NAF-treff

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • REX

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.08.2007
    Innlegg
    516
    Antall liker
    6
    Jeg kan alltids ta med mine meget eksotiske kabler for en test, hvis det er ønskelig.
    Hva tror du, OS?
     
    E

    eet179

    Gjest
    Får assosiasjoner til en tid da vi dro på "kåk", medbringende S-pose med 6 hele og Playtimefutteral med Zeppelin, King Crimson og Mothers, etter å ha lest dette forum.

    Men dette har vi alle i NAF vokst ifra naturligvis.
    eet179
     
    E

    eet179

    Gjest
    Ja, innehaveren av "Playtime" hadde omtent alt som ble gitt ut på den tiden.(69-89 ?) Kunne stå hele dagen for å lete etter godsaker. Etablissementet forsvant med CDens inntog.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.200
    Antall liker
    6.568
    Ah... Playtime... *mimre mimre*

    Kurt ville jo ikke selge annet enn LP. Kanskje Playtime gjenoppstår nå som vinylen er på full fart ilbake. Jeg fikk Deep Purple In Rock i gave av ham en gang jeg jobbet der på operasjon Dagsverk. Har den fortsatt in mint condition, med det obligatoriske plasttrekket på.
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    REX skrev:
    Jeg kan alltids ta med mine meget eksotiske kabler for en test, hvis det er ønskelig.
    Hva tror du, OS?
    Du kan jo ta de med slik at jeg får sjekket byggekvaliteten ;)

    mvh,
    Ole
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    BT skrev:
    Ah... Playtime... *mimre mimre*

    Kurt ville jo ikke selge annet enn LP. Kanskje Playtime gjenoppstår nå som vinylen er på full fart ilbake. Jeg fikk Deep Purple In Rock i gave av ham en gang jeg jobbet der på operasjon Dagsverk. Har den fortsatt in mint condition, med det obligatoriske plasttrekket på.
    Dette plastrekket = shrinkwrap?

    Playtime var en våt drøm og mål for mang et bytur for en utenbysboende tenåring med varme penger i lomma.
    Sammen med Ivar Matlaus(UFFA), Utopia og kanskje Trondheims beste, Bakklandet Bokkafe.
     

    REX

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.08.2007
    Innlegg
    516
    Antall liker
    6
    Vil takke Burnt_Island for en hyggelig aften hjemme hos han i går.
    Fikk presentert Clearaudio's Maestro MM pu. En meget musikalsk og spilleglad pu.
    Ellers et velbalansert anlegg og en trivelig atmosfære.

    Mvh
    REX
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Ble truffet av noen lumske influensavirus tidlig i uka og de har visst ikke helt gitt opp kampen. Så jeg må dessverre avstå fra møtet i kveld OS. Håper å få hørt oppsettet ditt ved en senere anledning.

    Mvh
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    toref skrev:
    Ble truffet av noen lumske influensavirus tidlig i uka og de har visst ikke helt gitt opp kampen. Så jeg må dessverre avstå fra møtet i kveld OS. Håper å få hørt oppsettet ditt ved en senere anledning.

    Mvh
    Det kommer nok flere anledninger. Ønsker deg god bedring!

    Ole
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Da har de siste akkurat gått ut døra her. Tusen takk for hyggelig besøk! Det var desverre to som ikke kunne komme men hyggelig var det. Alle kjørte bil emotikon så det ble lite headbanging! Lyden får de andre skrive om.

    mvh,
    OS
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.609
    Antall liker
    11.895
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    tusen takk for en hyggelig aften i godt selskap, masse flott musikk og god lyd. Høy "furu" faktor ble aldri noe problem. For min del kunne du godt hatt fototapet med elg i solnedgang uten at det hadde plaget meg, så lenge det er såpass god lyd å tilby sanseapparatet ;D
    Vinyloppsettet var himmelsk, jeg hadde inntrykk av at Art Pepper quintet var enda tightere enn når de spiller hjemme hos meg.
    Jeg kommer gjerne tilbake.

    mvh
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.235
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Takk for hyggelig aften hos en sann entusiast. Var skikkelig realt med harddiskbasert avspilling. Lyden var meget bra, med god attak, ryddig og definert bass, passe tørr. Det spilte high-end. Engasjerende og høre musikk. Glemte kamera mitt så fikk ikke tatt noen bilder som planlagt....
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.200
    Antall liker
    6.568
    Jeg vil også takke for en hyggelig kveld med godt selskap og god lyd og musikk, og verdensrekord i Kind of Blue. Jeg synes ikke furufaktoren var så veldig høy, siden panelet vitterlig var gran. ;)
     

    REX

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.08.2007
    Innlegg
    516
    Antall liker
    6
    Takk for en trivelig kveld, Ole :D
    Et flott anlegg, koselige omgivelser, en drøm for de fleste.
    Må si jeg likte Proac'ene. Mye mer spenstig enn jeg hadde forventet.
    Ble overrasket over hvor bra det var å spille Flac-filer.
    Men det er det noe eget med vinyl da ;)

    Mvh
    Rune
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Flac meg her og flac meg der. Who cares?? (Rent bortsett fra at det er bare dust! og vinyl er det eneste tro medium. :-*)
    Bilder da mennesker? Furupanel eller ikke. Selv om noen av oss har vokst forbi peiskosens lune rede og tilnærmer oss "Hugh´s" designerhjem med skrekkblandet fryd.
    Ikke gidder jeg å bruke 6500.- på en opprukt PH-lampe, når noe langt finere koster 15000.- :D


    edit: typo-leifer
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.970
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Må si jeg er litt skuffet gutter.
    Lite bilder å spore etter dette treffet :'(
     

    REX

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.08.2007
    Innlegg
    516
    Antall liker
    6
    Det ble så mye headbanging at ingen var i stand til å ta bilder ;)
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Kanskje vi skal spørre OS om audiens snart emotikon, sånn at du får tatt noen bilder og jeg får hørt VPI og Accuphase? :)

    Mvh
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    toref skrev:
    Kanskje vi skal spørre OS om audiens snart emotikon, sånn at du får tatt noen bilder og jeg får hørt VPI og Accuphase? :)

    Mvh
    Dere er hjertelig velkommen ved en senere anledning. Emotikon var innom en tur før jul så han har hørt lyden før.

    mvh,
    Ole
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.609
    Antall liker
    11.895
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    ...og hvorfor tok ikke E noen bilder da da? OS har da selv lagt ut bra bilder av oppsettet sitt
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Burnt_Island skrev:
    ...og hvorfor tok ikke E noen bilder da da? OS har da selv lagt ut bra bilder av oppsettet sitt
    Han hadde ikke med kamera men dere ser jo av bildene jeg har lagt ut hvordan det ser ut ;)

    Ang. panelene så vurderer jeg å male/beise den. Malte et rom på hytta og det var utrolig mye jobb. Tror vi endte opp med fire strøk til slutt. Vurderer derfor en mellomløsning med slik gjennomsiktig hvit beis (eller er det lut?). Noen som har noen tips?

    Ole
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    OS skrev:
    Burnt_Island skrev:
    ...og hvorfor tok ikke E noen bilder da da? OS har da selv lagt ut bra bilder av oppsettet sitt
    Han hadde ikke med kamera men dere ser jo av bildene jeg har lagt ut hvordan det ser ut ;)

    Ang. panelene så vurderer jeg å male/beise den. Malte et rom på hytta og det var utrolig mye jobb. Tror vi endte opp med fire strøk til slutt. Vurderer derfor en mellomløsning med slik gjennomsiktig hvit beis (eller er det lut?). Noen som har noen tips?

    Ole
    Jeg brukte såkalt hvit lutlakk på furutaket på kjøkkenet og mange som har vært innom har skrytt av resultatet. Panelet var dog nytt og ikke gulnet når jeg gjorde dette så det kan jo påvirke resultatet. Den er veldig lett å påføre og gir lite søl for den som står under penselen. :) Gikk med tre strøk dog. Du er forøvrig hjertelig velkommen innom (om det nå er for å kikke på taket eller/og høre musikk på Audio Aero, Krell og ProAc).

    Mvh
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.200
    Antall liker
    6.568
    OS skrev:
    Burnt_Island skrev:
    ...og hvorfor tok ikke E noen bilder da da? OS har da selv lagt ut bra bilder av oppsettet sitt
    Han hadde ikke med kamera men dere ser jo av bildene jeg har lagt ut hvordan det ser ut ;)

    Ang. panelene så vurderer jeg å male/beise den. Malte et rom på hytta og det var utrolig mye jobb. Tror vi endte opp med fire strøk til slutt. Vurderer derfor en mellomløsning med slik gjennomsiktig hvit beis (eller er det lut?). Noen som har noen tips?

    Ole
    Jeg har prøvd både hvit lut og hvit panellakk. Resultatet ble veldig likt, men lakken var mye enklere å jobbe med.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.970
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    OS skrev:
    Burnt_Island skrev:
    ...og hvorfor tok ikke E noen bilder da da? OS har da selv lagt ut bra bilder av oppsettet sitt
    Han hadde ikke med kamera men dere ser jo av bildene jeg har lagt ut hvordan det ser ut ;)

    Ang. panelene så vurderer jeg å male/beise den. Malte et rom på hytta og det var utrolig mye jobb. Tror vi endte opp med fire strøk til slutt. Vurderer derfor en mellomløsning med slik gjennomsiktig hvit beis (eller er det lut?). Noen som har noen tips?

    Ole
    Hadde ikke med kamera fordi jeg ikke kjørte bil selv, skulle på byen og OS var så vennlig å hente meg. Men bilder loves ved en senere anledning.

    En kamerat som er snekker og driver eget firma malte en stor stue rett fra furuhelvetet, knallhvit nå før jul. Skal si det ble fint. Men mye jobb...ja.
    To strøk med kvistlakk og to strøk med oljemaling. Men så ble det en ny stue også med mye liv i veggene.
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.609
    Antall liker
    11.895
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Tillot meg bare å leke krenket opp imot bebreidelsene over manglende bilder. Disse trådene blir bedre med litt bilder. Og selv om anlegget er vist frem før, så kan vi forsøke å ta mer bilder av stemning og medlemmer.. (når det gjelder besøket hos OS så har han jo en flott samling musikk som kan vises frem) Skal prøve å skjerpe meg på dette.

    mvh
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.200
    Antall liker
    6.568
    Det sto jo en Canon speilrefleks fram der. Vi kunne jo bare tatt den i bruk...
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.235
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Lite som skjedde her da...... Noen som planlegger et treff snart igjen da?

    Må si jeg har lyst å få fikset litt på bassen min etter lyttekveld hos OS....
     

    REX

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.08.2007
    Innlegg
    516
    Antall liker
    6
    Klare for treff, NAF-medlemmer?
    Hvis noen er interessert, så holder jeg treff førstkommende fredag. Altså 6 februar.
    Litt kort varsel kanskje ;)
    Mvh
    REX
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    Pokker, dette hadde jeg lyst å få med meg, men sjefen skal vekk, så jeg må holde meg hjemme med ungene hele helga.

    Mvh. Birdman
     

    REX

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.08.2007
    Innlegg
    516
    Antall liker
    6
    Hmm, det var synd.
    Hadde regnet med deg ja, Birdman :(
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Bra tiltak REX men jeg kan desverre ikke komme jeg heller :( Vi får besøk broren til kona med familje fredag em.

    mvh,
    Ole
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    Har ordnet med barnevakt. Jeg kommer :D. Gleder meg!!!

    Mvh. Birdman
     

    avo

    Medlem
    Ble medlem
    11.08.2007
    Innlegg
    32
    Antall liker
    0
    Hei,

    Da har jeg ryddet kalenderen og kommer, hvis det er plass.

    Mvh
    Arne
     

    Master Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.07.2006
    Innlegg
    1.073
    Antall liker
    1.446
    Sted
    Trondheim
    Takk for sist REX.
    Vært spennende å hørt ditt oppsett, får desverre ikke tid i kveld.

    Mvh.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn