Musikk hos Liveatleeds

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Liveatleeds

Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Antall liker
    2.523
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    2
    Something else… Her beveger vi oss i et slags grenseland mellom prog og jazz, ispedd litt metal, ganske kult. Får litt sånne «Life… But how to live it..» vibber her.

IMG_9214.jpeg

Sist redigert:

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    5.256
    Sted
    Bartistan
    34 m/s i kastene kan bli i overkant, men jeg sover sjelden bedre enn når et passe slemt styggvær pisker soveromsvinduet natta gjennom :giggle:

Liveatleeds

Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Antall liker
    2.523
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    2
    34 m/s i kastene kan bli i overkant, men jeg sover sjelden bedre enn når et passe slemt styggvær pisker soveromsvinduet natta gjennom :giggle:
    Huset ligger lunt til å være på Vigra, men det røsker godt! Som utflytta østlending slutter været og brutaliteteten i det aldri å fascinere. Og ja, sover godt om natta😊

Liveatleeds

Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Antall liker
    2.523
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    2
    Merkbart mer trøkk, helt ulikt beist. Vanskelig å sammenligne da dette er en integrert, den andre røreffekten kjører gjennom en rørpre som jeg vet ikke er veldig oppløst, selv med friske NOS RCA 12au7 cleartops… Mye gain, kommer ikke mye over «9» på volumrattet før det er høyyt😊

Liveatleeds

Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Antall liker
    2.523
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    2
    Vinylkveld her i heimen… Gitar for alle penga, Scofield og Abercrombie.

IMG_9240.jpeg

Liveatleeds

Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Antall liker
    2.523
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    2
    Var ikke mange låtene på den skiva, men trivelig gjenhør. Morrison i det lett animerte hjørnet her😁

Liveatleeds

Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Antall liker
    2.523
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    2
    Av og til dukker det opp saker som er utrolig fascinerende, ta en kikk på dette oppsettet, japansk all out galskap😁 I beste mening!

Liveatleeds

Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Antall liker
    2.523
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    2
    Denne har gått noen runder i det siste, flott skive og gitarspillet til Luft byr alltid på god tone og flotte fraseringer.

IMG_9456.jpeg

Liveatleeds

Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Antall liker
    2.523
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    2
    Har surra litt med den pickupen, fått en ekstra karbonskive mellom huset og headshell. Sliter med å få korrekt VTA på på Bokrand-armen. Armløfteren har litt lite vertikal bevegelse, så med korrekt VTA er det ingenting å gå på… Hjalp litt, men ikke i mål.
    IMG_9457.jpeg

Liveatleeds

Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Antall liker
    2.523
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    2
    Hærk med skruer og muttere på disse AT variantene (33 serien)😖 Pølsefingre og « sviktende» syn hjelper ikke på… Ja til gjenger.

Liveatleeds

Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Antall liker
    2.523
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    2
    Av og til finner man interessante saker på den store interwebben, med min fascinasjon for rør og især de litt sære avkrokene der man styrer med SET forsterkere, er det kjekt å se at det muligens er håp for folk med forsterkere av denne typen. NOS rør av typen 2a3, 45, og 300B er svinedyre saker, prøver man seg på PX 4, PX 25, AD1 eller slikt prøver man seg på unobtainium i tillegg… Enter https://www.straditube.com/, et koreansk firma som tilbyr nye rør av de litt særere typene pluss gamle slagere. Prisene er heller ikke avskrekkende. Er det noen her som har sjekket ut disse? Svært interessant hvis man skulle ønske seg en obskur SET- forsterker med rør utenfor mainstream. Jeg er hvertfall nysgjerrig😊

Liveatleeds

Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Antall liker
    2.523
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    2
    Blir fryktelig imponert over både kunnskap og gjennomføringsevne til en rekke diyere her på forumet, tar gjerne av meg hatten. For egen del er det mange tommeltotter, men har et ønske om å jazze opp litt på høyttalersiden her hjemme. Konkret dreier det seg om å bruke mine Altec 620a kasser som bass/mellombass med Altec 416 eller 515 og et egnet horn på toppen med en kompdriver. Altså en relativt kompakt toveisløsning. Om det blir svært mye bedre enn mine 604 g-8 har jeg ingen formening om. Synes 3d print og ATI horn høres spennende ut. Tenker at et par slike i «britisk racing green» hadde blitt knall😊 Utgangspunktet er at det låter bra nå, med alle de kompromisser som allerede er der. Enklest er vel en minidsp- løsning, evt kan et filter fra Werner Jagusch funke som et passivt alternativ? Med en slik løsning blir vel effektiviteten på den gode siden av 100db og bør funke bra med godt og smått røreri. Med et fornuftig horn kan det vel deles fra 7-800 og enda litt lavere muligens. ATI hornene loader godt nedover med en 1’ kompdriver hevdes det, da blir det vel også lettere oppover med en kompetent driver? Er dette farbar vei? Kun drodling nå, men noe som jeg tror kan realiseres innen dette tiåret😆 Ganske keen på å prøve ut dette!

kjartanb

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Antall liker
    679
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Har du prøvet sub med 604 høyttalerne?

Liveatleeds

Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Antall liker
    2.523
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    2
    Har du prøvet sub med 604 høyttalerne?
    Har ikke prøvd sub ennå, det kommer nok etterhvert, men kommer først til å oppgradere til et Jagusch filter, vurdere det, så gå i tenkeboksen på evt sub og/ eller horntopp. Ønsket om å prøve 416/515 med horn i toppen er mest drevet av nysgjerrighet. Ønsker vel primært å prøve ut litt, skaffe meg noen referanser. Gøy å prøve ut😊 Blir det ikke noe særlig får man jo solgt sakene uansett. Sub tar jeg etterpå tenker jeg. Rett og slett nysgjerrig på disse Altec-sakene.

Steinar_R

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.01.2003
    Antall liker
    15
    I en tråd på Diy skrev GM følgende :"All I know is the 604 started with the original 515 and TTBOMK all models since then has had some type of 515 diaphragm, though in more recent times with different 515 options, not sure which was chosen, so need GPA or a local distributor for them [if any] to confirm".

Det går jo an å koble ut hornet du har og prøve med et annet i toppen .Hvis du vil holde deg til Altec så har jeg horn og drivere du kan eksperimentere med,
    da kan du dele rundt 800 hz og høre hvordan det vil fungere som 2-veis.

Liveatleeds

Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Antall liker
    2.523
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    2
    I en tråd på Diy skrev GM følgende :"All I know is the 604 started with the original 515 and TTBOMK all models since then has had some type of 515 diaphragm, though in more recent times with different 515 options, not sure which was chosen, so need GPA or a local distributor for them [if any] to confirm".

Det går jo an å koble ut hornet du har og prøve med et annet i toppen .Hvis du vil holde deg til Altec så har jeg horn og drivere du kan eksperimentere med,
    da kan du dele rundt 800 hz og høre hvordan det vil fungere som 2-veis.
    Litt seint svar her.., ja det er selvfølgelig mulig å bruke 604 som kun basselement, for så legge til horn og driver i toppen, har vel snappet opp at 604 ligger nærmere 515 enn 416, 515 variantene er vel litt mer effektive i tillegg. Får se hva vi rekker før sommeren er her😊

Liveatleeds

Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Antall liker
    2.523
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    2
    Sitter og sammenligner vinyl og streaming/digital igjen, av og til er forskjellene enorme. Sittet og lyttet på Jimmy Smith «The Cat» i form av en japansk pressing, en svært god en etter mine ører! Liv, dynamikk og tilstedeværelse! Den digitale versjonen på TIDAL er som en blek skygge… Tydeligst er det på blåserne som har trøkk og kjøtt på vinyl, samtidig hører du skikkelig vekt bak den ganske udempa stortromma, akkurat slik det er i virkeligheten. Fornemmelsen av rom er også i en annen liga. Dette er helt fraværende på den digitale versjonen. Av og til vinner digitalt her hjemme, ikke denne gangen. Sitter nok og sammenligner epler med pærer, men i dag var det slik😊

Liveatleeds

Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Antall liker
    2.523
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    2
    Da tester vi ut «double platter» her i heimen, har ikke snurra mange sidene, men innbiller meg at jeg får enda litt mer «Lenco goodness» 😊 Godt med driv, enda litt mer ro? Dårlig på bastante konklusjoner.

IMG_9610.jpeg

Liveatleeds

Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Antall liker
    2.523
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    2
    Den ekstra tallerkenen blir.., udiskutabelt mindre støy («mer ro») og en kjapp sjekk bekreftet også mer stabil gange ( bedre wow og flutter resultater). Helt i ytterkanten i forhold til høyden på tonearmen, må nok lage til en liten « forhøyer». Det var et rimelig tweak, satt jo allerede på ekstra tallerkener og spindelforlenger…

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn