Musikk for Prog intereserte

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • O

    om.s

    Gjest
    Noen som har synspunkter på siste Dream Theatre? selv finner jeg den etter noen få gjennom lyttinger kjedelig og uinspirerende :-\ 8) ....

    mvh
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    Har kjøpt inn noen CAN-plater på SACD (Delay, Tago Mago og Ege Bamyasi), og det synes som om det er grei lyd på disse i tillegg til kul musikk, selvsagt. Når det gjeder lyden, så blir jeg likevel litt usikker - virker jo litt homogenisert også. Mitt første møte med CAN var på vinyl for mange år siden, og jeg erindrer en tørrere og crispere klang. Nuvel, jeg liker det jeg hører.
    PS: Regner med at CAN sniker seg innenfor prog-genren...

    Mvh. Johan
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.841
    Antall liker
    1.427
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Nye Dream theater: har bare lyttet gjennom en gang...så...men alt i alt litt skuffende, mangler litt på de gode melodiene. Har et par godbiter, likte selv spesielt den ghost-aktige Ministry of lost souls, en kanon ballade som i tilegg var ekstremt dyster og aldeles nydelig, ellers var det en sang (husker ikke navn) som var veldig tidlig metallica. Tror nok den kommer seg etter flere gjennomlyttinger men bortsett fra et par spor, litt skuffende eller som journalisten i dagbladet sa: matmatikk rock ::)
     

    Inter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.06.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    24
    Sted
    Oslo
    Slenger ut en link til anbefalingsposten min tidligere i denne tråden jeg. Om det har kommet noen nye til, så håper jeg at dere kikker gjennom. :)

    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,61.msg97638.html#msg97638

    Nye Dream Theater er faktisk første plate jeg ikke har kjøpt av dem. Tror jeg er nokså ferdig med dem. Litt synd egentlig for de er utrolig gode når de først er gode.

    Jeg har også gått til innkjøp av et par nye ting siden sist..

    Beardfish - Sleeping in Traffic



    En litt mer laid back svensk prog rock. Anbefales for dem som liker litt mer klassisk prog.

    Wolverine - Still



    "Nye" skiva til svenske Wolverine (fra 2006) er en perle av en prog metal skive.

    Novembers Doom - The Novella Reservoir



    For dem som liker Opeth er dette ei skive som absolutt kan falle i smak. Novembers Doom har etter min mening vært nokså svake før deres forrige release The Pale Haunt Departure som virkelig tok dem opp. Men denne nye skiva er en perle av mørk doom/prog metal men også krydret med lettere passasjer samt en svært vakker mørk ballade, Twilight Innocence. Verdt en titt om du liker mørkere prog metal.

    Ikke lenge til det jeg håper blir årets album nu! :



    Bare noen få, få måneder igjen..

    (Om du ikke aner hva jeg prater om, les igjennom anbefalingsposten min og finn plata jeg kåret til Årets Plate i 2005, Sieges Even - The Art of Navigating by The Stars. Og dette var året Porcupine Tree slapp Deadwing. Det sier f... ikke lite! :) )
     
    B

    Back_Door

    Gjest
    om.s skrev:
    Noen som har synspunkter på siste Dream Theatre? selv finner jeg den etter noen få gjennom lyttinger kjedelig og uinspirerende :-\ 8) ....

    mvh
    Fikk stikk motsatt inntrykk fra min første gjennomspilling.Har ikke hatt noen kjennskap til dette bandet før. Dette var dermed en positiv overraskelse!(har gjenoppdaget progmusikk, og innsett at det også finnes andre enn King Crimson der ute..)

    Edit: Ved andre gangs gjennomlytting daler min entusiasme.. Et godt eksempel på at man ikke skal være for rask på avtrekkeren før man feller sin dom ;D
     
    O

    om.s

    Gjest
    Back_Door skrev:
    om.s skrev:
    Noen som har synspunkter på siste Dream Theatre? selv finner jeg den etter noen få gjennom lyttinger kjedelig og uinspirerende :-\ 8) ....

    mvh
    Fikk stikk motsatt inntrykk fra min første gjennomspilling.Har ikke hatt noen kjennskap til dette bandet før. Dette var dermed en positiv overraskelse!(har gjenoppdaget progmusikk, og innsett at det også finnes andre enn King Crimson der ute..)

    Edit: Ved andre gangs gjennomlytting daler min entusiasme.. Et godt eksempel på at man ikke skal være for rask på avtrekkeren før man feller sin dom ;D
    Har nå spillt gjennom noen fler ganger, og dessverre, holder seg første inntrykket, balladene er det som holder, hyggelig at også Inter har en tilsvarende opplevelse av albumet...

    mvh
     

    vikan2

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.05.2005
    Innlegg
    67
    Antall liker
    0
    om.s skrev:
    Noen som har synspunkter på siste Dream Theatre? selv finner jeg den etter noen få gjennom lyttinger kjedelig og uinspirerende :-\ 8) ....

    mvh
    Må si meg ganske uenig her. Synes de har kommet ganske sterkt tilbake etter nedturen med Octavarium. Spesielt gledelig at de endelig klarer å lage noen roligere låter som holder mål. LaBries vokal har jeg aldri likt, heller ikke her, men han gjør til tross for det en ikke så aller værst jobb.
    Har hørt gjennom platen noen ganger nå, men det er egentlig først etter noen måneder jeg føler jeg kan komme til en endelig konklusjon, men det lover veldig bra...
     

    vikan2

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.05.2005
    Innlegg
    67
    Antall liker
    0
    Topp å få flere anbefalinger fra deg Inter, jeg har skaffet meg mange av de du anbefalte i den tidligere posten, og fant faktisk flere perler der. Bl.a. Sylvan , Sieges Even og Devin Townsend for å nevne noen....
    Ser fram til å høre de du trakk fram nå også, virker veldig interessante!
     

    Inter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.06.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    24
    Sted
    Oslo
    Jeg likte faktisk Octavarium. Dvs, jeg likte et par låter på den, men det var likevel bedre enn den nye. Den nye, etter et par gjennomlyttinger, er bare uinspirerende og kjedelig, akkurat som om.s sier.

    Og hvis den nye er den første plata man hører av DT og liker den, ho ho, er du inne for en godbit. Få deg Metropolis pt. 2: Scenes From a Memory og Images and Words. Nå der har man ordentlig DT. ;)

    Forresten:



    Løp å kjøp gutta!
     

    Sailor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    598
    Antall liker
    10
    Pure Reason Revolution - The Dark Third



    Pleier ikke bry meg mye om oppvarmingsband, men ble positivt overasket
    da jeg så overnevnte varme opp på Porcupine Tree sin konsert på
    Rockefeller. Kjøpte med meg skiva, og er faktisk veldig imponert.
    Lyden er selvfølgelig mye bedre på skiva enn den var på konserten.

    Anbefales.......

    8)
     

    Inter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.06.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    24
    Sted
    Oslo
    Sailor skrev:
    Pure Reason Revolution - The Dark Third
    Vi holdt på å falle over oss selv da vi fikk vite at PRR skulle varme opp for PT. ;D Lyden var ikke det helt store nei (skulle skrudd dem sjæl!) men var moro lell. Det var virkelig to fluer i en smekk! :)
     

    Sailor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    598
    Antall liker
    10
    Inter skrev:
    Sailor skrev:
    Pure Reason Revolution - The Dark Third
    Vi holdt på å falle over oss selv da vi fikk vite at PRR skulle varme opp for PT. ;D Lyden var ikke det helt store nei (skulle skrudd dem sjæl!) men var moro lell. Det var virkelig to fluer i en smekk! :)
    Har bare sjekket ut The Dark Third. Har du noen erfaring med noen av de andre albumene deres ?

    8)
     

    Sailor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    598
    Antall liker
    10
    FYI,


    08-08-2007

    Porcupine Tree release a new EP in September called "Nil Recurring". It will feature 4 tracks (just under 30 minutes of music) that were written during the Fear of a Blank Planet sessions, including the title track featuring Robert Fripp on guitar, and "Cheating the Polygraph", which was premiered on the 2006 tour, but subsequently left off the Fear of a Blank Planet album.

    Full track listing is:

    1. Nil Recurring (6.08)
    2. Normal (7.07)
    3. Cheating the Polygraph (7.06)
    4. What Happens Now? (8.23)

    Surround sound mixes of the new EP tracks will be included on the definitive Fear of a Blank Planet 5.1 DVDA edition. This DVDA will also include a special Fear of a Blank Planet introduction short film made by Lasse Hoile, and the video for the title track.

    Both the Nil Recurring and Fear of a Blank Planet DVDA will be officially released on 25th September.

    8)
     

    Inter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.06.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    24
    Sted
    Oslo
    Sailor skrev:
    Inter skrev:
    Sailor skrev:
    Pure Reason Revolution - The Dark Third
    Vi holdt på å falle over oss selv da vi fikk vite at PRR skulle varme opp for PT. ;D Lyden var ikke det helt store nei (skulle skrudd dem sjæl!) men var moro lell. Det var virkelig to fluer i en smekk! :)
    Har bare sjekket ut The Dark Third. Har du noen erfaring med noen av de andre albumene deres ?

    8)
    Så vidt jeg husker så har de kun en EP-utgivelse før denne plata. De nyere versjonene av skiva kommer med en del av det materialet på CD2 om jeg husker rett.

    Forresten.. Dungen's nyeste, Tio Bitar, snurrer for tiden i cdspilleren. Svensk prog med svensk vokal. Verdt å i det minste sjekke ut!
     

    anekdoten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.07.2006
    Innlegg
    522
    Antall liker
    23
    Torget vurderinger
    4
    om.s skrev:
    Noen som har synspunkter på siste Dream Theatre? selv finner jeg den etter noen få gjennom lyttinger kjedelig og uinspirerende :-\ 8) ....

    mvh
    Dream Theater er dyktige og særs flinke på sitt område, uten tvil, men nå begynner de å gjenta seg selv til det kjedsommelige. Det som før var spennende og innovativt - mao. progressivt - er nå en saga blott. Vel, nyskapende har nok de aldri vært da, les Rush!
    De går rundt seg selv som den sjuende far i huset... men jo, jeg liker dem da. ;)
     

    Sailor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    598
    Antall liker
    10
    FYI,

    Ny.....Opeth - The Roundhouse Tapes - (Live, 2007)



    CD1:

    01. When
    02. Ghost Of Perdition
    03. Under The Weeping Moon
    04. Bleak
    05. Face Of Melinda
    06. The Night And The Silent Water

    CD2:

    01. Windowpane
    02. Blackwater Park
    03. Demon of the Fall

    8)
     

    anekdoten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.07.2006
    Innlegg
    522
    Antall liker
    23
    Torget vurderinger
    4
    Sailor skrev:
    FYI,

    Ny.....Opeth - The Roundhouse Tapes - (Live, 2007)



    CD1:

    01. When
    02. Ghost Of Perdition
    03. Under The Weeping Moon
    04. Bleak
    05. Face Of Melinda
    06. The Night And The Silent Water

    CD2:

    01. Windowpane
    02. Blackwater Park
    03. Demon of the Fall

    8)
    Jeg hører vel til den som liker det mer nedstemte av Opeth, og da kommer jeg ikke utenom "Windowpane"... ahhh, hvilken herlig låt for oss som er prog-fan, og som får ståpels av mellotron!!!! ;D
    Men for all del, det hardere materialet deres er også godsort i mine ører!!!
     

    Veggen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Innlegg
    1.224
    Antall liker
    6
    Har et delt forhold til Opeth.
    Musikalsk er det veldig bra, og mannen kan jo synge, men så fort han begynner med den fryktelige grøvlinga skjærer det seg fullstendig for meg. Helt talentløst, det ødelegger ellers gode låter desverre.
     

    Sailor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    598
    Antall liker
    10
    Veggen skrev:
    Har et delt forhold til Opeth.
    Musikalsk er det veldig bra, og mannen kan jo synge, men så fort han begynner med den fryktelige grøvlinga skjærer det seg fullstendig for meg. Helt talentløst, det ødelegger ellers gode låter desverre.
    Enging med deg Veggen........
    Jeg er heller ingen stor fan av den pokkers brølinga......
    Hva er vitsen med å ødlegge bra musikk..... ???


    8)
     

    Veggen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Innlegg
    1.224
    Antall liker
    6
    Må bare takke for anbefalingene av Sylvan Posthumous silence.
    Har hørt gjennom noen ganger nå og dette er meget bra saker!
    Blir nok en favoritt.

    Lastet ned i full CD kvalitet flac format fra www.mindawn.com for 9 dollar.
    Godt det er noen nettsjapper som satser på lossless uten DRM til fornuftige priser.
    Mye bra prog har de også, bl.a. er en av våre hjemlige helter, Magic Pie, en av de mestselgende artistene der. :)
     
    B

    Back_Door

    Gjest
    Veggen skrev:
    Har et delt forhold til Opeth.
    Musikalsk er det veldig bra, og mannen kan jo synge, men så fort han begynner med den fryktelige grøvlinga skjærer det seg fullstendig for meg. Helt talentløst, det ødelegger ellers gode låter desverre.
    Dette gjelder dessverre så alt for mange grupper innen denne type musikk! Ikke rart at man kan lengte tilbake til King Crimson!
    For meg virker disse vokalprestasjoner direkte pubertalt :p

    Det er ikke bare denne idiotiske "grøvlinga" jeg reagerer på, men også den utbredte hysteriske skjelvehylinga som mange satser på.
     
    O

    om.s

    Gjest


    Kaipa "Angling feelings"

    Denne kom i hus idag og de klarer seg relativt godt uten Mr Stolt, men noen riktig højdare blir den nok ikke...

    mvh
     

    Sailor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    598
    Antall liker
    10
    Veggen skrev:
    Må bare takke for anbefalingene av Sylvan Posthumous silence.
    Har hørt gjennom noen ganger nå og dette er meget bra saker!
    Blir nok en favoritt.

    Lastet ned i full CD kvalitet flac format fra www.mindawn.com for 9 dollar.
    Godt det er noen nettsjapper som satser på lossless uten DRM til fornuftige priser.
    Mye bra prog har de også, bl.a. er en av våre hjemlige helter, Magic Pie, en av de mestselgende artistene der. :)
    Da kan jeg i samme slengen anbefale SYLVAN - X-Rayed (Studio Album, 2004)


    Trenger vel ikke si noe særlig mer....

    8)
     

    Sailor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    598
    Antall liker
    10
    Sailor skrev:
    Veggen skrev:
    Må bare takke for anbefalingene av Sylvan Posthumous silence.
    Har hørt gjennom noen ganger nå og dette er meget bra saker!
    Blir nok en favoritt.

    Lastet ned i full CD kvalitet flac format fra www.mindawn.com for 9 dollar.
    Godt det er noen nettsjapper som satser på lossless uten DRM til fornuftige priser.
    Mye bra prog har de også, bl.a. er en av våre hjemlige helter, Magic Pie, en av de mestselgende artistene der. :)
    Da kan jeg i samme slengen anbefale SYLVAN - X-Rayed (Studio Album, 2004)


    Trenger vel ikke si noe særlig mer....

    8)
    Denne er også utrolig bra.....
    Sylvan - Presets



    8)
     

    Inter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.06.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    24
    Sted
    Oslo
    Hehe, her kommer Sylvan-anbefalingene på løpende bånd. Min Sylvan-favoritt er forøvrig Artificial Paradise. :>

    Edit:

    Nye Dave Matthews & Tim Reynolds skiva har et knallbra opptak og er klart den beste de har gitt ut:



    Første sangen, Bartender, er verdt hele dobbeltcd'en alene.

    Mens jeg husker på det, dette er kanskje ikke så veldig prog, og den kommer heller ikke opp mot Nirvana MTV Unplugged, men Foo Fighters - Skin & Bones, en akkustisk liveskive uten skriking (vel, en sang muligens) er mycket bra, om kanskje ikke direkte prog, så likevel. Grunnen til at jeg nevner Nirvana Unplugged er, for dem som ikke vet det, fordi Dave Grohl, trommis i Nirvana, er frontmannen i Foo Fighters. Jeg har ikke mye til overs for deres studioarbeid, men dette er bra liveskive.



    Deadsoul Tribe, Flower Kings og Riverside er ute med nye album disse dager:

    Her er pre-order for nye DST.

    Her er link til pre-order for nye Riverside.

    Her er link til Flower Kings' nye.

    Enjoy.
     

    Sailor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    598
    Antall liker
    10
    For de som Liker Porcupine Tree......

    PORCUPINE TREE – Nil Recurring (CD mini album)



    Låt nr 2, "Normal" ... , på dette albumet er helt konge.

    8)
     

    Sailor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    598
    Antall liker
    10
    Her er for meg en nypoodaget gruppe som kaller seg Phideaux - Anbefales på det varmeste....

    PhideauxChupacabras 2005


    PhideauxDoomsday Afternoon 2007



    Quote:

    PHIDEAUX Xavier is a multi-instrumentalist, singer and songwriter, employing the drumming of Rich Hutchins, producer Gabriel Moffat and a revolving cast of supporting musicians. He has released several progressive/psychadelic inspired albums since 2003 and includes Jethro Tull, David Bowie, Pink Floyd, Van Der Graaf Generator, and early Genesis (among many others) as influences.


    8)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Prøvde meg på en bestilling fra Mellotronen.
    De hadde mye spennede, og for meg ny musikk.

    Jeg bestillte:

    - RITUAL, The Hemulic Voluntary Band
    - MECKI MARK MEN, Marathon
    - TRETTIOÅRIGA KRIGET, Elden av år
    - MORTE MACABRE, Symphonic Holocaust
    - TRETTIOÅRIGA KRIGET, Glorious War
    - NOVEMBER, 6:e November
    - LIFE, Life

    Noen som kjenner til noe av dette?
     

    Sailor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    598
    Antall liker
    10
    FallenA skrev:
    Prøvde meg på en bestilling fra Mellotronen.
    De hadde mye spennede, og for meg ny musikk.

    Jeg bestillte:

    - RITUAL, The Hemulic Voluntary Band
    - MECKI MARK MEN, Marathon
    - TRETTIOÅRIGA KRIGET, Elden av år
    - MORTE MACABRE, Symphonic Holocaust
    - TRETTIOÅRIGA KRIGET, Glorious War
    - NOVEMBER, 6:e November
    - LIFE, Life

    Noen som kjenner til noe av dette?

    Når jeg ser du nevner Ritual, kommer jeg på at jeg ble anbefalt dette for noen år siden. Må få sjekket det opp.
    Resten har jeg ikke hørt om, men du må gjærne kommentere når du får hørt igjennom skivene....
    Ble nysgjerrig jeg.....

    8)
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Har de to eldste platene til Trettioåriga Kriget. I en periode snurret heavyprogen fra Kriget jevnt og trutt på cd spilleren. Fengende flott heavy, ikke spesielt nyskapende, men en viktig del av Nordisk musikkhistorie. Noe naive tekster trekker litt ned.

    Lf

    FallenA skrev:
    Prøvde meg på en bestilling fra Mellotronen.
    De hadde mye spennede, og for meg ny musikk.

    Jeg bestillte:

    - RITUAL, The Hemulic Voluntary Band
    - MECKI MARK MEN, Marathon
    - TRETTIOÅRIGA KRIGET, Elden av år
    - MORTE MACABRE, Symphonic Holocaust
    - TRETTIOÅRIGA KRIGET, Glorious War
    - NOVEMBER, 6:e November
    - LIFE, Life

    Noen som kjenner til noe av dette?
     

    Inter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.06.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    24
    Sted
    Oslo
    Ritual - Think Like A Mountain, Live 2006 og den nye er essensielle. Svenskene er så mye bedre på prog enn oss nordmenn. :> (all honnør til Magic Pie, de er særdeles bra :) )
     

    Rokko

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.12.2004
    Innlegg
    248
    Antall liker
    5
    Har faktisk brukt noen tusen på å skaffe både November og Kriget på vinyl. Mangler første-skiva til November så er det i boks. Mecki har jeg kun på cd, liker det veldig godt. Må få anbefale Abramis Brama. Litt i samme gate som November. Ikke helt, men nesten. Og Bo Hanson, mye deilig synt og mellotron hvis det er snadder.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Har spill platene noen ganger, og må si at jeg er meget godt fornøyd.
    For ikke å snakke om super service og rask håndtering av Mellotronen.

    Alle platene fremstår som musikalske perler, og alle har en "ektehet" som er meget sjeldent å oppdrive nå om dagen.
    Noen av platene har en fantastisk produksjon, og lydkvalitet, og noen har utrolig musikalske egenskaper.
    Det som er felles for alle platene jeg bestilte er den fullstendig gode dynamikken. Her virker det som om de har spillt inn mastertapen direkte, og ikke redigert bort noen ting som helst.

    Det er helt klart at jeg skal handle MYE mer fra Mellotronen!!
     

    Inter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.06.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    24
    Sted
    Oslo
    FallenA skrev:
    Alle platene fremstår som musikalske perler, og alle har en "ektehet" som er meget sjeldent å oppdrive nå om dagen.
    Noen av platene har en fantastisk produksjon, og lydkvalitet, og noen har utrolig musikalske egenskaper.
    Det som er felles for alle platene jeg bestilte er den fullstendig gode dynamikken. Her virker det som om de har spillt inn mastertapen direkte, og ikke redigert bort noen ting som helst.
    Jeg synes generelt at progutgivelser ikke faller i "loudness war" kategorien og har mye bedre produksjon (og ofte også opptak) enn det meste av popmusikk som utgis.
     

    Sailor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    598
    Antall liker
    10
    FallenA skrev:
    Har spill platene noen ganger, og må si at jeg er meget godt fornøyd.
    For ikke å snakke om super service og rask håndtering av Mellotronen.

    Alle platene fremstår som musikalske perler, og alle har en "ektehet" som er meget sjeldent å oppdrive nå om dagen.
    Noen av platene har en fantastisk produksjon, og lydkvalitet, og noen har utrolig musikalske egenskaper.
    Det som er felles for alle platene jeg bestilte er den fullstendig gode dynamikken. Her virker det som om de har spillt inn mastertapen direkte, og ikke redigert bort noen ting som helst.

    Det er helt klart at jeg skal handle MYE mer fra Mellotronen!!
    Takker og bukker FA......
    Mvh,

    8)
     

    Sailor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    598
    Antall liker
    10
    Norsk Prog......GAZPACHO - Night / Studio Album



    Blanding av lettere prog enn Radiohead mikset inn med tyngre prog av Coldplay, med snev av PT og Marillion.
    Må spilles høyt.....utrolig vin fiolin... Bør sjekkes ut......
    Vet noen om tidligere album......???

    Phideaux - Doomsday Afternoon 2007



    Kongeskive....Har blitt helt hekta.......PHIDEAUX Xavier er en multiinstrumentalist, sanger og låtskriver som virkelig har imponert meg. Mix av Jethro Tull, David Bowie, Pink Floyd, Van Der Graaf Generator og tidlig Genesis...........

    Phideaux - Chupacabras 2005.......samme anbefaling her......

    Riverside - Rapid Eye Movement (Studio Album, 2007)



    Ja..........det er Riverside.............


    8)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn