Blir fryktelig imponert over både kunnskap og gjennomføringsevne til en rekke diyere her på forumet, tar gjerne av meg hatten. For egen del er det mange tommeltotter, men har et ønske om å jazze opp litt på høyttalersiden her hjemme. Konkret dreier det seg om å bruke mine Altec 620a kasser som bass/mellombass med Altec 416 eller 515 og et egnet horn på toppen med en kompdriver. Altså en relativt kompakt toveisløsning. Om det blir svært mye bedre enn mine 604 g-8 har jeg ingen formening om. Synes 3d print og ATI horn høres spennende ut. Tenker at et par slike i «britisk racing green» hadde blitt knall

Utgangspunktet er at det låter bra nå, med alle de kompromisser som allerede er der. Enklest er vel en minidsp- løsning, evt kan et filter fra Werner Jagusch funke som et passivt alternativ? Med en slik løsning blir vel effektiviteten på den gode siden av 100db og bør funke bra med godt og smått røreri. Med et fornuftig horn kan det vel deles fra 7-800 og enda litt lavere muligens. ATI hornene loader godt nedover med en 1’ kompdriver hevdes det, da blir det vel også lettere oppover med en kompetent driver? Er dette farbar vei? Kun drodling nå, men noe som jeg tror kan realiseres innen dette tiåret

Ganske keen på å prøve ut dette!