å spørre hvilken annen tråd...
    Ingen vits å rippe opp igjen der, trener på impuls kontroll og selvinnsikt her nu, noen ganger er man bare for direkte og ruser i vei litt ubetenkt.. ;) :cool:

    mvh
    Må bare beklage for i går. Alkohol, internett, og som du sier; mangel på impulskontroll er sjelden en god kombinasjon. Jeg dro det også alt for langt.
    Shit happens. Men vi lærer vel begge noe av dette også. :)
    Det er helt i orden, jeg vet hvordan det er, ”been there done that also” og det sier mye positivt om deg at vi kan si unnskyld slik, så yes!! vi får ta det med i bagasjen videre og läre noe av det! Peace!! :)

    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    På KJ kjøret musicus...:cool:
    Mye bra, men ikke alt....:rolleyes:

    gismo
    Den mannen (KJ) holder på bite seg skikkelig fast hos meg, i alle fasonger, selv om jeg foretrekker live skivene, har dog ikke begynt med klassiske skivene hans ennu, men har fra kvalifisert hold hørt at det burde man svinge seg rundt og gjøre noe med :)


    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Livet er også mer enn bare musikk, noe som passer bra når en ligger i influensa mm.. er å lese seg videre i Jon Michelet´s serie ”En sjøens helt” bind 4 nu, har lest de tre foregående og selv om ikke han generelt står på min bokradar, har han her truffet en nerve og hjertesak med disse bøkene....femte og siste er vel planlagt utgitt til høsten, den handler bl.a om Nortraship m.fl og behandlingen sjøfolka fikk som kom hjem, det er mange myndigheter og annet som burde skamme seg der, har selv seilt med krigseilere og det var skadeskutte karer, både på sjela og i kroppen, det hjalp ikke da videre at de ble behandlet som de ble heller :mad: :)

    Vel, nu er det denne som leses samman med Keith Jarrett i bakgrunnen :cool:



    mvh
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.523
    Antall liker
    2.981
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Den kjöpte jeg når den kom ut på kassette fra SMC, nu på vinyl....

    Vis vedlegget 358850

    mvh
    Ett av mine favorittband - har seff alle på vinyl.
    Denne har jeg minst tre eks av....
    Jeg har to ex av denne på vinyl + min gamle kassette fra Scandinavian Music Club, tror det må ha vært 1979 den ble sluppet?! iaf er det den beste skiva deres, imo! Jeg har alle på vinyl også :)

    mvh
    Det var TDTECF jeg hørte først.
    Mine favorittskiver er "Young men.." og "Heads..."
    Men steikje så mange ganger jeg har spilt igjennom "Ambition" og digget Roy Wards stemme når han kommer inn ca 9:40 ut i låta.
    Herlig vokalharmonisering og gode gitar-riff på dette bandet. Undervurdert.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Den kjöpte jeg når den kom ut på kassette fra SMC, nu på vinyl....

    Vis vedlegget 358850

    mvh
    Ett av mine favorittband - har seff alle på vinyl.
    Denne har jeg minst tre eks av....
    Jeg har to ex av denne på vinyl + min gamle kassette fra Scandinavian Music Club, tror det må ha vært 1979 den ble sluppet?! iaf er det den beste skiva deres, imo! Jeg har alle på vinyl også :)

    mvh
    Herlig vokalharmonisering og gode gitar-riff på dette bandet. Undervurdert.
    Helt klart!! Jeg introduserte de for en kompis her i sommer som også selv spiller litt, han påpekte det samme som deg!!

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Har KJ noe dårlig overhodet? ;)
    hehe, godt spm, han er en personlig modnings sak, har spillt mye den siste tiden som ikke var like selvklart for bare ett års tid siden. Av de 29 albumene (+de 3 som er underveis i posten) som står her kan jeg ikke peke på noen direkte dårlige :cool:

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Denne får bli ”flavor of the day” en bra 3x cd som favner mannens fantastiske karriere...



    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Med tanke på omstendighetene med sykdommen og det som lå foran ham, er det å lytte/se denne videon extra sterkt, hvilken kunstner og formidler :cool:...


    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Da kunne man endelig gå postkontoret og hente ut disse :D

    Roger Waters ”Amused to death” 20 Bit Mastering - Japan Edition - Uåpnet!! på Discogs er det en som vil ha 500€ for den, den skal samles videre!
    Roger Waters ”Amused to death” 20 Bit Mastering - Mastersound- Denne er åpnet og skal spilles...

    Vis vedlegget 359549

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.654
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    At folk aldri blir lei den fordømte bikkja.. Q sound og alskens juks. Men ja, har vel et par jeg og.. :)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    At folk aldri blir lei den fordømte bikkja.. Q sound og alskens juks. Men ja, har vel et par jeg og.. :)
    Hehehehe jeg driter i bikkja, musikken, og spesiellt tekstene! har fasinert meg siden jeg kjöpte skiva da den ble sluppet, jeg digger denne ennu jeg, og jeg skammer meg ikke heller (ikke minst var kjöpet en liten investering) :D

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Lurer litt på om jeg skal ta meg tur og lytte/oppleve dette systemet imorgen hos Akkelis Audio i Gbg :D :cool:


    Vis vedlegget 359570

    "En unik upplevelse!!!!!! Just nu riggas det i butiken, Martens största högtalare Supreme ihop med Analog Domains stora monoblock och MSB digitalrigg. Det kommer spekulanter från Asien i slutet av veckan och som en bonus får alla våra andra besökare chansen till en unik hifiupplevelse. Systemet är klart för lyssning imorgon, onsdag, och plockas bort på tisdag nästa vecka. Välkomna på provlyssning.”

    mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.488
    Antall liker
    36.147
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Lurer litt på om jeg skal ta meg tur og lytte/oppleve dette systemet imorgen hos Akkelis Audio i Gbg :D :cool:


    Vis vedlegget 359570

    "En unik upplevelse!!!!!! Just nu riggas det i butiken, Martens största högtalare Supreme ihop med Analog Domains stora monoblock och MSB digitalrigg. Det kommer spekulanter från Asien i slutet av veckan och som en bonus får alla våra andra besökare chansen till en unik hifiupplevelse. Systemet är klart för lyssning imorgon, onsdag, och plockas bort på tisdag nästa vecka. Välkomna på provlyssning.”

    mvh
    Du er jo FORPLIKTET kjære mann, du bor jo der!!!!:D

    gismo
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Lurer litt på om jeg skal ta meg tur og lytte/oppleve dette systemet imorgen hos Akkelis Audio i Gbg :D :cool:


    Vis vedlegget 359570

    "En unik upplevelse!!!!!! Just nu riggas det i butiken, Martens största högtalare Supreme ihop med Analog Domains stora monoblock och MSB digitalrigg. Det kommer spekulanter från Asien i slutet av veckan och som en bonus får alla våra andra besökare chansen till en unik hifiupplevelse. Systemet är klart för lyssning imorgon, onsdag, och plockas bort på tisdag nästa vecka. Välkomna på provlyssning.”

    mvh
    Du er jo FORPLIKTET kjære mann, du bor jo der!!!!:D

    gismo
    hehehe får se an dagsformen (låter jeg blasert nok nå) ;) ...

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.703
    Antall liker
    70.251
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Blasert er bare forbokstaven ;) Eneste høyttaler til nå hvor jeg har følt jeg var på konsert. Ble ikke mindre av at folk reiste seg og klappet ;) Får håpe at de som har satt det opp har peiling og rommet får frem det beste i dem. Kom deg avgårde gæmlis! Magico er jo noe billig ræl ift. de karene der :cool:
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Blasert er bare forbokstaven ;) Eneste høyttaler til nå hvor jeg har følt jeg var på konsert. Ble ikke mindre av at folk reiste seg og klappet ;) Får håpe at de som har satt det opp har peiling og rommet får frem det beste i dem. Kom deg avgårde gæmlis! Magico er jo noe billig ræl ift. de karene der :cool:

    Hehe...hadde det i tankene at jeg burde tillagt ”Hifi” til blasert! ;) Det er vel Marten gutta selv som rigger, de deler/leier jo litt i den butikken til deres eget er klart så ekspertisen burde väre opprettholdt...får se an dagsformen som sagt, ikke värt helt på topp siste uka :cool: ..

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.703
    Antall liker
    70.251
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Blasert er bare forbokstaven ;) Eneste høyttaler til nå hvor jeg har følt jeg var på konsert. Ble ikke mindre av at folk reiste seg og klappet ;) Får håpe at de som har satt det opp har peiling og rommet får frem det beste i dem. Kom deg avgårde gæmlis! Magico er jo noe billig ræl ift. de karene der :cool:

    Hehe...hadde det i tankene at jeg burde tillagt ”Hifi” til blasert! ;) Det er vel Marten gutta selv som rigger, de deler/leier jo litt i den butikken til deres eget er klart så ekspertisen burde väre opprettholdt...får se an dagsformen som sagt, ikke värt helt på topp siste uka :cool: ..

    mvh
    Sløkkas! Kan du kvitre her kan du også kreke deg ned på en demo :mad:;)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Du har en kresent utvalgt musikksamling, musicus! Det skal du jaggu ha!
    Og hva Marten angår, så har jeg ikke problemer med å forstå at folk kan reise seg og klappe...selv om min personlige erfaring kun strekker seg til Coltrane 2.
     
    Sist redigert:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Blasert er bare forbokstaven ;) Eneste høyttaler til nå hvor jeg har følt jeg var på konsert. Ble ikke mindre av at folk reiste seg og klappet ;) Får håpe at de som har satt det opp har peiling og rommet får frem det beste i dem. Kom deg avgårde gæmlis! Magico er jo noe billig ræl ift. de karene der :cool:



    Hehe...hadde det i tankene at jeg burde tillagt ”Hifi” til blasert! ;) Det er vel Marten gutta selv som rigger, de deler/leier jo litt i den butikken til deres eget er klart så ekspertisen burde väre opprettholdt...får se an dagsformen som sagt, ikke värt helt på topp siste uka :cool: ..

    mvh
    Sløkkas! Kan du kvitre her kan du også kreke deg ned på en demo :mad:;)
    Jo en får vel se om ikke det lar seg gjöre å ta en tur :cool:

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Du har en kresent utvalgt musikksamling, musicus! Det skal du jaggu ha!
    Og hva Marten angår, så har jeg ikke problemer med å forstå at folk kan reise seg og klappe...selv om min personlige erfaring kun strekker seg til Coltrane 2.
    Takker! jo en får vel ta seg en tur, har hört de för men det kanske er en bedre anledning nu enn det var da...er jo lo litt sånn Marten venn også da, etter selv å ha hatt Miles III :)

    mvh
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn