musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    U

utgatt25555

Gjest
    Denne lille 300B saken synes jeg er dritstilig, hadde jeg värt på rörkjöret så hadde denne värt langt framme i köen for testing :D

Vis vedlegget 359653

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.649
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Definitivt et sted å oppsøke hvis en skulle forville seg til Gøteborg!
    Kler deg å være hemmelighetsfull ;) Hva syntes du? Skulle spurt ham om hvordan han syntes det låt ift fjorårets demo i Belgia :)

U

utgatt25555

Gjest
    Kler deg å være hemmelighetsfull ;) Hva syntes du? Skulle spurt ham om hvordan han syntes det låt ift fjorårets demo i Belgia :)
    Jo, vi pratet litt om det, han husket deg og demoen, mye merkelig musikk, men vellykket var vel omtrent kommentaren ;)

Jeg liker jo Marten og fikk meg noen låter alene i sweetspot, det var ikke helt ferdig oppstillt ennu, men absolutt noe jeg kunne levd med, for å si det forsiktig! :D

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.649
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jo, vi pratet litt om det, han husket deg og demoen, mye merkelig musikk, men vellykket var vel omtrent kommentaren ;)

Jeg liker jo Marten og fikk meg noen låter alene i sweetspot, det var ikke helt ferdig oppstillt ennu, men absolutt noe jeg kunne levd med, for å si det forsiktig! :D

mvh
    Mye merkelig musikk :rolleyes: Jaja, det var vel broren hans som sto for mesteparten av den ;)

U

utgatt25555

Gjest

mvh
    Mye merkelig musikk :rolleyes: Jaja, det var vel broren hans som sto for mesteparten av den ;)
    Det var knyttet om mot noe Belgisk öl osv, det var nå hva han sa iaf :cool:

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.649
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

mvh

mvh
    Tøffe tak for en svenske :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.649
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

mvh
    Hehe, kanskje noe VIP tilstellning eller etterfest el lign :D

mvh
    Jepp, var ikke der selv, men Marten importøren her nede fortalte meg senere at det hadde vært tøffe tak :D

Fikk forresten Supreme Sessions eller hva nå cden til gutta heter på den demoen. Spilt en gang :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.649
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe, kanskje noe VIP tilstellning eller etterfest el lign :D

mvh
    Jepp, var ikke der selv, men Marten importøren her nede fortalte meg senere at det hadde vært tøffe tak :D

Fikk forresten Supreme Sessions eller hva nå cden til gutta heter på den demoen. Spilt en gang :)
    Ikke din kopp med te?! :cool:

mvh
    Kaffedrikker, jeg også :) Burde sikkert gitt den flere sjanser, kanskje på tide....

U

utgatt25555

Gjest
    jeg har ikke fåt meg tak i noen enda, burde se og få gjort det :)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Men lyden da unge mann, lyden.....:rolleyes:;)

Vis vedlegget 359664

Ikke som WB kanskje....:cool: Eller.....:p

gismo
    Ikke helt som WB, men skulle nok klart å leve med dette også ;) Den er helt i min gate, med tanke på opplösning, presisjon og dynamikk! men det koster og jeg blir litt betenkt og savner nok målestokk mot en prislapp som sier 5-6 000 000,- :D

mvh

Sist redigert av en moderator:

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Artig å få hørt slike beist. 5-6 mill er avsindig, men ser en bort fra pris, er det et imponerende skue. Skjønner godt at en kan like Marten, lyden hos karmana var meget bra. På den annen side foretrekker presentasjon gjort mer rufsete, eller med større egenklang. Føler enkelte ganger at moderne hifi blir en øvelse i glitrende diskant og bass med trøkk. Men, for meg, er det i mellomtone magien ifht å tro på det jeg hører. Og da er det ofte elementer lagd av papir etc som gjør denne disiplinen best. Så langt.

U

utgatt25555

Gjest
    Artig å få hørt slike beist. 5-6 mill er avsindig, men ser en bort fra pris, er det et imponerende skue. Skjønner godt at en kan like Marten, lyden hos karmana var meget bra. På den annen side foretrekker presentasjon gjort mer rufsete, eller med større egenklang. Føler enkelte ganger at moderne hifi blir en øvelse i glitrende diskant og bass med trøkk. Men, for meg, er det i mellomtone magien ifht å tro på det jeg hører. Og da er det ofte elementer lagd av papir etc som gjør denne disiplinen best. Så langt.
    Jo, det var 3 500 000,- for talerene, 1 200 000,- for ampene, så kommer kabler, en heftig MSB digital rigg osv...top notch helt enkelt!! ikke uten grunn at det kommer en Malaysier med 4-5 manns entourage i slutten av uka og skal lytte på det...

Den lille grå 300B ampen som er avbildet tidligere i tråden er mer i vår gate HCS ;) jeg hadde iaf gjerne testet den på ett par LV IBX R2/W :D f.eks...

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Den stunden man tok seg igår med lasermåler, tape, målebånd og div stativer for å fin tune höyttaler plasseringen gir seg betalt idag, skiver som sjelden er spillt får plutselig ett nytt spennede lyster over seg, TTT. med hifi...

Vis vedlegget 359673

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Kveldens siste...

Norwegian violinist and Hardanger fiddler Nils Økland has made many friends with his ECM recordings with the Christian Wallumrød Ensemble. Now comes his first solo album for the label, subtle, approachable, exploratory, and intensely melodic.

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    musicus stereo er, eller var! i stadig rörelse, for inntill drøye 3 år siden har man vel mer eller mindre kommet ”hjem” med dagens oppsett. Reisen hit har vært lang og til tider kronglete...skal forsøke å gå litt baklengs til forrige WB & Audionet oppsett for ca 10 år siden, livet, inkl hifi´n går i faser etter omstendighetene...

Dette oppsettet er vel blandt de oppsett jeg har fått mest og flest positive tilbakemeldinger på, det var til tider ganske høytflyvende skryt fra kjente lokale (Gbg) hifi profiler...

Aspara HL6
    EAR 869
    AMR 777 (Philips minwatt)
    Cardas SE9/Golden Reference ic

Vis vedlegget 360591

mvh

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hvordan låt dette? Mye varme saker der, bortsett fra EAR som jeg oppfatter som bortimot nøytral. Husker impulse og jeg pepret deg med info om de. De har vel aldri tatt av, dessverre, salgsmessig.

U

utgatt25555

Gjest
    Hvordan låt dette? Mye varme saker der, bortsett fra EAR som jeg oppfatter som bortimot nøytral. Husker impulse og jeg pepret deg med info om de. De har vel aldri tatt av, dessverre, salgsmessig.

Fantastiske musikk formidlere, men dessverre var byggekvaliteten som ett litt over middels garasje produkt :p

Tja hvordan låt det, varmt og godt?! ja, jo njaei!..det var veldig behagelig! er det ordet som kommer meg i minnet! men for meg ble det litt som å spise den der siste sjokoladebiten for mye, jeg savnet noe som jeg har idag!
    Nå skal det sies at jeg fikk litt rør problemer (mikrofoni bl.a) ved bytte av utgangsrør på 869´n og fant ikke igjen den magien jeg opplevde med første omgang, det trigget ett bytte tilbake til det jeg har idag...drifts pålitelighet er undervurdert ;)

mvh

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du føler lyden er mer Nutrilett nå? :rolleyes:. Ja, finering var ikke aspara sin greie. Rør kan være pålitelig, men sannsynligheten for krøll er større og.

U

utgatt25555

Gjest
    Du føler lyden er mer Nutrilett nå? :rolleyes:. Ja, finering var ikke aspara sin greie. Rør kan være pålitelig, men sannsynligheten for krøll er større og.
    Hehe, nutrilett næh vil ikke si det! mer Entrecote og en tung rød en ved siden av ;) det var ikke bare fineeringen, de alu ringene som var rundt driver´n falt av i tide og utide, samt bøyde seg sånn uten videre...hadde de fått dreisen på finish og kvalitet så ville dette holdt, de presterte fantastisk! :)

mvh

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ikke bra. Synd de måtte gå. Og hva er bedre med kabler av idag kontra Cardas? Nysgjerrig.

U

utgatt25555

Gjest
    Ikke bra. Synd de måtte gå. Og hva er bedre med kabler av idag kontra Cardas? Nysgjerrig.
    Den er enkel! Det meste av kabler som har vært innom låter ”Clear as mud” ifht Vertere ;)

mvh

• Liker
    Reaksjoner: HCS
    U

utgatt25555

Gjest
    Men det ble testet litt andre saker også på Asparaene, her med LFD int amp, minns ikke så mye av den så det skulle vært spennende å testet den om igjen...

Vis vedlegget 360648

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Noe jeg absolutt kunne tenkt meg, både på Aspara og ellers er Bryston! her deres integrerte (100 Watteren) og deres tidligere cdp :D

Vis vedlegget 360660

mvh

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn