Å?? Hvem lager Linn-armene da? SME??Vidar P skrev:Glemte jo å si at det ikke engang er Linn selv som lager de
Mvh Vidar P
|
Å?? Hvem lager Linn-armene da? SME??Vidar P skrev:Glemte jo å si at det ikke engang er Linn selv som lager de
Mvh Vidar P
Det er over 15 år siden, Vidar. Ekos 1, 2 og SE + Akito 2 er laget av Linn i Skotland.Vidar P skrev:Jeg er jo utdatert på området, men før i tiden så fikk de vel sine armer laget i Østen?
Mvh Vidar P
Synes denne ser svart ut jeg, men er kanskje ikke original da..Vidar P skrev:Toriamos; jeg har aldri sett en original Aro med sort armrør jeg. Derimot har jeg sett at de har enten sølv eller sort headshell. Naim sier at Aro aldri har blitt oppgradert på noe som helst vis siden introduksjonen til idag, det sa de iallefall til meg da jeg skulle ha den inn på service, og følgelig er vel alle forskjeller man kan se rent kosmetiske.toriamos skrev:Mmmmm?toriamos skrev:Smetter frekt inn med et lite spørsmål: Ser at ARO kommer med armrør i både svart og sølv, er forskjellen kun kosmetisk?
Mvh Vidar P
Desverre uten Troikaen. Bød på en Troika på Ebay som var moden for rebuild men glemte selvfølgelig å følge med.Vidar P skrev:Toriamos; kommer din med Troika? Eller bare arma? Ingen Aro-Matic?
Mvh Vidar P
Har du kjøpt ARO på Ebay?toriamos skrev:Desverre uten Troikaen. Bød på en Troika på Ebay som var moden for rebuild men glemte selvfølgelig å følge med.Vidar P skrev:Toriamos; kommer din med Troika? Eller bare arma? Ingen Aro-Matic?
Mvh Vidar P
Ingen Aro-Matic heller - noe jeg synes er helt greit.
Satser uten - har svært stødige henderVidar P skrev:AroMatic kan man jo alltids kjøpe til og lett montere i etterkant, når pu'ene blir dyrere og skjørere
Mvh Vidar P
Nope - Steve Allen fra PinkfishStover skrev:Har du kjøpt ARO på Ebay?toriamos skrev:Desverre uten Troikaen. Bød på en Troika på Ebay som var moden for rebuild men glemte selvfølgelig å følge med.Vidar P skrev:Toriamos; kommer din med Troika? Eller bare arma? Ingen Aro-Matic?
Mvh Vidar P
Det pleier å gå bra. Det kan være et lite problem med de innerste sporene, men med LP12/ARO så vil du allikevel sette på og spille HELE lp'ertoriamos skrev:Satser uten - har svært stødige henderVidar P skrev:AroMatic kan man jo alltids kjøpe til og lett montere i etterkant, når pu'ene blir dyrere og skjørere
Mvh Vidar P![]()
Finner lite info på nettet. Men Naim produserer den fortsatt virker det som. Finner ingen bilder.Vidar P skrev:Det pleier å gå bra. Det kan være et lite problem med de innerste sporene, men med LP12/ARO så vil du allikevel sette på og spille HELE lp'ertoriamos skrev:Satser uten - har svært stødige henderVidar P skrev:AroMatic kan man jo alltids kjøpe til og lett montere i etterkant, når pu'ene blir dyrere og skjørere
Mvh Vidar P![]()
Når det så er sagt, AroMatic er svært god bruksmessig sett, ikke minst fordi lever'en er festet i plinten og ikke på armbordet; så det blir veldig stødig, og veldig mye enklere enn lever'en som er festet i armbase (Linn, Rega etc).
Mvh Vidar P
Takk. Det var nok mest å se et bilde for å få et inntrykk av hvordan saken er konstruert. Og hvorvidt Naim selger denne fortsatt OG hva den koster.Vidar P skrev:Du kan jo spørre meg, dersom det er noen spørsmål jeg kan bidra med.
Mvh Vidar P
toriamos skrev:Desverre uten Troikaen. Bød på en Troika på Ebay som var moden for rebuild men glemte selvfølgelig å følge med.Vidar P skrev:Toriamos; kommer din med Troika? Eller bare arma? Ingen Aro-Matic?
Mvh Vidar P
...skrev Vidar P.Hva er dette med Super-NACA? Jeg synes da visserlig å erindre lovsang om NAC A5 for ikke veldig lenge siden. Så bra som den sies å være, så kan det da umulig være noe å hente på en annen kabel da?
Hei Costello, godt å høre at du er så fornøyd.. når du nå har spilt inn din 3.Momentum er det for at du spiller de inn for andre,eller ? Du går the naim-way, og det er jo min erfaring også nå at overholder man den,og først da, får man ut alt hva Naim kan by på..sukk.. med mitt entrylevel har Chord Odyssey 2 gjort underverker, men har altså ikke prøvd Naca5. Får si som deg,nå som CM6 virkelig er begynt å løsne etter nær 2års dvale; her er blitt en kjapp og lettbent,involverende og engasjerende lyd, men ikke Den bassen hehe.. Men den er på gang ;D Mvh F....costello skrev:96% sikkert at Supercap II er på vei inn... ;D
Er klar over at bare halvparten av ressursene til denne PSU'en blir brukt i forbindelse med 282, så suget etter 252 kommer vel absolutt til å være til stede.
Ellers, etter snart endelig å ha spilt inn det tredje paret Neat Momentum, er jeg fortsatt storveis fornøyd!! Savner ikke den litt tunge, seige ProAc-lyden. For all del; ProAc er svært bra, men med Naim ble det rett og slett for baktungt. Bl.a med en problematisk, til tider boomy bassgjengivelse, og litt for mye fokus på mellomtone.
Istedet har jeg nå fått en kjapp, svært detaljert og engasjerende/involverende lyd.
Og den bassen... ;D ;D ;D
...skrev Vidar P.Hva er dette med Super-NACA? Jeg synes da visserlig å erindre lovsang om NAC A5 for ikke veldig lenge siden. Så bra som den sies å være, så kan det da umulig være noe å hente på en annen kabel da?
Vel, nå har jeg ikke hørt noe annet enn NA CA5 på Naim-anlegget mitt, så jeg kan ikke uttale meg om bl.a. Chord. Jeg følger "the Naim way" og derfor venter jeg i spenning...
Mvh
Spennende. SuperCap er 6 Hicaper i en og samme boks, en til hver inngang på 252. Du får benyttet 1/3 av kapasiteten, den kan vel brukes som to Hicaper på 282?costello skrev:96% sikkert at Supercap II er på vei inn... ;D
Er klar over at bare halvparten av ressursene til denne PSU'en blir brukt i forbindelse med 282, så suget etter 252 kommer vel absolutt til å være til stede.![]()
Tror at Supercap er en langt større oppgradering på 282 enn 2 stk. Hicaps ?Svein skrev:Spennende. SuperCap er 6 Hicaper i en og samme boks, en til hver inngang på 252. Du får benyttet 1/3 av kapasiteten, den kan vel brukes som to Hicaper på 282?
Det stemmer, hvor mye større er jeg ikke sikker på. Supercap blir som regel brukt som en mellomoppgradering om planen er en 52 eller 252. Hicapene bør også matches da de forsyner hver sin kanal.costello skrev:Tror at Supercap er en langt større oppgradering på 282 enn 2 stk. Hicaps ?
Er det ikke slik, Svein ?
Skal man kjøre med 2 Hicaps bør man dessuten passe på at de har noenlunde samme serienummer.
mvh
Vidar P skrev:CD555, NAC552 og NAP500 har hver sine respektive psu'er. Der fins ikke alternativer, så der har du de Maha
Ellers er dette med mangel på salongbord (med bruk av kaffebord istedet) i endel europeiske land en ting også jeg har merket meg ja; og det er slett ingen dum ting kanskje. I enkelte stuer her hjemme i kongeriket er jo salongbordet det dominerende møbel i stua; fullt av all slags nips og duker, stjeler enormt visuell plass og armslag.
Mvh Vidar P
552!Vidar P skrev:Naim-quiz; hvilke bokser i bakgrunnen bør man slett ikke nærme seg for brått?
Takk. Bildene blir vel ikke bedre enn fotografen, i dette tilfellet er det helt nytt for meg med D-SLR; gammeldags som jeg er så har jeg festet øyeblikker til film ved hjelp av min gamle, men veldig gode, Mamiya-kamera... merker at jeg savner lysstyrke f=2,8 ved 200mm.. og f=1.2 ved 50mm fast normalobjektiv... men pytt sannStover skrev:Gratulerer med et flott kamera. Fine bilder