GLÖM DET! Det gäller en annan cd som jag hade köpt samtidigt. Får skylla på att jag skrev det för sent på natten. :-[SACD-hybrid är det också, för den som har möjlighet att utnyttja det.
Sökte lite på internet efter några av de grupperna och fann ett par olika personer som skrev att kanadensiska Et Cetera är en av de bästa Gentle Giant-inspirerade banden. Det låter ju intressant och får kollas upp någon gång, även om väl ingen kan göra det lika bra som GG själva. Yezda Urfa (USA) var ju stundtals också kraftigt influerade av GG, ibland på gränsen till plagiat.Amerikanske/Canadiske progband som bør nevnes: Ambrosia, Et cetera, Hands, Harmonium og Pollen.
LF
Efter att nyligen ha hört min första White Willow-skiva kan jag bara beklaga att jag inte bor i Oslo!Det kommer til å skje masse på livefronten i Oslo i tiden fremover.!
Torsdag 3. februar
White Willow, The Samuel Jackson 5 og Panzerpappa
Garage
kl.2100 (tidlig konsertstart)
Bill. kr. 100,-
Tre særegne band som representerer progens mange fasetter for en hundrings på en av Oslos bedre scener. En god deal!
Hei igjen !Hei du
Har som du lyttet gjennom "stupid dream" denne uken og har vel en litt annen konklusjon enn deg på dette albumet, dette synes jeg er av det svakere de har levert, med unntak av ett par gode låter på denne skiven, derimot holdt "the sky moves side way" ennå mål til tross for de senere utgivelsene.
Ser frem imot mars og det kommende albumet.
Har og merket meg tre stk jeg ikke har fra før, inkl den du refererer til her, burde bestille de fra recordheaven snart.......mars er ennå nærmere.....Hei igjen !
Fikk i hus PORCUPINE TREE - Warszawa - Live - idag og det må jeg si er et utrolig bra live album. Mektig imponert med kjempefine overganger og bra låter.........
Venter på mere fra kompaniet....
Mvh,
En god blanding av Pink Floyd og Ozric Tentacles.Porcupine Tree er ukjent for meg. Kan jeg få en liten beskrivelse? Gammel gruppe? Medlemmer? Tydlig det er bra siden mange referere til dem.
De er vel som Pink Floyd, noe man tar frem med jevne mellom rom og finner like bra....Ser at Porcupine Tree er i skuddet. Hørte selv mye på disse for en tid tilbake. Lurer derfor på om det er bare jeg som ble fort lei av dem? Synes de er litt kjedelige, jeg. Men smaken er som baken....
LF
Ser at Porcupine Tree er i skuddet. Hørte selv mye på disse for en tid tilbake. Lurer derfor på om det er bare jeg som ble fort lei av dem? Synes de er litt kjedelige, jeg. Men smaken er som baken....
LF
Flamenco inspirert dansbar spaceprog gjør noe med humøret. Fy f.... dette er bare utrolig tøff musikk. Jeg hørte LP-platen fandangos in space av Carmen i helgen. Denne bare mååååå jeg ha. Vet noen om denne er utgitt på CD? Hvor kan jeg evt finne den som LP?
LF
Takker for tipset, har fått ett kick på bla Kansas, og ELP, Camel (igjen) den siste tiden, kanskje på tide å børste støvet av deler av samlingen igjen, Genesis, IQ, Klaatu, Van der Graaf etc.....En svensk keyboard & trommis som har spilt i endel ELP / Nice sammenhenger og har utrolig flotte plater, her finner du rendyrkede proglinjer ala Emerson, Bach,Wakeman, gml Genesis, Gentle Giant etc:
Pær Lindh Project.
Pær Lindh bor i Uppsala og underviser på universitetet der. Har hatt suksessfulle prog-turneer i statene.
Godt at noen i Norsk radio har "mer enn god" musikk smak, en av de bedre albumene til PT, anbefales for de som ikke har det........Akkurat NÅ spiller faktisk Thomas Fellberg Porcupine Tree med The Sky Moves Sideways på Petre
Sjekk ut Pallus Dei. En av de raaeste skivene i fra 1969 spor du meg ;DJag har både "Yeti" och den nästföljande "Tanz der Lemminge" från 1971. De är ganska bra, men jag måste erkänna att jag spelat dem väldigt lite. Vet inte riktigt varför. Får väl plocka fram dem någon gång när jag får tid över.
Jag har haft "Köhntarkösz" i några år utan att riktigt fastna för den. Det gjorde att jag nästan gett upp vad gäller Magma. Kunde inte förstå vad som var så bra med dem. Nyligen fick jag dock höra deras nyaste "K.A." (Köhntarkösz Anteria) och tyckte genast om den. Den är inspelad nyligen och utgiven 2004. Musiken är dock skriven på 70-talet. Har även skaffat "Mekanik Destruktiw Kommandoh" som är ungefär i samma stil och också väldigt bra.Obs! Det er litt innspillingstid på Magma - mye av det jeg liker aller best nå, fikk jeg ikke groove'en på før etter mange gjennomspillinger - her kan stykket Köhntarkösz nevnes . Til gjengjeld virker det som det der vanskelig å bli lei.
Ja, det tog lång tid. Jag fick i fredags två av de fem skivor jag beställt, dvs tre veckor efter beställning. Två av de övriga tre skivorna kan de inte längre skaffa fram. Den återstående är restnoterad och skall skickas senare. Det är Townscream - Nagyvarosi Ikonok. Ungersk grupp som spelar något åt "chamber rock"-hållet. Den hittade jag inte hos någon annan svensk handlare så det är väl bättre att få den sent än aldrig. Hoppas bara den är värd att vänta på.Har hittat en ny (för mig) svensk web-butik med stort sortiment av progressiv rock:
http://www.missingpiece.net/
De har inte allt på lager och skriver att det kan vara lång leveranstid på vissa skivor.
Jag skickade nyss en order så vi får väl se hur lång tid det tar innan skivorna landar hos mig.
De har en hel del som jag inte hittat i andra svenska web-butiker, och en viss leveranstid får man väl tåla när det gäller ovanliga skivor.